Unessa Elämän Sirkus

Tapiontytteli

Soitto soi ja kuulutus pauhaa
Elon karuselli Sua pyörittää
Tulennielijä tuntisi haukkaa
Elon sekunnit portille jää


Naurutaloon Sä jalallas astut
Peilit kuvasi näin vääristää
Kuvastinta kun katsomaan jäätkin
Et varo Elon-ilveilijää


Sillä kasvoillaan värien kaaret
Se mukaansa Sua viittilöi
Sa seuraamaan sitä jos lähdet
Muista- se Rakkautes pelissä möi


Oli panokset pelissä kalliit
Sun sieluas pelimerkeiksi muutettiin
Kuin ruletin pallo pöydässä pyöri
Elon arvoas näin laskettiin


Valot värikkäät ja kirkkaat näin välkkyy
Kuin kutsuen Sua jatkamaan
Varjot nurkissa pimeissä häilyy
Mieli käskee Sut pakenemaan


Klovni keilaansa heittää ja nauraa
Se hetken ilon Sulle näin sois
Korviin sattuu, kun soitto tää pauhaa
Sä tahtoisit paeta pois


Kätes taskuun kun työnnät, tunnet niin
Pelimerkit kylmät Sun sormias koskevan
Jo tiedät, Sut pelihin haastettiin
Jossa taistellaan voitosta elämän


Jo panokset pöydälle laitetaan
Sä pelimerkkisi myös asetat
Kun elosta elämän taistellaan
Tiedät , että Sä Rakastat


Olet voittava pelissä sirkuksen
Luotat voimaan Sä Rakkauden
Kuljet vahvana unessa elämän
Pelissä voitat Sä ilveilijän

6

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus tulee niitä ohilyöntejäkin ja huonoja,
      kohtalokkaita pelimerkkejä. Tummasävytteinen
      runo Sinulta, joka nostaa mieleen monenlaisia
      tuntemuksia tästä elämän ' sirkuksesta '

      Taisteluahan tämä kaikki on aina jollain tasolla,
      on voittajia ja häviäjiä. Melko värikkäästi ja
      toisaalta elämänmakuisesti kuljetat lukijaa
      tekstissäsi.

      Saamme olla myös heikkoja voittajien edessä,
      ehkä meidänkin aikamme vielä tulee.

      Kiitos lukuhetkestä.

      • Tapiontytteli

        Niin-in, en tiedä, tuo sirkus ja tivoli
        On aina jotenkin kiehtonut ajatuksellaan siitä, miten
        asioilla on “kaksi puolta”
        Värivalot,musikki,hattarat
        Varjot,rahanleikki,kohtalot

        Elämä on usein myös valintoja,kumpaa puolta kuvastimesta käyttää
        Tahi mihin”pelimerkkinsä” asettaa

        Kiitos Sinulle sanoistasi
        -tytteli


    • Nähdä itsensä - vääristyneenä
      nähdä itsensä - luonnollisena

      kun astuu sirkuspeilin eteen
      nämä kaksi sekoittuu

      niin alkua peijaispidolle.

      Vähän kuin ihminen joka paljon puhuu
      vastoin totuudenkuvaa kuin muita panetellen
      että omansa peittäen ja vääryydellään jatkaa,
      aiheuttaen oman kasvottomuutensa,kun häneen
      ei voi luottaa vaan myynyt itsensä väärälle
      minäkuvalleen ulospäin.

      Huumorille suotavaa että sydämelle terveydeksi
      mutta mielelle turmiollinen jos aikeet ovat pahat.

      Loppupeleissä kaksinaamaisuus aina häviää !

      Että tämän sain irti runostasi kun yöllä luin ja nyt
      uudelleen mietinnän kautta kommentiksi laitoin.

      • Tapiontytteli

        Itsensä näkeminen -omana luonnollisena itsenään
        Erinäisistä syistä voi olla hyvinkin vaikeaa
        Maalata klovnin naamio kasvoilleen voi peittää niin paljon -ainakin voi uskoa itse niin
        Leikkiä elon-ilveilijää,satuttaa muita omalla vääristymällään tarkoituksellisesti , on alkua tielle jonka panokset ovat liian kalliit

        Kaksinaamaisuuden hinta -oman minuuden kadottaminen- on panos “elämän pelissä” jonka vastapainona voi voittoina olla kiiltäviä,värikkäitä pelimerkkejä jotka loppupeleissä arvottomiksi osoittautuvat

        Ihan näin en ajatellut runoa kirjoittaessani -ainakaan tietoisesti
        Tämä nyt pulpahti esiin Sinun palautteesi kirvoittamana

        Kiitos kun mietinnöit
        Ja kommentoit
        -minäkin niin paljosti huumorin kautta lähestyn,vaikkakin totuuden siementä käytän ja satoni emäntänä vastuuni kannan
        Vaan nyt vakavuudella Sinulle vastaan

        -aapain tytteli-


    • Marianpoika

      Ehkä niin, että elämän sirkuksessa vain yksi kortti voittaa, kun naamiot riisutaan. Jokeri löytyy joka pakasta, vaikka moni sen syrjään laittaa.

      Koska itse unessa kuljen, niin sirkuksen valot tuntuivat hiukan kovilta, mutta jospa se toisinpäin on Tyttelin kohdalla.

      • Tapiontytteli

        Jokeri-kortti, tuo minkä arvon pelissä, jokainen itse määrää
        Taitoa vaatii minkä sijan sille tekee, kun värisuoraa havittelee
        Vaan kuka on pelissä lopulta voittaja
        Onko se sittenkin hän jolla kädessään on “ässä-hai”




        - Sumu kun nousee
        aapani kosteilta silmäkkeiltä kietoutuvat värilamppujen ympärille
        Usvana pehmentävät kovat valot, vaimentavat musiikin
        kuiskauksiks muuttavat ihmisten äänet
        . . Voit untasi jatkaa -


        Kiitos
        kommentistasi
        -ja-
        otsikostasi :))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe