Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ompelukonetta ostamassa: Singer vai Brother

Keltanokkaompelija

Auttakaa kokeneemmat ompelukoneen käyttäjät!!! Olen ostamassa itselleni ensimmäistä ompelukonetta ja löysin Hobby Hallista pari sopivanhintaista ompelukonetta Singer 8280 ja Brother LS 2125 (molemmat 100 euroa hinnaltaan, singerissä 1 vuoden takuu ja brotherissa taas 2 vuoden takuu). Kumpi on kestävämpi tai parempi vai onko noissa isoja eroja? Kumpaa suosittelisitte tai onko käyttökokemuksia? Tuo Singer painaa 6,1 kg ja Brother 5,5 kg - onko painavampi ompelukone parempi? Käytän ompelukonetta aika harvoin ja en muutenkaan ole mikään käsityöihmisen perikuva eli jokin helppo, edullinen ja yksinkertainen kone olisi hyvä.

Vinkit olisivat kullanarvoisia!!!

(Jos joku innostuu minua auttamaan valinnassa niin tarkat tiedot kyseisistä koneista on seuraavilla sivuilla):
Brother LS 2125: http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_26320____-11___436174616c6f67536561726368526573756c745669...

Singer 8280: http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_38074____-11___436174616c6f67536561726368526573756c745669...

11

16687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ateljee71

      mä vannon Bernina koneen nimeen. En itsekkään ole mikään himo ompelija mutta kunnonkone se olla pitää. Kone jossa on helppo langoitus ja kaikki perus ompeleet/varusteet. Noista kyseisistä koneista en tiedä. Arveluttaa vain niiden edullisuus. Vastaako hinta laatua. mun kone on Bernina 1008 ja niitä myy Helsingissä ja Lohjalla Erkin sauma ja Tikki. Mutta konetta ei saa edes käytettynä 100 eurolla.

      • Keltanokka taas

        Kiitos hyvästä vinkistä, mutta ei aivan rahat riitä noin hienoon ompelukoneeseen. Mutta pitää pistää merkki korvan taakse, jos joskus aion toden teolla panostaa koneeseen. Käsittääkseni esim. Bernina 1008 maksaa 600 eurosta ylöspäin, jopa yli tuhat euroa. Mun tapauksessa se ei varmaan ikinä maksaisi itseään takaisin, kun niin harvoin ompelukonetta kuitenkin käytän. Jos jollakin olisi hyviä tai huonoja kokemuksia Singer 8280 ja Brother LS 2125- ompelukoneista, kuuntelen mielnkiinnolla!


      • Iida_X
        Keltanokka taas kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vinkistä, mutta ei aivan rahat riitä noin hienoon ompelukoneeseen. Mutta pitää pistää merkki korvan taakse, jos joskus aion toden teolla panostaa koneeseen. Käsittääkseni esim. Bernina 1008 maksaa 600 eurosta ylöspäin, jopa yli tuhat euroa. Mun tapauksessa se ei varmaan ikinä maksaisi itseään takaisin, kun niin harvoin ompelukonetta kuitenkin käytän. Jos jollakin olisi hyviä tai huonoja kokemuksia Singer 8280 ja Brother LS 2125- ompelukoneista, kuuntelen mielnkiinnolla!

        Hei, älä osta noita satasen rimpuloita - ne on leluja. Osta hiukan kalliimpi vaikka käytettynä. Tein äskettäin tuota samaa selvitystyötä, kun ostelin ompelukonetta, jonka hintaluokka piti jäädä alle 400 euron.
        Googlettelin kokemuksia ja päädyin Husqvarna - Pfaff - Elna -linjalle ja vertailin niitä. Eräs ompelukonekauppias, joka muuten on Pfaffin edustaja, esitteli Elnan mallit 2600 ja 2800 ja yllytti miettimään. Loppupeleissä tilasin Elna 2600:n Englannista ja maksoin siitä kotiintuotuna 240 euroa! Tilasin tuolta: http://www.gursewingmachines.com/sewing-machines.htm?manufacturer=elna
        Englannista tilattaessa pitää vaan muistaa, että siihen joutuu vaihtamaan pistotulpan, koska siellä käyttävät kolmetappista pistotulppaa. Homma toimi upeasti ja kone on juuri se mitä halusinkin!


      • ompelija omppunen
        Keltanokka taas kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vinkistä, mutta ei aivan rahat riitä noin hienoon ompelukoneeseen. Mutta pitää pistää merkki korvan taakse, jos joskus aion toden teolla panostaa koneeseen. Käsittääkseni esim. Bernina 1008 maksaa 600 eurosta ylöspäin, jopa yli tuhat euroa. Mun tapauksessa se ei varmaan ikinä maksaisi itseään takaisin, kun niin harvoin ompelukonetta kuitenkin käytän. Jos jollakin olisi hyviä tai huonoja kokemuksia Singer 8280 ja Brother LS 2125- ompelukoneista, kuuntelen mielnkiinnolla!

        Jos noista kahdesta olisi ihan pakko valita, niin ottaisin Brotherin ominaisuuksiensa ja pidemmän takuun vuoksi. Mutta oikeasti en haluaisi kumpaakaan, mieluummin vaikka vähän aikaa säästäisin ja ostaisin käytettynä kunnon koneen tai tarjouksesta edullisemman kunnon koneen. Olen yhdellä tuon halpishintaluokan koneella ommellut ja voin sanoa ettei tehnyt mieli ommella uudelleen. Jälki oli aika rumaa, ääni hirvittävä ja kone tuntui muutenkin todella kömpelöltä verrattuna kunnon koneisiin.

        Hyvän peruskoneen saanee tarjouksista ja tinkimisestä riippuen jo 400-500 eurolla, käytettynä tietenkin halvemmalla. Oikein hyvällä tuurilla voi saada vielä paremmankin koneen käytettynä edullisesti, sellaisen jossa on jo vähän enemmän ominaisuuksia. Ja huolletut käytetyt merkkikoneet ovat kestävämpiä kuin nuo halpiskoneet.

        Joten säästäisin siis vielä toiset 100 euroa lisää, ja koittaisin etsiä käytettyä laatukonetta noin parillasadalla eurolla


    • muistu mieleen
      • ommeltajatartar

        Jos aloittajan ikä riittää niin osamaksulla voi ostaa paremmankin koneen.
        Itse olen molemmat koneeni ostanut osamaksulla ja hinnat ovat olleet molemmissa tuolla 600-800 euroa.
        Siis saumuri ja ompelukone. Janomeen luotan merkkinä,koska sama firma tekee teollisuuskoneita.
        Myöskin yksi ompeluopettaja sanoi minun saaneen hyvät koneet.

        En todellakaan ostaisi satasen konetta,niissä kun on paljon nopeasti kuluvia muoviosia ja saatat joutua korjauttamaan niitä aika pian takuun umpeuduttua...
        Eikä sekään ole halpaa.

        Muutama vuosi sitten huollatin yhtä saumuria,jossa neulojen ajoitus oli mennyt pieleen ja se jo silloin maksoi 60 euroa,eikä kone edes tullut kuntoon...

        Eli mieti,josko voisit sijoittaa hieman parempaan koneeseen jollakin keinoin.
        alle kolmensadan konetta tuskin kannattaa harkita,jos haluaa siitä hyvän palvelijan vuosiksi eteenpäin.


      • siksakkaaja
        ommeltajatartar kirjoitti:

        Jos aloittajan ikä riittää niin osamaksulla voi ostaa paremmankin koneen.
        Itse olen molemmat koneeni ostanut osamaksulla ja hinnat ovat olleet molemmissa tuolla 600-800 euroa.
        Siis saumuri ja ompelukone. Janomeen luotan merkkinä,koska sama firma tekee teollisuuskoneita.
        Myöskin yksi ompeluopettaja sanoi minun saaneen hyvät koneet.

        En todellakaan ostaisi satasen konetta,niissä kun on paljon nopeasti kuluvia muoviosia ja saatat joutua korjauttamaan niitä aika pian takuun umpeuduttua...
        Eikä sekään ole halpaa.

        Muutama vuosi sitten huollatin yhtä saumuria,jossa neulojen ajoitus oli mennyt pieleen ja se jo silloin maksoi 60 euroa,eikä kone edes tullut kuntoon...

        Eli mieti,josko voisit sijoittaa hieman parempaan koneeseen jollakin keinoin.
        alle kolmensadan konetta tuskin kannattaa harkita,jos haluaa siitä hyvän palvelijan vuosiksi eteenpäin.

        Ostin just LIDL:stä uuden Singerin 8280:n hintana 80€. Tulee vaan satunnaiseen käyttöön, mutta ei tuolla hinnalla hirveesti menetäkkään vaikka huono olisi...


      • ompelukone
        siksakkaaja kirjoitti:

        Ostin just LIDL:stä uuden Singerin 8280:n hintana 80€. Tulee vaan satunnaiseen käyttöön, mutta ei tuolla hinnalla hirveesti menetäkkään vaikka huono olisi...

        Brother innovatio 50 on aika hyvä ja selkee eka käyttäjälle.Hinta on n. 700 e paikkeilla,On nykyaikainen kone, josta nauttii työtä tehdessä. Koneessa on "automaattia" muistuttava käyttö. Siksi tuo hintakin on, mitä hinnakkaampi kone sitä automaattisempi ja helpompi käyttää. Mitä halvempi kone sitä enemmän ongelmia, en huolisi 100 e konetta, ongelmia riittää sillä koneella.


      • hyvä kone
        ompelukone kirjoitti:

        Brother innovatio 50 on aika hyvä ja selkee eka käyttäjälle.Hinta on n. 700 e paikkeilla,On nykyaikainen kone, josta nauttii työtä tehdessä. Koneessa on "automaattia" muistuttava käyttö. Siksi tuo hintakin on, mitä hinnakkaampi kone sitä automaattisempi ja helpompi käyttää. Mitä halvempi kone sitä enemmän ongelmia, en huolisi 100 e konetta, ongelmia riittää sillä koneella.

        Brothen ilman muuta Singer tai Eva en ottaisi. On myös hyvä kone myöskin aloittelijalle Brother innovatio 10. Sillä voi jo neuloa kaikki tavalliset tarvittavat ompeleet. Katso täältä netistä koneen esittely. Tälläaisen koneen saa, olen muistaakseni jostain täältä nähnyt 365 e. On hyvä ja nautillinen tehdä työtä sillä.


    • Roskaaroskaaroskaa

      Mitä painavampi kone, sitä enemmän kestäviä metalliosia. Kevyt kone on tehty muovikomponenteista, jotka eivät kestä käyttöä, lämpöä, kulumista tai tärinää. Kolauta kerran ja kone on entinen. Alle satasen masiinaa ei kannata ostaa kuin mukulalle leluksi. Ei toimi siinäkään käytössä paria käyttökertaa pitempään.

    • Anonyymi

      Kysyjä kertoo, ettei hänellä ole rahaa kalliimpaan kuin tuohon noin 100 euron koneeseen. Ihmiset eivät ymmärrä että kun ei ole rahaa enempää laittaa koneeseen, niin ei ole. Käytetty kone saattaa olla huono, se saattaa olla rikki ja takuu on niin kauan kuin perävalot näkyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe