Ao Nang ja retket

Mansikka..:)

Lähdemme Aurinkomatkojen reissulle Ao Nangiin, mutta emme ole varanneet AM:n kautta mitään retkiä, koska monet ovat suositelleet retkien varaamista paikan päältä. Millaisia kokemuksia teillä siellä käyneillä on retkistä, jotka varataan paikan päältä? Ainakin elefanttisafari, jonkunlainen saarikierros ja retki Phi Phi:lle ja muillekin lähisaarille kiinnostaa. Saarireissut ja tuo Phi Phi -saaret voidaan kyllä varmaan mennä ilman mitään organisoitua retkijärjestäjää...Mutta kaikki kokemukset ja vinkit otetaan vastaan!

Phi Phi -saarista vielä...luin, että lautalla pääsee sinne Ao Nangista päivittäin klo 9 ja paluu jo 15.30..ehtiikö siinä nähdä mitään saarella, koska perilläoloaikaahan ei kovin montaa tuntia ole? Yöpymispaikat saattavat tällaisena sesonkiaikana olla kortilla ja luin myös, että majoitus tyyristä saarella...Kokemuksia Phi Phi -saarireissusta saa myös kirjoittaa :)

8

1140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hepsis

Kannatta katsoa tuolta oikealla puolella olevasta hakupalkista,sieltä löytyy näppärästi aikaisempia keskusteluja aihesta.

• Aurius

Kyllä Phi Phiiltä löytyy aina jonkin sortin majoitus. Ei tuossa päiväretkessä Phi Phiille ehdi paljoakaan. Jos ostatte matkanjärjestäjältä jonkin retken, niin se on paljon kalliimpi, kuin mitä ostaisitte paikanpäältä. Ao Nangissa on joka nurkan takana näitä kojuja, josta voi ostaa itse retkiä, lautta, bussi ja junalippuja, lentoja, varata hotellihuoneita jne. Ehdotankin, että ostatte jostain kojusta pelkät lauttaliput Phi Phiille vaikka seuraavalle päivälle ja sanotte vielä, että haluatte nimenomaan Open ticketit. Open ticket tarkoittaa, että saatte itse päättää mikä päivä tulette lautalla takaisin Ao Nangiin, vaikka samana päivänä ellei paikasta tykkää. Lauttaan mahtuu aina mukaan, sitä ei tarvitse pelätä. Samasta kojusta voitte myös kysellä hotellia Phi Phiiltä, ellette itse halua etsiä majapaikkaa paikanpäältä. Tätillä on hotellivaihtoehtoja näyttää ja jos kiinnostutte, niin täti soittaa hotellille ja kysyy onko huoneita vapaana. Jos päätätte ostaa kojusta nyt vaikka lauttaliput (open tickets) hotelli Phi Phiiltä (vaikka 3 vrk), niin kaikista saatte asiakirjat ja homma menee näin:

Minibussi kuski hakee aamusti teidät siitä hotellista, johon olette majoittuneet ja vie teidät satamaan josta lautta lähtee. Satamassa teidät ohjataan kyseiseen lauttaan, joka vie teidät Phi Phi Donille, joka on saaren keskus. Täältä Donilta (Ton sai) löytyy kaikki tarpeellinen, jota matkalainen tarvitsee. Poistutte lautalta niinkuin muutkin. Teitä on vastassa liuta hotelli ja pitkähäntävene tyrkyttäjiä, mutta ei niitä kannata pelästyä. Näille kavereille voitte näyttää hotellivarauskirjaa ja kysyä missä päin hotelli sijaitsee. Kun saavutte hotelille, niin esitätte hotellivarauksen ja passinne ja täytätte normaalisti hotellilapun johon tulee nimenne, osoitteenne kotimaassa ja passinumeronne. Nyt voitte relata ja alkaa nauttia Phi Phiin tarjonnasta!

Paluu päivänä menette samalle laiturille ja esitätte lauttavirkailijoille paluuasiakirjan. Teille nakataan Ao Nang-tarra paitaan ja ohjataan lauttaan ja lautta vie teidät Ao Nangiin. Siellä teidät ohjataan minibussiin, joka vie teidät hotelille. Helppoa kuin heinän teko, ei kannata aristella yhtään. Kyllä nämä thaimaalaiset pitävät teistä huolta, ettette mihinkään huku ja taatusti pääsette takasin! Itse olen tehnyt monta lautta reissua isoille saarille ja nimenomaan niin, että olen ottanut vain Open ticketin ja etsinyt majapaikan itse paikan päältä. Mutta ekakertalaisille ehkä suosittelisin ostamaan majoituksen lippujen yhteydessä. Hyvää matkaa! Itsekin maaliskuun alussa lautalla Phi Phiille. Itse suosittelen lämpimästi "Phi Phi -Hotel" nimistä hotellia merinäköalalla, 44e/vrk. Hotelli näkyy jo kun saapuu lautalla maihin, laiturista 100 metriä. Tuohon hotelliin itsekin, varasin netistä Mountain viewillä, vähän halvempi.

• matkuri76

Ao Nangin "juttu" onkin nuo lähisaaret (Poda, Railey, Prang Nga, Chicken), jonne lähtee pitkähäntäveneitä nonstopina. Yleensä sovitaan kanssa matkustajien kanssa monelta lähdetään saarelta.
      Matkanjärjestäjiä on pitkin rantsukatua ja halvimmat reissut saa edellisenä iltana seuraavalle aamulle. Hong islands on kokemuksen arvoinen reissu, PhiPhin lisäksi. PhiPhilläkin ne lähisaaret kaikkinensa olivat reissun sokeri :)
      Ihanaa reissua ja varmasti tykkäätte!

• tammi09

saarille voi tietenkin ottaa yksityisveneen.tietysti tulee hintoihin.hongille muistaakseni 2400 bathia nopparat tharalta.

• reissaaja-Reetta

Ao Nangissa on tosiaan ainakin rannan molemmissa päissä kojut, joista matkoja voi ostaa. Me käytiin mm. Podalla pitkähäntäveneellä, liput ostettiin juuri noista kojuista. Phi Phillä käytiin Raya Diversin kanssa snorklausretkellä, johon kuului myös käynti saarella (noin pari tuntia muistaakseni). Halvemmalla olisi päässyt paikallisten järjestämällä reissulla kyllä... Reissun paras anti oli snorklauspaikat ja itse matka Phi Phille, maisemat oli hienot! Phi Phin saari, jossa käytiin oli niin täynnä ihmisiä, sekä ostoskatu että ilmeisesti "pääranta", että haluttiin vaan äkkiä pois! Eli omasta puolestani voisin suositella nimenomaan päivän snorklausretkeä Phi Phille, se riitti oikein hyvin. Tietenkin jos saarelle jäisi yöksi, ehtisi käydä tutustumassa myös vähän vähemmän ruuhkaisiin paikkoihin...
      Mutta joka tapauksessa, varaa matkat vasta paikan päältä, suosi paikallisia mieluummin kuin ylihintaisia matkanjärjestäjien reissuja!

• Aurius

Reissaaja-Reetta on aivan oikeassa. Sen verran tarkennusta tuohon Phi Phi Donin saareen, että juuri päiväsaikaan klo 11-15 on päiväretkeläisiä liikkeellä, lautat saapuvat satamaan, siksi porukkaa pyörii jaloissa. Ja osaan saaren ravintoloista ei pääse omatoiminen matkalija edes syömään tuohon aikaan, kun ne ovat varattuja päiväretkeläisille ja suurin osa tuntuu olevan rahakkaita japanilaisia, jotka tulevat koko suvun kera. Mutta heti kun paluu lautat (päiväretkeläiset) lähtevät saarelta, niin meininki on lungimpaa. Ja jos olet päättänyt olla saarella pidemmän aikaa, niin tuohon "härdelli aikaan" voi olla rantsulla syrjässä, voi ottaa vaikka pitkähäntäveneen Long Beachille (10 min), siellä on rauhallinen, paratiisimainen ranta palveluineen. Maksaa 150 bathia yhteensuuntaan, takaisin viimeinen taksivene lähtee n. 17.00 ja se tehdään tiettäväksi kaikille, jotka rannalla ovat. Itse olen omatoimisesti matkustanut Phi Phille 6 kertaa ja ensikuussa tulee 7 kerta. Halvimillaan olen majoittunut 2 euroa yö. Tällä kertaa maksan 44e/yö.

Itse olen sitä mieltä, että jos joku on ruuhkainen paikka, niin se on kyllä Ao Nangin rantakatu.

• täpläkäs

Tähän vielä lisäyksenä, että Raya diversin snorklausretkillä maksaa todella suurta (1000-1500 bht) puhumme suomea- lisää eli jos englanti vähänkin taipuu, niin suosittelen paikallisia toimistoja. Sama juttu suomalaisten matkanjärjestäjien retkien kanssa eli tarjonta paikanpäällä erilaisten retkien suhteen on todella hyvä ja laatu kohdallaan.

• ao nang jou-tam

Varasimme paikallisesta matkakojusta retken 4 islands, maksoi 750 bath/hlö. Hyvin se reissu sujui (kymmenen japanilaisen ja yhden intialaispariskunnan kanssa). Lounas ja kuljetukset sisältyivät hintaan. Thaimaalainen opas piti hyvää huolta meistä. Olimme myös toisen suomalaisperheen kanssa omatoimiretkellä. Neuvoteltiin hinnasta taksinkuljettajan kanssa ja hän vei meidät kuumille lähteille, Chrystal Laguunille sekä outlettiin ja Lotus tavarataloon. Reissu kesti kl. 8-17.30 ja maksoi yhteensä 2500 bahtia. Kuulin myöhemmin että joku oli saanut samantyyppisen reissun 2000 bahtilla. Hyvää matkaa ja kyllä teistä pidetään hyvää huolta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      199
      4346
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      1996
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      61
      1647
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1343
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1327
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      913
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      879
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe