Maavaran korotus W211 Avantgarde

E220CDI2007

Kertokaapa helppoja ja halpoja tapoja korottaa talveksi ihan vakio Avantgarde-version maavaraa n. 20 mm.
Talvirenkaiden profiilin vaihto 55:sta 60:een nostaisi 11 mm, muttei riitä ilman alustankin nostoa.
Auto E 220 CDI 2007 Sedan. Ei Airmatic. Ulkonäöllä tai ajo-ominaisuuksilla ei niin väliä, kunhan vain on toimiva ja katsastuksen (ja Vehonkin) hyväksymä tapa.

14

5132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ss

      Laitat siihen classic mallin jouset niin johan auto nousee. Mutta, kysyn vaan mitä järkeä?

      • G-sarja

        Osta maasturi apina! Mitä helvettiä ostat tavallisen (vielä avantgarden, joka "vakiota" hieman matalampi) hlöauton, jos tarvitset maavaraa?? Kyllä saa olla tavallisen tyhmä kaveri...


      • Laatua ei enään.
        G-sarja kirjoitti:

        Osta maasturi apina! Mitä helvettiä ostat tavallisen (vielä avantgarden, joka "vakiota" hieman matalampi) hlöauton, jos tarvitset maavaraa?? Kyllä saa olla tavallisen tyhmä kaveri...

        Paska värkkejä maailmassa tehdään ei sovellu suomi autoilijalle.


      • tafva
        Laatua ei enään. kirjoitti:

        Paska värkkejä maailmassa tehdään ei sovellu suomi autoilijalle.

        Itse harkitsen myös avantgardea mutta vähän mietityttää tuo maavara. Tosin se ei ole kuin 20 mm alempana kuin classic mutta se on vissiin aika paljon.

        Aloittaja, kerrotko tarkemmin, miten olet pärjäillyt autosi kanssa talvella?


      • w211
        tafva kirjoitti:

        Itse harkitsen myös avantgardea mutta vähän mietityttää tuo maavara. Tosin se ei ole kuin 20 mm alempana kuin classic mutta se on vissiin aika paljon.

        Aloittaja, kerrotko tarkemmin, miten olet pärjäillyt autosi kanssa talvella?

        Avantgardella pärjää jos osaa ajaa autolla. Itsellä ei ongelmia. Metsään voi mennä kävellen tai maasturilla.


      • Avantgarde nice
        tafva kirjoitti:

        Itse harkitsen myös avantgardea mutta vähän mietityttää tuo maavara. Tosin se ei ole kuin 20 mm alempana kuin classic mutta se on vissiin aika paljon.

        Aloittaja, kerrotko tarkemmin, miten olet pärjäillyt autosi kanssa talvella?

        Itselläni on juuri hankittu 2007-mallin facelift avantgarde Mersu.Hyvin pärjaa jos ei peurojen yli pidä päästä.Matalahan tuo on mutta ei ole häirinnyt ainakaan vielä,vaikka lunta on tupruttanut paljonkin.Alla kitkarenkaat ja ESP toimii näillä keleillä loistavasti.En vaihtaisi autoa.Ei muutakuin autokaupoille!


      • Anonyymi
        G-sarja kirjoitti:

        Osta maasturi apina! Mitä helvettiä ostat tavallisen (vielä avantgarden, joka "vakiota" hieman matalampi) hlöauton, jos tarvitset maavaraa?? Kyllä saa olla tavallisen tyhmä kaveri...

        Mutta vielä paljon tyhmempi joka tuolla tavalla kirjoittelee, hyi.


    • E- koppa

      korkeampi maavara on niin edullinen, että epäilen sen olevan toteutettu pidemmillä jousilla. Mielestäni maavaran korotus ehdoton edellytys oloissamme. Edellisessä autossa tämä unohtui ja alusta otti kosketusta maahan hyvin usein rikkoen muovisuojat.

      Tällä hetkellä on "korotettu" maavara ilman yhtään kosketusta, ainakin toistaiseksi.

    • Hankinnassa

      Paljonko on avantgarde-mallin maavara. Itse olen ostamassa avantgarde mersua. Mietityttää vain tuo maavara, maasturi minulla on jo.

      • E220CDI2007

        Pitää mitata taas päivälllä. On päässyt unohtumaan. Saattoi olla 14 cm. On pienempi kuin useimmilla parkkipaikoilla reunakiven korkeus. Ei juuri koskan uskalla ajaa keulaa ihan perille asti.


      • E220CDI2007
        E220CDI2007 kirjoitti:

        Pitää mitata taas päivälllä. On päässyt unohtumaan. Saattoi olla 14 cm. On pienempi kuin useimmilla parkkipaikoilla reunakiven korkeus. Ei juuri koskan uskalla ajaa keulaa ihan perille asti.

        Maavara 13 cm eturengaan edessä. Alla ihan uudet alle 500 km ajetut 205/60R16 nastarenkaat.


    • 202, 203, 204

      Ainakin W202.een sai jousien päälle 4-5 eripaksuista kumikorotuspalaa, joilla korkeutta voi säätää. Jättävät joussien ominaisuudet tarkoituksenmukaisiksi. Eri korkeudet oli merkitty pienillä nystyröillä.

      Jos ostat jouset, katso, että saat alustanumerolla/varusteilla pisteytetyt sellaiset. Ainakin Vehon kaupassa ymmärtävät asian.

    • w201

      Pentujen jankutusta, näköjään.

      Tarvikeliikkeestä kumipalat vietereitten väliin. Nousee kyllä. Asentaminen vaatii tunkin ja vietereitten levittämiseen sopivan työkalun.

      Ei se kestävä ratkaisu ole, mutta aina pari talvea noilla pääsee, mersu nyt joka tapauksessa katkoo vietereitä, että asialla ei ole kummenpaa väliä.

    • obgu

      Tunkilla nousee aika keposesti ja juuri toivottuun korkeuteen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe