Ei taida Alfalla selvitä Suomen talvesta?
Talviauto?
33
2568
Vastaukset
- Hangen alta
Ei henno viedä tuohon tunturiralliin teuraaksi. Kyljessä taas joku talviautoilija liisari RAV4, kaasupoljin jumissa.
- A3SB
On siitä. Ei tuo Audi ainakaan parempi ole.
- 1.8tq
Sano yksikin asia jossa alfa on audia parempi. Audi on paljon arvostetumpi
- jokumuu.
1.8tq kirjoitti:
Sano yksikin asia jossa alfa on audia parempi. Audi on paljon arvostetumpi
Itse arvostan enemmän sellaista henkilöä joka ei uhraa montaa ajatusta sille arvostaako joku hänen autoaan.
- factor
1.8tq kirjoitti:
Sano yksikin asia jossa alfa on audia parempi. Audi on paljon arvostetumpi
ulkonäkö,status, ajettavuus lähdetään vaikka noista noin aluks
- A3SB
1.8tq kirjoitti:
Sano yksikin asia jossa alfa on audia parempi. Audi on paljon arvostetumpi
Alfa on parempi seuraavissa asioissa
- Ajotuntuma ja käytös
- Istuimet ja ergonomia muuten
- Viihtyisyys
- Moottorien luonne
- Ulkonäkö
Ainakin tuo minun Audi on edellisiin Alfoihin verrattuna tuollainen mutkissa tasaisen turvallisesti puskeva auto joka on kyvmä talvella ja jonka moottori käy karkeasti ja se kyllä kiertäisi 5000 mutta kun veto alkaa loppumaan jo 3000:ssa. Jo tunnin ajon jälkeea tekee mieli pysähtyä kahville ja penkitkin on avvistuksen liian kovat. Sisustus on tuollainen vähän mielikuvituksettoman tylsä. Se täytyy kyitenkin sanoa että Audissa on laatu kohdallaan ja varmaankin se joillekkin niin tärkeä arvostus, vaikken ymmärräkkän miten se tekee autosta paremman. - Oho, laatua ?
A3SB kirjoitti:
Alfa on parempi seuraavissa asioissa
- Ajotuntuma ja käytös
- Istuimet ja ergonomia muuten
- Viihtyisyys
- Moottorien luonne
- Ulkonäkö
Ainakin tuo minun Audi on edellisiin Alfoihin verrattuna tuollainen mutkissa tasaisen turvallisesti puskeva auto joka on kyvmä talvella ja jonka moottori käy karkeasti ja se kyllä kiertäisi 5000 mutta kun veto alkaa loppumaan jo 3000:ssa. Jo tunnin ajon jälkeea tekee mieli pysähtyä kahville ja penkitkin on avvistuksen liian kovat. Sisustus on tuollainen vähän mielikuvituksettoman tylsä. Se täytyy kyitenkin sanoa että Audissa on laatu kohdallaan ja varmaankin se joillekkin niin tärkeä arvostus, vaikken ymmärräkkän miten se tekee autosta paremman.70 000 € Audin omistaja kehuskeli sitä laatua, ja sanoi että pikkusen vituttaa kun autosta tuppaa häviämään tehot nopeasti kiihdytettäessä, ja vikaa vaan ei löydy. Sama mies kertoili tuossa kuluttajaporno-ohjelmassa, että Audin laadussa on muutakin häikkää, eli suurella rahasummalla olikin saanut pikkuvikaisen mieliharmin, ja lähetteli näitä terveisiä maahantuojan ja tehtaan suuntaan.
- 10+14
factor kirjoitti:
ulkonäkö,status, ajettavuus lähdetään vaikka noista noin aluks
Kauppalehdessä oli kysely taannoin joka osoitti että audikuskeja pidetään keskimäärin hirveinä mulkkuina, siinäpä sitä statusta alkuun.
- jokumuu.
...mutta ehkei se olisi pidemmän päälle kovin mukavaa. Noissa yli 30-vuotiaissa avoautoissa kun ei ole paljon ääni- ja lämpöeristeitä mietitty, eikä rättikattokaan ehkä olisi tiesuolasta mielissään.
Jokunen vuosi sitten alla ollut 156 taas oli kiva peli ajella talvellakin. Huonot puolet taisivat rajoittua jäisinä malttia vaativiin takaovien kahvoihin ja välttäviin ajovaloihin. Niin ja nahkaverhoilu leikkasi penkinlämmittimien tehosta parhaan terän. - zöf
Talvellahan ajellaan maasturilla, Alfalla nautiskellaan vain kesäisin.
Ethän sinä samalla harjalla pese hampaita ja vessan lattiaakaan.- autoistakiinnostunut
"Talvellahan ajellaan maasturilla, Alfalla nautiskellaan vain kesäisin.
Ethän sinä samalla harjalla pese hampaita ja vessan lattiaakaan."
Jos hankit maasturin talveksi ja sitten alfan vain kesäksi.. huh, sehän on pikemminkin kuin harjaisi ylähampaat ja alahampaat kahdella eri harjalla..
Mitolla on nyt ajeltu pakkaset ja lumipyryt. Toimii ilman ongelmia.
- wintertestt
jo 156 voitti Ruotsin Tekniikan Maailman (Teknikes Värld) talvitestin, ei siinä esim Saabin esso talvistatus paljon painanu..... Audista ja sen arvostuksesta voi olla montaa mieltä, itse en kovin korkealle arvosta DKW jäkeläistä
- 3 alfa kierrossa
ihan mainiosti on selvinnyt näistä etelän tuiskuista (159 sportwagonilla 2,2 jts). kunhan kovimmilla pakkasilla ei turhaan ajele älyttömän lyhyitä matkoja, tulpat uhkaa kastua sillon liikaa ja uudelleenkäynnistys voi tuottaa päänvaivaa.
ainoa ongelma on tainnut olla suhteellisen pieni maavara. silti olen selvinnyt mökkitielläkin umpihangessa, kitkoilla ilman nelivetoa.- uskomatonta.....
Siis 2000-luvun bensa-autossa ongelmana vielä tulppien kastuminen katkoajossa? Ei voi olla totta!! Hyvä että tunnustit niin ei tarvitse hommata 159:ää pihalleni. OIi meinaan jatkossa eräänä vaihtoehtona.
- Pärjää
uskomatonta..... kirjoitti:
Siis 2000-luvun bensa-autossa ongelmana vielä tulppien kastuminen katkoajossa? Ei voi olla totta!! Hyvä että tunnustit niin ei tarvitse hommata 159:ää pihalleni. OIi meinaan jatkossa eräänä vaihtoehtona.
Tämä tulppien mahdollinen kastuminen/tuhraantuminen koskee kaikkia saman polttoaineen syöttöjärjestelmän ja sytytysjärjestelmän autoja...et taida näitä Boschin vehkeitä päästä välttämään oikein millään merkillä. Tuskin kuitenkaan mikään iso ongelma...ainakaan itselläni ei ole ollut...viimeiset 12v alfoilla ajot suorittaneena.
- AR153
Ollu monta Alfaa, ja Lapin pakkisissa on selvitty. Hyvä peli!
- selespeed
Tuo 147 ainakin on pelittänyt pakkasista huolimatta, vaimo ei vaihtaisi sitä mllään mihinkään, paitsi punaiseen Alfa Romeoon ;)
- Accord man
selespeed kirjoitti:
Tuo 147 ainakin on pelittänyt pakkasista huolimatta, vaimo ei vaihtaisi sitä mllään mihinkään, paitsi punaiseen Alfa Romeoon ;)
Alfa on aivan paska, ellei tykkää helikopterien huoltotunneista! Onhan siinä särmää ja eleganttia tyylikkyyttä, mutta käyttöautoksi siitä ei ole!
Audissa siitä laatuVAIKUTELMAA löytyy, mutta kalliiksi tulee senkin ylläpito, kun sähkövikoja, moottoriongelmia, alustamurheita jne. joutuu korjauttamaan merkkikorjaamoilla. - A3SB
Accord man kirjoitti:
Alfa on aivan paska, ellei tykkää helikopterien huoltotunneista! Onhan siinä särmää ja eleganttia tyylikkyyttä, mutta käyttöautoksi siitä ei ole!
Audissa siitä laatuVAIKUTELMAA löytyy, mutta kalliiksi tulee senkin ylläpito, kun sähkövikoja, moottoriongelmia, alustamurheita jne. joutuu korjauttamaan merkkikorjaamoilla.Luulet vaan, totuus on se että et uskalla.
Audissa laatu on kyllä osittain vaikutelmaa. Samalla lailla kuin Alfassakin Audissa vilahtelee näytössä erilaisia motor control failure yms tekstejä jo uudesta lähtien. En nyt pitäisi Alfaa kuitenkaan mitenkään ylivoimaisena ylläpidettävänä, molempia on ollut ja ero huoltamisessa on ollut luokkaa Alfan 2 hultopäivää/vuosi vs Audin 1. Tämäkään ei johdu siitä että Audi olisi jotenkin teknisesti parempi vaan ennemminkin siitä että Audin moottorin ovat enemmän tuolta maatalousmoottori osastolta ja siksi enemmän käytä ja tankkaa filosofialla tehtyjä.
Onko sitten yksi huoltopäivä vuodelle enemän jokin kynnyskysymys, mielestäni ei, sijaisautot on keksitty ja huollot on kuitenkin auton ylläpidossa marginaalikulun roolissa, vaikkakin molemmissa merkeissä sikakaliita. - laatua arvostava
Accord man kirjoitti:
Alfa on aivan paska, ellei tykkää helikopterien huoltotunneista! Onhan siinä särmää ja eleganttia tyylikkyyttä, mutta käyttöautoksi siitä ei ole!
Audissa siitä laatuVAIKUTELMAA löytyy, mutta kalliiksi tulee senkin ylläpito, kun sähkövikoja, moottoriongelmia, alustamurheita jne. joutuu korjauttamaan merkkikorjaamoilla.Kävin tuossa vilkaisemassa Accordia ostomielessä, auto oli se parempi versio isommalla koneella. Kilometrejä 30 000, ikää vuosi, maalipinta rumaksi kulunut, ehkä sen olisi saanut myllytettyä. Tai sitten ei, koska yleensähän liikkeet puleeraavat nuo maalipinnat timmiksi. Takaoven tiiviste oli irronnut ja kaikkea muutakin pientä ikävän oloista hommelia, uudenveroiseksi mainostetusta autosta sitten löytyi.
Ajelin itsekin joskus Accordilla, ja jonnekin alitajuntaan oli jäänyt pientä lukkarinrakkautta merkkiä kohtaan. Oikein kun muistelen, niin Hondan huoltohinnat olivat sikakalliita. Siinä kävi sitten niin, että ostinkin toisen merkin, ja onneksi ostin, ei se jaappanin kinneri todellakaan vielä niitä parhaita autoja ole. Mutta niin se menee, että aina löytyy parempi merkki, tai edistyksellisempää tekniikkaa.
Minua vain kummastuttaa, että vielä -90 luvun autoilla ajelevat kirjoittelevat täänne asiantuntevasti autojen laadusta, kymmenen vuotta kehitystä on saattanut toisella merkillä olla todella edistyksellistä, kaikki merkit eivät ehkä ole pysyneet kelkassa mukana. Usein vieläpä tyypit, joilla on vain mutu jostakin merkistä, eikä ikinä ole ollut sellaisen kyydissä, saati ajanut tai omistanut röyhistelevät täällä rintaansa.
- kwon
mulla on ollut 2 Alfa Romeo 156 (99 ja 03) ja ne oli huomattavasti parempi kuin minun nyky auto bemari.
- busso156
Kyllä 156 pelaa nätisti talvellakin... Iso kutosen kone tekee hukkalämpöä reilusti joten lämpeää nopeasti jopa tyhjäkäynnillä pakkasilla.
Ikkunat aukeaa ja takalasi ja molemmat peilit sulavat alle minuutissa napin painamisesta kirkkaaksi...
Ainut mitä ollut niin jos meet pesemään auton reilulla pakkasella etkä kuivaa autoa / voitele lukkoja ni tietenkin jäätyy helposti (niinkuin kaikki muunkin merkkiset autot....).
Audihan on pösilöjen auto,miksei ostaa skodaa kun on halvempikin ?
Vw,skoda,seat,audi kaikki samaa p*skaa ,hinnat eri. Audissa on punaiset mittarivalot,johtuneekohan hintaero siitä ?
Naureskelin tuossa kun vaihettiin audi a4 KAIKKI etutukivarret ylä ja ala katsastuksen hylyn takia niin Passat osa oli n.30% halvempi kuin "audin".
Niillä kellä on rahaa niin kivasti voidaan laittaa "neljä nollaa" lisää hintaan.. Ei näin.... - drnn drnnn!
Ongelmia talvikäytössä:
1. Muoviset takaovien kahvat hajoaa helposti
2. Sähköisesti nostettavat lasit jumittuu
3. Ovien lukot jumittelee öljyämisestä huolimatta
4. Käsijarru jää helposti jumiin
5. Ei meinaa lämmetä
6. Akku purkautuu herkästi
7. Matala maavara. Pohjalevy on yleensä aina Alfoissa rikki
8. Termostaatti jumittuu herkästi.
9. Bensaluukun lukitustappi aina jäässä, tai poikki
Plussat
1. Paras ajettavuus normihenkilöautoista.
2. Muotoiluun käytetty aikaa ja järkeä.
3. Fiilis
4. Urheilullisuus
5. Hiljainen kovissakin nopeuksissa
6. Sisustus tyylikäs ja sporttinen. Kuppipenkissä pysyy tiukoissakin mutkissa.
7. Ei heittele kovassakaan sivutuulessa
8. Herättää kateutta (jatkuvasta vlttuilusta päätellen;)
Muita miinuksia
1. Tukivarsien lyhyt käyttöikä
2. Puslien lyhyt käyttöikä
3. Ilmastoinnin syylärin sijoitus huono. Kivet puhkoo herkästi.
Ajettavuudessa ja fiiliksessä Alfa Romeo hakkaa saksan tonnikeijut mennentullen.- drnn drnnn!
... ja ulkonäössä;)
- hehe
1. Muoviset takaovien kahvat hajoaa helposti oma moka
2. Sähköisesti nostettavat lasit jumittuu sähkölasit jäätyvät kaikissa autoissa talvella , samoin tekevät manuaalisetkin, ei liity alfaan, laseja ei tartte muutenkaan availla talvella.
3. Ovien lukot jumittelee öljyämisestä huolimatta - ei liity alfaan
4. Käsijarru jää helposti jumiin -ei liity alfaan
5. Ei meinaa lämmetä -ei liity alfaan
6. Akku purkautuu herkästi -ei liity alfaan
7. Matala maavara. Pohjalevy on yleensä aina Alfoissa rikki -ei ole
8. Termostaatti jumittuu herkästi. -ei jumitu
9. Bensaluukun lukitustappi aina jäässä, tai poikki -ei ole
1. Tukivarsien lyhyt käyttöikä -totta 156sessa
2. Puslien lyhyt käyttöikä - sama osa kuin 1
3. Ilmastoinnin syylärin sijoitus huono. Kivet puhkoo herkästi. - ei puhko
suurin osa näistä on kaikkiin autoihin sopivia miinuksia. huomaa ettet ole vielä kauaa autojen kanssa pulannut.
aika potaskaa - drnn drnnnn
hehe kirjoitti:
1. Muoviset takaovien kahvat hajoaa helposti oma moka
2. Sähköisesti nostettavat lasit jumittuu sähkölasit jäätyvät kaikissa autoissa talvella , samoin tekevät manuaalisetkin, ei liity alfaan, laseja ei tartte muutenkaan availla talvella.
3. Ovien lukot jumittelee öljyämisestä huolimatta - ei liity alfaan
4. Käsijarru jää helposti jumiin -ei liity alfaan
5. Ei meinaa lämmetä -ei liity alfaan
6. Akku purkautuu herkästi -ei liity alfaan
7. Matala maavara. Pohjalevy on yleensä aina Alfoissa rikki -ei ole
8. Termostaatti jumittuu herkästi. -ei jumitu
9. Bensaluukun lukitustappi aina jäässä, tai poikki -ei ole
1. Tukivarsien lyhyt käyttöikä -totta 156sessa
2. Puslien lyhyt käyttöikä - sama osa kuin 1
3. Ilmastoinnin syylärin sijoitus huono. Kivet puhkoo herkästi. - ei puhko
suurin osa näistä on kaikkiin autoihin sopivia miinuksia. huomaa ettet ole vielä kauaa autojen kanssa pulannut.
aika potaskaaTyypillinen lapsellinen vekara, joka alkaa itkeä heti kun kaivetaan huonot asiat esille:)
Pointti oli se, että tietyt viat on alfassa herkemmin esiintyviä verrattuna yleisiin automerkkeihin. Ihan tunnettuja faktoja, ja itsekin ne Alfistina kokenut. Kun itse suollat savea, mikä ei perustu mihinkään todellisuuteen, niin on helppo päätellä että se olet sinä jolla ei ole autoista pahemmin käsityksiä. Pelkkää uhoa.
Autojen kanssa on pelattu 15-kesäsestä asti, kun sain pökötin jolla ajelin sorakuopilla. Muuten on ollut yht. 7 autoa, joista kaksi Alfaa. Mutta, sopiiko että sinä puusilmä opettelet ensin keräämään riittävän määrän faktoja, jotta voit kirjoittaa jotain järkevää. Hatusta kun repii ahdistuksessaan pökäleitä niin tekstikin on sitten sen muikaista. Eli pelkkää p4skaa. Ei ihme että tätä mestaa sanotaan Suoli24:ksi;)
- suolijuttuja
no kyllähän sen nyt huomaa sun jutuista että lähinnä mopoilla on ajettu ei mikään ikkunan jäätyminen tai meinaa lämmetä tai termostattti jumittaa tai akku purkautuu herkästi ole mikään Alfaan liittyvä vika/ongelma, kaikissa autoissa on samanlaisia juttuja, joten jos nyt otat ne silmät pois sieltä p-reiästä.
"Pointti oli se, että tietyt viat on alfassa herkemmin esiintyviä verrattuna yleisiin automerkkeihin" ei ole ainakaan noi mitä listasit , tai ehkä 1 tai 2 kohtaa mutta muu lista aivan potaskaa - Tipo4 cars
Alfa Romeo 164 sijoittui TM:n suuressa talviautovertailussa v.1988 melko kärjen tuntumaan. Saab 9000 voitti vertailun ja olikohan jaetulla toisella tai kolmannella sijalla oli Fiat Croma.
- Kokemusta on
Älä hyvä mies osta Alfaa Suomeen. Menee etelässä, siellä kun autot ovat muutenkin kulutustavaraa.
- Weathered
sulla on toi yläpää vähän kuluneen tuntuinen, jutut on ainakin sitä tasoa
- Vain muutama murhe
Oman Alfa 156 2,5 talvimurheet olivat:
- bensatankin luukku aina pakkasella jumissa.
- keskikulutus talvella pahimmillaan, eli kylminä viikkoina 18 l/100km...joten jäätyneestä bensatankin luukusta oli haittaa turhan usein
- takaluukku jäätyi jumiin takalasia pitkin valuvasta vedestä
- huono pito liikkelle lähdössä nokian kitkarenkain märällä tai lumisella tiellä, voi olla renkaidenkin syytä, mutta mitään rivakkaa liikkeellelähtöä ei tarvinnut harkitakaan talvirenkailla.
- termostaattivika, eli se talvi jolloin Alfa ei lämmennyt kunnolla ja nopeasti...muina talvina todella mukava. - Kokemus
keskikulutus 18 litraa... noin paljon sitä ei saa syömään edes rata-ajossa, autossahan on erittäin hyvä talvipito koska etupäässä on paljon painoa, sulla on selvästi ollu huonot renkaat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631453Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681269Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä251248Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151134- 1271076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241002Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999- 42939
- 72905
- 73899