Olen joulukuun alussa muuttanut vuokralle osaketaloon ja samantien alkoi jokapäiväinen pääkipuilu sekä silmien kirveleminen; tukkoisuuteni on myös lisääntynyt.
Olen astmaatikko ja päivittäinen lääkitys on ollut kohdallaan vuosia, mutta nyt joudun avaavaa lääkettä käyttään paljon useammin.
Portaikossa oli maali'kupla' joka korjattiin joulun jälkeen hiomalla ja maalaamalla, naapurilta kuulin että talon peltikatto on vuotanut mutta korjattu.
kyseessä on 70-luvubn tasakattoinen pien krs-talo.
Onko mahdollista jostain saada asiantuntija maksutta käymään tutkimassa asuntoni mahdolliset homevauriot?
Ei ole varaa yksityisesti tutkimusta teettää mutta en myöskään haluaisi sairauksieni pahenevan asumalla hometalossa.
Hometaloko?
7
319
Vastaukset
Tavallinen tarina:
"Onko mahdollista jostain saada asiantuntija maksutta käymään tutkimassa asuntoni mahdolliset homevauriot?
Ei ole varaa yksityisesti tutkimusta teettää mutta en myöskään haluaisi sairauksieni pahenevan asumalla hometalossa."
- Jep. Ympäristötarkastaja voi käydä maksutta päältäkävelemässä homeongelmanne ja teettää jonkin täysin mitättömän kosmeettisen korjauksen, jolla ei mitään hometta poisteta.
Lottovoitto syntyä Suomeen, heh...Sorry, jos loukkasin, mutta tuo on kokemuksen pohjaäänellä kerrottua ja elettyä elämää.
- Tässä uusia homekuvia: http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2e5mg sanasinko-homekuvia---biotesti-3-3112010.html
(Katsokaa muutkin kuvat ja seuratkaa blogiani.)- ANNi.
sanasinko kirjoitti:
Sorry, jos loukkasin, mutta tuo on kokemuksen pohjaäänellä kerrottua ja elettyä elämää.
- Tässä uusia homekuvia: http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2e5mg sanasinko-homekuvia---biotesti-3-3112010.html
(Katsokaa muutkin kuvat ja seuratkaa blogiani.)Olen kaksi kertaa kohdannut terveystarkastajan homeasioissa ja voin sanoa että heillä ei todellakaan ole puhtaat jauhot pussissa. He väärentävät tutkimustuloksia ja väittävät vaarallista asuntoa hyväksi asunnoksi, jossa ei huomautettavaa. He eivät noteeraa hajuja eivätkä asukkaiden terveyttä. Olen menettänyt luottamukseni...
ANNi. kirjoitti:
Olen kaksi kertaa kohdannut terveystarkastajan homeasioissa ja voin sanoa että heillä ei todellakaan ole puhtaat jauhot pussissa. He väärentävät tutkimustuloksia ja väittävät vaarallista asuntoa hyväksi asunnoksi, jossa ei huomautettavaa. He eivät noteeraa hajuja eivätkä asukkaiden terveyttä. Olen menettänyt luottamukseni...
Samaa mieltä.
Omassa tapauksessamme ympäristötarkastaja vähätteli terveysoireita eikä viitsinyt teettää edes hometutkimusta.
Minun ja lapseni terveyttä ei pidetty minään, ja nyt kyseisessä asunnossa on taas uudet ihmiset sairastumassa.
- Paskamaista touhua!
Toivoisin voivani ajaa kyseiset vastuulliset ihmiset kuin rotat loukkuun ja loksauttaa luukun perässä kiinni.- DoRonja
sanasinko kirjoitti:
Samaa mieltä.
Omassa tapauksessamme ympäristötarkastaja vähätteli terveysoireita eikä viitsinyt teettää edes hometutkimusta.
Minun ja lapseni terveyttä ei pidetty minään, ja nyt kyseisessä asunnossa on taas uudet ihmiset sairastumassa.
- Paskamaista touhua!
Toivoisin voivani ajaa kyseiset vastuulliset ihmiset kuin rotat loukkuun ja loksauttaa luukun perässä kiinni.Kiitos vastauksistanne kuin myös linkistä :)
ja ei, en loukkaantunut..
tuotahan vähän jo epäilinkin että ottaako kunnantarkastaja asiaa tosissaan kuitenkaan jos sellaisen saisinkin käymään :(
Itselleni on kahden viime vuoden aikana tapahtunut niin järkyttäviä juttuja kuntien virkamiesten toimesta että oon menettänyt luottoni lähes kaikkiin ja kaikkeen.
Oletteko itse saaneet jostain asiallista tutkimusta joltain taholta mikä ei ois ihan sikakallista?
Pystyykö minusta ottaan esim joitain kokeita joista asiaa voisi todeta?
ongelmanihan on jo olemassa oleva infektioastma jossa tietty on jo samantapaisia oireita ja kun vielä olen vaihtanut paikkakuntaakin on lääkärikin uusi eikä siis tiedä ja tunne oloani ennestään.
Mutta en haluaisi vaihtaa asuntoakaan pelkän oman epäilyni vuoksi..
pattitilanneko? DoRonja kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne kuin myös linkistä :)
tuotahan vähän jo epäilinkin että ottaako kunnantarkastaja asiaa tosissaan kuitenkaan jos sellaisen saisinkin käymään :(
Itselleni on kahden viime vuoden aikana tapahtunut niin järkyttäviä juttuja kuntien virkamiesten toimesta että oon menettänyt luottoni lähes kaikkiin ja kaikkeen.
Oletteko itse saaneet jostain asiallista tutkimusta joltain taholta mikä ei ois ihan sikakallista?
ongelmanihan on jo olemassa oleva infektioastma jossa tietty on jo samantapaisia oireita ja kun vielä olen vaihtanut paikkakuntaakin on lääkärikin uusi eikä siis tiedä ja tunne oloani ennestään.
pattitilanneko?Parahin DoRonja...
Olemme yrittäneet samaa kuin Sinäkin.
- Mutta ensinnäkin lääkärit pitävät Sinua luulosairaana.
Toiseksi: et ole luulosairas.
Jo se portaikon maalikupla kertoo kosteusvauriosta.
*
Vaihtoehtoja ei ole paljon.
Asuntoa vaihtamalla pääset joistakin oireistasi, mutta omaisuutesi on jo saastunut ja olet loppuikääsi homeista sairas, teit niin taikka näin.
- Voimia :)- ojalehto
DoRonja kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne kuin myös linkistä :)
pattitilanneko?Eihän kunnan virkamies voi myöntää etä heidän rakennuksissa on ongelmia... Eli jos tilaat kunnallisen terveystarkastajan käymään niin eihän hän kirjoita lausuntoa että työnantajan rakennus olisi kosteusvaurioitunut, paitsi silloin kun asiasta on oikeen todellista näyttöä. Tällöin tilanne on mennyt liian pitkälle. Tilassa on näkyvää homekasvustoa tai muuta selkeää näyttöä. Se ei riitä että oireilet kyseisessä tilassa. Pitävät hysteerikkönä tai muuten luulosairaana. Kuntahan ei tee tiloille mitään korjauksia varsinkaan kun ne on vuokrakäytössä. Silloin vasta kun käsky tulee korkeammalta taholta ja silloinkin vasta hakoisesti. On helpompaa muuttaa muuhalle, kuin ruveta kunnan kanssa tappelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823792
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322639Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942146Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201657Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261478- 281461
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71424Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251401Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu701392Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik111274