Kalvokengän kalvoa taitaa olla melko mahdoton saada enään vettä pitäväksi, vai kuinka?
Kengät on Crispin täysnahkaset, joissa ei saumoja juuri ole, ja vesi tulee sisälle ilmeisesti jostain pohjan reunan tuntumasta, koska sukan pohja alkaa ensin kastumaan.
Olisiko Teillä kenelläkään tiedossa esim. sellaisia nahan kyllästys aineita, joilla voisi tuon ulkokengän kyllästää vettäpitäväksi, ja kuinka se noin käytännössä sitten tapahtuu?
En halusta menis ostamaan tämän vuoksi uusia kenkiäkään, tahtovat hyvät olee kalliita. Ja ennenkaikkea nämä nykyset on jo pitkilläkin vaelluksilla muokkautuneet jalkaan.
Vaelluskenkä vuotaa
5
2410
Vastaukset
- entinen..
Kalvon antaessa periksi kengästä tulee perinteinen. Silloin on tosi hyvä, jos se on tehty alkujaan laadukkaasti ja niin, että sitä voi vielä nahkakenkänä hoitaa. Jos päällys on nubukkia, koko homman voi unohtaa. Jos se taas on pintanahkaa, nou hätä.
Nahkaisille kengille löytyy rasvoja, esim. Woly. Sillä nahan saa pitämään vettä kohtuullisen hyvin. Laita rasvaa ohuena kerroksena, odota että se imeytyy kokonaan ja uusi käsittely. Kaksi-neljä käsittelyä jättää pinnan vähän kiiltäväksi ja jos haluat, sen voi vielä kiillottaa harjalla. Vesi pysyy ulkona ainakin ensimmäisen viisi päivää, jos nahka oli muuten ehjä.- Vuotava kenkä
Pintanahkaa on kengät.
Woly:a olen kokeillutkin. Sekä aerosolina, että rasvana, mut saattaahan olla, että useampi käsittelykerta antaa paremman tuloksen....kenkä nimittäin vuoti vielä käsittelyn jälkeen.
- Suutarissa
Jos se saumasta vuotaan kuten vaikuttaa ei sitä kotikonstit korjaa. Suutari voi sen saada korjattua, ainakin omassa Sievin vettä pitävän nahkasaappaan kärjessä olleen reiän sai korjattua. Oli jotain tiukkaa liisteriä, savu vaan oli noussut reikää tukittaessa. Maksoi 6€.
- 15+18
Just tuon takia kannattaa hankkia kokonahkaiset kengät, sillä ne palvelevat vielä kalvon hajottuakin.
Aeorosoliwolykäsittely kolme kertaa kuivaan puhtaaseen kenkään ja päälle vielä perinteinen saapasrasva, niin palvelee vielä "polkuoloissa".
- M-u-r-m-e-l-i
Notta kato näetkö missään mitään mahdollista vuotokohtaa... Onko pohjassa halkeamia tai muuten reikiä tahi repeämiä pinnassa. Jos niin turha laittaa mitään rasvaa. Varsinkin jos pohja rikki niin eipä ole tekoa enään.
Muutenkin jos ostaa kokonahkaisen kalvokengän niin se hoito pitää aloittaa heti. Kalvot ja muut kun ovat kuluvaa tavaraa. Ja kovin kulunutta pintanahkaa on aika hankala saada enää vedenpitäväksi.
Mehiläisvaha on hyvä ja halpa aine. Tai sitten valjasrasva. En vuosiin ole mihinkään merkkihullutuksiin lähtenyt...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316