Koska Grani on vakiintunut lyhennys Grankullasta (Kauniainen), ehdottaisin, että keksisitte ikioman lempinimen Gran Canarialle. Pääkaupinkiseutulaiseen korvaan tuo Grani särähtää kanarialaisessa yhteydessä.
Grani=Grankulla
31
532
Vastaukset
- 7+88
mutta onko se tosiaan liian vaikeaa kirjoittaa Gran Canaria? G. Canaria tai GC olisi parempi kuin lapsellinen Grani. Granista tulee mieleen Grandi lasten juoma.
Onko tuo nyt niin haudan vakavaa? Minusta ei. Kirjoitan kyllä itsekin mieluiten saaren nimen auki, siis Gran Canaria, mutta ei minun sielunrauhaani Vilperin "Grani* häiritse mitenkään ja olen huomannut aika monen puhuvan Granista palstalla ihan estottomasti. Tiedän kyllä tarkkaan tuon kauniaislaisen itseoikeuden, jonka "väärin käyttämisestä" moni saa näppylöitä. Eikös ne Vilperin mainiot tarinat ole tärkeimpiä. Nytkin on tullut uudelta reissulta mukavaa kuvasaldoa. Mielenkiintoista, että myös Gran Canarian eteläosissa on satanut - ja oikein reippaasti. Kuten useasti olen sanonut, sopivan virtauksen aikaan ne "aurinkovarmatkin" paikat voivat lainehtia, tietysti ikävää aurinkoa hakemaan lähteneille viikon matkalaisille, mutta sitä on Kanarian talvisää.
- hfd7
Sotavento kirjoitti:
Onko tuo nyt niin haudan vakavaa? Minusta ei. Kirjoitan kyllä itsekin mieluiten saaren nimen auki, siis Gran Canaria, mutta ei minun sielunrauhaani Vilperin "Grani* häiritse mitenkään ja olen huomannut aika monen puhuvan Granista palstalla ihan estottomasti. Tiedän kyllä tarkkaan tuon kauniaislaisen itseoikeuden, jonka "väärin käyttämisestä" moni saa näppylöitä. Eikös ne Vilperin mainiot tarinat ole tärkeimpiä. Nytkin on tullut uudelta reissulta mukavaa kuvasaldoa. Mielenkiintoista, että myös Gran Canarian eteläosissa on satanut - ja oikein reippaasti. Kuten useasti olen sanonut, sopivan virtauksen aikaan ne "aurinkovarmatkin" paikat voivat lainehtia, tietysti ikävää aurinkoa hakemaan lähteneille viikon matkalaisille, mutta sitä on Kanarian talvisää.
Mietinpä tässä kumpi on äiliskömäisempää, kutsua Gran Canariaa Graniksi vaiko se ettet sinä ja kamusi aina muista millä palstalla olette...
Vastaus: molemmat! hfd7 kirjoitti:
Mietinpä tässä kumpi on äiliskömäisempää, kutsua Gran Canariaa Graniksi vaiko se ettet sinä ja kamusi aina muista millä palstalla olette...
Vastaus: molemmat!Mikä tuossa viestissäni, mihin vastasit, oli mielestäsi sitten "ällöskäistä"? Ja mitä tai keitä tässä tarkoitat kamuilla?
- uumoilanen
Grani- Kanariansaarten keskusteluosiossa ei tuo mieleen mitään Grankullaa tai lasten pillimehua.
Mun puolesta saa olla Grani.
Missä on Grankulla keskusteluosio, sitä ilmeisesti kaivataan.Jeps, semmonen osio löytyy, eli "Kaupungit ja kunnat/Uusimaa/Kauniainen" (på finska tosin...).
Menee taas täysin off topic, mutta lukekaa joskus joutessanne oman paikkakuntanne tai mitä tahansa nimettyä palstaa. Se on parasta viihdettä heti eduskunnan kyselytunnin ja Kanariapalstan jälkeeen.
- 12+20
Meille saari on Gransku. Ja Teneriffa Tensku.
Grani on tosiaan Grankulla alias Kauniainen.- Gransku rules
on hyvä. Granista tulee väistämättä mieleen se mitä se tarkoittaa, eli Kauniainen.
- Perdone
kysymyksessä! Minä en henkilökohtaisesti oikein kehu noita lyhentelijöitä, mutta kukin todellakin taaplaa tyylillään! Kotomaassaan nimitelköön kukin mitä mitenkin lystää, mutta kyllä se on outoa vieraista paikoista käytettynä! Piste.!!!!!
- Arkihenkseli
Stadin hesalaisten korvaan särähtää tuo "Grani". Voi vittu mitä homoilua taas.
Jos on niin saatanan sisäsiittonen turvenuija, ettei ymmärrä lukemansa tekstin sisältöä ja asiayhteyttä.
Vittu minä laitan tähän alle esimerkin;
_Kanarian saarten palsta_
jossa artikkeli joka käsittelee saarta Gran Canaria
jossa edellämainittua saarta kutsutaan puhekielenomaisesti Graniksi.
Meneekö jakeluun? Häh? Mene kilonväylän tunneliin katsomaan niitä opasteita, niissä lukee sinulle grankulla, urpo hikeä syövä jyrsijä!
FUCK HELA GRANKULLA!!!
Ja nyt jäädään odottelemaan "Ota miäli ala lääkkees!!!11" viestiä joka tulee samalla varmuudella kuin ylämäki alamäen jälkeen. - don luis
Arkihenkseli kirjoitti:
Jos on niin saatanan sisäsiittonen turvenuija, ettei ymmärrä lukemansa tekstin sisältöä ja asiayhteyttä.
Meneekö jakeluun? Häh? Mene kilonväylän tunneliin katsomaan niitä opasteita, niissä lukee sinulle grankulla, urpo hikeä syövä jyrsijä!
FUCK HELA GRANKULLA!!!
Ja nyt jäädään odottelemaan "Ota miäli ala lääkkees!!!11" viestiä joka tulee samalla varmuudella kuin ylämäki alamäen jälkeen.saa asiaansa sanotuksi ilman pientä anatomian viittausta.tehonneeko yritys paremmin jos uhoaa vimmatusti.minulle on yksi lysti kumpaa termiä käytetään,yritän ymmärtää asian enkä esitystapaa,joka on itselläkin usein pientä korjausta vaativaa.
Arkihenkseli kirjoitti:
FUCK HELA GRANKULLA!!!
Ja nyt jäädään odottelemaan "Ota miäli ala lääkkees!!!11" viestiä joka tulee samalla varmuudella kuin ylämäki alamäen jälkeen.En kehtaisi kirjautuneena tuollaisia päästellä bitteihin! Tuntemattomanahan kaikki sitä tyyliä käyttävät. Kyllä sitä pitää saada ilmaista mielipiteensä jos ei tykkää vääntelystä! Vai mitä? Ja kuinka tosiaan sitten jos tuleekin niitä "väärinymmärryksiä"?
- Eurokansalainen
Arkihenkseli kirjoitti:
FUCK HELA GRANKULLA!!!
Ja nyt jäädään odottelemaan "Ota miäli ala lääkkees!!!11" viestiä joka tulee samalla varmuudella kuin ylämäki alamäen jälkeen.Nyt olen Arkihenkselin kanssa täysin samaa mieltä,tällä palstalla ei Grankullasta keskustella vaan Gran Canariasta joka myös olkoon Grani. PISTE.Kiitokset asiallisesta ja selventävästä kommentistasi.
- granma´
Arkihenkseli kirjoitti:
FUCK HELA GRANKULLA!!!
Ja nyt jäädään odottelemaan "Ota miäli ala lääkkees!!!11" viestiä joka tulee samalla varmuudella kuin ylämäki alamäen jälkeen.osuit asian ytimeen! olen tässä sivukaupalla lukenut näitä juttuja ja turhan usein törmännyt näihin kauniaislaisiin nipottajiin. luulisi jo pienemmälläkin älykkyysosamäärällä varustetun ihmisen (jopa kauniaisista olevan) käsittävän että ollaan kanarian saarten sivuilla, eikä kotimaan matkailun. grani nyt vaan on gran canaria siellä matkustelevien kesken.ja näin on näreet.
- Arkihenkseli
granma´ kirjoitti:
osuit asian ytimeen! olen tässä sivukaupalla lukenut näitä juttuja ja turhan usein törmännyt näihin kauniaislaisiin nipottajiin. luulisi jo pienemmälläkin älykkyysosamäärällä varustetun ihmisen (jopa kauniaisista olevan) käsittävän että ollaan kanarian saarten sivuilla, eikä kotimaan matkailun. grani nyt vaan on gran canaria siellä matkustelevien kesken.ja näin on näreet.
Sioille puhutaan sikamaisesti. Ja pyydän Don Luisilta anteeksi karua kieltäni, joskus vaan on pakko terästää tekstiä parilla anatomiankirjan lainasanalla.
Mutta toisaalta, kyllä kauniaisten bussissa kuulee roisimpaa kieltä kansakunnan toivojen suusta. Ja tässä lauseyhteydessä puhun tosiaan Espoossa sijaitsevasta Kauniaisten kunnasta, jolla on koreahäntäinen rotta vaakunakilvessään.
Jees, on se vaan kumma kun Gran Canariasta viestitellään ja otetaan noita puhekielisiä ilmauksia niin joillekuille se on aivan yliveto juttu. Samat kretiinit ilmeisesti heittävät volttia myös ruotsin kielen numeraalista "sex" eli kuusi. "Sex"hän meinaa samaa kuin seksi ja sehän vasta vallattoman hauskaa onkin. Espanjankielessäkin on pari hauskaa suomennosta, kuten lausahdus "Pato te mato!" joka ei suinkaan käsittele veden virtauksen säätelyä ja selkärangatonta vaan on vain leikkimielinen huudahdus "Ankka mä tapan sut!".
Nii-in ja nunnunnuu tuossa lauseessa on kuitenkin ne suomenkieliset sanat. Voi kyynel.
Ja tosiaan, uskallan haastella rekisteröidyn nimimerkin takaa koska olen oikeassa. Ei siinä mitään sen monimutkaisempaa.
Grani on grani on grani. Repikää siitä. - Satu Nnainen
granma´ kirjoitti:
osuit asian ytimeen! olen tässä sivukaupalla lukenut näitä juttuja ja turhan usein törmännyt näihin kauniaislaisiin nipottajiin. luulisi jo pienemmälläkin älykkyysosamäärällä varustetun ihmisen (jopa kauniaisista olevan) käsittävän että ollaan kanarian saarten sivuilla, eikä kotimaan matkailun. grani nyt vaan on gran canaria siellä matkustelevien kesken.ja näin on näreet.
Olkoon vaikka Grande mutta satunnaiset palstalla kävijät ei teidän vakkarien nimilyhtenteitä ja lempinimiä ymmärrä. Puhukaa mieluummin paikkojen oikeilla nimillä jotta me satunnaiset lukijatkin tajuamme heti että mistä on kyse. Ihan typerää alkaa arpomaan teidän slangianne sillä iso osa lukijoista ei ole aktiivisia palstan asukkeja. Onko liian iso vaiva kirjoittaa saarten ja kohteiden nimet oikein?
- Arkihenkseli
Arkihenkseli kirjoitti:
Sioille puhutaan sikamaisesti. Ja pyydän Don Luisilta anteeksi karua kieltäni, joskus vaan on pakko terästää tekstiä parilla anatomiankirjan lainasanalla.
Mutta toisaalta, kyllä kauniaisten bussissa kuulee roisimpaa kieltä kansakunnan toivojen suusta. Ja tässä lauseyhteydessä puhun tosiaan Espoossa sijaitsevasta Kauniaisten kunnasta, jolla on koreahäntäinen rotta vaakunakilvessään.
Jees, on se vaan kumma kun Gran Canariasta viestitellään ja otetaan noita puhekielisiä ilmauksia niin joillekuille se on aivan yliveto juttu. Samat kretiinit ilmeisesti heittävät volttia myös ruotsin kielen numeraalista "sex" eli kuusi. "Sex"hän meinaa samaa kuin seksi ja sehän vasta vallattoman hauskaa onkin. Espanjankielessäkin on pari hauskaa suomennosta, kuten lausahdus "Pato te mato!" joka ei suinkaan käsittele veden virtauksen säätelyä ja selkärangatonta vaan on vain leikkimielinen huudahdus "Ankka mä tapan sut!".
Nii-in ja nunnunnuu tuossa lauseessa on kuitenkin ne suomenkieliset sanat. Voi kyynel.
Ja tosiaan, uskallan haastella rekisteröidyn nimimerkin takaa koska olen oikeassa. Ei siinä mitään sen monimutkaisempaa.
Grani on grani on grani. Repikää siitä.Löytyi täältä myös asiallinen Kani-palsta, jos olet niin hullunrohkea että aiot sinne mennä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1114606
(Ja kaikille, jotka on huuli pyöreänä niin Kauniainen = Kani, aika näppärä lyhennös? Nyt ei mene ihmisetkään sekaisin) - 12,8-3
Arkihenkseli kirjoitti:
Grani on grani on grani. Repikää siitä.Sinä vaan luulet että olet oikeassa!
- Arkihenkseli
Satu Nnainen kirjoitti:
Olkoon vaikka Grande mutta satunnaiset palstalla kävijät ei teidän vakkarien nimilyhtenteitä ja lempinimiä ymmärrä. Puhukaa mieluummin paikkojen oikeilla nimillä jotta me satunnaiset lukijatkin tajuamme heti että mistä on kyse. Ihan typerää alkaa arpomaan teidän slangianne sillä iso osa lukijoista ei ole aktiivisia palstan asukkeja. Onko liian iso vaiva kirjoittaa saarten ja kohteiden nimet oikein?
Jos on niin nuija ettei erota Grania ja Kania toisistaan edes palstan otsikon mukaan niin ei muuta kuin ranteet auki ja rasvakeittimeen.
- Arkihenkseli
12,8-3 kirjoitti:
Sinä vaan luulet että olet oikeassa!
Vaadin perusteluja senkin hampaaton demarijyrsijä!
- 12+9
Arkihenkseli kirjoitti:
Jos on niin nuija ettei erota Grania ja Kania toisistaan edes palstan otsikon mukaan niin ei muuta kuin ranteet auki ja rasvakeittimeen.
Esitätkö vaan nuijaa vai oletko ihan aito?
12+9 kirjoitti:
Kerroinkin tuolla jo aiemmin, mitä mieltä olen aloituksen aiheesta, enkä halua siihen enää mitään lisätä.
Arkihenkselillä on ihan mahtavia juttuja, joita olen tässä illan mittaan hekotellut matkalaukun purkamisen lomassa. Pelkästään nimimerkki pistää hymyilemään. Kiva, että meidän vakkarikalkkisten joukkoon on tupsahtanut raikas tuulahdus jostain...- Arkihenkseli
12+9 kirjoitti:
Tyhmäksi ei voi opiskella, olet siis luonnonlahjakkuus!
- 1+3
Arkihenkseli kirjoitti:
Tyhmäksi ei voi opiskella, olet siis luonnonlahjakkuus!
Ja sinä olet hyvä esimerkki uudelleensyntymisestä sillä kukaan ei ehdi yhden elämän aikana tulla noin tyhmäksi!
- vilperi57
ilmoittautuu; mua sanotaan syylliseksi tuon nimen lanseeraukseen näille foorumeille ja onhan se osittain tottakin. Tässä kun yhteydet taas veetuilee oikein urakalla ja kuvia joutuu lataamaan yksitellen palvelimelle, niin on hyvää aikaa vähän kertoa tuon lyhenteen alkuperästä: Kun tulin esimmäisiä kertoja tänne Granille ja tutustuin näihin "talviasukkaisiin", niin he käyttivät tätä lyhennettä jo 90 luvun alussa puhuessaan tästä Gran Canariasta ja sieltä se tarttui minun korvaani ja olen myös itse sitä aktiivisesti käyttänyt siitä lähtien ja en tule sen käytöstä luopumaan. Asiayhteydessä on helppoa huomata, että mihin viitataan milloinkin ja kun tuokin nimitys on jo vakiintunut Kanarian saarilla kävijöiden keskuudessa, niin annan piupaut joillekin Kauniaisasukkaiden mielipiteille. Sen verran olen itsekin Granissa käynyt töissä että taatusti tiedän eron, että milloin puhutaan granilla ja milloin granissa ja kun Kanarian saaria käsittelevissä sivustoissa puhutaan Granista, niin tyhmemmänkin pitäisi sen merkityksen tajuta.
Mutta annetaan näiden pikkusieluisten jatkaa veetuiluaan ja puhutaan me todelliset saarilla kävijät edelleen Granista kun tarkoitamme Gran Canariaa, koska me kuitenkin ymmärrämme mitä kyseinen lyhenne tarkoittaa meidän arkikielessämme ja kun se koskee Koirasaaria!! :)- turhaa saivartelua
Kun asuu täällä muutaman sadan kilometrin päässä kauniaisista niin ei kukaan tidä yhdistää Grania Kuniaisiin vaan se ilman muuta yhdistetään Grab Ganariaan, joten minulle kyllä sopii tuo nimitys kovasti. Olen asunut vuosia Kauniaisten ja Espoon rajamailla, mutta silloin ei kyllä Granista kukaan puhunut, se oli joko Kauniainen tai Grangulla.
- huhtikuu 2010
mutta Kanarian saarten sivulla käy lukemassa paljon meitä jotka eivät saarilla ole koskaan käyneet eikä niistä oikeastaan mitään tiedä. Kreikan saaret ovat hallussa, Kanaria ei. Kiva jos te ymmärrätte lyhenteiden ja lempparinikkien merkityksen, mutta minä en ainakaan. Enkä ole varmasti ainoa. Täältä etsin tietoa Kanarian saarista ja eri kohteista siellä sillä ensimmäinen Kanarian saarten matka on toiveissa keväänä. Siksi toivoisinkin että kohteista puhuttaisiin niiden oikeilla nimillä. Mutta ehkä se on sisäpiiriläisille liikaa. Onko?
- Edellinen kirjoittaj
turhaa saivartelua kirjoitti:
Kun asuu täällä muutaman sadan kilometrin päässä kauniaisista niin ei kukaan tidä yhdistää Grania Kuniaisiin vaan se ilman muuta yhdistetään Grab Ganariaan, joten minulle kyllä sopii tuo nimitys kovasti. Olen asunut vuosia Kauniaisten ja Espoon rajamailla, mutta silloin ei kyllä Granista kukaan puhunut, se oli joko Kauniainen tai Grangulla.
Anteeksi kovasti nuo kirjoitusvirheet, en huomannut tarkastaa ennen lähettämistä.
- Perdone
huhtikuu 2010 kirjoitti:
mutta Kanarian saarten sivulla käy lukemassa paljon meitä jotka eivät saarilla ole koskaan käyneet eikä niistä oikeastaan mitään tiedä. Kreikan saaret ovat hallussa, Kanaria ei. Kiva jos te ymmärrätte lyhenteiden ja lempparinikkien merkityksen, mutta minä en ainakaan. Enkä ole varmasti ainoa. Täältä etsin tietoa Kanarian saarista ja eri kohteista siellä sillä ensimmäinen Kanarian saarten matka on toiveissa keväänä. Siksi toivoisinkin että kohteista puhuttaisiin niiden oikeilla nimillä. Mutta ehkä se on sisäpiiriläisille liikaa. Onko?
Aika vähäinen joukko vakituisia kirjoittajia muokkaa käsityksiä ja tietoja, joten ei kannata kaikkeen ihan prikulleen suhtautua.
- Nomen est omen
Grani= Kauniainen
Stadi= Helsinki
Manse= Tampere
Tois pual jokkee = Turkulaisten vitsi
jne- Perdone
Stadi on todellisuudessa kaikkia kaupunkeja koskeva ruotsin kielestä otettu väännös.Manse on vain ja ainoastaan Tampereella. Turun seudulla puhutaan tois pual jokkee-tyyliin. Ookko nä oolusta? Em mie tiiä oisko se ollu toisia päi? Voe ku sie oot sittä ihana!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823193
- 922905
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191354
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141317Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351275