Terve!
Ollaan nuori pariskunta ja oltais ens kesäks suuntaamassa Aasiaan pariks kuukaudeks. Pari viikkoa olis ainakin tarkoitus viettää Malesiassa. Ajateltiin Kuala Lumpuria, Tiomania sekä Perhentian saaria siinä kesäkuun loppupuolella.
Miten toi majotus tiomanilla(salang) taikka perhentialla?
-minkä hintaista asuminen kyseisissä paikoissa? (ruuat ym.)
-ei taida netistä etukäteen varaus onnistua?
-uskaltaako saarille lähteä ilman varausta tuohon aikaan vuodesta?
-ja mitenkäs nuo bussi/venematkat onnistuvat saarille, täytyykö niitäkin varata etukäteen? tuskin paljoa maksavat?
Jos osaatte jotain majotusta suositella nii oltais kiitollisia! mielellää myös hinta mukaan.
Kiitos niille jotka jaksaa vastata!
Tioman & Perhentian
4
1122
Vastaukset
- 33du
Kuulemma kivat saaret, itselläni oli tarkoitus käydä lokakuussa mutta olivat joidenkin tietojen mukaan "suljettu" sadekauden takia, pitänee käydä tutustumassa seuraavalla Aasian reissulla. Slovakialainen kaverini kertoili majoituksen olevan kohtuuhintaista ~20e/yö ja venematkathan ainakin netin mukaan onnistuu helposti satamasta hommailla. Etukäteen varaus voi olla hankalaa kun ei tuolla suunnalla aikataulut ole missään kovinkaan täsmällisiä:) Jos rauhallinen pikkusaari kelpaa ja ympäriinsä Malesiassa menette niin Pangkor on kans käymisen arvoinen paikka
- Fisu1970
Olin viime kesäkuussa tuolla Tiomanin Salangilla (Sayang Salang Resort). Kyseinen on 'resortti' on rantansa puolesta varmaan paras tuolla Salangin rannalla. Majapaikka oli muutenkin aika ok, mökit tosin melko vaatimattomat (ilmastointi ja suihku toki löytyivät). Ruokapaikkoja on rannalla muutama eli syödä voi muuallakin kuin omassa ravintolassa.
Meillä oli etukäteen puhelimella tehty varaus, mikä oli tarpeen koska kaikki mökit olivat täynnä.
Hintoja löytyy täältä: http://www.salangsayangresort.com/rates.htm
Menimme KL:sta lentäen saarelle ja palasin laivalla ja bussilla Singaporeen. Paluumatkalle ei hankittu bussilippua etukäteen ja Mersingissa meni sitten odotteluksi kun bussit olivat täynnä. Laivalippu taidettiin ostaa edellisenä päivänä Salangin laiturin vierestä.
Juttua reissusta:
http://kuvablogi.com/kb/matkakuvauksia/2009/06/2844/
ja kuvia http://kuvablogi.com/blog/118/95/
Sayang Salangin rannalla näytti tältä:
http://kuvablogi.com/blog/118/112/
http://kuvablogi.com/blog/118/96/ - itekkin kesäkuussa..
itse olin viime kesänä tiomanilla berjaya resortissa, joka taitaa olla saaren ainoita parempitasoisia resortteja. olin etukäteen netistä katellut hintoja sinne ja todennut sen liian kalliiksi. no eksyimme sitten mersingissä matkatoimistoon nimeltä island connection travel & tours. se tais olla lähellä siltaa, heti liikenneympyrän läheisyydessä. siellä tää omistaja puhui meidät berjayaan... ja ihan kohtuulliseen hintaan, 5 yötä aamiaisilla ja lautta-lipuilla std-mökissä 1440RM eli jotain 50-60€/yö Paikka oli siisti,iso ja kaikin puolin miellyttävä, samoin ranta. Rannan edustalla näkyy coral island (tai jotain), jonka ympärille tehdään snorklausretkiä. meille se oli riittävän lähellä, joten uimme/ snorklasimme sinne aina suoraan rannalta ja siellä olikin sitten paljon ihmeellistä nähtävää mm. kilpikonnia.
löysin käyntikortin sinne matkatoimistoon: www.tiomanisland.com.my . muista että siellä kannattaa tinkiä ja vaikka kuitti ei näyttäisikään ihan asialliselta suomalaiseen makuun, paikka on luotettava. (yks yö meni miettiessä et onko tyhmii turisteja huijattu, vaan ei oltu.)
kesäkuun loppu on hyvä aika mennä sinne, sillä paikallisten koulujen lomat loppuu tänä vuonna. niinpä pitäs pahimpien ruuhkien hellittää ja hintojen laskea vähän silloin. jos on lento mihin pitää ehtiä, kantsii ostaa bussiliputkin valmiiksi. ja lautan kanssa kannattaa olla jonkunlainen myöhästymisvara ;)
ruoka tossa resortissa ei ollu niin halpaa ku muualla saarella. muualla ku resortissa tais riittää HYVIN alle 50RM kahdelle. monet paikallisista paikoista on muslimien pitämiä, mutta omat alkojuomat voi tuoda mukanaan. - viime kesän matkalla
Tioman on hieno paikka! Kävely saaren länsipuolelta sademetsän läpi itäpuolelle tyhjälle rannalle on elämys. Tiomanilla söin ekan kerran tuoretta grillattua tonnikalaa, ja voin sanoa että en ois tunnistanut samaksi mitä täällä Suomessa vedellään purkista. Ai että oli hyvää. :P Halpa maa, riippu tietty minkä tasosta majotusta yms. haluaa.... Mutta esim. kuuden tunnin bussimatka 6 e. Ja bussi ihan luksusluokkaa: penkit sai taitettua, ilmastointi niin hyvä, että pikemmin kylmä kuin kuuma. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882