DNA ja asiakaspalvelu

mogggula

Ajattelin tässä ajankuluksia jakaa mielipiteitäni ja kokemuksiani DNA:n mokkulasta sekä heidän asiakas"palvelustaan". Ostin DNA:n mokkulan ja siitä alkoi minun helvettini. Nettiin ei joko saanut ollenkaan yhteyttä, jos sai niin se saattoi pätkästä poikki ihan milloin vain (henk.koht ennätys netti katkesi 5 kertaa 30min sisällä) ja silloinkin kun netti pysyi päällä, yhteyden nopeus oli keskimäärin 10-20% luvatusta. Välillä toki yllettiin sinne 50% luvatusta nopeudesta ja muistelisin että toimihan se parit kerrat ihan täydelläkin nopeudella.

Noh, tyytymättömänä mokkulan toimintaan ajattelin että tämä on aikamoista ryöstöä ja menin dna kauppaan juttelemaan myyjälle, että onko mahdollisuutta purkaa 24kk sopimus koska mokkula ei yksinkertaisesti toimi. Myyjä kertoi ettei itse pysty asiaan sen enempää vaikuttamaan muuta kuin muuttamaan yhteyden hitaimmaksi mahdolliseksi, jotta jatkossa tulevat laskut ovat pienempiä jos asia venyy pidemmäksi. Myyjä myös neuvoi lähettämään sähköpostilla dna:lle viestiä. Myyjälle kiitos ja kumarrus.

Lähetin sähköpostin dna:lle ja vastausta odoteltiin. Meni suurinpiirtein 10 päivää ja vastausta ei kuulunut. Soitin asiakaspalveluun ja ihmettelin miksi homma etenee näin hitaasti. Minulle kerrottiin että jokin lakko on menossa (lakko muuten taisi purkautua juuri viime päivien aikana) ja siksi asiakaspalvelu voi olla vähän hidas. Puhelu loppui, meni tunti ja vastaus tuli sähköpostiin. Olin jo sähköpostia lähettäessäni miettinyt, mitä kaikkia tietoja he mahtavat kaivata jotta sopimus saataisiin purettua. Siellä oli henkilötiedot ja liittymän numero ja mielestäni erittäin hyvin selitetty myös, miksi haluan purkaa sopimuksen. Vastaus jonka sain sisälsi lisää kysymyksiä. Onko mokkula asennettu oikein? Mikä käyttöjärjestelmä? Oletko kuuluvuusalueen sisällä (kotini lähellä pitäisi olla täydellisesti toimiva 3g verkko) ja muita samanlaisia kysymyksiä. Melkein yli puoleen näistä kysymyksistä olin jo vastannut aiemmassa viestissäni ja nyt lähetin uuden erittäin tarkan selostuksen kera.

Sitten odoteltiin taas vastausta. Ei meinannut vastausta tulla kunnes noin 1,5-2 viikon päästä tuli vastaus jossa sanottiin että olemme vastaanottaneet viestisi. Tässä vaiheessa jo teki mieli alkaa itkeä. Olin jo saanut kärsiä mokkulasta jo niin kauan ja luulin että jo pian saisi kuulla vastauksen. Mutta ei, dna:lla meni se vajaa kaksi viikkoa aikaa avata koko sähköposti.

Ja nyt ollaan tässä hetkessä. Huomenna tulee täyteen 2 viikkoa tuosta edellisestä vastauksesta. Iltalehden mukaan lakkoilijat palaisivat töihinsä jo tämän viikon torstaina tai niin muistelisin. Suoraan sanottuna vituttaa ja ketuttaa koko DNA. Kaiken huippu olisi vielä se, että he eivät aikoisi purkaa koko sopimustani. Olen kyllä käsittänyt asian niin, että jos myyjä on minulle myynyt ja luvannut että mokkula on hyvä, mokkula toimii ja mokkula on paljon parempi kuin kiinteä laajakaista, niin että minulla olisi oikeus purkaa sopimus, koska en ole saanut sitä mitä luvattiin. Jos katsoo sitä 24kk sopimusta, niin ainoa asia mikä tällä hetkellä on pitänyt kutinsa on lasku. Se on aina tullut ajoissa ja dna on verottanut aina oikein.

Huhhuh, sainpas avautua. Toivottavasti teksti ei ole liian vaikea lukea, koska suomi24:n sivu aukeni hieman huonosti ja en kunnolla pysty tarkastelemaan miltä teksti kokonaisuudessaan näkyy.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ja onko jotain mahdollisuutta nopeuttaa asian käsittelyä? Vai pitääkö vain odotella että lakkoilijat palaavat ja hoitavat hommansa? Ja miksi tuo vastaus kestää noin kauan? Kaikki tarvittavat tiedot ja syyt sopimuksen purkamiseen on selitetty. Luulisi että se, joka sen sähköpostin avasi olisi melkein samalla istunnolla kerennyt vastaamaan että sopimus joko puretaan tai ei pureta.

11

1803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen....

      eikä mitenkään kehuttavia. taistelin myös DNA:n kanssa aivan samasta ongelmasta jonka ihme kyllä lopulta voitin. aikaa siihen kyllä meni liki kokonainen vuosi. eikä silloin ollut edes lakkokaan. että hitaasti heillä asiat tuntuvat edetä. jos etenevät lainkaan. tarvitaan kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa.

    • Vallilan Henkka

      On yleistä, että odotellaan pari viikkoa "viestisi on vastaanotettu"-viestiä, ja on minullakin siinä vaiheessa alkanut tosissaan keittää.
      Silloin pari vuotta sitten olin vaihtamassa kalliista kaapelista mokkulaan.
      Kirjoitit "kotini lähellä pitäisi olla täydellisesti toimiva 3g verkko", mutta minkä operaattorin, onko dna:n, Saunalahti-Elisan vai TeleFinland-Soneran?
      Oletko katsonut dna:n kuuluvuusaluekarttaa, vaikka kirjaston netistä, jos mokkula on niin hidas, ettei lataa karttoja?
      Luin sitten jostain, että tukiaseman antennia voi säätää, että ottaa signaalia jostain suunnalta herkemmin.
      Itse valitin silloin operaattorille (Sonera), koska katsoin olevani niin lähellä mutta alhaalla laaksossa, että olisin katveessa. Parin viikon kuluttua yhteys piristyi. En tiedä oliko muitakin valittajia, tässä on muitakin taloja mäen juurella.
      Kyllähän purkuoikeus on, jos ei laite lähde pelittämään.

      • Iloinen poika!

        dna:lla on kahden viikon kokeiluaika jossa kyllä selviää toimiiko mokkula! mulla dna täysnopeus ja sierra309 mokkula ja parhaimmillaan yli kymmenen megaa....hinta 15.90 kk kun ennen oli soneran adsl 2 mganen joka toimi korkeintaan 1.6 megaa...hinta 44.20? kaameeta ryöstämistä! olen tyytyväinen ja kiitos dna:lle tämä toimii!


    • Kerta riitti

      DNA on ollut minulle ainakin täysi huijarifirma. Tein aikoinaan sopimuksen mokkulasta DNA:n omassa liikkeessä, taisi olla huhtikuuta. Kysyin myyjältä, että toimiiko 3G verkko taatusti kotioisoitteessani. Hän katsoi kartasta, että tukiasema on lähellä, taatusti toimii.

      Käytäntö olikin aivan toista, ei 3G:tä, ainoastaan 2G EDGE, joka oli hidas kuin mikä. Soitto DNA:lle selvitti, etteivät he olleet edes rakentaneet 3G verkkoa vielä kyseiseen paikkaan! Kuulemma vasta juhannuksen jälkeen alkaisivat rakentaa.

      Marssin takaisin DNA:n liikkeeseen ja palautin kaikki romppeet takaisin, myyjä yritti vängätä 2 vuoden sopimusajasta, mutta sanoin, että nämä tavarat jää nyt tänne, minulla ei ole aikaa tämäntasoiseen leikkimiseen. Ilmoitin vielä kirjallisesti DNA:lle mikä on tilanne. Kertakaikkiaan uskomatonta, että myyjällä oli kuuluvuuskarttoja, jotka ovat toimivia joskus tulevaisuudessa.

      • passka firrma

        Tumpelo myyjä. Aivan yleistä että tukiasema on vieressä kun niitä on siellä sun täällä mutta ei niissä kaikissa ole 3G:tä. Ymmärrän että DNA:ta ei asiakkaat kiinnosta, pelkästään päästä rokottamaan niiltä pakkosopimuksia. Eivät vaan tajua, että sen pakkosopimuksen jälkeen asiakas on entinen. DNA on paskin asiakaspalvelija mitä maa päällään kantaa, vika ei ole asiakaspalvelijan vaan edellytyksissä mitä heillä on hoitaa asioita.


    • ByeBye DNA

      Älkää hyvät ihmiset haaskatko aikaa DNA:n kanssa reklamoidessa. Vuoden käsittelyaika ja venkoilu tuntuvat olevan käytäntö ko. firmassa. En oikein tiedä muuta tapaa hoitaa asiaansa toimimattomien mokkuloiden kanssa kuin kuluttaja-asiamiehen pariin kääntymisen.

      EI TOSIAAN KANNATA tehdä minkäänlaista sopimusta ko. firman kanssa. Laskuttavat palvelusta joka ei toimi, mistä ei pääse eroon ja kaikki vain väistelevät vastuuta.

    • 10 + 3 = 13

      Minkä mallinen mokkulasi on?

    • krpa

      mogggula!!!
      Omani on toiminut yhtä "ripeästi" kuin sinunkin ja olen tehnyt irtisanomisen kaksikertaa puhelimitse virkailijan avustuksella ja odotellut vastausta.
      Mitään vastausta en ole saanut??!
      Otin yhteyttä myös vastaavaan aluepäällikköön joka pyysi tekemään kirjallisen irtisanomisen.
      Mitään vastauksia en ole vieläkään saanut DNA:lta vain laskuja, vaikka liittymää en ole käyttänyt enää 3kk.

      Miten kauan asiakkaiden kirjeiden avaus kestää......

    • DNA:llakin on keskustelupalsta jossa voi urputtaa muidenkin nähden ja siellä ihmeteltyäni olen saanut ainoan palautteen koskien 9.8. alkanutta ongelmaa

      ongelma ei ole ainakaan vielä poistunut

    • DNA:lle vaihteeksi plussaksi on luettava kännyasiakkaille kesätarjouksessa ollut 1 euro/kk tiedonsiirto "älykännyyn". Itse kylläkin käytän Huawei-tikussa kakkosläppärin mobiililaajakaistana. Luvattu 0,5 Mbit/s pitänee paikkansa, koska netti-tv (TV7 0,364 Mbit/s) ei ole kertaakaan pätkinyt

    • ÄLYHOIHOI

      eikös se tv7 tule suoraan taivaasta eikä dna: n kautta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe