GastroPanel

zana

Onko kukaan käynyt sellaisessa tutkimuksessa kuin GastroPanel? Pk-seudulla? Haluaisin sellaiseen pitkään jatkuneiden rajujen vatsakipujen ym oireiden takia. Biohit-sivuilla sanottiin että tutkimusta tekee mm Mehiläinen ja Diacor, mutta kun soitin niihin molempiin, sieltä sanottiin, etteivät ole edes koskaan kuulleetkaan koko tutkimuksesta?! Niin nyt ajattelin kysellä, että miten olette päässeet tutkimukseen, tarvitsitteko lääkäriltä lähetteen jne?
Mietin myös sitä, onko mun mitään järkeä lähteä kyselemään lähetettä joltain arvauskeskuslekurilta vai mistä se kannattaa hakea, jos sellaisen tarvitsee? Onko ne ainakaan kuulleet kyseisestä asiasta, jos edes nuo yksityiset ei tajua mistä puhutaan..
Mikä ero muuten on GastroPanel ja Gastroview- tutkimuksilla?
Kiitos kovasti jo etukäteen, jos tietoa joltain löytyy. Haluaisin päästä tuohon tutkimukseen mahdollisimman pian.

21

10983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morbus Crohn?

mutta vastaan nyt silti.
      GastroPanelin ja BioHitin yhteistyökumppanit eli Mehiläinen ja Diacor pitäisi olla pk-seudulla? Soititko niihin? Itse olen pohjoisemmasta ja BioHitistä sanoivat etteivät usko että täällä kuultu heistä ja että suosittelevat tulemaan suoraan sinne.

Olen itse menossa kunhan saisin aikaiseksi.
      Tutkimuksista saa jotain Kela-korvauksia muistaakseni jos saa lähetteen. Huono puoli on se, ettei lääkärit tunne paikkaa niin milläs ihmeellä sitten lähettäisi :D

Itse ajattelen sen niin, että menen vaikka ilman lähetettä. Se on verikoe jonka pitäisi antaa hyviä tuloksia. Minua on tutkittu niin kauan että otan kaiken mitä saan.

Tutkimuksista en tiedä, ne on kuvattu sivuilla ja vastailevat sieltäkin hyvin kysymyksiin.

Tsemppiä! Kerro jos menet, että miten meni :)

• Morbus Crohn

Löysin vanhan sähköpostin missä lukee että gastropanel on perusteellisempi ja vähän kalliimpi kuin gastroview (hintaluokka 90-120e), heillä myös muita suolistoa tutkivia testejä jos tarvitsee. Onpa hyvä kun tulin lukeneeksi viestisi - täytyykin herätellä tämä BioHit homma uusiksi :)

• närästää
      • aloittaja

Heippa! Joo, siis soitin sekä Mehiläiseen että Diacoriin ja ne ei tosiaan edes tienneet mistä on kysymys. Sanoin niille, että heidät mainitaan Biohitin palveluntarjoajat-sivulla, mutta eivät silti käsittäneet,mistä puhun. Outoa?
        Oletko siis itse ollut yhteydessä suoraan tuonne BioHitiin? Olen selannut niiden sivuja laidasta laitaan ja en silti ota selvää, tarvitseeko sinne aina lähetteen vai voiko mennä myös ilman ja jää sitten vain vaille KELA-korvauksia.
        Mietin myös, että jos sinne voi mennä ilman lähetettä, niin mistäs sitten löydän lääkärin, joka osaa tulkita ne vastaukset, kun ei tunnu löytyvän lääkäriä, joka edes tietäisi ko paikkaa ja tutkimusta?
        Mulla myös erilaisia vatsan alueen tutkimuksia takana todella kattavasti ja haluan vielä tuon, jos siitä olisi jotain hyötyä/saisi tietoa enemmän, että mitä tuolla vatsassa oikein tapahtuu. Näiden kipujen ja pahoinvointien kanssa alkaa elämänlaatu olemaan sitä luokkaa kohta, että henkinen jaksaminen alkaa olla nollissa :/.
        Kai sitä voisi soittaa sinne BioHitiin ja kysellä sieltä lisää Siksi täältä ensin kyselin, kun jotenkin "helpompaa", kuin tuo jatkuva puhelimella soittelu ja selittäminen, kun eivät sitten edes tiedä mitään. Huoh.

• Morbus Crohn?
        aloittaja kirjoitti:

Heippa! Joo, siis soitin sekä Mehiläiseen että Diacoriin ja ne ei tosiaan edes tienneet mistä on kysymys. Sanoin niille, että heidät mainitaan Biohitin palveluntarjoajat-sivulla, mutta eivät silti käsittäneet,mistä puhun. Outoa?
        Oletko siis itse ollut yhteydessä suoraan tuonne BioHitiin? Olen selannut niiden sivuja laidasta laitaan ja en silti ota selvää, tarvitseeko sinne aina lähetteen vai voiko mennä myös ilman ja jää sitten vain vaille KELA-korvauksia.
        Mietin myös, että jos sinne voi mennä ilman lähetettä, niin mistäs sitten löydän lääkärin, joka osaa tulkita ne vastaukset, kun ei tunnu löytyvän lääkäriä, joka edes tietäisi ko paikkaa ja tutkimusta?
        Mulla myös erilaisia vatsan alueen tutkimuksia takana todella kattavasti ja haluan vielä tuon, jos siitä olisi jotain hyötyä/saisi tietoa enemmän, että mitä tuolla vatsassa oikein tapahtuu. Näiden kipujen ja pahoinvointien kanssa alkaa elämänlaatu olemaan sitä luokkaa kohta, että henkinen jaksaminen alkaa olla nollissa :/.
        Kai sitä voisi soittaa sinne BioHitiin ja kysellä sieltä lisää Siksi täältä ensin kyselin, kun jotenkin "helpompaa", kuin tuo jatkuva puhelimella soittelu ja selittäminen, kun eivät sitten edes tiedä mitään. Huoh.

... ei ne varmaan tunne kun tietääkseni niillä on vaan siellä Hesan alueella ne jotkut Terveystalon kontaktit. Kieltämättä vähän pöllösti sanottu siellä sivuilla.

Lääkärit jotka tietää ton Gastropanelin on varmaan aika harvassa, mut luulis että siihen hintaan tulis joku tulkintakin? Joku pieni lausunto esim. siitä mitä löytyi...? Ainakin sellan ihmeen scoreboard sieltä tulee (tiedän koska oon käyttänyt saman tyyppisiä palveluita ennenkin). Kyllä sitä pystyy itsekin tulkitsemaan, mutta tarkoitat varmaan et mikä on sellanen lappu mikä "kelpaa" sit muillekin lekureille. Sitä oon itsekin ollut kysymässä. Että miten ne "löydökset", jos niitä on, pätee Biohitin ulkopuolella. Vai onko sairaalalekurit tollasen lapun nähdessään, että jaa tällaisa huu-haa juttuja...

Mä oon ollut niihin yhteydessä sähköpostilla ja vastaavat aina kattavasti. Meen suoraan, ilman lähetettä.

Ja saa kysellä :)

• happovaivainen

kävin lääkärillä, joka lähetti labraan GastroPanel-tutkimukseen. Pelkkä verikoe.

• Gastropa/view

Soita mehiläisen keskuksen kautta mehiläisen labraan ja
      kysy voivatko tilata biohitiltä testipakkaukset,jotka pakastetaan
      ja lähetetään heille sitten takaisin analysoitavaksi. Näin menetellään kun kokeet eivät ole
      ihan vakiokamaa.

Labra sopii ajan koska voit tulla - yksinkertainen veritesti.
      Ilman lähetettä maksoi näin 140e.

Gatsropanel neliosainen ja kattavampi, Gastroview yhtä osiota pienempi.
      Gastropanel 10 h syömättä ja juomatta, Gastroviewissä ei tarvi olla näin.

Raportti on selkeä - m. luvut ja niiden viitearvot. Jos vietkopion siitä
      oma lääkärillesi, hän voi ehkä suostua tulkitsemaan - vähän jälkeenpäin
      kunhan on ensin rauhassa tutustunut raporttiin tai lukaissut pohjat
      Biohitin arkistoista.

• oas

GastroPanel testaukseen voi tilata ajan mm. Biohit Oyj:stä 09 - 773 861. GastroPanel tutkimus sisältää 4 eri testiä: pepsinogeeni I ja II sekä helikobakteerivasta-aineet ja gastriini-17. Ennen verinäytteen luovuttamista tulee olla syömättä vähintään 4 tuntia. GastroView tutkimuksesta puuttuu gastriini-17 ja se ei edellytä paastoa. Molemmilla testeillä löytyy luotettavasti terve mahalaukku, mikä merkitsee ettei tutkittavalla ole helikobakteeri-infektiota eikä sen tai autoimmuunitaudin aiheuttamaa atrofista gastriittia (mahalaukun limkalvon vaurio ja toimintahäiriö). Atrofinen gastriitti on riski maha-tai ruokatorvisyöpään sekä B12 vitamiinin, raudan, kalsiumin ja eräiden lääkeaineiden imeyhtymishäiriöön.
        Vielä käytössä olevilla hengitystesteillä (13 ureahengitystesti) ja ulosteen antigeenitestillä samoin kuin pelkillä helikobakteerivasta-ainetesteillä ei löydy mahavaivoista kärsivän atrofinen gastritti eikä siitä johtuvia em. riskejä.
        Useimmiten atrofinen gastriitti on oireeton, mistä syystä oireettomienkin yli 45 vuotiaiden on suositeltavaa liittää työterveys- ym. tarkastuksiinsa runsaasti tietoa antava GastroPanel tutkimus (www.biohit.fi / Diagnostiikka).
        Atrofinen gastriitti aiheuttaa hapottoman mahalaukun, jossa suun mikrobit kykenevät elämään ja jokaisen aterian sokereita ja alkoholista tuottamaan asetaldehydiä, joka on luokiltweltu, kuten esim. asbesti, I-luokan syöpää ihmiselle aiheittavaksi aineeksi (karsinogeeniksi). Hapottoman mahan aiheuttaa myös reseptivapaat tai lääkärin määräämät haponestolääkkeeet.
        Mahalaukkussa asetalehydiä voidaan sitoa ja tehdä vaarattomaksi alkoholin käytön ja aterioiden yhteydessä otettavilla ACETIUM kapseleilla, joita voi ilman reseptiä ostaa apteekeista. Testaa oletko altistunut maha- ja ruokatorrvisyöpäriskin aiheuttavalle asetaldehydille: www.acetium.fi/testi.

• topa-aasi
        oas kirjoitti:

GastroPanel testaukseen voi tilata ajan mm. Biohit Oyj:stä 09 - 773 861. GastroPanel tutkimus sisältää 4 eri testiä: pepsinogeeni I ja II sekä helikobakteerivasta-aineet ja gastriini-17. Ennen verinäytteen luovuttamista tulee olla syömättä vähintään 4 tuntia. GastroView tutkimuksesta puuttuu gastriini-17 ja se ei edellytä paastoa. Molemmilla testeillä löytyy luotettavasti terve mahalaukku, mikä merkitsee ettei tutkittavalla ole helikobakteeri-infektiota eikä sen tai autoimmuunitaudin aiheuttamaa atrofista gastriittia (mahalaukun limkalvon vaurio ja toimintahäiriö). Atrofinen gastriitti on riski maha-tai ruokatorvisyöpään sekä B12 vitamiinin, raudan, kalsiumin ja eräiden lääkeaineiden imeyhtymishäiriöön.
        Vielä käytössä olevilla hengitystesteillä (13 ureahengitystesti) ja ulosteen antigeenitestillä samoin kuin pelkillä helikobakteerivasta-ainetesteillä ei löydy mahavaivoista kärsivän atrofinen gastritti eikä siitä johtuvia em. riskejä.
        Useimmiten atrofinen gastriitti on oireeton, mistä syystä oireettomienkin yli 45 vuotiaiden on suositeltavaa liittää työterveys- ym. tarkastuksiinsa runsaasti tietoa antava GastroPanel tutkimus (www.biohit.fi / Diagnostiikka).
        Atrofinen gastriitti aiheuttaa hapottoman mahalaukun, jossa suun mikrobit kykenevät elämään ja jokaisen aterian sokereita ja alkoholista tuottamaan asetaldehydiä, joka on luokiltweltu, kuten esim. asbesti, I-luokan syöpää ihmiselle aiheittavaksi aineeksi (karsinogeeniksi). Hapottoman mahan aiheuttaa myös reseptivapaat tai lääkärin määräämät haponestolääkkeeet.
        Mahalaukkussa asetalehydiä voidaan sitoa ja tehdä vaarattomaksi alkoholin käytön ja aterioiden yhteydessä otettavilla ACETIUM kapseleilla, joita voi ilman reseptiä ostaa apteekeista. Testaa oletko altistunut maha- ja ruokatorrvisyöpäriskin aiheuttavalle asetaldehydille: www.acetium.fi/testi.

tekee Gastropanelia. On lähellä Mehiläistä. Olen käynyt.

• elämä on
        oas kirjoitti:

Mun mies kävi. Löytyi helicobakteeri ja hän söi lääkekuurin.
        Mahavaivat jatkuivat kuurin loputtua. Tähystettiin ja tehtiin vielä viipalekuvaus.
        Löytyi mahasyöpä, joka on nyt leikattu.
        Toiveikkaana ollaan, koska ei ollut levinnyt.

• holp
        elämä on kirjoitti:

Mun mies kävi. Löytyi helicobakteeri ja hän söi lääkekuurin.
        Mahavaivat jatkuivat kuurin loputtua. Tähystettiin ja tehtiin vielä viipalekuvaus.
        Löytyi mahasyöpä, joka on nyt leikattu.
        Toiveikkaana ollaan, koska ei ollut levinnyt.

kauan sun miehellä oli noit mahavaivoja?

• Malla.
        holp kirjoitti:

kauan sun miehellä oli noit mahavaivoja?

Joskus viime vuonna oli jotain ohimenevää, mutta nyt kesän jälkeen alkoi vaivata enemmän, kuulemma sellaista vihlovaa kipua silloin tällöin navan seudussa. Ei liittynyt ruokailuun, eli ei kovin pahoja kipuja ollut.
        Alkusyksystä hän kävi itse yksityisellä Gastropanel-testissä. Sen jälkeen oli lääkekuuri, sitten tähystys ja ct-kuvaus, joka vasta varmisti syövän.
        Nyt häneltä on poistettu mahalaukku viikko sitten, ja eilen pääsi jo kotiin.
        Hän on ihmeen hyvässä kunnossa, saa syödä jo kaikenlaista vähän kerrallaan.
        Toiveikkaana olen tässä vaiheessa, että kaikki menee hyvin.

Kannattaa käydä testeissä, jos vähänkin arveluttaa mahan tilanne.
        Mitä aikaisemmin asiat selviävät, sitä parempi.

• 2+5
        Malla. kirjoitti:

Joskus viime vuonna oli jotain ohimenevää, mutta nyt kesän jälkeen alkoi vaivata enemmän, kuulemma sellaista vihlovaa kipua silloin tällöin navan seudussa. Ei liittynyt ruokailuun, eli ei kovin pahoja kipuja ollut.
        Alkusyksystä hän kävi itse yksityisellä Gastropanel-testissä. Sen jälkeen oli lääkekuuri, sitten tähystys ja ct-kuvaus, joka vasta varmisti syövän.
        Nyt häneltä on poistettu mahalaukku viikko sitten, ja eilen pääsi jo kotiin.
        Hän on ihmeen hyvässä kunnossa, saa syödä jo kaikenlaista vähän kerrallaan.
        Toiveikkaana olen tässä vaiheessa, että kaikki menee hyvin.

Kannattaa käydä testeissä, jos vähänkin arveluttaa mahan tilanne.
        Mitä aikaisemmin asiat selviävät, sitä parempi.

ongelmia epäilee, tähystykseen suoraan vaan, niin ei huku kallista
        aikaa testiin.

• Merihanhi
        2+5 kirjoitti:

ongelmia epäilee, tähystykseen suoraan vaan, niin ei huku kallista
        aikaa testiin.

Hyvä testi on.

• Merihanhi
        Merihanhi kirjoitti:

Hyvä testi on.

Ilmeisesti Turussa Pulssistakin on nykyään saatavilla GastroPanel tutkimus

• 5+19
        Merihanhi kirjoitti:

Ilmeisesti Turussa Pulssistakin on nykyään saatavilla GastroPanel tutkimus

saa yksityisistä labroista ihan mistä vaan kunhan soittaa vähän aikaisemmin jotta
        ehtivät tilata putilot ym Hesan Biohitin keskuslabrasta, jos niitä vakiovarusteina ei ole.
        Itsellä aikaväli oli n viikko.

• margot23

Hei! Täällä Jyväskylässä ilmoitettiin nyt viikonlopun keskisuomalaisessa Mahalaukun terveystesti eli GastroPanel nopea turvallinen ja helppo verinäytteestä tehtävä testi jossa ollaan 4h paastolla....Testin tekee lääkäri Kaarina Krokerus ja hinta on kamppanjahinta 120 e.. Itse olen menossa nyt torstaina..

• Erehdys

Tämä Krogerus EI ole lääkäri.

• SuoRef
    • Timo Nyman

Olin tänään testissä. Odotan mielenkiinnolla millaisen lausunnon saan. En usko lausunnon olevan kovin perinpohjainen, mutta kyllä sen täytyy olla sellainen että siitä ymmärtää onko homma ok vai aiheuttaako testi jotain toimenpiteitä. Muutoinhan olisi tilanne kuin kuntokartoittajan lausunto: Olemme tutkineet talonne, se maksaa sitten hinnastossa ilmoitetun summan! Kiitos ja näkemiin! Kyllä uskon homman toimivan!

• Hitmehitme today

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      199
      7004
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2076
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1708
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1400
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1268
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      55
      1150
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1084
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1026
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      253
      971
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      959
    Aihe