Jeesus sanoi: 'miksi sanot minua hyväksi? Vain Jumala on hyvä.'
-Jos Jesse ei siis ole hyvä, voi hän olla vain paha!
Lisäksi Jesse sanoi: sydämestä tulee hyvä ja paha. Se jonka sydän on pahaa täynnä, puhuu pahaa.
-jos katsomme Jeesuksen kirjeitä seurakunnilleen (joh ilm) niiin mitä voimme sanoa? Jeesus puhuu pahaa, tuomitsee ja haukkuu omiaan noissa 'kirjeissä'. Jeesuksen omien sanojen perusteella voi siis vain sanoa että Jeesuksen sydän on täynnä pahaa. (ja sitten sanotaan että ylösnoussut Jesse on puhdas, vailla pahuutta!)
Mitäs tähän sanotte?
Jeesus on paha???
11
229
Vastaukset
- *mietelmiä*
Tuossa oli kysymys rikkaasta nuorukaisesta, joka tuli Jeesuksen luo. Tuo nuorukainen oli "lähellä" Jumalan valtakuntaa, mutta rikkaus osoittautui hänen esteekseen. Jeesus halusi osoittaa nuorukaiselle, että vain Jumala on hyvä. Pyhä Henkikö tuolla hetkellä ilmoitti nuorukaiselle, että Jeesus oli Jumala? Minä uskon niin, koska nuorukainen oli tuona hetkenä valmis kääntymään ja ottamaan vastaan pelastuksen:
17 Kun Jeesus lähti jatkamaan matkaansa, muuan mies tuli juoksujalkaa, polvistui hänen eteensä ja kysyi: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta perisin iankaikkisen elämän?" [10:17-31: Matt. 19:16-30; Luuk. 18:18-30]
18 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
(Mark.10:17-18).
Jeesus rakasti nuorukaista, koska Hän näki tämän sydämeen:
21 Jeesus katsahti häneen, rakasti häntä ja sanoi: "Yksi sinulta puuttuu. Mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaassa. Tule sitten ja seuraa minua."
Tarkoittiko Jeesus tosiaan, että rikkaan pitää myydä kaikki omaisuutensa? Ei tietenkään, vaan Hän koetteli nuorukaista mikä on tärkeämpi Hänelle raha vai Jeesus. Se oli ratkaisun paikka nuorukaiselle. Voidaan ajatella, että miksi Jeesus asetti nuorukaisen niin hankalaan tilanteeseen? Uskon, että juuri siksi, koska nuorukainen ei kokosydämisesti ollut kuitenkaan valmis.
Tämä kohta on meille kaikille vaikea, koska niin monella on se joku asia, joka estää. Olisipa nuorukainen sanonut, että "minä tahdon, mutta olen heikko en pysty, auta minun epäuskoani!" Tai: "Herra auta olen heikko auta minua!" Silloin asia olisi ollut toinen. Mutta hän ei halunnut enää jatkaa keskustelua, koska rikkaus oli hänelle NIIN tärkeä, että se ylitti kaiken muun.
Nuorukaisella ehkä myös oli harhaluulo, kun hän tuli Jeesuksen luo. Mikähän se harhaluulo oikein oli? Hän luuli, että kun hän oli pitänyt kaikki käskyt, hän olisi taivaskelpoinen! Ehkä hän tuli suurissa luuloissa Jeesuksen luo. Hän luuli, että tämä on helppoa, Pyhä Henki ehkä ilmaisi hänelle, että Jeesus on Jumala ja oikein Jeesus sanoi hänen tehneen, kun hän oli pitänyt käskyt. Mutta hän ei ollut uudestisyntynyt! Siitä tässä oli kysymys - uudestisyntymisestä. Koska silloin täytyy valita, Jumala tai mammona tai mikä se nyt kullakin on se rakkaampi kuin Jumala.
Vaikka saisi kaiken maailman tavarat se ei riitä, koska ihminen haluaa aina vain lisää, ja mitä enemmän on, sitä kitsaammaksi ihminen tulee. Ja mitä enemmän antaa pois omastaan, sitä enemmän tulee siunatuksi. Se on se Jumalan siunaus.
Luuk. 12:20
Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
Hagg. 2:8
Minun on hopea, ja minun on kulta, sanoo Herra Sebaot.
Totta Jeesus sanoi, Jumala yksin on hyvä ja Jeesus on Jumala, eli kyllä nuorukainen oikein sanoi. Se, että me ihmiset emme ole hyviä vaivasi apostoli Paavaliakin:
Room. 7:18-19
Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Siunausta lukijalle!- *mietteitä*
Jos on uudestisyntynyt sydämessä parhaalla paikalla on Jeesus, ja sydän yhtyy Jumalan tahtoon tietenkin, eikä pidä tekemisistään mitään lukua. Jeesus on ensin, Jeesus on sitten ja vielä viimeisenäkin on Jeesus. "Omat ansiot turhuutta, tyhjää on vaan." Sellainen mieli on uudestisyntyneen mieli.
Ps. 40:8
Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni."
Siinä vaiheessa kun ruvetaan luettelemaan, "mitä hyvää on tehnyt" menee usko lakiuskon puolelle (ja sitä on suorastaan ällöttävä edes kuunnella).
Kun Raamattua lukee on otettava huomioon joka tekstiyhteydessä kokonaisuus, niin tässäkin kohdassa.
Luuk.:18:18-19:"18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin."
Hallitusmies pitää Jeesusta "vain" opettajana, ei siis Jumalana, ja silti kutsuu häntä hyväksi. Alkukielen sanana tässä yhteydessä hyvää merkitsemässä on "agathos", ja ennen kaikkea tätä sanaa käytettiin Jumalasta. Ja Jumala on olemukseltaan ehdottoman hyvä. Jeesus siis nuhteli miestä siitä, että hän käytti opettajasta (joksi mies Jeesusta oletti) sanaa joka kuvastaa yksin Jumalaa.
Ojentaminen, vaikkakin kovin sanoin, ei suinkaan ole pahuutta, vaan hyvyyttä, jossa harhaan joutunut pyritään ohjamaan takasin hyvälle ja oikealle tielle.- hyvä Juhani
kiellätko Jeesuksen jumaluuden?
- *mietteitä*
hyvä Juhani kirjoitti:
eikä hän suinkaan kiellä Jeesuksen jumaluutta. Rikas nuorukainen piti Jeesusta vain opettajana, mutta ajattelin myös tuota, että EHKÄ Pyhä Henki ilmaisi nuorukaiselle välähdyksenomaisesti, että Jeesus todella oli HYVÄ eli oli siis Jumala, vaikkakin oli vain opettaja. Tämä oli minun mietteitäni.
Mutta juhani1965 on kyllä aivan oikeassa, näinhän se oikeaoppisesti selitettynä on kuten juhani selitti.
Kiitos juhani-veljelle ja siunausterveisiä sinulle ja perheellesi! Samoin tuon edellisen kirjoittajalle! hyvä Juhani kirjoitti:
Lue tarkemmin, en kiellä Jeesuksen Jumaluutta. Jeesuksen Jumaluushan on ihan kirkas ja päivänselvä asia, joka löytyy Raamatun lehdiltä. Peilasinkin asiaa tämän "hallitusmiehen" näkökannalta.
*mietteitä* kirjoitti:
eikä hän suinkaan kiellä Jeesuksen jumaluutta. Rikas nuorukainen piti Jeesusta vain opettajana, mutta ajattelin myös tuota, että EHKÄ Pyhä Henki ilmaisi nuorukaiselle välähdyksenomaisesti, että Jeesus todella oli HYVÄ eli oli siis Jumala, vaikkakin oli vain opettaja. Tämä oli minun mietteitäni.
Mutta juhani1965 on kyllä aivan oikeassa, näinhän se oikeaoppisesti selitettynä on kuten juhani selitti.
Kiitos juhani-veljelle ja siunausterveisiä sinulle ja perheellesi! Samoin tuon edellisen kirjoittajalle!Heleppo on yhtyä mietteisiisi. Uskon myös, että nuorukainen varmaankin jotain "koki" Jeesuksen Jumaluudesta.
Kiitos siunauksista, minä lähetän myös siunausta ja hyvää kevään jatkua sinulle!- Elvis Elää
juhani1965 kirjoitti:
Lue tarkemmin, en kiellä Jeesuksen Jumaluutta. Jeesuksen Jumaluushan on ihan kirkas ja päivänselvä asia, joka löytyy Raamatun lehdiltä. Peilasinkin asiaa tämän "hallitusmiehen" näkökannalta.
koska roomalaiset tappoivat sen tarinan mukaan n.2000v. sitten.J:la on ikuinen ja sitä ei voi tappaa.J:la
ei myöskään voi syntyä ei neitseestä eikä muutenkaan koska J:la on ikuinen syntymätön ja kuolematon. - sekoilua alusta asti
Elvis Elää kirjoitti:
koska roomalaiset tappoivat sen tarinan mukaan n.2000v. sitten.J:la on ikuinen ja sitä ei voi tappaa.J:la
ei myöskään voi syntyä ei neitseestä eikä muutenkaan koska J:la on ikuinen syntymätön ja kuolematon.nuo horroksessa kulkijat ovat aivopesstyina vain ja ainostaan kykeneviä vastaanottamaan Jeesuksen
jumaluutta tukevia päätelmiä jopa erittäin hataria sellaisia.
Jos Jeesus sanoi että hän ei ole hyvä vaan yksin Jumala on niin pitäisi sitä uskoa eikä kääntää asiaa päälaelleen.
Sama asia on Jeesuksen käskystä rikkaalle nuorukaiselle myy ja anna köyhille...
Asiahan on aivan päivänselvä. Ihmisen kehittyäkseen pitäisi elää vaatimattomasti ja elää köyhyydessä niinkuin apostolit ja alkukirkko tekivät.
Tuo myöhempi selitys asioiden symboliikasta on vain hämäystä ja kapitalsistista hapatusta, kirkoruhtinaiden juonia.He tietysti haluaisivat ihmisten antavan rahansa heille eikä köyhille.
".J:la
ei myöskään voi syntyä ei neitseestä eikä muutenkaan koska J:la on ikuinen syntymätön ja kuolematon."
Aivan oikein, mutta jeesuksesta väitetään että hän on ainosyntyinen ja ikuinen silti hän on syntynyt kaikien pakanasääntöjen mukaan neitsyestä olle n näin puoli- ihminen, puolijumala.
kaiki on niin ristirridassa keskenään.
Raamatussa vain on Jumalan pojat siittäneet lapsia ihmisten kanssa ei muut.
Jeesuksen synnittömyys ja hyvyys tarkentuu hänen omasta todistuksestaan: en ole hyvä...
Muistaakseni Jeesuksen jumaluus ja mahdollinen hyvyys paljastui vasta ylösnousemuksen jälkeen eli ihmisJeesus ei olut hyvä mutta ylösnoussut oli.Sekoilua!
- ja Elämä
Tänään klo 13:40 kerrotaan TV 7 kanavalla Jeesuksesta ja siitä miten täydellinen hän oli. Kuitenkin hänet murhattiin.
22.08. Kristuksen kuolema ja ylösnousemus 1/4 29.08. Kristuksen kuolema ja ylösnousemus 2/4 05.09. Kristuksen kuolema ja ylösnousemus 3/4 12.09. Kristuksen kuolema ja ylösnousemus 4/4 19.09. Haudattu Kristuksen kanssa 26.09. Merkit jotka edeltävät Kristuksen toista tulemusta 03.10. Miten valmistautua Kristuksen toiseen tulemukseen 10.10. Raamatun viisi liittoa 1/5 17.10. Raamatun viisi liittoa 2/5 24.10. Raamatun viisi liittoa 3/5 31.10. Raamatun viisi liittoa 4/5 07.11. Raamatun viisi liittoa 5/5 14.11. Ylistys eilen, tänään ja huomenna 1/2 21.11. Ylistys eilen, tänään ja huomenna 2/2 28.11. Avioero ja uudelleenavioituminen 05.12. Paluu Uuden testamentin seurakuntaan 1/5 05.12. Paluu Uuden testamentin seurakuntaan 2/5 12.12. Paluu Uuden testamentin seurakuntaan 3/5 12.12. Paluu Uuden testamentin seurakuntaan 4/5 12.12. Paluu Uuden testamentin seurakuntaan 5/5 - täydellinen demoni
ollut kykenevä hyvään sekä pahaan.Täydellinen hän ei ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834473Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243228Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392894Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172697Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172549- 162540
Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432487Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132285MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142075Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281727