Helppoa ei ole elämä uskossa elävällä homolla. Salaisuuden joutuu kätkemään syvälle sisiämpäänsä, lisäksi vielä on tietoisuus siitä, että tämän ominaisuuden tähden joudun vielä ehkä kadotukseenkin. Jos olisi ollut nuorempana rohkeutta alkaa elämään sellaista elämää, jonka nyt vanhempana tunnistaisi oleva ominta minääni, olisin luultavasti säästynyt aika monelta pettymykseltä. Kaikenlisäksi tähän valheen verkkoon olen kietonut puolisoni ja lapsenikin, joita rakastan yli kaiken. Päivästä toiseen joudun hillitsemään sairaita himojani ja halujani, kieltäytymään kaltaisteni seuran etsimisestä. Parannuksen teko on tullut minulle elämän tavaksi, vaikka saavutukset sillä rintamalla tuntuvatkin välillä mitääntekemättömiltä. Joka ilta ennenkuin nukahdan pyydän nöyrästi Jeesukselta kaikkia syntejäni anteeksi, joskus mieli tulee levolliseksi, joskus menee tuntikausia pohtiessani tällaisen elämän tarkoitusta. Sen olen oppinut, että pelkästään rukouksella, pyhillä lupauksilla ja raamatun tutkiskelulla ei tämä piikki lihastani tule koskaan häviämään. Luultavasti joudun kamppailemaan vääränlaisen identiteettini kanssa lopun elämääni. Minua ei lohduta edes se tietoisuus, että jollakulla toisella saattaa olla vielä vaikeampi ongelma käsiteltävänään ja mukana kuljetettavanaan. Helppoa osaa en ole saanut, josko tämän olen ansainnutkin.
Piikki mun lihassa
3
426
Vastaukset
- Mies.
Et todellakaan joudu kadotukseen tai muuhun "paholaisen pannuun (sellaista ei ole) paistumaan" seksuaalisen suuntautumisen vuoksi! Jumala on Sinut (ja muut samankaltaiset) luonut, joten et ole itse aiheuttanut ko. asiaa. Eli rohkeasti vain pää pystyyn ja elämässä eteenpäin.
Luulisin, ettei Jumala loppupelissä ole ankara! Ihmiset ovat luoneet omia syntikäsityksiä! Esim. heteroseksuaaliset uskovaiset tuomitsevat homoja ja määrittävät yksipuolisesti mikä on normaalia käytöstä ja mikä syntiä tietämättä koko asiasta.
Raamatusta et löydä Jeesuksen tuomitsevia sanoja/elämänohjeita homoseksuaalisuuden suhteen. Apostoli Paavali kirjoitti sen suuntaista, mutta hän olikin vain ihminen, ei esim. Jeesuksen asemassa.
Kaikkinaiset esim. katolisen kirkon ohjeet, että homo saa olla, jos ei vain toteuta sitä ovat ihmisten keksimiä eivätkä kestäviä ohjeita. Jumala on luonut ihmiset rakkauteen ja omaksi luomakuvaksi. Uskoisin, että moni homo on kunnollisempi ihminen ja otolllisempi Jumalalle kuin jokin tuomitseva hetero.
Tämä viestini on tarkoitus olla lohduttava ja avarakatseinen. Suvaitsevaisuutta emme välttämättä enää tarvitse vaan Yhdenvertaisuutta!- Voi homoa
juuri Jeesuksen opetukseen minäkin turvaan ja siinä olet oikeassa, että Hän ei tuominnut sen enenpää homoja kuin heteroitakaan. Toki Hän kehoitti tekemään parannusta synneistämme, mutta kuitenkin päällimmäisenä Hänen opetuksissaan oli armo ja oikeudenmukaisuus. Jokaisella ihmisellä lienee omat heikkoutensa, minulla nyt sattuu olemaan tämä poikkeavuuteni "yleisistä normeista" - mitä ne nyt nykyaikana yleensä enää edes ovatkaan... Olisikin varmaan parasta kääntää tämä elämän vaivalloisuus elämän rikkaudeksi; voi ainakin joskus sitten kuolinvuoteellaan todeta eläneensä monipuolisen, joskin varsin vaikean elämän. Ehkäpä tätä kautta oppii ainakin olemaan nöyrä, koska mitään muuta kuin parempaa ei voi odottaa saavansa tulevassa elämässään, ikuisuudessa.
- skjdl
Voi homoa kirjoitti:
juuri Jeesuksen opetukseen minäkin turvaan ja siinä olet oikeassa, että Hän ei tuominnut sen enenpää homoja kuin heteroitakaan. Toki Hän kehoitti tekemään parannusta synneistämme, mutta kuitenkin päällimmäisenä Hänen opetuksissaan oli armo ja oikeudenmukaisuus. Jokaisella ihmisellä lienee omat heikkoutensa, minulla nyt sattuu olemaan tämä poikkeavuuteni "yleisistä normeista" - mitä ne nyt nykyaikana yleensä enää edes ovatkaan... Olisikin varmaan parasta kääntää tämä elämän vaivalloisuus elämän rikkaudeksi; voi ainakin joskus sitten kuolinvuoteellaan todeta eläneensä monipuolisen, joskin varsin vaikean elämän. Ehkäpä tätä kautta oppii ainakin olemaan nöyrä, koska mitään muuta kuin parempaa ei voi odottaa saavansa tulevassa elämässään, ikuisuudessa.
Mun mielestä saa olla homo, lesbo, bii koska missä raamatussa sanotaan että ei saisi olla? kun apostoli paavi on jtn kirjottanut että ei saa se oli ensinäkin silloin kun se kirjoitti elettiin semmoista aikaa että kukaan ei saanut olla homo ... ja totta on että sekin oli vaaan ihminen.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308408Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4363224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571113Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17746Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57702Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28653Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?59639En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36617Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa
No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte5579