FinXX TUTKIMUS

ei-tutkimus potilas

-Onko palstalla ketään joka suostui FinXX- tutkimukseen v.2006 - 2007?
Minun rintasyövän uusiutumisriski oli yli 25% ja minua kysyttiin mukaan tutkimukseen.

En suostunut,koska Xeloda pillerit olisivat saattaneet aiheuttaa ongelmia vatsalleni,joka tahtoo reagoida kipuilulla jopa Burana särkylääkkeeseen.
Olisi mielenkiintoista kuulla,miten te tutkimukseen osallistuneet voitte tänään:)
Minä voin ihan hyvin,kontrolleissa kaikki ainakin toistaiseksi ok.

Luulisi että joku osallistuneista löytää tämän viestin,otettiinhan tutkimukseen 1500.rintasyöpäpotilasta:))

63

1712

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysy Ira¤:lta

Olisikohan Ira¤ ollut tuossa tutkimuksessa?

• ei tutkimus potilas

tässä tutkimuksessa me ei tutkimuspotilaat saimme CEF- hoitoa 3.kertaa tiputuksessa ja Doketakseli -hoitoa 3.kertaa tiputuksessa.
        Tutkimukseen suostuneet saivat doketakselia tiputuksessa Xelodaa suun kautta otettavaa solunsalpaajaa.

• swetty betty

Minä olin juurikin tuossa tutkimuksessa, syöpä leikattiin/hoidettiin v. 2004.Se ei ole uusiutunut, mutta nuo Tamofenit/Femarit/Aromasinit aiheuttavat pahoja oireita, piti ensin syödä vain 2 v Tamofenia, sitten lääkäri kertoi, että jatketaan vielä Femarilla. Kokeilin vaihtaa niitä Aromasiniin, mutta samanlaisia oireita, ehkä enemmän vielä kankeutta.
      Hikoillut olen kohta 6 vuotta, ainoa hyvä asia on se, etten hikoile öisin. Töissä vaan on aika kamalaa sen kohtauksen saapuessa.

Xeloda oli kyllä kamalaa syödä, minun annokseni oli niin isokin ensin. Jätin sen kyllä vissiin toisen Cef:n aikana, ei vaan pystynyt tyhjään vatsaan kun syöminen oli vaikeaa.
      Monesti kyllä katselin Heikki Joensuun nimeä siinä Xeloda-purkissa ja sanoin, että voisitko sä Heikki kehittää vielä tätä hoitoa, etten kuole näihin pillereihin =))

• ei tutkimuspotilas

tutkimus oli siis jo vuonna 2004,itse sairastuin loppuvuodesta 2006.
        Seurattiinko
        vointiasi tarkoin hoidon kuluessa?
        Oliko sinulla kontrollikäyntejä useammin,kuin meillä,jotka emme olleet tutkimuksessa mukana?
        Minulla oli eka kontrolli 3kk.päästä,sitten puolen vuoden välein.
        Nyt vuoden välein enää.

• tumma 5
        ei tutkimuspotilas kirjoitti:

Seurattiinko
        Oliko sinulla kontrollikäyntejä useammin,kuin meillä,jotka emme olleet tutkimuksessa mukana?
        Nyt vuoden välein enää.

ta vuotta.2v kävely tutkimuksessa,ja olen saanut paljon lisää erilaisia tutkimuksia.Suosittelen kaikille.3 kuukauden välein on tutkimukset.Dosentti tutkii,välillä toiset lääkärit.

• yksi vaivainen.
        tumma 5 kirjoitti:

ta vuotta.2v kävely tutkimuksessa,ja olen saanut paljon lisää erilaisia tutkimuksia.Suosittelen kaikille.3 kuukauden välein on tutkimukset.Dosentti tutkii,välillä toiset lääkärit.

hei,mikä on tämä tutkimuksen nimi,johon olet osallistunut?
        Tämän kävelytutkimuksen lisäksi?
        Parempia vointeja sinullekkin kuten kaikille sisarille ja veljille:))

• swetty betty
        ei tutkimuspotilas kirjoitti:

Seurattiinko
        Nyt vuoden välein enää.

Nyt en muista varmasti, oliko siinä välissä jokin tutkimus, mutta vuoden päästä leikkauksesta oli 1-vuotiskontrolli. Samoin siitä eteenpäin, aina vuoden välein. Nyt pääsen vielä yhteen kontrolliin, vaikka tulee se 6 vuotta sairastumisestani. Johtuu tuosta Aromasin/Femarin kahdesta lisävuodesta. Siksikin kai niitä pitää jaksaa napata...

Ensimmäinen kontrolli oli vieläpä omassa sairaalassa, ei Syöpäklinikalla. Seuraavat sitten olivat Meilahdessa. Jokin sekaannus kai siinä oli.
        Eli ei kovin usein seurattu sen tutkimuksen jälkeen. Eikä mitään tietoja tutkimuksesta ole tullut, olen vain lukenut netistä/katsonut TV:stä. Juurihan tästä oli oliko A-studio vai mikä.

Olen kyllä ollut oirepolin kautta erikseen lääkärillä, mutta ne käynnit ovat johtuneet siis joistain oireista jne. Pitää kyllä kiittää oirepolin ihania hoitajia, että jaksavat olla niin empaattisia aina.

Huomasin vasta jälkeenpäin, että kyselit v. 2006-2007 tutkimuksessa olleita. Mutta kuten sanoit, et tiennyt, että tämä oli käynnistynyt jo aiemmin. Minullakin oli jokin potilasnumero, melkein 100 muistaakseni.
        Olihan se hieman vaikea tilanne, kun lääkäri kysyy muutenkin paniikissa olevalta, että nyt olisi tällainen tutkimus. Pitää itse päättää, eikä lääkäri voi suositella mitään. Kysyin sitten, että onko kaikki muut, joilta on kysytty suostuneet. Kun kuulin, että ovat - suostuin minäkin. Olisi pitänyt lukea se paperinippu, mutta ei minulla ollut kykyä keskittyä silloin. Mutta kaipa tein oikean ratkaisun...

• ei-itse syöpäläinen
        swetty betty kirjoitti:

Nyt en muista varmasti, oliko siinä välissä jokin tutkimus, mutta vuoden päästä leikkauksesta oli 1-vuotiskontrolli. Samoin siitä eteenpäin, aina vuoden välein. Nyt pääsen vielä yhteen kontrolliin, vaikka tulee se 6 vuotta sairastumisestani. Johtuu tuosta Aromasin/Femarin kahdesta lisävuodesta. Siksikin kai niitä pitää jaksaa napata...

Ensimmäinen kontrolli oli vieläpä omassa sairaalassa, ei Syöpäklinikalla. Seuraavat sitten olivat Meilahdessa. Jokin sekaannus kai siinä oli.
        Eli ei kovin usein seurattu sen tutkimuksen jälkeen. Eikä mitään tietoja tutkimuksesta ole tullut, olen vain lukenut netistä/katsonut TV:stä. Juurihan tästä oli oliko A-studio vai mikä.

Olen kyllä ollut oirepolin kautta erikseen lääkärillä, mutta ne käynnit ovat johtuneet siis joistain oireista jne. Pitää kyllä kiittää oirepolin ihania hoitajia, että jaksavat olla niin empaattisia aina.

Huomasin vasta jälkeenpäin, että kyselit v. 2006-2007 tutkimuksessa olleita. Mutta kuten sanoit, et tiennyt, että tämä oli käynnistynyt jo aiemmin. Minullakin oli jokin potilasnumero, melkein 100 muistaakseni.
        Olihan se hieman vaikea tilanne, kun lääkäri kysyy muutenkin paniikissa olevalta, että nyt olisi tällainen tutkimus. Pitää itse päättää, eikä lääkäri voi suositella mitään. Kysyin sitten, että onko kaikki muut, joilta on kysytty suostuneet. Kun kuulin, että ovat - suostuin minäkin. Olisi pitänyt lukea se paperinippu, mutta ei minulla ollut kykyä keskittyä silloin. Mutta kaipa tein oikean ratkaisun...

sairasti rintasyövän -04 ja hänkin oli mukana tutkimuksessa jossa testattiin taxotere lääkitystä
        Hänellä oli useammin kontrollit kuin normaalisti ja pidettiin hyvää huolta tutkimuksen ajan.

Hänellä oli tamofen,lääkitys 5.vuotta,sitä ei jatkettu.
        Enempää en muista mitä hän on kertonut(eikä hän itsekkään kaikkea enää muista),mutta kai tulokset olivat hyviä,koska taxotereä käytetään rintasyövän hoidossa jatkossa.
        En ole varma,oliko tässä kokeilussa muutakin lääkitystä.

• swetty betty
        ei-itse syöpäläinen kirjoitti:

sairasti rintasyövän -04 ja hänkin oli mukana tutkimuksessa jossa testattiin taxotere lääkitystä
        Hänellä oli useammin kontrollit kuin normaalisti ja pidettiin hyvää huolta tutkimuksen ajan.

Hänellä oli tamofen,lääkitys 5.vuotta,sitä ei jatkettu.
        Enempää en muista mitä hän on kertonut(eikä hän itsekkään kaikkea enää muista),mutta kai tulokset olivat hyviä,koska taxotereä käytetään rintasyövän hoidossa jatkossa.
        En ole varma,oliko tässä kokeilussa muutakin lääkitystä.

Olisikohan ollut niin, että siskosi arvottiin siihen toiseen ryhmään? En muistanutkaan kirjoittaa, että meistä, ketkä suostuimme tukimukseen, arvottiin kaksi ryhmää. Toinen sai siis Xelodaakin, toinen sai isompia annoksia Taxotereä kuin me Xelodaa saaneet. Tätä muistankin harmitelleeni hoitojen aikana, koska Xeloda aiheutti minulle vaikeita sivuoireita. Olisin toivonut pääseväni siihen toiseen ryhmään.

• ei itse syöpäpotilas
        swetty betty kirjoitti:

Olisikohan ollut niin, että siskosi arvottiin siihen toiseen ryhmään? En muistanutkaan kirjoittaa, että meistä, ketkä suostuimme tukimukseen, arvottiin kaksi ryhmää. Toinen sai siis Xelodaakin, toinen sai isompia annoksia Taxotereä kuin me Xelodaa saaneet. Tätä muistankin harmitelleeni hoitojen aikana, koska Xeloda aiheutti minulle vaikeita sivuoireita. Olisin toivonut pääseväni siihen toiseen ryhmään.

on ollut,koska hän ei saanut Xelodaa,varmasti sama tutkimus,siinähän oli arvottu kuka mitäkin saa ja tuloksia verrattu- siskoni on pysynyt terveenä,ei ole uusiutumisia ja kontrollitkin jo ohi.Miten sinä olet voinut?
        Hyvää vointia sinulle:)

• kysymys???
        tumma 5 kirjoitti:

luin tästä tutkimuksesta mutta nyt en ymmärrä nimimerkki" tumma5".mitä ovat nämä lisä tutkimukset?
        Siis onko sinua pyydetty jatkossa mukaan uusiin lääkekokeiluihin,mitkä tutkimukset sinulla
        on 3kk.välein?
        Minulla on tavalliset syöpäkontrollit 4.kuukauden välein,verikokeet,mammot,ultra.

• kysytään sinulta..
        kysymys??? kirjoitti:

luin tästä tutkimuksesta mutta nyt en ymmärrä nimimerkki" tumma5".mitä ovat nämä lisä tutkimukset?
        Siis onko sinua pyydetty jatkossa mukaan uusiin lääkekokeiluihin,mitkä tutkimukset sinulla
        on 3kk.välein?
        Minulla on tavalliset syöpäkontrollit 4.kuukauden välein,verikokeet,mammot,ultra.

tumma5. et vastaa kysymykseen vai etkö halua vastata?:-)

• Oma asiat
        kysytään sinulta.. kirjoitti:

tumma5. et vastaa kysymykseen vai etkö halua vastata?:-)

Ira¤ ei välitä vastata, hän kirjoittaa omia asioitaan, siltä tuo näyttää!

• kysellään välillä
        Oma asiat kirjoitti:

Ira¤ ei välitä vastata, hän kirjoittaa omia asioitaan, siltä tuo näyttää!

omat asiat aina lähinnä,mutta asialliseen kysymykseen toivoisi vastauksia..:-))

• -ra

Aromasiniistä minullakin tulee kovat jalkakivut,niin tuli Aridimeksistä.Puolitoista vuotta vielä lääkkeitä.

• hgkhgkh

gjgjtnhhk

• kitaika

Minulta leikattiin rintasyöpä leikattiin syksyllä 2004 ja PÄÄSIN SUUREKSI ONNEKSENI FinXX tutkimukseen ja siihen ryhmään, jossa uutta lääkitysta kokeiltiin (doketakselia tiputuksessa Xelodaa suun kautta). Lisäksi vielä 5 vuotta Arimidexiä. Edustin ryhmässä todennäköisesti niitä, joiden kohdalla ennuste oli kaikkein huonoimpia; rinnassa kaksi kasvainta 6,3 cm 1,7 cm, Gradus II, kainalossa muutoksia 5/12 imusolmukkeessa. Viisivuotistarkastus on nyt ohi ja mitään viitteitä syövän uusiutumisesta ei näy. Vaikka hoito oli raskas, se ei näin jälkeenpäin tunnu miltään siihen tosiasiaan verrattuna, että edelleen olen hengissä ja vieläpä terveenä. Kiitoksia Suomen edistyneelle tutkimustyölle ja hoidolle. Kontrollikäynneistä sen verran, että alussa niitä oli kerran vuodessa HUS:n syöpäpolilla, tästä eteenpäin joka toinen vuosi omassa terveyskeskuksessa.

Em. tutkimuksen lisäksi aloitin 2005 BREXX liikuntatutkimuksen vertailuryhmässä, johon kuului kontrollikäynteja ja kuntotestausta suunnilleen kerran vuodessa kyselylomake elintavoista pari kertaa vuodessa/ensimmäiset 5 vuotta, sitten harvemmin 10 vuoteen asti. Olisiko tämä ollut se "kävelytutkimus", johon joku viittasi.

• syöppis-05.

että vuosina -04 -07 pyydettiin FinXX-tutkimukseen mukaan kaikkia,joilla oli yli 25% uusiutumis riski rintasyövässä.
        Minulla on edelleen tallessa tämä tiedote tutkimukseen osallistumista harkitseville.
        Tääs sanotaa mm.näin: " fINxx -tutkimuksen tarkoituksena on kehittää entistä tehokkaampia ja pysyvästi parantavia hoitoja rintasyöpään,jossa uusimisvaara ylittää 25%.
        Tutkimukseen osallistuvat potilaat saavat jomman kumman kahdesta vaihtoehtoisesta sytostaattihoidosta.
        Hoidon valinta tapahtuu satunnaistamalla( tietokone asettaa potilaan jonpaankumpaan hoitoryhmistä)."

Ira¤ kertoi aiemmin,että liikuntaryhmä testaus on hänellä ohi,lieneekö kuulunut tähän samaan liikuntatutkimukseen kuin sinä.

Millaisia tuloksia muuten olet saanut FinXX- tutkimuksesta,itse en osallistunut siihen vaikka uusiutumisprosenttini oli yli 25% .
        Siinä tilanteessa kai harkintakykyni petti,en ollut täysin "järjissäni" tekemään päätöstä.

• kitaika
        syöppis-05. kirjoitti:

että vuosina -04 -07 pyydettiin FinXX-tutkimukseen mukaan kaikkia,joilla oli yli 25% uusiutumis riski rintasyövässä.
        Minulla on edelleen tallessa tämä tiedote tutkimukseen osallistumista harkitseville.
        Tääs sanotaa mm.näin: " fINxx -tutkimuksen tarkoituksena on kehittää entistä tehokkaampia ja pysyvästi parantavia hoitoja rintasyöpään,jossa uusimisvaara ylittää 25%.
        Tutkimukseen osallistuvat potilaat saavat jomman kumman kahdesta vaihtoehtoisesta sytostaattihoidosta.
        Hoidon valinta tapahtuu satunnaistamalla( tietokone asettaa potilaan jonpaankumpaan hoitoryhmistä)."

Ira¤ kertoi aiemmin,että liikuntaryhmä testaus on hänellä ohi,lieneekö kuulunut tähän samaan liikuntatutkimukseen kuin sinä.

Millaisia tuloksia muuten olet saanut FinXX- tutkimuksesta,itse en osallistunut siihen vaikka uusiutumisprosenttini oli yli 25% .
        Siinä tilanteessa kai harkintakykyni petti,en ollut täysin "järjissäni" tekemään päätöstä.

olen löytänyt joitakin tuloksia, mm. seuraavasta linkistä suomenkielisen artikkelin (12/2008): http://www.roche.fi/portal/eipf/Finland/Finland_Portal/roche.fi/uutiset?paf_gear_id=2500004&paf_dm=full&doc_id=re7300002/re71200...

Artikkelissa kerrotaan kolmen vuoden seurantaan perustuvasta väliraportista. Tavoitteet koskevat viiden vuoden seurantaa, joten lopullisia tuloksia saadaan vielä odottaa. Minä olen kuitenkin "oman" hyvän tulokseni jo saanut. Artikkelin lopussa on viitauksia englanninkieliseen raporttiin, joka sekin löytyi netistä.

• ira¤
        kitaika kirjoitti:

olen löytänyt joitakin tuloksia, mm. seuraavasta linkistä suomenkielisen artikkelin (12/2008): http://www.roche.fi/portal/eipf/Finland/Finland_Portal/roche.fi/uutiset?paf_gear_id=2500004&paf_dm=full&doc_id=re7300002/re71200...

Artikkelissa kerrotaan kolmen vuoden seurantaan perustuvasta väliraportista. Tavoitteet koskevat viiden vuoden seurantaa, joten lopullisia tuloksia saadaan vielä odottaa. Minä olen kuitenkin "oman" hyvän tulokseni jo saanut. Artikkelin lopussa on viitauksia englanninkieliseen raporttiin, joka sekin löytyi netistä.

ollut Finx-tutkimuksessa,ja sitoutunut uusiinkin tutkimuksiin.Yksi oli miten liikunta vaikuttaa syövän uusiutumiseen,kansainvälinen tutkimus.Ensin olin rajussa aerobik tutkimuksessa 3kuukautta,mutta skolioosini ei siitä tykännyt,selkä ja jalat olinat aivan muhennuksena.Sitten olin 2v,kävelytutkimuksessa joka päivä 1-2 t,kävely.Olen valmis seuraavaankin.Silloin saan paljon tutkimuksia usein 3 kuukauden välein.
        On helpompi niin syövän levinnäisyys tulee jo heti sekville.

• hämmästyttää..
        ira¤ kirjoitti:

ollut Finx-tutkimuksessa,ja sitoutunut uusiinkin tutkimuksiin.Yksi oli miten liikunta vaikuttaa syövän uusiutumiseen,kansainvälinen tutkimus.Ensin olin rajussa aerobik tutkimuksessa 3kuukautta,mutta skolioosini ei siitä tykännyt,selkä ja jalat olinat aivan muhennuksena.Sitten olin 2v,kävelytutkimuksessa joka päivä 1-2 t,kävely.Olen valmis seuraavaankin.Silloin saan paljon tutkimuksia usein 3 kuukauden välein.
        On helpompi niin syövän levinnäisyys tulee jo heti sekville.

koskaan aikaisemmin kertonut olleesi mukana tässä FinXX tutkimuksessa....
        Ainoastaan kävely tutkimuksesta kerroit jo vuosia sitten.
        Anteeksi,mutta ihmettelen tätä,ira¤

• -ra
        hämmästyttää.. kirjoitti:

koskaan aikaisemmin kertonut olleesi mukana tässä FinXX tutkimuksessa....
        Ainoastaan kävely tutkimuksesta kerroit jo vuosia sitten.
        Anteeksi,mutta ihmettelen tätä,ira¤

Olen kertonut molemmista tutkimuksista Finxistä,jaBrex.tutkimuksesta jossa olen ollut mukana.

• onneton outi

Moi!
      Sairastuin rintasyöpään 2004. Tuolloin osallistuin finnXX tutimukseen ja minut arvottiin siihen ryhmään,j oka sai normaalit syöpmyrkyt 3xTaxoter ja 3x"punainen myrkky". Tämän lisäksi Tamoxsienia pilleri päivässä.

2008 syöpäni levisi keuhkoihin ja luustoon (luulin jo olevani voitonpuolella).
      Sain 8 x Taxotern, mutta syöpä vain ottant talttuakseen -> päädyttiin munasarjojen sädetykseen (olin tuolloi 42) Se alkoi tuottaa tulosta. Siirryttii Femariin.

Ehdin "nauttia" suht normaalista olosta vajaan vuoden.
      Nyt syöpä on jatkanut leviämistä keuhkoihin ja vatsan imusolmukkeisiin.
      Hoidoksi ehdotettin taas Taxotera yhdistettynä xelodaan.
      Taxoterea en tälläkertaa halunnut (mulla se tehosi huonosti ja sai hunoon kuntoon)
      Päädyin pelkkään Xelodaan - saa nähdä miten tehoaa.

Vähän olen katkrea huonosta arpaonnestani - ainakin on mahdollista, että jo ekalla kertaa saatu
      Xeloda yhdistettynä perinteisiin syöpämyrkkyin oilsi pitänyt syöpäni paremmin kurissa.

• R1

Haluaisin mieheni keuhkosyövän takia tietää ,että kuinka vahva myrkky tuo taxotere on.Nyt on ensiviikolla toinen tiputus.Sitten kolmen viikon kuluttua kolmas kerta ja kuvaus.Aikaisempi aine ,jonka nimeä en edes tiedä ,ei sitten loppujen lopuksi tehonnutkaan.Koska onhan niillä aineilla eroja ,vaikka ainahan se on yksilöllistä ,miten se kellekin tehoaa.Toivon vaan ,että olis nyt senverran vahva myrkky,että kasvain pysyisi kurissa.Kyllä niistä muista oireista porukalla selvitään.

• ira¤
        R1 kirjoitti:

Haluaisin mieheni keuhkosyövän takia tietää ,että kuinka vahva myrkky tuo taxotere on.Nyt on ensiviikolla toinen tiputus.Sitten kolmen viikon kuluttua kolmas kerta ja kuvaus.Aikaisempi aine ,jonka nimeä en edes tiedä ,ei sitten loppujen lopuksi tehonnutkaan.Koska onhan niillä aineilla eroja ,vaikka ainahan se on yksilöllistä ,miten se kellekin tehoaa.Toivon vaan ,että olis nyt senverran vahva myrkky,että kasvain pysyisi kurissa.Kyllä niistä muista oireista porukalla selvitään.

sekä Finx-tutkimuksessa,sekä Breks-tutkimuksessa,sekä rajussa aerobigissä jonka 3 kuukauden kuluttua jouduin lopettamaan,koska minulla on paha skolioosi,ja silloin ei selkä kestä hyppimista.Minulla tulee säännöllisesti kysely tutkimuksia.Miten koen elämän.nautinko elämästä edelleen vai olenko luovuttanut.En toki.Kysellään seksielämästä.Sellaista minulla ei ole koska ikinään en tule seurustelemaan,en edes yhden juttuja,ei vaan kiinnosta.Dosentti kysyi olenko valmis seuraavaan tutkimukseen suostuin ilman muuta.Meillr tulee paljon kokeita,joitA muille ei tule.Kuntotestiä,juoksukilpailuja.Kaula ym suonet tutkitaan,Menen ihmeessä kun otetaan.

• salainen.
        ira¤ kirjoitti:

sekä Finx-tutkimuksessa,sekä Breks-tutkimuksessa,sekä rajussa aerobigissä jonka 3 kuukauden kuluttua jouduin lopettamaan,koska minulla on paha skolioosi,ja silloin ei selkä kestä hyppimista.Minulla tulee säännöllisesti kysely tutkimuksia.Miten koen elämän.nautinko elämästä edelleen vai olenko luovuttanut.En toki.Kysellään seksielämästä.Sellaista minulla ei ole koska ikinään en tule seurustelemaan,en edes yhden juttuja,ei vaan kiinnosta.Dosentti kysyi olenko valmis seuraavaan tutkimukseen suostuin ilman muuta.Meillr tulee paljon kokeita,joitA muille ei tule.Kuntotestiä,juoksukilpailuja.Kaula ym suonet tutkitaan,Menen ihmeessä kun otetaan.

ryhmään sinut arvottiin FinnXX-tutkimuksessa?
        Et kertonut koskaan siitä vuonna 2007.kun olit palstalla.Monet muut kertoi.

• just juu
        ira¤ kirjoitti:

.........

• ++++????
        just juu kirjoitti:

.........

tarkoittaa viestisi? ??

• ira¤
        ++++???? kirjoitti:

tarkoittaa viestisi? ??

toiset joutuivat juoksukilpailuun ja parhaiten pärjänneet otettiin rankkaan aerobic jumppaan.Kävin siellä 3 kuukautta,mutta paha skolioosini tykkäsi huonoa,ja alkoi armoton särky.Sitten minut siirrettiin 1-2 tunnin kävelyyn joka päivä 2 vuotta.Se oli mieluinen minulle.Selkä ei vaan kestä kovaa hyppimistä.Kyselevät miltä elämä maistuu sairauden aikana.Olenko kyllästynyt elämään nautinko seksistä,tunnenko itseni rumaksi ym.En tunne elämä maistuu paremmalle kuin ennen sairautta,kun tietää sen olevan konkreettisesti lyhyempi kuin muilla,vaikka yhtä hyvin olisin voinut jäädä auton alle,ja se olisi ollut sillä selvä.Siksi kiitän Jumalaa joka hetkestä jonka saan olla läheisteni kanssa,varsinkin luotsata nuorinta lastani,ja tietty tehdä vanhemmille erikoisia ruokia.Ei siinä mitään salaperäistä ole.Maaliskuussa dosentti antaa taas uuden tehtävän jota innolla odotan.

• tutkimuspotilas
        ira¤ kirjoitti:

toiset joutuivat juoksukilpailuun ja parhaiten pärjänneet otettiin rankkaan aerobic jumppaan.Kävin siellä 3 kuukautta,mutta paha skolioosini tykkäsi huonoa,ja alkoi armoton särky.Sitten minut siirrettiin 1-2 tunnin kävelyyn joka päivä 2 vuotta.Se oli mieluinen minulle.Selkä ei vaan kestä kovaa hyppimistä.Kyselevät miltä elämä maistuu sairauden aikana.Olenko kyllästynyt elämään nautinko seksistä,tunnenko itseni rumaksi ym.En tunne elämä maistuu paremmalle kuin ennen sairautta,kun tietää sen olevan konkreettisesti lyhyempi kuin muilla,vaikka yhtä hyvin olisin voinut jäädä auton alle,ja se olisi ollut sillä selvä.Siksi kiitän Jumalaa joka hetkestä jonka saan olla läheisteni kanssa,varsinkin luotsata nuorinta lastani,ja tietty tehdä vanhemmille erikoisia ruokia.Ei siinä mitään salaperäistä ole.Maaliskuussa dosentti antaa taas uuden tehtävän jota innolla odotan.

tästä kuntokokeilusta..mutta kumpaan ryhmään sinut arvottiin FinXX tutkimuksessa,jossa kerrot nyt olleesi mukana v.2007?
        Tästä oli kysymys,ei kuntokokeilusta.

• ex-vakkari
        tutkimuspotilas kirjoitti:

tästä kuntokokeilusta..mutta kumpaan ryhmään sinut arvottiin FinXX tutkimuksessa,jossa kerrot nyt olleesi mukana v.2007?

Älkää nyt taas valehdelko. Kyllä ira kertoi, ja hän oli ryhmässä joka ei saanut xelodaa.

• ira¤
        tutkimuspotilas kirjoitti:

aerobig ryhmään,toiset kävely ryhmään.Skolioosin vuoksi oli rankka aerobig vaihdettava kävelyryhmään 2v,Selkäni ei kestä rajuja hyppyjä.Meillä oli ohjaajana nuori tyttö joka oletti jokaisen 50v pysyvän hänen tahdissaan,hän oli ehkä parikymmipen,ja kotonakin olisi ollut joka päivä hypittävä ohjelma läpi.Kerrostalossa se ei edes onnistu,naapuri alkaisivat valittamaa,

• Muistinvirkistäjä
        ira¤ kirjoitti:

aerobig ryhmään,toiset kävely ryhmään.Skolioosin vuoksi oli rankka aerobig vaihdettava kävelyryhmään 2v,Selkäni ei kestä rajuja hyppyjä.Meillä oli ohjaajana nuori tyttö joka oletti jokaisen 50v pysyvän hänen tahdissaan,hän oli ehkä parikymmipen,ja kotonakin olisi ollut joka päivä hypittävä ohjelma läpi.Kerrostalossa se ei edes onnistu,naapuri alkaisivat valittamaa,

Ira, tuo FinXX tutkimus ei ollut se liikuntatutkimus, vaan siinä oli verrokkiryhmät, joista toinen sai taxotere cef kuurit (sinä arpuduit kertomasi mukaan tähän) ja toinen ryhmä sai taxotere cex kuurit.

Xeloda on siis sytostaatti, kapesitabiini, jonka tehoa tutkittiin ja todettiin sen olevan tehokas uusiutumisen estäjä tietyntyyppisissä rintasyövissä.

• 12
        Muistinvirkistäjä kirjoitti:

Ira, tuo FinXX tutkimus ei ollut se liikuntatutkimus, vaan siinä oli verrokkiryhmät, joista toinen sai taxotere cef kuurit (sinä arpuduit kertomasi mukaan tähän) ja toinen ryhmä sai taxotere cex kuurit.

Xeloda on siis sytostaatti, kapesitabiini, jonka tehoa tutkittiin ja todettiin sen olevan tehokas uusiutumisen estäjä tietyntyyppisissä rintasyövissä.

vaan Breks liikuntatutkimus

• Eipä tehonnut

Taxotere-solunsalpaajaa olen nyt saanut 6 kertaa, mutta ei tehonnut.
        Ensi viikolla hoitosuunnittelu, mutta taidan päätyä tällä kertaa ravitsemustieteelliseen hoitoon ja Essiac-luonnonlääkkeeseen.

• -ra
        R1 kirjoitti:

Taxotere on vahva lääke ja monet saavat siitä pahoinvointia ym.pahoinvointiin saa lääkityksen kun pyytää.Toivottavasti saatte helpotusta.

• -ra

Minä olen ollut Finx,sekä Brex tutkimuksissa.Toisessa liikuttiin 1-2 t,/pvä 2 vuotta,mutta jatkan edelleen.Minulla ei ole mitään huonoja kokemuksia kummastakaan tutkimuksista,jos pyydetään vielä,suostun ilman muuta.

• Älä luovuta

On ikävä tilanne nimimerkki "Eipä tehonnut", mutta itse luottaisin edelleen koululääketieteen hoitoihin, ehkä seuraava hoito tuo jo tulosta.

• -ra

Toiset jotka arvottiin ja saivat Xelodan lääkkeet saivat oireita vatsa ym.toiset luovuttivat.

• Jatkuuko ko.tutkimus

Olen ymmärtänyt, että eräs palstalainen käy edelleen rintasyövän tutkimuspotilaana, kuulemma 3kk välein. Sattuuko joku teistä tietämään, mikä tutkimus on kyseessä? Ei ainakaan FinXX-tutkimuksessa, sehän loppui jo ja raportti julkaistiin pari vuotta sitten.

• onko totta?

näin minäkin olen ymmärtänyt,-ra kertoo vähän väliä että käy 3 kk välein dosentti bonon tuona tarkastuksissa.ihmetyttää että vain hän sitä tekee,eikä kukaan muu?voiko iran kirjoituksiin luottaa?eihän kukaan voi olla niin hölmö että tälläistä kirjoittaisi,jos se ei olisi totta?

• ent,rs.potilas.

-Ra muistaa väärin,ei FinnXX-tutkimuksessa olevien ole tarvinnut käydä kontrolleissa kuin kerran vuodessa,näin oli ainakin minulla.
        Olin mukana tuossa lääkekokeilussa aikoinaan.

• swettybetty

Samoin kerran vuodessa kävin, FinnXX-tutkimuksessa mukana ollessani.

Lopullisen raportinkin pitäisi olla vamis, niin olin ainakin ymmärtävinäni (hankala sana!)
      kun luin vajavaisella englannillani netistä kirjoituksia. Jollakin sivulla oli mielenkiinoinen tilasto sivuvaikutuksista jne., veisi vaan liikaa aikaa tankata sitä.
      Aion kysyä siitä viimeisessä kontollissani.

Nimimerkkini ei enää pidä kovin hyvin paikkaansa, lopetin Aromasinin maaliskuussa, 3 kk etuajassa. Yhtään hellekesää en olisi enää jaksanut, eiköhän 6 v 9 kk lääkitys riittäne. Jos ei, niin sitten ei.

• v-07.syöpäläinen

FinnXX-tutkimuspotilas olin minäkin v.-07 ja kontrollit ovat kerran vuodessa.
        Vielä yksi kontrolli ja sitten on 5.vuotta mennyt,kaikki hyvin ainakin tähän asti:)

• ira valehtelee taas

Ira valehteleminen ei kannata usko se jo.

• ---?---

Tiedetään, että -ra sotkee asioitaan eli hänellä taisi olla paha muistihäiriö. Ei pysty lukemaan hyvin ja kirjoittaa aivan asian vierestä, ei pysty vastamaan yksinkertaiseen kysymykseen.
      Kiitos kuitenkin asiallisista kirjoituksista FinXX-tutkimuksissa olleilta rintasyöpäpotilailta.
      Saitteko te oman tutkimuksenne tulokset? Saitteko tietää, mihin ryhmään te kuuluitte? Siis Taxon lisäksi Cef tai Cex?
      Hyvää lankalauantai-iltaa lukijoille!

• ira käytkö vai et?

mutta kun se käy edelleen joka kolmas kk näissä tutkimuksissa,ei kai se tommosta keksi omasta päästään. haiskahtaa pahasti.

• ex-swettybetty

Ei minulle ainakaan ole tullut tai annettu tuloksia, kysyn niistä kesällä kun käyn viimeisessä kontrollissa.

Kuuluin siihen ryhmään, jonka piti syödä Xelodaa sekä Taxon että Cef(?):n ohessa.
      Ehkä mainitsinkin jo tuosta viime vuonna vai koska tämä ketju alkoikaan.

Voisin etsiä sen englanninkielisen tutkimusta käsittelevän sivun, jos joku haluaa.

• summa summarum

iralla oli paha skolioosi eikä vonnut olla mukana tutkimuksessa,mutta menee jos pyydetään.näin käsitin

• -ra

Ihan oikein aluksi olin aerobikissä mutta skolioosini vuoksi se siirrettiin kävelyyn joka päivä 1-2 tuntia,ja vieläkin kävelen.

• -ra

Sory luen kun kerkiän ja vastaan,nyt on mentävä-

• kumma juttu

annetaan iran käydä näissä "tutkimuksissa" jos se haluaa.aika kumallinen stoori,mutta me emme asialle mitään voi.

• -ra

Minulla on kummastakin tutkimuksesta allekirjoitet suostumukset,että olen valmis vaikka sivuoireita tulisikin ja jotta kaikki tutkimuksista on selostettu minulle.

• v.07 tutkimuspotila

Sinut ira arvottiin ryhmään,joka sai normaalit hoidot,et joutunut Xeloda ryhmään.
        Kaikki allekirjoitumme suostumuksen ,sehän kuuluu lääketutkimukseen.

Minä olin Xeloda ryhmässä.sytohoitojen aikana otettiin enemmän verikokeita kuin heiltä,jotka ei osallistuneet tutkimukseen.

Muutoin olin ihan tavallinen potilas,kontrollit oli vuoden välein.

• -ra

Niin meidät arvottiin.Minulla ainakin onnnnn 3 kuukauden välein tutkimukset,ja 2 kertaa vuodessa mammo.

• miksi vääristellä?

olet kertonut että sulta otetaan kaikki kokeet ja röntgenit joka 3:as kk.tää asia tuntuu ihan oudolta,tutkimus on valmis ja siitä tehty raportti,mutta sä vain käyt näissä tutkimukissa?ootko ihan varma asiasta.
      nyt kirjoitat että mammo 2 kertaa vuodessa?mikä tässä asiassa mätää?asiaahan voi tiedustella Bonolta,ja kertoa sille mitä täällä kirjoitellaan ja mikä on totta.en itse syöpäpotilaana enään tiedä mihinkä uskoa?
      mikä on totuus?

• -ra

Kerro Bonolle.Tiedätkö mikä on vaitiolo lääkärin ja potilaan välillä.Kyllä Bono nämä saa lukea.

• -ra

Ei dosentti ota kantaa tuollaiseen ja eikä myöskään puhu sanaakaan kenestäkään potilaasta paitsi sinusta itsestäsi.

• jatkaa vain vaikka

mikset vastannu kyymykseen?miks sä vain käyt edelleen näissä tutkimuksissa joka 3 kk?koko tutkimushan on ohi!missä mättää?sun jutut on tosi sekasia.

• -ra

Lääkäri sen päättää kuinka usein tutkimuksiin mennään ja mihinkä tutkimuksiin.Eivät he turhia tutkimuksia tee ovat senverran kalliita.

• älä valehtele, älä i
        -ra kirjoitti:

Lääkäri sen päättää kuinka usein tutkimuksiin mennään ja mihinkä tutkimuksiin.Eivät he turhia tutkimuksia tee ovat senverran kalliita.

et kykena vastaamaan kysmykseen.miksi?

totuus tulee aina esiin!ja on tullut tässäkin ketjussa.

• Tiina tyytymättömäll

Miksi olet jatkuvasti -ran kimpussa?

• tyytymättömälle

susta tehty ilmoitus ylläpidolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      50
      3631
    2. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2675
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2614
    4. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1846
    5. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1606
    6. Oletko harrastanut

seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      121
      1371
    7. Nainen, se on vain karu totuus, että

sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      279
      1308
    8. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      126
      1295
    9. Joko aiheuttamani pettymys

on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1279
    10. Kosulan Keisari karviossa

Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo
      Tuusniemi
      25
      1191
    Aihe