sininen mopoauto

metsätierallit

Kuka teini ajelee sinisellä mopoautolla ulvilan seudulla?

Ajoin perheen kanssa kullaan suuntaan ulvilasta, ja edellä kulki hitaasti harmaa auto ja sininen mopoauto perässä.

Harmaa ajoi hitaasti, sininen roikkui aivan perässä kiinni, koitti ohittaakin, mutta harmaa kiilasi eteen.Sitten harmaa meni pidemmällä ja ajattelin itse ohittaa tuon mopoauton.Pistin vilkun päälle, suoralla tiellä ei vastaantulijoita ja ryhdyin ohitukseen.

Yllätykseni oli suuri, kun tämä paska mopoautollaan kiilasi eteeni.Löin jarrut kiinni välttääkseni kolarin ja pari ohjausliikettä etten mene itse ojaan.Hetken päästä yritin uudestaan ja pääsin ohitse.

En tiedä mikä jumalauta vaivaa nykyteinejä.Olisi pitänyt pysäyttää tämä paska joka vaaransi perheeni, ja antaa turpaan siellä metsätiellä kun kukaan ei näe,mutta silloin oli kiire.Ensi kerralla ei ole.

Ajotie ei ole mikään leikkikenttä.Itselläni ei paljon väliä ole, mutta kyydissäni oli reilun vuoden ikäinen vauva, sekä vaimoni.

Toivon, että tämän teinin vanhemmat näkevät tämän viestin, ja ottavat mopoauton pois kunnes teini oppii liikennekäyttäytymistä.

En tiedä mikä tämä harmaa auto edellä oli, ehkä toinen teini joka myös pelleili tiellä.

Olen itsekin ollut mopoikäisenä torvi kun olen ajellut, mutta ikinä en ole toisten henkeä vaarantanut sentään.

15

1386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalle lappeen ranta

      Varmaankin sama sininen mopoauto jossa vielä syksyllä oli Mum´sin tarrat kyljessä. Kaveri ei osannut mäkkärin parkkipaikalla hampurilaisia syödessään viedä roskia roskikseen vaa pudotteli ne ikkunasta asfaltille ajoneuvonsa viereen... onhan se tietenkin aika raskasta. Rekkari tais olla dr-3xx tai jotain sellaista.

    • Et koskaan ole aiheuttanut vaaratilanteita millään tavalla? Ei yhtään kolaria, ei ylinopeuksia tms? Uhkaat väkivallalla jos vielä käy samoin metsämatkalla, jossa ei näkijöitä. Voi helvetti.. Aikuinen, mies ilmeisesti ja uhkailee 15v poikaa tai tyttöä. Muistuu mieleeni kun olin nuorena poikana Hiittenharjulla nousemassa huonoilla suksillani mäkeä ylös sivuttain, sukset lipsuen ,alapuolellani aikuinen, nuorehko mies joka myös uhkaili jotakin väkivallalla jos sukseni menettäisivät pitonsa ja kaatuisin mäkeä alas häntä vastaan.

      • HELEVATA!

        hiihtolatu ja liikenne eivät ole sopiva vertailupari. ei ole sopivaa aikuisten uhkailla lasta, mutta lapset ei myöskään kuulu liikenteeseen moottorikäyttöisellä pelillä


      • laakeriton

        Etkö laakeripelle tajua lukemaasi?

        Mitäs itse tekisit jos joku vaarantaisi sinun perheesi turvallisuuden?

        Ja vastauksena kysymykseesi, EI.

        Ei ainoatakaan kolaria, sakkoa, ylinopeutta, liikenteen vaarantamista tai edes pysäköintivirhettä, ikinä.
        Meitä katsos on joitakin olemassa jotka osaavat noudattaa lakiakin.

        Puolustele sinä laakeripallo vain toisia jotka vaarantaa muiden hengen.Olet varmaan itse niin vitun pyhä että varaa on.


    • 545d5

      Peräänajaja maksaa viulut, takana mikä takana -sanoi autokoulunopettajani ja käski mennä vaan!
      Mopiksella oli syynsä "kääntyä eteesi", ja jos törmäys olisi tapahtunut niin sen kuskille siinä huonosti olisi käynyt. Mopoautojen korit ovat muovia, ja hajoavat pillunpäreiksi kun niihin joku mukakiireinen ooppelikuski törmää.

      Itse sietäisit selkääsi, kusipää!!!!

    • -tätä mieltä minä-

      Kyllä niin on ettei mopoautot sovellu liikenteeseen! Kun ei jumalauta vähän pienemmänkään auton kanssa tunnu pärjäävän, kun aina on joku ajamassa ylitse. Mopoautot kulkevat kuitenkin sen verran hiljempaa kuin autot, ja pakkohan niitä on ohitellakin, ettei perseeseen kerry helvetinmoista jonoa. Mutta mopoautokuskitkin vois tarpeen tullessa tehdä tilaa (pysähtyä esim. pysäkille), ja sama koskee sellaisia autoilijoita jotka ajavat reilusti alinopeutta! Jos ei uskalleta ja pystytä ajamaan rajoitusten mukaan, niin eikö olisi mahdollista antaa tilaa "isommille ja kiireisimmille"??? Vältytään turhilta vaaratilanteilta ja järjettömiltä ohituksilta.

      • 54545454545

        Mulla on kolme autoa, tai siis perheessä on. Yksi japsi, yksi nopeahko ruotsalainen, ja yksi samanlainen kuin polisiin käytössä.
        Mennään japsilla: jokainen audi-volvo-passatti painaa ohi vaikka minkälaisessa paikassa tai minkälaisessa nopeudessa.
        Mennään "poliisinnäköisellä": kukaan ei ohita, ja risteyksessä vuoroa odotellessa joutuu odottamaan pidempäään kun monen täytyy varmuuden vuoksi hiljentää ettei aja "tutkaan".

        Ja sitten se nopeahko. Se on noiden väliltä. Joillekin punainen vaate, joillekin neutraali.
        Ajelen sillä mielelläni rauhallisesti (en pikateillä tien tukkona), ja voi sitä kiirettä mitä näkee...
        Ja juuri ietyt automerkit ja hattupäiset äijät ovat niiiiin kiireisiä että.
        Pari kertaa olen "päättänyt" ettet nyt tällä kertaa quatrollasi ohitakaan.... Se on kauhea häväistys kun joutuu ajamaan perässä, tai peräti ohitettava katoaakin yht'äkkiä kesken ohituskliimaksin alun horisonttiin.

        Tyttärelläni on se mopoauto. Lyön lasit sisään sen audimiehen kullinjatkeesta joka kehtaa kiusata pienempiä liikenteessä. Tilaa olen neuvonut antamaan, ja pikateiltä pysymään kaukana!


      • E-Riihelä
        54545454545 kirjoitti:

        Mulla on kolme autoa, tai siis perheessä on. Yksi japsi, yksi nopeahko ruotsalainen, ja yksi samanlainen kuin polisiin käytössä.
        Mennään japsilla: jokainen audi-volvo-passatti painaa ohi vaikka minkälaisessa paikassa tai minkälaisessa nopeudessa.
        Mennään "poliisinnäköisellä": kukaan ei ohita, ja risteyksessä vuoroa odotellessa joutuu odottamaan pidempäään kun monen täytyy varmuuden vuoksi hiljentää ettei aja "tutkaan".

        Ja sitten se nopeahko. Se on noiden väliltä. Joillekin punainen vaate, joillekin neutraali.
        Ajelen sillä mielelläni rauhallisesti (en pikateillä tien tukkona), ja voi sitä kiirettä mitä näkee...
        Ja juuri ietyt automerkit ja hattupäiset äijät ovat niiiiin kiireisiä että.
        Pari kertaa olen "päättänyt" ettet nyt tällä kertaa quatrollasi ohitakaan.... Se on kauhea häväistys kun joutuu ajamaan perässä, tai peräti ohitettava katoaakin yht'äkkiä kesken ohituskliimaksin alun horisonttiin.

        Tyttärelläni on se mopoauto. Lyön lasit sisään sen audimiehen kullinjatkeesta joka kehtaa kiusata pienempiä liikenteessä. Tilaa olen neuvonut antamaan, ja pikateiltä pysymään kaukana!

        Lainaus:
        "Pari kertaa olen "päättänyt" ettet nyt tällä kertaa quatrollasi ohitakaan.... Se on kauhea häväistys kun joutuu ajamaan perässä, tai peräti ohitettava katoaakin yht'äkkiä kesken ohituskliimaksin alun horisonttiin."

        Kenellähän mahtaa olla myös pieni pippeli?

        Lainaus:
        "Tyttärelläni on se mopoauto. Lyön lasit sisään sen audimiehen kullinjatkeesta joka kehtaa kiusata pienempiä liikenteessä."

        Lue ensimmäinen lainaus. Asia kiteytynee vanhaan sananlaskuun: Ei omena kauas puusta putoa.


      • vittuuntunut
        E-Riihelä kirjoitti:

        Lainaus:
        "Pari kertaa olen "päättänyt" ettet nyt tällä kertaa quatrollasi ohitakaan.... Se on kauhea häväistys kun joutuu ajamaan perässä, tai peräti ohitettava katoaakin yht'äkkiä kesken ohituskliimaksin alun horisonttiin."

        Kenellähän mahtaa olla myös pieni pippeli?

        Lainaus:
        "Tyttärelläni on se mopoauto. Lyön lasit sisään sen audimiehen kullinjatkeesta joka kehtaa kiusata pienempiä liikenteessä."

        Lue ensimmäinen lainaus. Asia kiteytynee vanhaan sananlaskuun: Ei omena kauas puusta putoa.

        omasta kokemuksestani voin kertoa, että vaikka kuinka tekee tilaa mopoautolla muille autoilijoille, tai jättää tekemättä niin se on aivan se ja sama. kun tämä ulvila ja pori on vaan niin täynnä niitä "kovia" jätkiä jotka ei kunnioita mopoautoilijoita samalla lailla kun muitakin liikenteessä kulkijoita. ja kun ajaa mopoautolla 40km/h alueella 50km/h jotta ei olisi tien tukkeena, niin silti nämä pienimunaset kuskit paahtavat ohi niin paljon kun siitä alla olevasta kyrvänjatkeesta lähtee. vähän kunnioitusta kiitos!


      • onko järkee vai ei?!
        vittuuntunut kirjoitti:

        omasta kokemuksestani voin kertoa, että vaikka kuinka tekee tilaa mopoautolla muille autoilijoille, tai jättää tekemättä niin se on aivan se ja sama. kun tämä ulvila ja pori on vaan niin täynnä niitä "kovia" jätkiä jotka ei kunnioita mopoautoilijoita samalla lailla kun muitakin liikenteessä kulkijoita. ja kun ajaa mopoautolla 40km/h alueella 50km/h jotta ei olisi tien tukkeena, niin silti nämä pienimunaset kuskit paahtavat ohi niin paljon kun siitä alla olevasta kyrvänjatkeesta lähtee. vähän kunnioitusta kiitos!

        Oletteko te aivan tyhmiä?

        Mopoautolla kiilataan tahallaan toisen eteen kun toinen koittaa ohittaa.

        Siis törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, ja kakara mopoautossa vaaransi kokonaisen perheen hengen typeryydellään.

        Ja te vitun punaniskajuntit puolustelette?

        Mikä vittu teitä vaivaa?


      • von Lagerbom
        onko järkee vai ei?! kirjoitti:

        Oletteko te aivan tyhmiä?

        Mopoautolla kiilataan tahallaan toisen eteen kun toinen koittaa ohittaa.

        Siis törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, ja kakara mopoautossa vaaransi kokonaisen perheen hengen typeryydellään.

        Ja te vitun punaniskajuntit puolustelette?

        Mikä vittu teitä vaivaa?

        Kuitenkaan ollut tahallinen. Olisiko tuollainen mahdollista?


      • nöböauto
        von Lagerbom kirjoitti:

        Kuitenkaan ollut tahallinen. Olisiko tuollainen mahdollista?

        lagerboika...


        -Suora tie.
        -Toinen koittaa ohittaa
        -Edelläajava kiilaa vasemmalle kaistalle eteen tahallaan, mitään syytä moiseen ei ole paitsi estää ohittajan kulkeminen.

        mopoauto siirtyi siis kokonaan vasemmalle kaistalle estääkseen ohituksen.

        joko nyt menee perille millaisesta tilanteesta oli kyse?


      • von Lagerbom
        nöböauto kirjoitti:

        lagerboika...


        -Suora tie.
        -Toinen koittaa ohittaa
        -Edelläajava kiilaa vasemmalle kaistalle eteen tahallaan, mitään syytä moiseen ei ole paitsi estää ohittajan kulkeminen.

        mopoauto siirtyi siis kokonaan vasemmalle kaistalle estääkseen ohituksen.

        joko nyt menee perille millaisesta tilanteesta oli kyse?

        Ajattelin että kyse oli kokemattomuudesta kuljettajana.


    • hajosin

      " Täällä satunnainen lukija.
      Tosi fiksusti kirjoitettu...kohta saat postia, se on semmoinen kutsu raastupaan, saat maksella vähän korvauksia pahoinpitelyllä uhkaamisesta...voithan myydä sen isukkisi ostaman mopoauton niin saat sakkosi maksettua. Ai niin ja se merkintä näkyy sun rikosrekisterissä sitten koko sun elämän, selittelepä sitä työhaastetteluissa kun yrität töitä saada, vai maksaako isukki sut eläkkeelle saakka... "

      et sä ketään tolla peloteltua saa, ei poliisit saa selville ikinä kuka se mopoautokuski oli. ei edes ip-osotteen paikantamisella. ja pahoinpitelyllä uhkauksesta ei tule rikosrekisteriin merkintää, ja jos tulisi niin se ei vaikuttaisi työpaikanhakuun ellei hakisi eduskuntaa. kyynel valuu kun näitä tosikoitten juttuja lukee. ja eihän tuo mopoautokuski ketään uhkaillut ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe