SX10:n video on .MOV -tiedosto, jota työmaan pc:n windows media player ei suostu toistamaan. Siviili-pc:n sama ohjelma toistaa, mutta ilman ääntä. Mikä tässä oikein tökkii; ei kai Canon ole päästänyt markkinoille tuotetta, jonka videota ei yleisin(?) työkalu toista ?
Joo, quicktime toistaa sen, mutta on pannassa sen muiden"ominaisuuksien" vuoksi.
SX10:n .MOV video ?
21
1000
Vastaukset
- canonEOS
Lataa VLC-mediasoitin. www.videolan.org Se toistaa nuo MOV:t ja muutkin videoformaatit.
Toinen juttu on sitten se kykeneekö sun koneen näytönohjain sujuvasti näyttämään sitä.
Ja voihan niitä MOVveja katsella myös Canonin ZoomBrowser-ohjelmalla. Tulee kameran mukana.- * vieteri *
Kiitos vastauksesta. Tuota VLC:tä voi kokeilla kotikoneella, mutta en työmaalla. Työmaan pc-masinoihin kun ei asennella omin päin ohjelmia. Tämän vuoksi tuo Canonin oma ohjelmistokaan ei ole ratkaisu tähän. Muistaakseni joissakin Olympuksen videoissa oli sama .mov tiedosto. Kumma juttu, jos wpm ei taivu sellaiseen.
- portable löytyy
* vieteri * kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Tuota VLC:tä voi kokeilla kotikoneella, mutta en työmaalla. Työmaan pc-masinoihin kun ei asennella omin päin ohjelmia. Tämän vuoksi tuo Canonin oma ohjelmistokaan ei ole ratkaisu tähän. Muistaakseni joissakin Olympuksen videoissa oli sama .mov tiedosto. Kumma juttu, jos wpm ei taivu sellaiseen.
VLC playerista löytyy portable-versio, jolla voit ajaa ohjelman vaikka USB-muistitikulta, ei tarvitse asentaa tai Administrator-oikeuksia koneeseen.
- bojoing!
Tuo on yleisin käytössä oleva standardi mpeg2 jälkeen. Lähes kaikki valmistajat käyttävät sitä. Myös laatu on tiedostojen kokoon nähden optimaalista. Jos ei kelpaa, syitä kannattaa etsiä peilistä. AVCHD on muuten myös h.264:ää.
- * vieteri *
"Jos ei kelpaa, syitä kannattaa etsiä peilistä"
Kerrotko tarkemmin, miten se syy(t) löytyy peilistä ottaen huomioon sen, että minä käytän valmiiksi asennettuja firman atk-tuen asentamia ohjelmapaketteja ja jota he eivät saaneet siitten toimimaan ? - bojoing!
* vieteri * kirjoitti:
"Jos ei kelpaa, syitä kannattaa etsiä peilistä"
Kerrotko tarkemmin, miten se syy(t) löytyy peilistä ottaen huomioon sen, että minä käytän valmiiksi asennettuja firman atk-tuen asentamia ohjelmapaketteja ja jota he eivät saaneet siitten toimimaan ?Mihin formaattiin haluat, esim. VLC:llä. VirtualDubilla onnistunee myös, tosin ohjeita voi tarvita. Jos haluat helppoa, osta kaupasta valmis softa, kuten mm. Vegas, Premiere, Avid tai Final Cut Pro. Tuo ne sitten töihin vaikka muistitikulla.
Tarkoitin peiliin katsomisella sillä, että suosittua formaattia lukeva ohjelma pitäisi olla, ennen kuin videojuttuja alkaa tekemään. Lähes kaikki laadukkaat videokamerat tuottavat nykyisin h.264:ää. Ilmeisesti asia ei ole firmalle kovin tärkeä, jos tätä formaattia lukevia ohjelmia ei voi asentaa. - * vieteri *
bojoing! kirjoitti:
Mihin formaattiin haluat, esim. VLC:llä. VirtualDubilla onnistunee myös, tosin ohjeita voi tarvita. Jos haluat helppoa, osta kaupasta valmis softa, kuten mm. Vegas, Premiere, Avid tai Final Cut Pro. Tuo ne sitten töihin vaikka muistitikulla.
Tarkoitin peiliin katsomisella sillä, että suosittua formaattia lukeva ohjelma pitäisi olla, ennen kuin videojuttuja alkaa tekemään. Lähes kaikki laadukkaat videokamerat tuottavat nykyisin h.264:ää. Ilmeisesti asia ei ole firmalle kovin tärkeä, jos tätä formaattia lukevia ohjelmia ei voi asentaa.Ok. SX10 ei ole videokamera, vaan digikamera jossa on videokuvausmahdollisuus. Tarkoituksena oli työmaan pc:llä katsoa, mitä on on kuvattu. Ei sen kummemmasta videojutusta ole kyse, ei mitään muokkaamista, editointia tms.
On ihan normaalia, että isoissa firmoissa pc-masinoissa on vain tietyt ohjelmapaketit ja muiden ohjelmien asentaminen on estetty. Näin se kuuluukin olla, jos ei olisi, niin lopputulos olisi kaaos. Sama ohjelmapaketti on työkaverillani ja meillä on vakioidut työasemat. Siis identtiset ohjelmistot ja läppärit. Hänen windows mediaplayerissä .mov tiedosto toimii, minun pc-masinassa ei. ATK-tuki oli hampaaton sen selvittämisessä. Meidän firmassa keskitytään kuulemma ydinosaamiseen ja muut tarvittavat palvelut ostetaan, kuten ATK-tukipalvelut. Maksaa paljon ja mitä sillä saa...
Olkoon romu. - kannattaa kokeilla
* vieteri * kirjoitti:
Ok. SX10 ei ole videokamera, vaan digikamera jossa on videokuvausmahdollisuus. Tarkoituksena oli työmaan pc:llä katsoa, mitä on on kuvattu. Ei sen kummemmasta videojutusta ole kyse, ei mitään muokkaamista, editointia tms.
On ihan normaalia, että isoissa firmoissa pc-masinoissa on vain tietyt ohjelmapaketit ja muiden ohjelmien asentaminen on estetty. Näin se kuuluukin olla, jos ei olisi, niin lopputulos olisi kaaos. Sama ohjelmapaketti on työkaverillani ja meillä on vakioidut työasemat. Siis identtiset ohjelmistot ja läppärit. Hänen windows mediaplayerissä .mov tiedosto toimii, minun pc-masinassa ei. ATK-tuki oli hampaaton sen selvittämisessä. Meidän firmassa keskitytään kuulemma ydinosaamiseen ja muut tarvittavat palvelut ostetaan, kuten ATK-tukipalvelut. Maksaa paljon ja mitä sillä saa...
Olkoon romu.Käytä ohjelmien portable-versioita, niitä ei tarvitse asentaa ja toimivat vaikka suoraan USB-muistitikulta.
- * vieteri *
Tuo .mov on edelleen hanurista. Sitä ei voi editoida, vaan videopätkä on muutettava ensin Canonin ohjelmalla .avi:ksi. Oli ensimmäinen ja viimeinen kamera minulla, jonka formaatti on .mov. Ääliömäistä Canonilta; vuoden kokemuksen perusteella mielipiteeni siitä ei ole muuttunut.
- Mov-rules
Osta Mäkki. Siinä pelaa MOV niinkun kuuluukin. Ja pelaa se kaikissa vakavasti otettavissa videoeditoreissakin. Myös Windowsissa.
- voipas voipas
Canon kameran mukana jos tulee ZoomBroser, niin voi editoida ja vieläpä helposti, kun muistaa sen päivittää.
- paskaa puhut
Mov-rules kirjoitti:
Osta Mäkki. Siinä pelaa MOV niinkun kuuluukin. Ja pelaa se kaikissa vakavasti otettavissa videoeditoreissakin. Myös Windowsissa.
Ei mitään tarvetta ostaa sikakallista mäkkiä jonkun videoeditoinnin takia.
- * vieteri *
voipas voipas kirjoitti:
Canon kameran mukana jos tulee ZoomBroser, niin voi editoida ja vieläpä helposti, kun muistaa sen päivittää.
No ei voi. MOV-formaatti pitää ensin muuttaa .avi:ksi ja vasta sitten editointi onnistuu Canonin ZoomBrowserilla. Se ei editoi .mov -formaattia.
- voipas voipas
* vieteri * kirjoitti:
No ei voi. MOV-formaatti pitää ensin muuttaa .avi:ksi ja vasta sitten editointi onnistuu Canonin ZoomBrowserilla. Se ei editoi .mov -formaattia.
Aivan varmaan editoi. Mutta tällaiset temput piti minun ainakin tehdä:
1) asentaa ZoomBrowser
2) päivittää se uusimpaan
3) kun siirtää videoita esim. kortinlukijalla, pitää siirtää myös kortilla oleva videokohtainen thumbnail-tiedosto koneelle (jos käyttää usb-piuhaa, tällöin thumbnail siirtyy automaattisesti)
Kamera oli minulla Powershot sx200 - voipas voipas
* vieteri * kirjoitti:
No ei voi. MOV-formaatti pitää ensin muuttaa .avi:ksi ja vasta sitten editointi onnistuu Canonin ZoomBrowserilla. Se ei editoi .mov -formaattia.
SX10 on lisäksi puoli vuotta julkaisupäivämäärältään vanhempi kamera kuin SX200, niin ei kyllä pitäisi kiikastaa tuostakaan.
- * vieteri *
voipas voipas kirjoitti:
Aivan varmaan editoi. Mutta tällaiset temput piti minun ainakin tehdä:
1) asentaa ZoomBrowser
2) päivittää se uusimpaan
3) kun siirtää videoita esim. kortinlukijalla, pitää siirtää myös kortilla oleva videokohtainen thumbnail-tiedosto koneelle (jos käyttää usb-piuhaa, tällöin thumbnail siirtyy automaattisesti)
Kamera oli minulla Powershot sx200Se ZoomBrowserin versio, jonka sain kameran mukana, ei taatusti kykene editoimaan mov-formaattia. Jos ohjelmaa on joskus viritelty, niin se on toinen juttu. Sitä versiota vaan en tuolloin saanut, joten minä olen oikeassa, kun sanon, että ko. paketti on huono. Ei asiakkaalta pidä odottaa, että hän itse nuo viritykset jälkikäteen hoitaa. Susi mikä susi, siis mov-formaatti.
mot - voipas voipas
* vieteri * kirjoitti:
Se ZoomBrowserin versio, jonka sain kameran mukana, ei taatusti kykene editoimaan mov-formaattia. Jos ohjelmaa on joskus viritelty, niin se on toinen juttu. Sitä versiota vaan en tuolloin saanut, joten minä olen oikeassa, kun sanon, että ko. paketti on huono. Ei asiakkaalta pidä odottaa, että hän itse nuo viritykset jälkikäteen hoitaa. Susi mikä susi, siis mov-formaatti.
motEi kai ZoomBrowserin päivittäminen noin vaikeaa voi olla?
- * vieteri *
voipas voipas kirjoitti:
Ei kai ZoomBrowserin päivittäminen noin vaikeaa voi olla?
On se. Pc meni juntturiin. Pistäs linkki, josta saa imaistua uusimman version täydellisenä.
- kjqwlwejt
Kansa haluaa aina ne huonoimmat tiedostomuodot, koska "ne on Windowsissa".
Windows "hanuritavara" menee kuin häkä kanoihin. Jos ei joku toimi movie makerilla on se "hanurista". Ei Microsoft kuitenkaan ole kameran valmistaja, eikä edes alan ohjelmien, vaikka se yrittääkin lonkeroida joka paikkaan vain siksi, ettei muiden tuotteita ostettaisi.
Pitää hankkia kunnon ohjelmat!- Joo!
MS ei vain handlaa videota vieläkään. Ei videoeditoinnissa tarvita mitään pro juttuja, kun koneena on Mac.
- 95767867878679698
Joo! kirjoitti:
MS ei vain handlaa videota vieläkään. Ei videoeditoinnissa tarvita mitään pro juttuja, kun koneena on Mac.
Puppua. Editointi onnistuu ilmaiseksi niin Windowsissa kuin Linuxissakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481