Pahasti alkoholisoitunut

Teotwawki

lähimmäisemme? Miten hän selviää elämästä? Oma isäni kuoli 56-vuotiaana alkoholismin aiheuttamiin sairauksiin ja veljeni oli vain 47 v. kun noutaja tuli. Rahaa oli molemmilla kuin roskaa, mutta se ei heitä pelastanut, sillä rahalla ei voi ostaa uutta elämää, kun edellinen on mennyt viinan takia läskiksi. Jos itse elän vielä tämä vuoden huhtikuun 18 päivä, olen elänyt pitemmän elämän kuin isäni. Minulla ei ole yhtään alkoholin aiheuttamaa sairautta, joten ennuste on aika hyvä.

9

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjaniina

mukava aine, silloin tällöin otettuna.
      Lihottaa ja lahottaa liiaksi nautittuna, liiaksi nähnyt sitä porukkaa.
      Panee ihmettelemään, voiko se todella olla niin hyvää, että kannattaa koko elämä sille uhrata?

• joitakin ja kun sitä pitää saada joka päivä, siitä ei pääse enää eroon.

• Putket ryypylle.
        Teotwawki kirjoitti:

joitakin ja kun sitä pitää saada joka päivä, siitä ei pääse enää eroon.

pikaisesti 2½ kuukauden ryyppyputken ennen kuin 18.4 koittaa.
        Silloin kunto ja mies punnitaan, onko ytyä jäljellä.

• mitäkä mies

Lähes samanlainen tausta,tosin isäni elää,nauttii kohtuulisesti alkosta,mutta veljeni ei.Alkoholismi on sairaus siinä kuin jokin muukin sairaus,tai oikeastaan toiset on vaan herkempiä jäämään riippuvaisiksi alkoholista.Sitä en koskaan ole ajatellut että olisiko se periytyvää.Hyvässä muistissa on viimevuosien tapahtumat,mitä viina saa aikaan ihmisessä,mutta ei ainakaan minussa,minusta ei tule koskaan holistia ja sen tiedän siitä etten voi koskaan ottaa seuraavana päivänä,oksettaa pelkkä hajukin..Hyvä merkki,eikö totta:))

Kyllä viinaa kannattaa juoda silloin tällöin,niin kauan kun itse pysyy herrana,eikä käy niin kuin yleensä,että kaikki tapahtumat pyörivät viinan tahdissa.Tarkoitan viinan tahdittaman elämän pyörimistä niillä eväillä mitkä viina suo,elikkä,ei pääse kauppaan,ei voi viedä lapsiaan aamulla harkkoihin,tai jotain muuta minkä viina estää ja siihen täytyy usein olla joku ulkopuolinen auttamassa,huom,usein..Onhan joskus sellaisiakin tilanteita että jonkun täytyy jelppiä,jos on sovittu menoilta ja tuleekin ylläri meno..

Olen kyllä huomannut alkoholin käyttöni lisääntyneen,tiedostan asian,mutta kuitenkin käyttöni rajoittuu kertaan tai kahteen kuukaudessa.Määrä vaan tuppaa olemaan suurempi,tai sitten vaan pää ei enää kestäkkään ja vain luulen juoneeni enemmän:))Kas kymppisenä tuli kyllä otettua tarpeeksi,nyt ei enää ole niin kova hinku..Ja olin tuossa kymmenisen vuotta lähes kokonaan juomatta,kun lapset pyöri jaloissa,silloin tuli kerran vuodessa otettua.

Hyvä keksintö terveille ihmisille,tai jopa melkein terveille:)

• minäkin nyt sen verran juon, että kerran pari kuukaudessa. Joskus jopa kahtena päivänä peräkkäin.

• mitäkä mies
        Teotwawki kirjoitti:

minäkin nyt sen verran juon, että kerran pari kuukaudessa. Joskus jopa kahtena päivänä peräkkäin.

Täytyy tunnustaa myös että voin ottaa kahtenakin,mutta ensin kärsin kankkusen ja kun selviän siitä,niin sitten..Tai jos otan vähän,voin ottaa huoletta toiseankin päivänä..Mikä on vähän,onko kolmivarttinen pullo viinaa vähän vai paljon? No se riippuu sietokyvystä ja juomarin koosta,tai koostumuksesta..

• mitäkä mies

• Vetäytyessäni ennenaikaiseen täysjoutilaisuuteen havaistsin muutaman kuukauden kuluttua yllättävän piirteen.
      Koskaan työelämässä ollessani minulla ei ollut mitään ongelmaa alkoholin kanssa.
      Ei poisaoloja, ei krapulapäiviä, ei mitään.

Joutilaisuuden pari ensimmäistä kuukautta viihdyin illat oluen, viinin ja terävien parissa, en varsinaiseen päihtymiseen saakka mutta vuorokautinen määrä kasvoi huolestuttavaan mittaan.
      Haitta parisuhteellemmekaan siitä ei ollut mutta huolestuin omasta terveydestäni.

Tämänkö vuoksi lopetin ansiotyön että juopottelen itselleni lyhyemmät joutovuodet?

Vaihdoin päivittäisen tissuttelun 5krt/viikko punttisaliin ja kotona ollessamme pysyn, muutamaa popikkeusta lukuun ottamatta, täysin raittiina.
      Matkoilla ja vapaa-ajan asunnollamme tyydytän tissuttelun tarpeeni.

Nuoruusajan kaltainen humalajuominen ei ole huvittanut pitkiin aikoihin mutta pitempikestoisella tissuttelullakin näyttää olevan terveysvaikutuksia.

Maksani on loistokunnossa mutta verenpaineessa vähäinenkin alkoholin nauttiminen näkyy jo parin päivän jälkeen.

Kunnon kuntoilujaksot niin terveys ja kunto sallivat nautintarupeamatkin niissä väleissä.

Koskaan ei juopottelustani ole ollut kanssaihmisilleni mitään haittaa eikä häiriötä.

Ps. Tupakasta pidättäytyminen oli alkoholin nauttimisen säännöstelyä paljon vaikeampi prosessi.
      Juopottelua pystyn säätelemään.
      Tupakointia en pystynyt. Se oli joko, tahi!

• mikä avuksi?

Miksi se alkoholi maistuu niin monelle meistä ja siitä tulee sitten kuitenkin se elämää koukuttava riesa? Alkoholin käyttö alkaa monella aika nuorena ja näyttää se maistuvan eläkeläisillekin.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe