Jos kellään tietoa, onko mitään yleistä normia - silmälasien hankinnalle, ja sille, mitä ne saavat maksaa, eli kuinka paljon sossu velvollinen kompensoimaan?? Vai onko niin taas tässäkin, että eri kunnilla voi olla mitä sattuu tuki silmälaseille? Kotkassa tuli vastaan seuraava,....että 29e.... ja vielä MALLISTOKIN oli määritelty, eli kun menin ko. sopimusliikkeeseen, niin myyjä opasti minut hyllykölle, missä sijaitsivat sossun korvaukseen oikeuttavat pokat...heheheeeeeeeeee --kyllä on aikoihin eletty. Kun tiedustelin myyjältä hieman sopimusasioita ja kilpailutusta, niin ei ollut vasiten tietoinen. Nauratti kyllä hieman surkuhupaisasti, että sossu määrää jo lasien mallinkin täällä Kotkan puolessa... Käsittämätöntä.
No, eli selvitettäväksi jää,olisiko kuitenkin niin, että tuon "suunnattoman" 29e voi osoittaa mille kehyksille tahansa, mutta jää nähtäväksi...ja että voiko tuon 29e ottaa siis "rahana" tuolla logiikalla, että ostaa sitten mitä ostaa sieltä. Mutta onko siis tuo 29e ihan käypäinen summa jokapuolella...kuulostaa totaalisen naurettavalta. Tottahan tuohon tulee siis linssit päälle, mutta silti. 29euroa...??????
sossun silmälasirahat????
15
697
Vastaukset
- Junttilan eko
Onhan se värin jos ei niitä tendilaseja ttuella saa vaan pitää tyytyä halvinpiin laseihin. Vaatteet saatava samoin valita stokkan tai vaatehuoneen parhaimmistosta. Taksi setelit myös sossusta, nykyisin kun joutuu bussilla käymään sossussa.
- 0 €
Kysytty on Turussa.
- veronmaksaja minäkin
Siis sossu (=yhteiskunta=veronmaksajat) ei todellakaan ole velvollinen ostaa sulle muotikehyksiä. Siitä vaan säästämään rahaa ja ostamaan sitten muotikehykset.
- 25
Kannattaisi lähteä liikkeelle siitä, että mitä Kotkan kaupunki on määrittänyt toimeentulotukioppaassaan silmälasien hankinnasta (jos sellaista on olemassa).
Tai sitten menet sossuun ja kysyt tiskiltä, että kuinka silmälasien hankinta Kotkassa hoidetaan. Tiskiltä tulisi löytyä ohje kuinka Kotkassa asian suhteen menetellään. - 26
Ote Kotkan soveltamisohjeita
toimeentulotuesta
1.3.2009 alkaen :
"
Silmälasien hankinnoissa käytetään kaupungin hankintatoimiston neuvottelemaa sopimusliikettä
ja sopimuksen mukaista hinnoittelua.
Piilolinsseihin myönnetään avustusta vain lääkärin määräyksestä ja piilolasinesteet
(ei reseptilääke) kuuluvat perusosaan.
"
Laita googleen haku:
"
Kotkan soveltamisohjeita toimeentulotuesta 1.3.2009 alkaen
"
Sitten valitset pdf-tiedoston mikä googleen hakuun ilmeistyi.
Mitähän kaupunki on sopinut silmälasiliikkeiden kanssa. Siis silmälasiliike saattaa pissiä tietämätöntä työtöntä linssiin, kun työtön ei tiedä mitä sosiaalitoimi on sopinut silmälasien suhteen liikkeiden kanssa.- ~~~~~~~~
Ei tuo kusetukselta siltä vaikuta, että optikko ei noudata sopimustas. Jos olisi kyse kusetuksesta, niin optikko kauppaisi mahdollimman kallita kehyksiä. Sitä paitsi kusetuksesta jää ennen pitkää kiinni ja menettää sitten kaikki työttömät asiakkaat ja siis tuloja.
- 17
~~~~~~~~ kirjoitti:
Ei tuo kusetukselta siltä vaikuta, että optikko ei noudata sopimustas. Jos olisi kyse kusetuksesta, niin optikko kauppaisi mahdollimman kallita kehyksiä. Sitä paitsi kusetuksesta jää ennen pitkää kiinni ja menettää sitten kaikki työttömät asiakkaat ja siis tuloja.
Jos silmälasien hinnalla on katto, niin sehän tarkoittaa sitä, että optikko myy halvimpia laseja kattohinnalla. Harva osaa määrittää silmälasien laatua ja tasoa. On vaan kiltisti otettava sen minkä muut antavat.
- hupshei,.-,.-,.-
17 kirjoitti:
Jos silmälasien hinnalla on katto, niin sehän tarkoittaa sitä, että optikko myy halvimpia laseja kattohinnalla. Harva osaa määrittää silmälasien laatua ja tasoa. On vaan kiltisti otettava sen minkä muut antavat.
hehe.... no ei tässä ekaa kertaa kyydissä... eli oli myös kyse siitä, että muka voisi määrätä silmälasien MALLIN jostain sovitusti...että siis nämä määrätyt mallit ovat tässä tapauksessa sossun asiakkaille. Sehän on aivan naurettavaa. Muistelen aikoinaan tapellessani hammashoidosta Helsingissä... ja sopimushammaslääkäreistä... että vaikka Helsingillä oli sopimushammiksia kai 30 eri putiikkiin, niin hallinto-oikeuden vai oliko läänin - mukaan - niin loppupeleissä kaupunki ei voinut määrätä kuitenkaan sitä hoitopaikkaa, vaan asiakkaalla (sossun siis) - oli oikeus valita hammaslääkärinsä. Vaikka oli kuinka tehty diilejä. Että laki taitaa joskus mennä vähän eri reittejä näissä hommissa, kuin sossun ja kunnan omat päättäjät yrittävät säätää. Kunnan ja sossun omat sisäiset päätökset eivät paina mitään, versus Suomen laki. Että sillästiinsä. Pokien hinta saattaa olla tuo 29e, mutta ei niitä malleja kyllä siellä sossussa tai paikallisessa sopimusliikkeessä määritellä, veikkaanpa tämän aivan saletisti. Se vaan, että näissä hommissa saa aina olla valmis venyttämään sen vuoden valitustiellä, oli näkö sitten nälästä huono tai muuten vaan tarvii okuläärejä. Ei tässä kukaan ole puhunut muotipokista. haloo.
Kumma agressio myös näillä "normi-ihmisillä"...kellä se kk:n tilipussi on kourassa... toisten ihmisten , eli vanhusten, eläkeläisten ja muiden köyhien polkeminen maanrakoon on kansanhuvia. Mutta siitä ehkä voi päätellä jotain kommentoijien pään sisällöstä ja älyn määrästä. Itse en jaksanut työssä ollessani olla ihan noin raakalaismainen, mutta sitä se ylemmyys tässä maailmassa teettää. Eihän mummon käsilaukun ryöstäjällä tai syöpälasten rahankeräysjengin moraali ja etiikka nekään kovin korkealla ole. Ei muuta ku monoa silmään.. tuntuu olevan tää tyyli jossain. hohhoijakkaa.. - ,.-,.-,.-
hupshei,.-,.-,.- kirjoitti:
hehe.... no ei tässä ekaa kertaa kyydissä... eli oli myös kyse siitä, että muka voisi määrätä silmälasien MALLIN jostain sovitusti...että siis nämä määrätyt mallit ovat tässä tapauksessa sossun asiakkaille. Sehän on aivan naurettavaa. Muistelen aikoinaan tapellessani hammashoidosta Helsingissä... ja sopimushammaslääkäreistä... että vaikka Helsingillä oli sopimushammiksia kai 30 eri putiikkiin, niin hallinto-oikeuden vai oliko läänin - mukaan - niin loppupeleissä kaupunki ei voinut määrätä kuitenkaan sitä hoitopaikkaa, vaan asiakkaalla (sossun siis) - oli oikeus valita hammaslääkärinsä. Vaikka oli kuinka tehty diilejä. Että laki taitaa joskus mennä vähän eri reittejä näissä hommissa, kuin sossun ja kunnan omat päättäjät yrittävät säätää. Kunnan ja sossun omat sisäiset päätökset eivät paina mitään, versus Suomen laki. Että sillästiinsä. Pokien hinta saattaa olla tuo 29e, mutta ei niitä malleja kyllä siellä sossussa tai paikallisessa sopimusliikkeessä määritellä, veikkaanpa tämän aivan saletisti. Se vaan, että näissä hommissa saa aina olla valmis venyttämään sen vuoden valitustiellä, oli näkö sitten nälästä huono tai muuten vaan tarvii okuläärejä. Ei tässä kukaan ole puhunut muotipokista. haloo.
Kumma agressio myös näillä "normi-ihmisillä"...kellä se kk:n tilipussi on kourassa... toisten ihmisten , eli vanhusten, eläkeläisten ja muiden köyhien polkeminen maanrakoon on kansanhuvia. Mutta siitä ehkä voi päätellä jotain kommentoijien pään sisällöstä ja älyn määrästä. Itse en jaksanut työssä ollessani olla ihan noin raakalaismainen, mutta sitä se ylemmyys tässä maailmassa teettää. Eihän mummon käsilaukun ryöstäjällä tai syöpälasten rahankeräysjengin moraali ja etiikka nekään kovin korkealla ole. Ei muuta ku monoa silmään.. tuntuu olevan tää tyyli jossain. hohhoijakkaa..>>>"syöpälasten rahankeräysjengin moraali ja etiikka nekään kovin korkealla ole"
- kokemusta on
,.-,.-,.- kirjoitti:
>>>"syöpälasten rahankeräysjengin moraali ja etiikka nekään kovin korkealla ole"
100e kehykset ja käsittelemättömät linssit, helsinki.
- näimpä
Sama helsingissä, JOS sattuu saamaan maksusitoumuksen niin kyllä ne on määrätty tietyille kehyksille, eli minä en edes hakenut tätä naurettavaa maksusitoumusta vaan hankin silmälasit osamaksulla, sain juuri sellaiset kun halusit ja en kyllä katsonut hintaa/merkkiä, valitsin vain sellaiset joista todella pidin...
- tiimarin lasit
Kuka ihminen haluaa käyttää sellaisia silmälasja, joista kaukaa näkee, että sossun rahoilla ostettu.
Olisihan se järkevää, että silmälaseihin saisi tietyn summan ja sitten itse saisi laittaa halutessaan loput omasta perusosasta.
Jotenkin tuntuu alistamiselta, että pitää tyytyä tietynlaisiin silmälaseihin tai ostaa kokonaan omalla perusosalla.
Tietenkin vielä kurjempaa on ettei joissakin kunnissa saa lainkaan rahaa silmälasien hankintaan. - pokien max hinta
100 euroa Vantaalla pokien max hinta. Itse hommasin kahdet lasit 99 eurolla ja niihin hajataittolasit. Toiset sossu maksoi ja toiset linssit maksoin itse eli 100 euroa. 219 euroa oli summa jonka sossu maksoi eli pokat 2x linssit2x tarkastusmaksu. Kuitit vaan sossuun. Maksusitoumuksena sitä ei kannata pyytää juuri tuon takia vaan maksat ensin itse ja kuitti sossuun. Tuskin siinä vaiheessa enää nipottavat kun ostos jo tehty.
- lasit sossun kautta
Niin ensin maksat itse 219 ja sitten kuitit sossuun -> mahdollinen hylky. Ensin Hinta.arvio optikolla > maksusitomus sossusta > läsit hakea optikolta. Sossu voi antaa srn rahana tilille, josta kuitti sossuun, että olet lasit maksanut tai maksusitomuksena (toimeentulotukipäätös ainakin Eräässä kaupungissa pohjois-Suomessa haluamaansa liikkeeseen. Maksusitomus tehty halvimman tarjoiksen mukaan, mutta voit vielä vaihtaa liikettä. Mahdolliden erotuksen maksat itse. Pokilla on yleensä könttäsumma, jonka sossu hyväksyy.
- xxxxxxxxx00
Vanha ketju mutta tyylit jatkuu. Sekin on muuten erikoista, että eri kunnissa voi yleensä olla erilaiset käytännöt.
Joo, tuskin kukaan köyhä sossun asiakkaista muotipokia "vaatii"...koska muutenkin jo ostavat vaatteensa kirpparilta ja kaiken halvimmalla. Mutta pokissa on vähän eroa, ne kun ovat nenällä melko 24/7....ja jos nyt pitää masentua joidenkin perseestä olevien okuläärien kanssa, niin onhan se
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483