DNA ja asiakaspalvelu

mogggula

Ajattelin tässä ajankuluksia jakaa mielipiteitäni ja kokemuksiani DNA:n mokkulasta sekä heidän asiakas"palvelustaan". Ostin DNA:n mokkulan ja siitä alkoi minun helvettini. Nettiin ei joko saanut ollenkaan yhteyttä, jos sai niin se saattoi pätkästä poikki ihan milloin vain (henk.koht ennätys netti katkesi 5 kertaa 30min sisällä) ja silloinkin kun netti pysyi päällä, yhteyden nopeus oli keskimäärin 10-20% luvatusta. Välillä toki yllettiin sinne 50% luvatusta nopeudesta ja muistelisin että toimihan se parit kerrat ihan täydelläkin nopeudella.

Noh, tyytymättömänä mokkulan toimintaan ajattelin että tämä on aikamoista ryöstöä ja menin dna kauppaan juttelemaan myyjälle, että onko mahdollisuutta purkaa 24kk sopimus koska mokkula ei yksinkertaisesti toimi. Myyjä kertoi ettei itse pysty asiaan sen enempää vaikuttamaan muuta kuin muuttamaan yhteyden hitaimmaksi mahdolliseksi, jotta jatkossa tulevat laskut ovat pienempiä jos asia venyy pidemmäksi. Myyjä myös neuvoi lähettämään sähköpostilla dna:lle viestiä. Myyjälle kiitos ja kumarrus.

Lähetin sähköpostin dna:lle ja vastausta odoteltiin. Meni suurinpiirtein 10 päivää ja vastausta ei kuulunut. Soitin asiakaspalveluun ja ihmettelin miksi homma etenee näin hitaasti. Minulle kerrottiin että jokin lakko on menossa (lakko muuten taisi purkautua juuri viime päivien aikana) ja siksi asiakaspalvelu voi olla vähän hidas. Puhelu loppui, meni tunti ja vastaus tuli sähköpostiin. Olin jo sähköpostia lähettäessäni miettinyt, mitä kaikkia tietoja he mahtavat kaivata jotta sopimus saataisiin purettua. Siellä oli henkilötiedot ja liittymän numero ja mielestäni erittäin hyvin selitetty myös, miksi haluan purkaa sopimuksen. Vastaus jonka sain sisälsi lisää kysymyksiä. Onko mokkula asennettu oikein? Mikä käyttöjärjestelmä? Oletko kuuluvuusalueen sisällä (kotini lähellä pitäisi olla täydellisesti toimiva 3g verkko) ja muita samanlaisia kysymyksiä. Melkein yli puoleen näistä kysymyksistä olin jo vastannut aiemmassa viestissäni ja nyt lähetin uuden erittäin tarkan selostuksen kera.

Sitten odoteltiin taas vastausta. Ei meinannut vastausta tulla kunnes noin 1,5-2 viikon päästä tuli vastaus jossa sanottiin että olemme vastaanottaneet viestisi. Tässä vaiheessa jo teki mieli alkaa itkeä. Olin jo saanut kärsiä mokkulasta jo niin kauan ja luulin että jo pian saisi kuulla vastauksen. Mutta ei, dna:lla meni se vajaa kaksi viikkoa aikaa avata koko sähköposti.

Ja nyt ollaan tässä hetkessä. Huomenna tulee täyteen 2 viikkoa tuosta edellisestä vastauksesta. Iltalehden mukaan lakkoilijat palaisivat töihinsä jo tämän viikon torstaina tai niin muistelisin. Suoraan sanottuna vituttaa ja ketuttaa koko DNA. Kaiken huippu olisi vielä se, että he eivät aikoisi purkaa koko sopimustani. Olen kyllä käsittänyt asian niin, että jos myyjä on minulle myynyt ja luvannut että mokkula on hyvä, mokkula toimii ja mokkula on paljon parempi kuin kiinteä laajakaista, niin että minulla olisi oikeus purkaa sopimus, koska en ole saanut sitä mitä luvattiin. Jos katsoo sitä 24kk sopimusta, niin ainoa asia mikä tällä hetkellä on pitänyt kutinsa on lasku. Se on aina tullut ajoissa ja dna on verottanut aina oikein.

Huhhuh, sainpas avautua. Toivottavasti teksti ei ole liian vaikea lukea, koska suomi24:n sivu aukeni hieman huonosti ja en kunnolla pysty tarkastelemaan miltä teksti kokonaisuudessaan näkyy.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ja onko jotain mahdollisuutta nopeuttaa asian käsittelyä? Vai pitääkö vain odotella että lakkoilijat palaavat ja hoitavat hommansa? Ja miksi tuo vastaus kestää noin kauan? Kaikki tarvittavat tiedot ja syyt sopimuksen purkamiseen on selitetty. Luulisi että se, joka sen sähköpostin avasi olisi melkein samalla istunnolla kerennyt vastaamaan että sopimus joko puretaan tai ei pureta.

11

2246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen....

      eikä mitenkään kehuttavia. taistelin myös DNA:n kanssa aivan samasta ongelmasta jonka ihme kyllä lopulta voitin. aikaa siihen kyllä meni liki kokonainen vuosi. eikä silloin ollut edes lakkokaan. että hitaasti heillä asiat tuntuvat edetä. jos etenevät lainkaan. tarvitaan kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa.

    • Vallilan Henkka

      On yleistä, että odotellaan pari viikkoa "viestisi on vastaanotettu"-viestiä, ja on minullakin siinä vaiheessa alkanut tosissaan keittää.
      Silloin pari vuotta sitten olin vaihtamassa kalliista kaapelista mokkulaan.
      Kirjoitit "kotini lähellä pitäisi olla täydellisesti toimiva 3g verkko", mutta minkä operaattorin, onko dna:n, Saunalahti-Elisan vai TeleFinland-Soneran?
      Oletko katsonut dna:n kuuluvuusaluekarttaa, vaikka kirjaston netistä, jos mokkula on niin hidas, ettei lataa karttoja?
      Luin sitten jostain, että tukiaseman antennia voi säätää, että ottaa signaalia jostain suunnalta herkemmin.
      Itse valitin silloin operaattorille (Sonera), koska katsoin olevani niin lähellä mutta alhaalla laaksossa, että olisin katveessa. Parin viikon kuluttua yhteys piristyi. En tiedä oliko muitakin valittajia, tässä on muitakin taloja mäen juurella.
      Kyllähän purkuoikeus on, jos ei laite lähde pelittämään.

      • Iloinen poika!

        dna:lla on kahden viikon kokeiluaika jossa kyllä selviää toimiiko mokkula! mulla dna täysnopeus ja sierra309 mokkula ja parhaimmillaan yli kymmenen megaa....hinta 15.90 kk kun ennen oli soneran adsl 2 mganen joka toimi korkeintaan 1.6 megaa...hinta 44.20? kaameeta ryöstämistä! olen tyytyväinen ja kiitos dna:lle tämä toimii!


    • Kerta riitti

      DNA on ollut minulle ainakin täysi huijarifirma. Tein aikoinaan sopimuksen mokkulasta DNA:n omassa liikkeessä, taisi olla huhtikuuta. Kysyin myyjältä, että toimiiko 3G verkko taatusti kotioisoitteessani. Hän katsoi kartasta, että tukiasema on lähellä, taatusti toimii.

      Käytäntö olikin aivan toista, ei 3G:tä, ainoastaan 2G EDGE, joka oli hidas kuin mikä. Soitto DNA:lle selvitti, etteivät he olleet edes rakentaneet 3G verkkoa vielä kyseiseen paikkaan! Kuulemma vasta juhannuksen jälkeen alkaisivat rakentaa.

      Marssin takaisin DNA:n liikkeeseen ja palautin kaikki romppeet takaisin, myyjä yritti vängätä 2 vuoden sopimusajasta, mutta sanoin, että nämä tavarat jää nyt tänne, minulla ei ole aikaa tämäntasoiseen leikkimiseen. Ilmoitin vielä kirjallisesti DNA:lle mikä on tilanne. Kertakaikkiaan uskomatonta, että myyjällä oli kuuluvuuskarttoja, jotka ovat toimivia joskus tulevaisuudessa.

      • passka firrma

        Tumpelo myyjä. Aivan yleistä että tukiasema on vieressä kun niitä on siellä sun täällä mutta ei niissä kaikissa ole 3G:tä. Ymmärrän että DNA:ta ei asiakkaat kiinnosta, pelkästään päästä rokottamaan niiltä pakkosopimuksia. Eivät vaan tajua, että sen pakkosopimuksen jälkeen asiakas on entinen. DNA on paskin asiakaspalvelija mitä maa päällään kantaa, vika ei ole asiakaspalvelijan vaan edellytyksissä mitä heillä on hoitaa asioita.


    • ByeBye DNA

      Älkää hyvät ihmiset haaskatko aikaa DNA:n kanssa reklamoidessa. Vuoden käsittelyaika ja venkoilu tuntuvat olevan käytäntö ko. firmassa. En oikein tiedä muuta tapaa hoitaa asiaansa toimimattomien mokkuloiden kanssa kuin kuluttaja-asiamiehen pariin kääntymisen.

      EI TOSIAAN KANNATA tehdä minkäänlaista sopimusta ko. firman kanssa. Laskuttavat palvelusta joka ei toimi, mistä ei pääse eroon ja kaikki vain väistelevät vastuuta.

    • 10 + 3 = 13

      Minkä mallinen mokkulasi on?

    • krpa

      mogggula!!!
      Omani on toiminut yhtä "ripeästi" kuin sinunkin ja olen tehnyt irtisanomisen kaksikertaa puhelimitse virkailijan avustuksella ja odotellut vastausta.
      Mitään vastausta en ole saanut??!
      Otin yhteyttä myös vastaavaan aluepäällikköön joka pyysi tekemään kirjallisen irtisanomisen.
      Mitään vastauksia en ole vieläkään saanut DNA:lta vain laskuja, vaikka liittymää en ole käyttänyt enää 3kk.

      Miten kauan asiakkaiden kirjeiden avaus kestää......

    • DNA:llakin on keskustelupalsta jossa voi urputtaa muidenkin nähden ja siellä ihmeteltyäni olen saanut ainoan palautteen koskien 9.8. alkanutta ongelmaa

      ongelma ei ole ainakaan vielä poistunut

    • DNA:lle vaihteeksi plussaksi on luettava kännyasiakkaille kesätarjouksessa ollut 1 euro/kk tiedonsiirto "älykännyyn". Itse kylläkin käytän Huawei-tikussa kakkosläppärin mobiililaajakaistana. Luvattu 0,5 Mbit/s pitänee paikkansa, koska netti-tv (TV7 0,364 Mbit/s) ei ole kertaakaan pätkinyt

    • ÄLYHOIHOI

      eikös se tv7 tule suoraan taivaasta eikä dna: n kautta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      270
      4683
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2857
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      29
      2841
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1791
    6. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1654
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1419
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1180
    Aihe