Kiinteä välityspalkkio?

kämppä myyntiin

Olemme myymässä asuntoamme (hinta n. 148 000€) ja olen tässä kilpailuttamassa kahta välittäjää. Toinen lupasi 4% välityspalkkion. Tämän toiselle välittäjälle kerrottuani (tai oikeastaan sanoin 3,5%) tämä laittoi paremmaksi ja lupasi 4500€ KIINTEÄ. (Alunperin hänellä oli 4% 1200€ perusmaksu eli voi huomata mikä tulos pienelläkin neuvottelemisella....) Mielipiteitä kaivataan, onko tämä kiinteä summa ihan reilu? Vaikka myyntihinta putoaisi vaikkapa 145 000 euroon niin tuolla summalla prosentiksi tulisi silti 'vain' n. 3% välityspalkkio.

7

1332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onokovaon

mutta nämähän ovat neuvottelukysymyksiä...meillä oli hintapyyntö 138k€ ja palkkio kiinteä 2500...

• Palkkioprosentti 130.000 € toteuman mukaan, itse vielä välittäjänä toimiessani laskin minulle järkevän, kiinteän palkkion, sen hinnan mukaan jonka minä(!) uskoin toteutuvan, en omistajan harhojen mukaan.

• kämppä myyntiin

Itse maksoimme pari vuotta sitten tästä 142800e ja teimme remonttia, myyjä arvioi realistiseksi 146000-148000 tällä hetkellä. Hintapyyntö laitetaan ehkä 150000 kieppeille. Jos ajattelee sellasta 145000 hintaakin niin melko kova ja käsittämätön on toi sen alkuun ehdottama 1200e 4 %..... Kova se 4500 euroakin on! Aion vielä kokeilla jos tultais vaikka tonnilla alaspäin tuosta.

• 1+5
        kämppä myyntiin kirjoitti:

Itse maksoimme pari vuotta sitten tästä 142800e ja teimme remonttia, myyjä arvioi realistiseksi 146000-148000 tällä hetkellä. Hintapyyntö laitetaan ehkä 150000 kieppeille. Jos ajattelee sellasta 145000 hintaakin niin melko kova ja käsittämätön on toi sen alkuun ehdottama 1200e 4 %..... Kova se 4500 euroakin on! Aion vielä kokeilla jos tultais vaikka tonnilla alaspäin tuosta.

hintaan vaikutta paljon asunnon sijainti ja hyvin paljon kuinka se sopii uudelle ostajalle,
        eli kuinka ostaja ja myyjä kohtaa,

kerran, useammankin meillä on ollut kymmeniä katsojia ja tinkijöitä,
        sitten tullut se oikea,
        toivottavasti myyjäsi on suuri välittäjä, sillä niiltä sittenkin useimmat katsovat

• w

välityspalkkiota tärkeämpää on heidän käsitys kohteesta,

Mitä välittäjä itse ehdottivat hinnaksi ??

jos se miellytti ok, jos jouduit jopa ylemmäksi tinkimään niin en sitä välittäjää ottaisi,
      hän kuitenkin pian soittaa ja ehdottelee tinkimistä.

• sitten ettei

siihen päälle tule salakavalasti anää ALV:ia eikä asiakirjakuluja.

• Köyhä12

Meillä 3,4 % 300 000€ asunnosta..laskekaa itse, kamala summa !! Joskus miettii, onko mitään järkeä !!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      23
      4824
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      158
      4116
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      13
      3426
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      67
      3086
    5. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      87
      2814
    6. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      151
      2652
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      28
      2433
    8. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      37
      2423
    9. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      20
      1665
    10. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      121
      1650
    Aihe