Lennot Bangkok-Krabi

ThaimaanMatkaaja

Meillä on lennot varattu Bangkokiin ja vielä pitäisi löytää sisäiset lennot Krabille. Matka-ajankohta on maalis-huhtikuu. Olen seuraillut lähinnä AirAsian sivuja. Mietin nyt, kannattaako lennot kuitenkin ostaa etukäteen, ei varmaan uskalla jättää ostoa paikan päälle? Onkohan hinnoissa minkä verran liikkumavaraa, tällä hetkellä lennot maksaa n. 100 €/hlö, muistaakseni joulun aikoihin hinta oli jotain n. 75 €.

15

1794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Airius

Airasia on hyvä valinta ja mitä aikaisemmin netistä varaat, niin sitä halvemmalla saat. Älä jätä varausta kentälle, vaan tee se nyt. Airasian lennot kandee varata niin, että kun saavutte Bangkokiin, niin välissä on ainakin 4 tuntia ellei enemmänkin, sillä Bangkokiin saapuva koneenne voi olla myöhässä. Koneesta poistuminen, pitkät kävelyt ja Immigrationissa ja laukkujen haussa menee kuitenkin aikaa. Sitten jos aikaa jää Bangkokin kentällä, niin sitä voi sitten vetää vaikka tupangit ja käydä syömässä ennenkuin menee neljänteen kerrokseen Airasian chekiniin lunastamaan porttiliput. Ja paluulipusta vielä sen verran, että älkää jättäkö Airasian lentoa Krabi-Bkk viimeisen lennon varaan. Jos sattuukin ettei Airasian kone jostain syystä lähtisikään, niin sitten olette Krabilla ja missaatte Bangkokista lennon kotiin päin. Paluussa pitää olla aina pelivaraa, muuten voi olla kusessa. Toki sitten on kaikki hyvin jos löytyy rahaa uusiin paluu lippuihin. Matkavakuutus kyllä korvaa, jos syy ei ole teissä, mutta rahat saa vasta jälkeenpäin. Jos tällainen tilanne saattaisi tapahtua, ettei myöhästymisen syy ole itsessä, niin silloin pitää pyytää dokumenttia, muuten ei vakuutus korvaa. Airasian koneet on monesti myöhässä ja se saattaa tapahtua vaikka just Krabin päässä, eli peräänkuulutan vielä tuota pelivaraa. Monesti lentänyt Airasialla ja erittäin tyytyväinen olen, rahoille vastinetta!

• MamaL

Me otettiin just Bangkok-Krabi -lennot niin, että mennään Thailla ja takaisin Air Asialla. Thailla oli nyt yhdensuuntaisten lentojen tarjous, joten se tuli AirAsiaa halvemmaksi. Vaihtoaikaa ei kumpaankaan suuntaan ole kuin muutama tunti, yritetään tsägällä suoriutua ;)

• Aurius
        MamaL kirjoitti:

Me otettiin just Bangkok-Krabi -lennot niin, että mennään Thailla ja takaisin Air Asialla. Thailla oli nyt yhdensuuntaisten lentojen tarjous, joten se tuli AirAsiaa halvemmaksi. Vaihtoaikaa ei kumpaankaan suuntaan ole kuin muutama tunti, yritetään tsägällä suoriutua ;)

Paluuta Krabilta Bangkokiin varsinkaan Airasialla en itse jättäisi viimeiseen mahdolliseen. Se pitäisi olla tokaviimeinen. Toivon mukaan kone on ajoissa. Hyvää ja turvallista matkaa!

• ThaimaanMatkaaja

Onko AirAsia ja ThaiAirways käytännössä ainoat mahdolliset lentoyhtiöt? Pitänee varata ne AirAsian lennot sitten piakoin, hinta on n. 100 €/hlö. Harmittaa vaan kun ei tullut ajoissa varattua. Kuvittelin, että pahimman sesonkiajan ulkopuolella lennot olisi hieman halvempia. Takaisintullessa on tarkoitus olla pari yötä Bangkokissa, eli ei liene huolta koneen myöhästymisestä Krabilta :)

• ThaimaanMatkaaja

Vielä sekin, että Bangkokin lennot saapuvat arviolta klo 7:10 perille ja AirAsia lähtisi 10:40. Onko toivotonta ehtiä tällä yhteydellä?

• Aurius
        ThaimaanMatkaaja kirjoitti:

Vielä sekin, että Bangkokin lennot saapuvat arviolta klo 7:10 perille ja AirAsia lähtisi 10:40. Onko toivotonta ehtiä tällä yhteydellä?

Kyllä tuo riittää. Jos lento olisi Bangkokissa sanotaan nyt vaikka 9.15, niin ehditte, ellei immigrationissa nyt aivan hirveitä jonoja ole, eli ei pitäis olla mitään huolta. Itse jonotin joskus Bkkn Immigrationissa tunnin. Sattui just tuohon aikaan tuleen muutama koneellinen matkustajia. Lähinnä tuossa paluussa kannattaa olla tarkkana, mutta tehän olette paluu päivänä jo Bangkokissa ja menette sieltä lentokentälle. Kannattaa tarkastella Airasian sivulta eri lentoaikoja ja päiviä, hinnat heittelee niiden mukaan.

• minä-
        ThaimaanMatkaaja kirjoitti:

tulimme juuri ja Finnairin lento oli BKK:n ajallaan klo 7.35. Siitä jatkoimme Krabille Airasialla klo 10.40 ja vaihtoaikaa oli tuo väli aivan riittämiin. Ei tarvinnut jonotella minnekään varttia kauempaa. Hyvin ehdittiin käydä syömässäkin kentällä ennen toista lentoa. Airasia oli jopa etuajassa mennen tullen. Suosittelen!

• Aurius
        minä- kirjoitti:

tulimme juuri ja Finnairin lento oli BKK:n ajallaan klo 7.35. Siitä jatkoimme Krabille Airasialla klo 10.40 ja vaihtoaikaa oli tuo väli aivan riittämiin. Ei tarvinnut jonotella minnekään varttia kauempaa. Hyvin ehdittiin käydä syömässäkin kentällä ennen toista lentoa. Airasia oli jopa etuajassa mennen tullen. Suosittelen!

Hyvä että kaikki natsas! Mitä lennot maksoi Airasialla per henkilö? Mikä meininki Krabilla? Hehkuta hieman, kerro mitä puuhastelitte, missä kävitte jne. Ai jai, ite lähössä vajaan 4 viikon päästä Krabille ja muille mestoille. Ei millään viittis odotella...

• Aurius
        Aurius kirjoitti:

Hyvä että kaikki natsas! Mitä lennot maksoi Airasialla per henkilö? Mikä meininki Krabilla? Hehkuta hieman, kerro mitä puuhastelitte, missä kävitte jne. Ai jai, ite lähössä vajaan 4 viikon päästä Krabille ja muille mestoille. Ei millään viittis odotella...

Piti kysymään vielä, että menittekö privatti-taksilla Krabin lentokentältä Ao Nangiin ja jos, niin kuinka kauan matka ajallisesti ottaa? En ole koskaan lentänyt Krabille, vaan olen tullut sinne aina muilla kulkupeleillä. Pitäis vaan ehtii kentältä suoraan lautalle, joka lähtisi siitä Ao Nangin naapuri rannalta, mutta ei tiä ehtiikö. Siis, Ao Nang-Phi Phi väli. Tiedätkö mahdollisesti voiko lauttalipun ostaa suoraan satamasta? En tiä onko aikaa kentällä alkaa ostella lauttalippuja, aika on kortilla, vaikka lento olisi ajoissa.

• ilppu
        Aurius kirjoitti:

Piti kysymään vielä, että menittekö privatti-taksilla Krabin lentokentältä Ao Nangiin ja jos, niin kuinka kauan matka ajallisesti ottaa? En ole koskaan lentänyt Krabille, vaan olen tullut sinne aina muilla kulkupeleillä. Pitäis vaan ehtii kentältä suoraan lautalle, joka lähtisi siitä Ao Nangin naapuri rannalta, mutta ei tiä ehtiikö. Siis, Ao Nang-Phi Phi väli. Tiedätkö mahdollisesti voiko lauttalipun ostaa suoraan satamasta? En tiä onko aikaa kentällä alkaa ostella lauttalippuja, aika on kortilla, vaikka lento olisi ajoissa.

Olin tammikuussa thaimaassa ja lensin Bangkokista Krabille Thai Airwaysillä ja lento maksoi n.70 euroa ja oli aikataulussa. Taksi lentokentältä Krabiin maksoi 2 henkilöltä 600 bahtia.

• ilppu
        ilppu kirjoitti:

Olin tammikuussa thaimaassa ja lensin Bangkokista Krabille Thai Airwaysillä ja lento maksoi n.70 euroa ja oli aikataulussa. Taksi lentokentältä Krabiin maksoi 2 henkilöltä 600 bahtia.

Siis taksimatka Krabin lentokentältä Aonangiin! Pikku virhe pääsi...

• Aurius
        ilppu kirjoitti:

Siis taksimatka Krabin lentokentältä Aonangiin! Pikku virhe pääsi...

Kuinka kauan aikaa matkaan meni? Ilmeisesti kentältä Ao Nangin rannalle on n. 20 km. Ehkä tuo matka ottaa 30 min?

• ilppu
        Aurius kirjoitti:

Kuinka kauan aikaa matkaan meni? Ilmeisesti kentältä Ao Nangin rannalle on n. 20 km. Ehkä tuo matka ottaa 30 min?

Taksimatka kesti n.30-45min kentältä Aonangiin illalla n.19 aikoihin.

• minä-
        Aurius kirjoitti:

maksoi meno-paluu n.100 €/hlö.. olis pitäny ostaa aiemmin tiketit. Krabilla hyvä meininki..käytiin Phi Phillä ja koluttiin muutenkin lähisaaret (Chicken, Poda, Tub, Railey)..päivät meni mukavasti auringon alla :-) Bamboo Island on ihana! Kannattaa tehdä päivän retkiä pika/pitkähäntäveneillä noille lähisaarille. Aonangin rannat jää kakkosiksi niille. Hyvää ruokaa ja mukavia kuppiloita!

• minä-
        Aurius kirjoitti:

Joo niitä takseja saa heti siitä lentokentältä. Tyypit huutelee kojulta ja hinta on n. 600 bahtia/2 hlöä. Matka kestää 30 min.-40 min. Niitä matkatoimistokojuja on pitkin poikin siellä joten varmaan löydät jostakin lipun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe