Kiinteä välityspalkkio?

kämppä myyntiin

Olemme myymässä asuntoamme (hinta n. 148 000€) ja olen tässä kilpailuttamassa kahta välittäjää. Toinen lupasi 4% välityspalkkion. Tämän toiselle välittäjälle kerrottuani (tai oikeastaan sanoin 3,5%) tämä laittoi paremmaksi ja lupasi 4500€ KIINTEÄ. (Alunperin hänellä oli 4% 1200€ perusmaksu eli voi huomata mikä tulos pienelläkin neuvottelemisella....) Mielipiteitä kaivataan, onko tämä kiinteä summa ihan reilu? Vaikka myyntihinta putoaisi vaikkapa 145 000 euroon niin tuolla summalla prosentiksi tulisi silti 'vain' n. 3% välityspalkkio.

7

1316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onokovaon

mutta nämähän ovat neuvottelukysymyksiä...meillä oli hintapyyntö 138k€ ja palkkio kiinteä 2500...

• Palkkioprosentti 130.000 € toteuman mukaan, itse vielä välittäjänä toimiessani laskin minulle järkevän, kiinteän palkkion, sen hinnan mukaan jonka minä(!) uskoin toteutuvan, en omistajan harhojen mukaan.

• kämppä myyntiin

Itse maksoimme pari vuotta sitten tästä 142800e ja teimme remonttia, myyjä arvioi realistiseksi 146000-148000 tällä hetkellä. Hintapyyntö laitetaan ehkä 150000 kieppeille. Jos ajattelee sellasta 145000 hintaakin niin melko kova ja käsittämätön on toi sen alkuun ehdottama 1200e 4 %..... Kova se 4500 euroakin on! Aion vielä kokeilla jos tultais vaikka tonnilla alaspäin tuosta.

• 1+5
        kämppä myyntiin kirjoitti:

Itse maksoimme pari vuotta sitten tästä 142800e ja teimme remonttia, myyjä arvioi realistiseksi 146000-148000 tällä hetkellä. Hintapyyntö laitetaan ehkä 150000 kieppeille. Jos ajattelee sellasta 145000 hintaakin niin melko kova ja käsittämätön on toi sen alkuun ehdottama 1200e 4 %..... Kova se 4500 euroakin on! Aion vielä kokeilla jos tultais vaikka tonnilla alaspäin tuosta.

hintaan vaikutta paljon asunnon sijainti ja hyvin paljon kuinka se sopii uudelle ostajalle,
        eli kuinka ostaja ja myyjä kohtaa,

kerran, useammankin meillä on ollut kymmeniä katsojia ja tinkijöitä,
        sitten tullut se oikea,
        toivottavasti myyjäsi on suuri välittäjä, sillä niiltä sittenkin useimmat katsovat

• w

välityspalkkiota tärkeämpää on heidän käsitys kohteesta,

Mitä välittäjä itse ehdottivat hinnaksi ??

jos se miellytti ok, jos jouduit jopa ylemmäksi tinkimään niin en sitä välittäjää ottaisi,
      hän kuitenkin pian soittaa ja ehdottelee tinkimistä.

• sitten ettei

siihen päälle tule salakavalasti anää ALV:ia eikä asiakirjakuluja.

• Köyhä12

Meillä 3,4 % 300 000€ asunnosta..laskekaa itse, kamala summa !! Joskus miettii, onko mitään järkeä !!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1050
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      936
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      856
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      798
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      796
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      45
      777
    10. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    Aihe