Kiinteä välityspalkkio?

kämppä myyntiin

Olemme myymässä asuntoamme (hinta n. 148 000€) ja olen tässä kilpailuttamassa kahta välittäjää. Toinen lupasi 4% välityspalkkion. Tämän toiselle välittäjälle kerrottuani (tai oikeastaan sanoin 3,5%) tämä laittoi paremmaksi ja lupasi 4500€ KIINTEÄ. (Alunperin hänellä oli 4% 1200€ perusmaksu eli voi huomata mikä tulos pienelläkin neuvottelemisella....) Mielipiteitä kaivataan, onko tämä kiinteä summa ihan reilu? Vaikka myyntihinta putoaisi vaikkapa 145 000 euroon niin tuolla summalla prosentiksi tulisi silti 'vain' n. 3% välityspalkkio.

7

1275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onokovaon

      mutta nämähän ovat neuvottelukysymyksiä...meillä oli hintapyyntö 138k€ ja palkkio kiinteä 2500...

    • Palkkioprosentti 130.000 € toteuman mukaan, itse vielä välittäjänä toimiessani laskin minulle järkevän, kiinteän palkkion, sen hinnan mukaan jonka minä(!) uskoin toteutuvan, en omistajan harhojen mukaan.

      • kämppä myyntiin

        Itse maksoimme pari vuotta sitten tästä 142800e ja teimme remonttia, myyjä arvioi realistiseksi 146000-148000 tällä hetkellä. Hintapyyntö laitetaan ehkä 150000 kieppeille. Jos ajattelee sellasta 145000 hintaakin niin melko kova ja käsittämätön on toi sen alkuun ehdottama 1200e 4 %..... Kova se 4500 euroakin on! Aion vielä kokeilla jos tultais vaikka tonnilla alaspäin tuosta.


      • 1+5
        kämppä myyntiin kirjoitti:

        Itse maksoimme pari vuotta sitten tästä 142800e ja teimme remonttia, myyjä arvioi realistiseksi 146000-148000 tällä hetkellä. Hintapyyntö laitetaan ehkä 150000 kieppeille. Jos ajattelee sellasta 145000 hintaakin niin melko kova ja käsittämätön on toi sen alkuun ehdottama 1200e 4 %..... Kova se 4500 euroakin on! Aion vielä kokeilla jos tultais vaikka tonnilla alaspäin tuosta.

        hintaan vaikutta paljon asunnon sijainti ja hyvin paljon kuinka se sopii uudelle ostajalle,
        eli kuinka ostaja ja myyjä kohtaa,

        kerran, useammankin meillä on ollut kymmeniä katsojia ja tinkijöitä,
        sitten tullut se oikea,
        toivottavasti myyjäsi on suuri välittäjä, sillä niiltä sittenkin useimmat katsovat


    • w

      välityspalkkiota tärkeämpää on heidän käsitys kohteesta,

      Mitä välittäjä itse ehdottivat hinnaksi ??

      jos se miellytti ok, jos jouduit jopa ylemmäksi tinkimään niin en sitä välittäjää ottaisi,
      hän kuitenkin pian soittaa ja ehdottelee tinkimistä.

    • sitten ettei

      siihen päälle tule salakavalasti anää ALV:ia eikä asiakirjakuluja.

      • Köyhä12

        Meillä 3,4 % 300 000€ asunnosta..laskekaa itse, kamala summa !! Joskus miettii, onko mitään järkeä !!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6083
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3685
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1345
    Aihe