mietityttää että millä saisi ehkäistyä/vähennettyä raskaus arpia? olen myös miettinyt että voisiko vauva öljy olla hyvä? vai pitäskö mielummin manteliöljy olla? kokemuksia...???
Raskausarvet
16
692
Vastaukset
- ............
Et liho liikaa raskausaikana. Ja kosteutat ihoa. Eipä siinä oikeastaan mikään auta, geenit sen kertovat onko taipumusta vaiko ei. Mulla rysähti kerralla viikolla 38 hirveät arvet kun maha laskeutui. Sitä ennen ei ollut mitään.
- piQmyy
.. mutta itse olen voidellut vatsan, rinnat ym. Ceridal-öljyllä. Vatsa kasvanut aikalailla, mutta vielä ei arpia ole näkynyt..
- alkup kirj...
piQmyy kirjoitti:
.. mutta itse olen voidellut vatsan, rinnat ym. Ceridal-öljyllä. Vatsa kasvanut aikalailla, mutta vielä ei arpia ole näkynyt..
taipumusta on arpiin, koska kun aikasemmin ennen raskautta nuorempana lihoin reilusti ja arpia tuli kyllä sillon... pitää jotain rasvoja/ öljyjä kokeilla....
- dfgdg
vaikea sanoa, riippuu iho tyypistä. itse rasvaillut aikalailla, en sitten tiedä jos en olisi rasvaillut niin miten olisi käynyt. Pieniä arpia tullut nyt viikon aikana sivuille ja nyt vk 38 5. Navan ympärillä eniten arpia. Lähinnä näyttää siltä että joku olisi nyrkillä lyönyt pari kertaa. Ja sitten kun kahtoo tietyssä valossa tai vetää ihoa kasaan niin näkyy että arpia. Mutta ei onneks mitään isompia tullut.. tai eihän sitä tiedä..ehtiihän tässä tulla jos kauheana yli alkaa mennä :D mutta ne kuuluu elämään ja hyvästä asiastahan ne tulee :)
- kjsl
tutkimusten mukaan kaikenlainen rasvailu yms. on ihan turhaa raskausarpien ehkäisyssä. Niitä vain tulee jos on tullakseen. Liiallinen painonnousu tietysti lisää riskiä ja joillekin tulee vasta kakkosta odottaessa ko. arpia. Itse kyllä käytin erisanin rasvaa joka ilta suihkun jälkeen vatsan alueelle. Eihän siitä mitään haittaakaan ole ja olipas kerrankin mukavan pehmeä iho. Minulle r-arpia ei tullut (nuoruudenaikaisen lihomisen jäljiltä reisissä on jonkin verran vanhoja arpia), mutta ei minun maha järin suuri ollutkaan.
- sipri87
Minulla ei ole arven arpea, enkä ole rasvannut mahaani, mitä nyt muutaman kerran huiskaissut ylimääräiset käsivoiteet sinne. Nyt on menossa 38 4 ja maha jo laskeutunut. Painoa on tullut 8 kg.
Uskon myös että arpien tuleminen on geeneistä kiinni, paitsi jos painoa tulee ylenmäärin paljon, niin silloin saattaa iho revetä, vaikka taipumusta arpiin ei varsinaisesti olisikaan. Eihän siitä rasvaamisesta tietenkään mitään haittaakaan ole, jos on arpitaipumus, pitääpä ainakin ihon hyvin kostutettuna ja kauniin näköisenä ellei jopa jätä jotain arpea aavistuksen pienemmäksi kuin mitä se muuten olisi ollut...
- rv32
Mulla oli alaselässä muutama arpi jo ennen raskautta.. Normaalipainoinen olen aina ollut.. En tiedä mistä ovat tulleet..
Joskus rv 20-25 tisseihin alkoi tulla arpia.. Ja mikä hassua, niitä on toisessa tississä enemmän kuin toisessa :D Vaikka tisseissä ei selvää kokoeroa ole..
Muualle ei ainakaan vielä ole arpia tullut.. Maha on mielestäni aika pieni vielä, vaikka viikkoja jo 32.. Eikä iho kiristä vielä vatsasta..
En tiedä periytyykö arvet tavallaan.. Oma äitini on raskausarpia täynnä melkein.. Ja kertoi niiden tulleen loppuvaiheessa vasta..
Kauhulla odotan.. Vaikka enpä sitten tiedä, onko sillä juuri niin väliä.. Ei nää arvet tisseissäkään juuri haittaa.. :) ainakaan itseäni, ja sehän on pääasia!- mnmmmnm
mä rasvailin itseäni kamalasti raskausaikana ja viikolle 32-34 asti näytti ettei tulis arpia..Sitten niitä lopusta tulikin senkin edestä=) synnytyksen jälkeen olin vähän masentunut siitä kun kesällä näyttää rumalta kun kaikkialla on arpia..Mies siihen vaan:"et ollenkaan rumalta näytä,näytät äidiltä" se oli kai se kommentti mikä sai lopettamaan itsesäälissä pyörimisen..Ja onhan nuo arvet jonkin verran haalistunut,vielä kun lähtis tuo viiva masusta..
- SSannina
Mä käytin sellasta vauvaöljyä, missä oli aloe veraa. Tai no tuli sitä masua rasvattua myös ihan vartalovoilla ja erisanillakin välillä, mutta pääasiassa tuolla öljyllä. Vatsaa tuli rasvattua monta kerta päivässä, kun katseli liikkeitä ja silitteli masua. Vatsaan tuli 3 arpea tuonne alas, nekin aika mitättömät. Pakaroihin ja reisiin tulikin sitten senkin edestä, mutta niitä en tajunnut pahemmin rasvailla. :D Rintoihin tuli synnytyksen jälkeen muutama, kun maito nousi. Poika reilu vuoden ja kovin on haalistuneet nuo arvet jo...
Ja veden juonti voi kuulemma auttaa myös... Minä öljysin heti kun tuntui, että vatsan iho kutisi(eli venyi) :D - sansis
rasvailua tärkeämpää taitaa olla painonnousun pitäminen tasaisena.
Mulla nuoruuden muistona vaaleita arpia mm. lantiolla ja rinnoissa. Äidilleni jäi todella arpinen vatsa meistä kahdesta lapsesta. Eli taipumusta arpiin luulisi löytyvän. Kuitenkin oon onnistunut pysyttelemään toistaiseksi arvettomana (rv 36 meneillään) ja tietenkin toivon että näin jatkuu loppuun saakka. Ihan vaan syöpöttelemällä kohtuullisesti & välttämällä turvottavia juttuja.
Niin ja vaikka niitä arpia loppumetreillä tulisikin, ei sekään olisi maailmanloppu. Onhan hyvä syy asiantilaan! - rv 36+2
sekä manteliöljyllä että kaakaovoilla että Biothermillä. Ja käytän tukivyötä liikkuessa. Rv 34 asti ei lainkaan arpia, eli iho kesti hyvin venymisen. Mutta sitten maha laskeutui ja vauvakin rupesi ilmeisesti painamaan niin paljon, että parissa päivässä koko vatsanalus ja navanympärys meni ihan arvelle, on violetinsininen ja kipeä. Harmittaa, mutta minkäs teet. Rasvailu auttaa kyllä kutinaan.
- hhhmmm
olen raskaana jo viidettä kertaa ja nyt odotetaan kaksosia. Vatsaani olen rasvannut aamuin ja illoin eikä ole minkään näköisiä arpia vielä tullut yhdenkään raskauden aikana. Saa nähdä nyt miten kaksosten odottamisen loppupuolella....
- +++++++++
parilla viimesellä viikolla meni arville, aiemmi ei ollu yhtään arpea. vähän harmittaa, mutta terve poika kun syntyi, ei ole jaksanut asiaa edes miettiä. vartalo muuttuu aina jonkin verran lapsen myötä, osasin jo siihen varautua. ehkä ne haalenee jossain vaiheessa... mut siis omalla kohdalla rasvaus ei auttanut. kun tarpeeksi nahka venyy, tulee arvet :/
- Tiina-31
+++++++++ kirjoitti:
parilla viimesellä viikolla meni arville, aiemmi ei ollu yhtään arpea. vähän harmittaa, mutta terve poika kun syntyi, ei ole jaksanut asiaa edes miettiä. vartalo muuttuu aina jonkin verran lapsen myötä, osasin jo siihen varautua. ehkä ne haalenee jossain vaiheessa... mut siis omalla kohdalla rasvaus ei auttanut. kun tarpeeksi nahka venyy, tulee arvet :/
Minulle tuli myös teini-iän kasvupyrähdyken aikana "raskausarpia" reisiin. Raskausaikana niitä ei tullut. Rasvailin mahaa alusta saakka natusanin vauvaöljyllä. "Kasvupäivinä" eli kun maha kutisi tuli rasvailtua useammankin kerrran päivässä. Suihkutettava öljy helpotti kutinaa. Maha ei myöskään ollut kovin iso mikä saattoi vaikuttaa siihen että arpia ei tullut.
- ..........
Mä olen sillä kannalla, ettei rasvailut auta niitä arpia ehkäisemään. Kutinaan varmasti auttaa mutta en usko että arpia estää... Ihotyypistä se on kiinni. Itse kyllä silti rasvailen tarkasti joka ilta mahaa, tissejä, pakaroita ja reisiä kosteuttavalla rasvalla. Voihan sitä kuitenkin aina kokeilla. Ja ei siitä rasvauksesta ainakaan mitään haittaa ole, mulla kun tuo iho kutisee on tosi herkällä varsinkin mahan alueelta niin hyvää vaan tekee rasvaus. Viikkoja 23 ja maha on jo aika törkeän iso, mutta arpia ei ole vielä tullut. Tisseihin on kyllä, mutta ei ne mua sillälailla haittaa... Vaikka niitä on kyllä aika paljon jo tossa nännien vieressä, mutta pieniä ovat kuitenkin. Olen kyllä ihan varautunut siihen että arpia tulee tyyliin koko kroppa täyteen, niin ei sitten ainakaan pety. Ja hyvän asian takiahan tässä kärsitään, tämä kuuluisa klisee ;) Mutta kunhan vaan kaikki menee hyvin ja lapsi syntyy terveenä niin tuskin siinä millään arvilla on enää väliäkään.
- K-76
Ostin apteekista Vichyn raskausarpivoidetta ja se on vaalentanut jo alkuraskauden turvotuksesta tulleita arpia haaleammiksi. Apteekissa myös neuvoivat, että kun ihoa rasvaa ahkerasti myös ihan tavallisella ihovoiteella / öljyllä, raskausarpia saattaa tulla vähemmän, koska iho pysyy joustavana ja venyy paremmin. Jos iho ei ole joustava, se "repeilee" arville. Myös ihon taipumus raskausarpiin vaikuttaa tosi paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659