A-studio haastatteli Maanpuolustuskorkeakoulun strategian opettajaa ja tutkijaa Jarno Limnélliä, jonka mukaan Suomella on sotilaita Afganistanissa USA:ta miellyttääkseen.
Limnéllin mukaan Suomessa on "jossain määrin tabu" sanoa ääneen, että Suomella on sotilaita Afganistanissa, jotta se voisi ylläpitää ja vahvistaa suhteita USA:n ja muiden länsimaiden kanssa. Limnéll on saanut ylempää huomautuksen siitä, että on ottanut aiheen esille.
Haastattelu alkaa 6 minuutin kohdalla. Ohjelma poistuu YLE Areenasta 24.2.2010. Ohjelma on katsottavissa myös ulkomailla.
http://areena.yle.fi/video/706215
Tutkija: Suomi miellyttää USA:ta
5
574
Vastaukset
- Vaunujohtaja
Jos suomi pääsee oikeisiin sotahommiin, on sillä työllistävä vaikutus laman kourissa epätoivoisesti päristelevälle Suomelle. Siksi livoskellaan jenkin persettä.
Suomalainen lapsiarmeijan pellejen taso vain ei riitä Natoon, eli se siitä.- jormakoriseva
Pakkohan tuo on mielistellä, jos aiotaan jatkossa saada aseita jenkkilästä. Esimerkiksi hävittäjiä, ohjuksia tai muuta huipputeknologiaa sisältävän materiaalin myymisessä ei ole kyse niinkään rahasta, vaan siitä että maa joka haluaa ostaa uusinta hightech:iä pitää olla paitsi hyvissä suhteissa, myös osallistua yhdysvaltojen sotilasoperaatioihin maailmalla, joka paitsi antaa paremman kuvan, niin lisää myös luottamusta kyseistä valtiota kohtaan. Tästä syystä aseita ei myydä sellaisiin maihin, joilla on ennestään huonot välit jenkkilän kanssa ja jotka eivät yleensä ole mukana jenkkien tai muiden sen liittolaisten järjestämissä sotilasoperaatioissa.
- Vaunujohtaja
jormakoriseva kirjoitti:
Pakkohan tuo on mielistellä, jos aiotaan jatkossa saada aseita jenkkilästä. Esimerkiksi hävittäjiä, ohjuksia tai muuta huipputeknologiaa sisältävän materiaalin myymisessä ei ole kyse niinkään rahasta, vaan siitä että maa joka haluaa ostaa uusinta hightech:iä pitää olla paitsi hyvissä suhteissa, myös osallistua yhdysvaltojen sotilasoperaatioihin maailmalla, joka paitsi antaa paremman kuvan, niin lisää myös luottamusta kyseistä valtiota kohtaan. Tästä syystä aseita ei myydä sellaisiin maihin, joilla on ennestään huonot välit jenkkilän kanssa ja jotka eivät yleensä ole mukana jenkkien tai muiden sen liittolaisten järjestämissä sotilasoperaatioissa.
me ostettiin hornetit, mutta ei niihin aseita, eli pakko lipoa pyllysilmää jotta päästään Natoon ja saadaan aseita. Mutta riittääkö taso?
- ota selvä
Jos tietäisit yhtään mitään Suomen Afganistanin kokoonpanosta, tietäisit, ettei siellä ole lapsisotilaita. Suuri osa on armeijan parasta mahdollista joukkoa.
- iofgerhbchoeujwh
ota selvä kirjoitti:
Jos tietäisit yhtään mitään Suomen Afganistanin kokoonpanosta, tietäisit, ettei siellä ole lapsisotilaita. Suuri osa on armeijan parasta mahdollista joukkoa.
mutta onko armeijassa parasta ja hyvää kalustoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569