Silmäilin täältä tietoja.
Eli voidaanko todeta Seat TDI olevan Suomen oloihin huono vaihtoehto tyyppivian takia. Kondessivesi rikkoo moottoreita, eikä näitä ongelmia osata poistaa=.
Pitääkö paikkansa Seatistit??
Seat TDI ongelmallinen?
41
6708
Vastaukset
- ei ongelmia
Ongelma koskee jokaista autoa, jossa sama tdi-moottori kuin Seatissa. Eli audia, volkkari, skodaa..
Tosin mulla on ollut 2-litrainen tdi-moottori Seateissani jo n 5 vuotta eikä mitään ongelmaa ole ollut, kahdessa eri Seatissa, nykyinen AlteaXL. Olen toki kuullut kaverin kaverilta, että jollain ongelmia on ollut ainakin Audeissa ja Volkkareissa.
Kun nykyinen menee vaihtoon parin vuoden päästä, niin hankin melko varmasti kolmannen Seatin. Sitä, kun joutuu ostamaan omilla rahoilla, niin arvot ovat erilaisia kuin jos voi hankkia auton työnantajan laskuun.- vag ei ei
Kokemusta on ja kalliiksi tulee. Vikaa ei saatu poistettua mutta puolimoottorin osille sentään 2v takuu.
Oli viimeinen Seatti eikä saman konsernin autoja tee enään yhtään mieli. Maahantuoja ei ainakaan hoida asioita niin kuin pitäisi. Nyt on maski suojattu ja vaatii jatkuvaa lämpötilan tarkkailua. Ei todellakaan talviauto eikä edes auto 2000-luvulle. - Seatmies
vag ei ei kirjoitti:
Kokemusta on ja kalliiksi tulee. Vikaa ei saatu poistettua mutta puolimoottorin osille sentään 2v takuu.
Oli viimeinen Seatti eikä saman konsernin autoja tee enään yhtään mieli. Maahantuoja ei ainakaan hoida asioita niin kuin pitäisi. Nyt on maski suojattu ja vaatii jatkuvaa lämpötilan tarkkailua. Ei todellakaan talviauto eikä edes auto 2000-luvulle.Toinen TDI-dieseli käytössä (Toledo -01 , Altea XL -07) eikä mitään ongelmia. Huollossakin sanoivat tarkistaneensa putken, eikä vesiä näkynyt. Eikä ole maskia nokalla.
- Seat Altea XL 2008
Seatmies kirjoitti:
Toinen TDI-dieseli käytössä (Toledo -01 , Altea XL -07) eikä mitään ongelmia. Huollossakin sanoivat tarkistaneensa putken, eikä vesiä näkynyt. Eikä ole maskia nokalla.
Ainakaan vielä ei ole ollut ongelmia Altea XL:n TDI:n kanssa. Nyt on toinen talvi menossa.
Eikä olemikään muukaan hajonnut, kilometrejä nyt noin 48000. - Merkki vaihtuu
Seatmies kirjoitti:
Toinen TDI-dieseli käytössä (Toledo -01 , Altea XL -07) eikä mitään ongelmia. Huollossakin sanoivat tarkistaneensa putken, eikä vesiä näkynyt. Eikä ole maskia nokalla.
Ahtoputkessa vettä ja palotilaan ja kiertokanki väärä. Vaidettu takuuseen 53 000 km:ssa. Nyt tänään
vaihdettu 80 000 km:n kohdalla uusi välijäähdytin (vian aiheuttaja) ja uusi ahtopaineen letku rei itetyn tilalle. Meni vielä takuuseen lähes 3 vuotta vanhassa autossa !!
Sama ongelma Vw, Skoda, Audi ja Seat sekä 1,9, että 2,0 Tdi koneilla ! Eli tuo Vaginan kone on syvältä vaginasta ! JA KÄYTTÄKÄÄ EDELLEEN MASKIPEITTOA; VAIKKA VÄLIJÄÄHDYTIN OLISIKIN VAIHDETTU ! - Vanha konsti on parempi kuin
Merkki vaihtuu kirjoitti:
Ahtoputkessa vettä ja palotilaan ja kiertokanki väärä. Vaidettu takuuseen 53 000 km:ssa. Nyt tänään
vaihdettu 80 000 km:n kohdalla uusi välijäähdytin (vian aiheuttaja) ja uusi ahtopaineen letku rei itetyn tilalle. Meni vielä takuuseen lähes 3 vuotta vanhassa autossa !!
Sama ongelma Vw, Skoda, Audi ja Seat sekä 1,9, että 2,0 Tdi koneilla ! Eli tuo Vaginan kone on syvältä vaginasta ! JA KÄYTTÄKÄÄ EDELLEEN MASKIPEITTOA; VAIKKA VÄLIJÄÄHDYTIN OLISIKIN VAIHDETTU !Ja jotkut pilkkaa Citroenia kun niissä n vakiona maskisuoja kuulemma 50-luvun tekniikka. Parempihan se on tehdastekoinen maskisuoja kuin itse Chiquita-banaanilaatikosta saksittu niin kuin eilen yhdessä Audissa.
- osssss
Merkki vaihtuu kirjoitti:
Ahtoputkessa vettä ja palotilaan ja kiertokanki väärä. Vaidettu takuuseen 53 000 km:ssa. Nyt tänään
vaihdettu 80 000 km:n kohdalla uusi välijäähdytin (vian aiheuttaja) ja uusi ahtopaineen letku rei itetyn tilalle. Meni vielä takuuseen lähes 3 vuotta vanhassa autossa !!
Sama ongelma Vw, Skoda, Audi ja Seat sekä 1,9, että 2,0 Tdi koneilla ! Eli tuo Vaginan kone on syvältä vaginasta ! JA KÄYTTÄKÄÄ EDELLEEN MASKIPEITTOA; VAIKKA VÄLIJÄÄHDYTIN OLISIKIN VAIHDETTU !Onko nyt niin että Seatilla konerikko korvataan mukisematta jos kondenssivedestä johtuva rikko on?
- 35000/vuosi
Missähän olosuhteissa nämä ongelma oikeasti tulevat tulee, itse konsernin autoilla ainakin 500000km ajeltu ja ekan kerran kuulen tätä lienee kuitenkin murto-osa kun vag- moottoreilla ajellaan aika julmetusti oli sitten 1.9 tai 2.0 tdi.
Mieluummin sanoisin tanja karpelan olevan aivan turha.- seat leon -04 tdi
-99 ostin seat cordoba tdi , sen jälkeen pari seat leonia tdi:tä, jälkimmäinen ajossa edelleen , mittarissa 175.000km. Mitään ongelmia ei ole ollut, huollot tehty ajallaan merkkiliikkeessä, kuluvaa osaa mennyt jarrupaloja, jarrulevyjä, tuulilasinpyyhettä. Kerran cordoba heitti öljyt ulos , jakohihnan kiristysrullan akseli män katki, auto kyllä hienosti varoitti --> varoitusvaot rävähti punaiselle, hirveä varoitusääni ilmoitti, jotta jotain vakavaa on tapahtunut. ei tullut mieleen jatkaa matkaa.
Kyseiset kondensio vedet kerääntyy -06 mallisiin ja uudempiin seat tdi:n ja muihinkin VAG:n samalla koneella tehtyihin autoihin, ongelma esiintyy vain talvisin, jos esiintyy.
Autotalo Laakkosella asia tunnustetaan, eivät vain pidä siitä meteliä, myynti saatais kärsiä! toisaalta vw golfia ja passattia tdi:nä myyty tuhansia ja tuhansia autoja, vika esiintynyt ehkä promillessa näistä. Tehtaan tulis tultava vastaan 100%:sti näissä tapauksessa takuuajasta riippumatta, jo pelkästään maineensa takia.
Muillakin merkeillä tuntuu olevan ongelmia, 18 milj. toyotaa kärsii mahdollisista jarrupoljin ongelmista . - juttu?
seat leon -04 tdi kirjoitti:
-99 ostin seat cordoba tdi , sen jälkeen pari seat leonia tdi:tä, jälkimmäinen ajossa edelleen , mittarissa 175.000km. Mitään ongelmia ei ole ollut, huollot tehty ajallaan merkkiliikkeessä, kuluvaa osaa mennyt jarrupaloja, jarrulevyjä, tuulilasinpyyhettä. Kerran cordoba heitti öljyt ulos , jakohihnan kiristysrullan akseli män katki, auto kyllä hienosti varoitti --> varoitusvaot rävähti punaiselle, hirveä varoitusääni ilmoitti, jotta jotain vakavaa on tapahtunut. ei tullut mieleen jatkaa matkaa.
Kyseiset kondensio vedet kerääntyy -06 mallisiin ja uudempiin seat tdi:n ja muihinkin VAG:n samalla koneella tehtyihin autoihin, ongelma esiintyy vain talvisin, jos esiintyy.
Autotalo Laakkosella asia tunnustetaan, eivät vain pidä siitä meteliä, myynti saatais kärsiä! toisaalta vw golfia ja passattia tdi:nä myyty tuhansia ja tuhansia autoja, vika esiintynyt ehkä promillessa näistä. Tehtaan tulis tultava vastaan 100%:sti näissä tapauksessa takuuajasta riippumatta, jo pelkästään maineensa takia.
Muillakin merkeillä tuntuu olevan ongelmia, 18 milj. toyotaa kärsii mahdollisista jarrupoljin ongelmista .Mulla toinen Seat tdi 1,9 menossa eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Mikähän tämän vedenkertymän joihinkin moottoreihin aiheuttaa, olis kiva tietää. Nyt ainakin vielä ajattelen että parin vuoden päästä kun tää Altea vaihtuu uuteen Seattiin niin ilman muuta nokalle tää sama moottori. Ainakin ostotilanteessa kun kyselin moottorin takuusta niin sanoivat että VW tulee sataprosenttisesti vastaan jos moottori hajoaa alle 100tkm ajetusta autosta.
- ei sittenkään
juttu? kirjoitti:
Mulla toinen Seat tdi 1,9 menossa eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Mikähän tämän vedenkertymän joihinkin moottoreihin aiheuttaa, olis kiva tietää. Nyt ainakin vielä ajattelen että parin vuoden päästä kun tää Altea vaihtuu uuteen Seattiin niin ilman muuta nokalle tää sama moottori. Ainakin ostotilanteessa kun kyselin moottorin takuusta niin sanoivat että VW tulee sataprosenttisesti vastaan jos moottori hajoaa alle 100tkm ajetusta autosta.
Veden kondensoituminen välijäähdyttimeen aiheuttaa ongelman. Huono käynnistettävyys on ensimmäinen oire seuraavaksi meneekin moottori. Uuden auton ostajalle ja takuun ollessa kysymyksessä korvaus kuuluukin olla 100%. Takuun jälkeen ja yksityisten välisissä kaupoissa maksumies onkin auton omistaja. Voivat korvata vähän mutta vikaa eivät saa poistumaan.
Kone meni Seatista 1.9Tdi. Enkä enään osta samanlaista. - iloinen seatisti
ei sittenkään kirjoitti:
Veden kondensoituminen välijäähdyttimeen aiheuttaa ongelman. Huono käynnistettävyys on ensimmäinen oire seuraavaksi meneekin moottori. Uuden auton ostajalle ja takuun ollessa kysymyksessä korvaus kuuluukin olla 100%. Takuun jälkeen ja yksityisten välisissä kaupoissa maksumies onkin auton omistaja. Voivat korvata vähän mutta vikaa eivät saa poistumaan.
Kone meni Seatista 1.9Tdi. Enkä enään osta samanlaista.Eli älkää ostako -06 uudempaa 1.9 tdi:tä. Maahantuoja EI TULE mitenkään vastaan jos olette toinen omistaja. Mulla lähtee kuluttajariitalautakuntaan oma vastaava juttuni tällä viikolla, kun ei päästy sopuun myyjäliikkeen kanssa kulujen jaosta, ei ole halpaa kun koko pata meni uusiks...
- 7+19
Kerro mihin autoon ei voi tulla vikaa.
- xÖx
7+19 kirjoitti:
Kerro mihin autoon ei voi tulla vikaa.
Juuri niin, ymmärsit pointin.
- Jareta
Kyllä tuo ominaisuus on olemassa, mutta maskipeitettä (60 €) käytettäessä ongelmaa ei ole
- Seat AlteaXL
Pitääkö maski laittaa Seatissa sekä ylä- että alasäleikköön? Vai riittääkö pelkästään alasäleikköön?
- Jareta
Seat AlteaXL kirjoitti:
Pitääkö maski laittaa Seatissa sekä ylä- että alasäleikköön? Vai riittääkö pelkästään alasäleikköön?
Olen ymmärtänyt, että alasäleikkö riittäisi. Itselläni on kummassakin, koska kauppaan kuului molemmat, eivätkä ole pahannäköiset. Pitäisi vaan löytää se kohta josta lämpömittari haistelee ulkolämpötilan, koska nyt näyttää aika lahjakkaasti pieleen, toisaalta tietääpähän ainakin, että maski auttaa.
Itselläni ei ongelmaa esiinny kaupunkipyörittelyssä kovemmillakaan pakkasilla, eikä pikkupakkasella matka-ajossakaan. Pidemmällä matkalla kovemmalla pakkasella käyntihäiriö tulevat varmasti kun laitan auton lämpimään talliin.
Viime viikolla tein ensimmäisen pidemmän reissun maskilla ja käyntihäiriöt loistivat poissaolollaan. - Seat AlteaXL
Jareta kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että alasäleikkö riittäisi. Itselläni on kummassakin, koska kauppaan kuului molemmat, eivätkä ole pahannäköiset. Pitäisi vaan löytää se kohta josta lämpömittari haistelee ulkolämpötilan, koska nyt näyttää aika lahjakkaasti pieleen, toisaalta tietääpähän ainakin, että maski auttaa.
Itselläni ei ongelmaa esiinny kaupunkipyörittelyssä kovemmillakaan pakkasilla, eikä pikkupakkasella matka-ajossakaan. Pidemmällä matkalla kovemmalla pakkasella käyntihäiriö tulevat varmasti kun laitan auton lämpimään talliin.
Viime viikolla tein ensimmäisen pidemmän reissun maskilla ja käyntihäiriöt loistivat poissaolollaan.tuon 60 euron maskin?
- sesamajareta
Seat AlteaXL kirjoitti:
tuon 60 euron maskin?
Otsikon paikasta herttoniemestä. Oli tilaustavaraa, eli kesti muutaman päivän. Varmaan jos onnistuu löytämään alkuperäisen valmistajan, niin selviää huomattavasti vähemmällä. Mitään pahvilaatikonpalasta en kuitenkaan autooni laita.
- &&&&&&&&
sen maskin saa varmaan tämän jupakan jälkeen ilmaiseksi maahtuojalta, eikö niin?
- Altea XL 2008 TDI
&&&&&&&& kirjoitti:
sen maskin saa varmaan tämän jupakan jälkeen ilmaiseksi maahtuojalta, eikö niin?
Tuskin VW konserni antaa mitään ilmaiseksi. Sinne soittaminenkin on maksullista. Hämmästyttävää, että muut autonvalmistajat kutsuvat autoja korjaukseen, mutta VW ei tunnu välittävän mitään.
Luulisi heidän tosiaan toimittavan tuollaisen maskin ilmaiseksi, ei niitä autoja kuitenkaan niin paljoa ole myyty, että hetkauttaisi johtajien bonuksia. - sesamajareta
Altea XL 2008 TDI kirjoitti:
Tuskin VW konserni antaa mitään ilmaiseksi. Sinne soittaminenkin on maksullista. Hämmästyttävää, että muut autonvalmistajat kutsuvat autoja korjaukseen, mutta VW ei tunnu välittävän mitään.
Luulisi heidän tosiaan toimittavan tuollaisen maskin ilmaiseksi, ei niitä autoja kuitenkaan niin paljoa ole myyty, että hetkauttaisi johtajien bonuksia.Eihän autoon saa lohkolämmitintäkään ilmaiseksi, vaikka kova pakkanen vaikeuttaa tai jopa estää kokonaan liikkeellelähdön.
Asia kuitenkin on ilmeisesti niin, että tästä vaivasta kärsivien osuus on prosenttien luokkaa jos sitäkään. Ja niitä autoja jotka saavat moottorivaurion on vielä paljon vähemmän. Niistäkin moottorivaurion saaneista varmaan vielä hyvin pieni osuus tulee maahantuojan murheeksi, joten vaurion myöntäminen saatikka sitten virallinen takaisinkutsu toisi PALJON suuremmat kustannukset kuin muutamien autojen korjaaminen. - Seat AlteaXL
sesamajareta kirjoitti:
Otsikon paikasta herttoniemestä. Oli tilaustavaraa, eli kesti muutaman päivän. Varmaan jos onnistuu löytämään alkuperäisen valmistajan, niin selviää huomattavasti vähemmällä. Mitään pahvilaatikonpalasta en kuitenkaan autooni laita.
Kiitos tiedosta. Pitääpä käydä kyselemässä
- Kesko on Paska
sesamajareta kirjoitti:
Eihän autoon saa lohkolämmitintäkään ilmaiseksi, vaikka kova pakkanen vaikeuttaa tai jopa estää kokonaan liikkeellelähdön.
Asia kuitenkin on ilmeisesti niin, että tästä vaivasta kärsivien osuus on prosenttien luokkaa jos sitäkään. Ja niitä autoja jotka saavat moottorivaurion on vielä paljon vähemmän. Niistäkin moottorivaurion saaneista varmaan vielä hyvin pieni osuus tulee maahantuojan murheeksi, joten vaurion myöntäminen saatikka sitten virallinen takaisinkutsu toisi PALJON suuremmat kustannukset kuin muutamien autojen korjaaminen.Hyvähän sitä on omia pennosiaan säästellä kuluttajien kustannuksella. Nimimerkillä
- Altea XL 2008 TDI
sesamajareta kirjoitti:
Eihän autoon saa lohkolämmitintäkään ilmaiseksi, vaikka kova pakkanen vaikeuttaa tai jopa estää kokonaan liikkeellelähdön.
Asia kuitenkin on ilmeisesti niin, että tästä vaivasta kärsivien osuus on prosenttien luokkaa jos sitäkään. Ja niitä autoja jotka saavat moottorivaurion on vielä paljon vähemmän. Niistäkin moottorivaurion saaneista varmaan vielä hyvin pieni osuus tulee maahantuojan murheeksi, joten vaurion myöntäminen saatikka sitten virallinen takaisinkutsu toisi PALJON suuremmat kustannukset kuin muutamien autojen korjaaminen.Olet varmaan oikeassa, mutta pitäisihän VW:n ottaa vastuu asiasta siten, että "jos satutte kuulumaan tähän harvinaiseen joukkoon, niin VW korjaa autonne veloituksetta". Se että, kuulut prosenttien luokkaan ei lohduta, jos joudut maksamaan 9000 euron korjauslaskun vain sen takia, että VW myy sellaista moottoria joka ei sovellu kylmään ilmastoon.
VW voisi myös lähettää kaikille vaaravyöhykkeessä oleville tuon maskin peiton ilman veloitusta. Olisi halpaa ennakoimista.
- tyydytetty
Minulla on Cordoba 1,9 TDI vm 2005 jolla on nyt ajettu 110th. Koneessa on ollut jo monta vuotta teholastu jolla siitä löytyy 170hv 360nm vääntöä. Auto kulkee kuin unelma eikä mitään muuta vikaa ole ilmennyt kuin se ettei pyörät oikein kiihdytyksissä pidä.
Ihmettelen noita toisilla ilmenneitä vikoja! Konekkin kestää kunhan vaan muistaa vaihtaa hyvät öljyt ja lämmittää ennenkuin polkaisee. Sama pieni odotus sammuttaessa on pitkän iän salaisuus!- vag you !
Sulla onkin tommonen vanhempi vaggi...
- Promille
Itselläni 1,9 TD Altea XL 2008. Eilen tuli 100 000 km täyteen. Autoon tehty normihuollot. Mitään vikaa ei ole ollut - luit oikein- ei mitään!
Liekö sattumaa vai muuten vaan ihan hyvä auto? :)- B-luokan kansalainen
Sattumaahan se, näinhän VAG maahantuojakin sanoi: vika koskee vain pientä osaa autoista ja he eivät siksi halua häiritä suurta enemmistöä. Vähemmistö kyllä huomaa itsekin jos autoon tulee vika ;)
- vähemmistöedustaja
... se on hyvä auto. Kaikesta huolimatta. Jos olisi mennyt omia rahoja korjaukseen niin sitten se olisi yksi &%%¤#"%&/&:n auto. :)
- Jokeri74
Kyllä pitää paikkansa! En suosittele! t. Seat Altea XL 2,0 TDI
- J
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=9249&sivu=8
Tuolla löytyy enemmän tietoa aiheesta... - eed
J kirjoitti:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=9249&sivu=8
Tuolla löytyy enemmän tietoa aiheesta...Onko kukaan kokeillut tehdä ahtoputkiston alimpaan kohtaan pientä reikää ;)
- hyyuntai
ongelma ja onko siihen mitään korjauksia tehty kun tuo kuningaskuluttajassakin mainittiin.Joutuuko omistajat itse korvaamaan?Eihän tuota uskalla mennä ostamaan jos tietää kallista remonttia?Eikö siis 1.9 tdi:ssä ole samaa ongelmaa?
- Sales Manager=)
Ajossa 2008 Altea XL 2.0 TDI. Kun kahden vuoden takuu meni viime huhtikuussa umpeen niin heti kuukausi siitä, niin hajosi turbo. Lasku 2000 Eur. Maahantuoja levitteli vaan käsiään että voi voi... Auto huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä ja turbon hajoamisen hetkellä 122.000 km mittarissa. Eilen hajosi ilmastointilaite. Koko tuuletinosasto pimeenä. Valmiiksi vituttaa jo viedä taas Käyttöautoon ja miettiä kuinkahan suuri lasku tällä kertaa? Oli viimeinen espanjan auringon alla koottu "wolkkari" mikä meikäläiselle tuli...!
- kickstart
käyttäytyminen korvaustilanteessa sai minutkin merkin vaihdon kannalle. Itselle sattui pieni juttu..cruiseri rikkoutui takuuaikana josta mainitsin huollolle ja sovittiin että seuraavassa huollossa korjataan. Seuraavaan huoltoon mennessä oli takuu mennytr umpeen ja nyt kitistiin että pitäisi itse maksaa. Maahantuoja suostui lopulta maksamaan puolet. Koska asia oli pieni suostuin menettelyyn. Sen verran jäi kuitenkin "hampaankoloon" että merkki tulee vaihtumaan.
- Hirohito
kickstart kirjoitti:
käyttäytyminen korvaustilanteessa sai minutkin merkin vaihdon kannalle. Itselle sattui pieni juttu..cruiseri rikkoutui takuuaikana josta mainitsin huollolle ja sovittiin että seuraavassa huollossa korjataan. Seuraavaan huoltoon mennessä oli takuu mennytr umpeen ja nyt kitistiin että pitäisi itse maksaa. Maahantuoja suostui lopulta maksamaan puolet. Koska asia oli pieni suostuin menettelyyn. Sen verran jäi kuitenkin "hampaankoloon" että merkki tulee vaihtumaan.
Takuun jälkeen on korvattu mykistynyt turvavyön muistutin ja kuskin penkin istuinosan hajonneet lämmityselementit menivät takuuseen lähes vuosi takuun päättymisen jälkeen.
Tästä pisteet maahantuojalle! Toista oli Fordin kanssa aiemmin...
Potilas Altea XL 2.0 TDI DSG -07. - osssss
Hirohito kirjoitti:
Takuun jälkeen on korvattu mykistynyt turvavyön muistutin ja kuskin penkin istuinosan hajonneet lämmityselementit menivät takuuseen lähes vuosi takuun päättymisen jälkeen.
Tästä pisteet maahantuojalle! Toista oli Fordin kanssa aiemmin...
Potilas Altea XL 2.0 TDI DSG -07.varmaan jos noin hövelejä ovat myyjäliikkeessä?
- Hirohito
osssss kirjoitti:
varmaan jos noin hövelejä ovat myyjäliikkeessä?
Eihän minulla ole muuta tekemistä, kuin jauhaa sitä itseään täällä...
Kerroin vain omista kokemuksistani, kun olen ongelmien ilmaantumisen jälkeen ollut ensin maahantuojaan yhteydessä. Sähköpostikin on keksitty. ;)
- TDI seuraavassakin
2001 vuoden Seat Cordoba 1.9 TDI toiminut koneen osaalta moitteettomasti. Ei pienintäkään ongelmaa ole ollut (ajellut tuolla itse 230 000 km vuosina 2003 - 2011 ja ostettaessa oli 90 tkm joten nyt yhteensä 320 000 mittarissa ja kone täysin kunnossa).
[sen sijaan ko. merkissä ovien lukot jäätyy aina kun vähänkin pakkasta, vilkkuviiksissä tyyppivika, ulkolt.mittari on kaikissa paskana, näkyvyys ulos surkea...jne pientä ärsyttävää, mutta kulutus/teho/hinta -suhde niin hyvä että tolla mennään vieläkin] - entinenseat
Sähkö vaivaa alkoi tulla pirusti , välillä pelas pitkään hyvin ja lähti käyntiinkin joka aamu mutta useinmiten jätti pihalle , se oli eka ja vika 08 leon tdi , sain tyrkättyä väkisin pois mb,hen vaihossa , ei ole seatit tehty lapin oloihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006394
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283200Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46969Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869