Mulla olis tässä pieni ongelma, kun löytyy rahastoja enkä taida pystyä noistamaan toimeentulotukea mikäli multa löytyy rahastosäästöjä. Olen muuttamassa toiseen kaupunkiin, enkä ole viel saanut töitä. Säästöt on tarkoitettu käytettäviksi vasta kun aloitan opiskelut. Jos siirrän rahastot vanhempieni nimiin, voinko tällöin saada toimeentulotukea. Eihän sossu näe, että minulla on joskus ollut kyseinen rahasto?
Toimeentulotuki ja rahastot
6
1047
Vastaukset
- 18
sossuun verotustodistus edellisvuodelta, jos siinä näkyy nuo rahastojutut, niin sitten saavat tietää ja varmaankin vaativat selvityksen varoista.
- petu...
Nosta rahat ja "elä niillä" pari kuukautta = ryyppää ja rällää rahat, niin sitten saat tt-tukea.
- Pienenpienijussi
Saan pankilta selvityksen jossa näkyy, ettei rahasto enää ole minun. Mikäli sossu kysyy tosta entisestä rahastostani jotain, voinko vain sanoa että rahat ovat nyt vanhempieni eikä minulla enää ole oikeutta niihin? Tällä hetkellä varani ovat 0. Voiko tuo rahasto, joka ei enää ole minun, vaikuttaa toimeentulotuen saantiin?
- 7+5
"Voiko tuo rahasto, joka ei enää ole minun, vaikuttaa toimeentulotuen saantiin?"
Voi ja vaikuttaa. Toimeentulotuki on viimesijainen tukikeino silloin kun ihmisellä ei ole muita keinoja elättää itseään. Meinasitko että sossussa kattovat hyvällä, että siirrät rahasi pois ihan vaan, jotta saisit vedätettyä tukia?
Ei onnistu. - Pienenpienijussi
7+5 kirjoitti:
"Voiko tuo rahasto, joka ei enää ole minun, vaikuttaa toimeentulotuen saantiin?"
Voi ja vaikuttaa. Toimeentulotuki on viimesijainen tukikeino silloin kun ihmisellä ei ole muita keinoja elättää itseään. Meinasitko että sossussa kattovat hyvällä, että siirrät rahasi pois ihan vaan, jotta saisit vedätettyä tukia?
Ei onnistu.Mistä sossu tietää mitä mä niille rahoille tarkalleen olen tehny? Jos oon ollu vaikka velkaa ja maksan takaisin siirtämällä rahaston kokonaan vanhemmilleni.
- näin menee
Pienenpienijussi kirjoitti:
Mistä sossu tietää mitä mä niille rahoille tarkalleen olen tehny? Jos oon ollu vaikka velkaa ja maksan takaisin siirtämällä rahaston kokonaan vanhemmilleni.
Lunasta rahasto ja anna raha vanhemmille niin merkkaa uutta ja laittaa vaikka merkintään että on tulevaisuus perinnössä ym sinulle varattu. Sossuun voit sanoa olet käyttänyt rahan elämiseen & laskuihin n. 2 kk väliä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802