Jos on tullakseen...eli missä vaiheessa teille on tullut raskausarpia? Onko joku jo synnyttänyt säästynyt raskausarvilta? Onko ne raskausarvet itsessään kivuliaita? Itselläni tässä raskausaikana on ollut kaikenlaista vaivaa, että voisin jättää nuo raskausarvet väliin, mutta saas nähdä. Takamuksessa on valtaisa pukama ja epäilenpä, että se ittekseen sieltä häviäis synnytyksen jälkeen. Mutta nää ennenaikaiset supistelut on eniten huolta ja murhetta aiheuttaneet, nyt onneksi alkaa olla jo niin hyvät viikot, että voi huokaista helpotuksesta.
Koska raskausarvet tulee?
17
4394
Vastaukset
- tyttö nyt 10kk
Mulle ei tullut raskausarpia lainkaan, vaikka painoa tuli noin 15 kiloa. Yksilöllistä.
- Kohta vauva sylissä:
Minulla ei ole yhtään raskausarpea ja viikkoja nyt 35, enkä usko että enää tuleekaan:) Minulla on pieni maha, painoa tullut vain 5 kg. En ole rasvannut mahaani ollenkaan, kun iho ei ole näyttänyt yhtään kuivalta. Veikkaisin että taipumus raskausarpiin on perinnöllistä, eikä siinä juurikaan auta vaikka käyttäisi raskausarpivoidetta. Äidilläni ei ollut raskausarpia eikä siskoillanikaan. Jos taipumusta arpiin on, kannattaisi varmaan yrittää pitää painonnousu kurissa jos vaan mahdollista, mitä enemmän mahanahka venyy, sitä enemmän arpia tulee jos niitä ylipäänsä on tullakseen.
Millä viikolla olet ap? Minulla on ollut myös kivuliaita supistuksia ja kohdunkaula pehminnyt jo viikolta 23 lähtien, mutta nyt ollaan onneksi jo voiton puolella:)- kevätmami
Mulla on nyt viikoja 30 2 eli synnytys ei toki vielä ole toivottavaa, mutta vauvan mahdollisuudet selvitä on hyvät. Mulla nuo supistukset on ollut aika kivuliaita ja voimakkaita, että ennenaikainen synnytys on ollut pelkona jo viikkoja...tää rv 30 on kai hyvä rajapyykki :)
Mulla ei oo kans hirveästi painoa tullut tähän mennes, ehkä kuutisen kiloa.
Ja peräpukamiin joku oli kommentoinut, ettei niistä pääse millään eroon, niin kyllä leikkauksella ainakin pääsee ja minä ainakin menen leikkaukseen, jos se on tarpeen. Tuo pukama on todella epämiellyttävä ja välillä todella kivulias ja mulla ei oo ollut edes ummetusta raskausaikana, että se tupsahti vaan omia aikojaan :(
- ...............
kivuliaita, siinähän kudos repeää ja siksi tulee arpia. Sama tulee jos lihoaa (siis kelle nyt tulee) lyhyessä ajassa paljon
- Saaga^^
Arpia mahaan alko ilmestyä joskus viikolla 26.. Nyt viikko 30 ja koko-ajan vaan ilmestyy lisää.. Rasvannut olen mutta eipä ole hyötyä ollut.. Paitsi arpien kutinaanhan se rasva helpottaa. Painoa tullut 12 kiloa lisää.
- Mamanuutti
Mulla tuli rintoihin kun kasvoivat A:sta C:hen.. Arvet tuli vissiin viikon 20 jälkeen. Vatsaan navan ympärille tuli ihan pikkuisia arpia muutama päivä ennen laskettua aikaa. Navan yläpuolelle tulleet arvet huomasin, kun ihoa kutitti ja hieman nipisti, mutta alapuolelle tulleet huomasin vasta synnytyksen jälkeen .. Rasvailin ihoani koko raskauden ajan perusvoiteella, mutta näin teen myös silloin kun en ole raskaana. Äidilleni ei aikoinaan tullut arven arpea vaikka kaksi lasta maailmaan puskenut, eli ei välttämättä perinnöllisyyskään ratkaise!
- P.Pukama
Ikävä kertoa tämä...mutta pukamat ei häviä koskaan, kun ne on kerran saanut. Se pukama vaan menee siihen peräaukon sisäpuolelle ja saattaa aina välillä ärtyä ja täyttyä verellä, tulehtua ja sitten puksahtaa ulos ja sitten se onki tosi kipee!!! Mulle tuli valtaisat pukamat viimeisen raskauskuukauden aikana ummetuksen myötä ja nykyään aina välillä jos maha on kovalla ne lumpsahtaa äkistäessä ulos. Ne saa kyllä takaisin joko ihan manuaalisesti työntämällä ja/tai huuhtelemalla lämpimällä vedellä. Osta varmuuden vuoksi apteekisra Häde-salvaa, se helpottaa jos pukama tulehtuu.
- Haannah
P.Pukama kirjoitti:
Ikävä kertoa tämä...mutta pukamat ei häviä koskaan, kun ne on kerran saanut. Se pukama vaan menee siihen peräaukon sisäpuolelle ja saattaa aina välillä ärtyä ja täyttyä verellä, tulehtua ja sitten puksahtaa ulos ja sitten se onki tosi kipee!!! Mulle tuli valtaisat pukamat viimeisen raskauskuukauden aikana ummetuksen myötä ja nykyään aina välillä jos maha on kovalla ne lumpsahtaa äkistäessä ulos. Ne saa kyllä takaisin joko ihan manuaalisesti työntämällä ja/tai huuhtelemalla lämpimällä vedellä. Osta varmuuden vuoksi apteekisra Häde-salvaa, se helpottaa jos pukama tulehtuu.
Kyllä ne pukamat saa poiskin :)
Raskausarvista että itse luulin niiltä säästyväni mutta viimeisen viikon aikana ne tuli kun maha laskeutui, ei niitä paljoa tullut mutta kuitenkin. Rinnat ovat kamalat kun kasvoivat hetkessä pari kuppikokoa maidon noustessa.
Ei niitä arpia voi oikein ehkäistä, kudostyypistä kiinni nääs. Mutta kannattaa silti rasvata, ei siitä haittakaan ole. - KilotYlpeydellä
Haannah kirjoitti:
Kyllä ne pukamat saa poiskin :)
Raskausarvista että itse luulin niiltä säästyväni mutta viimeisen viikon aikana ne tuli kun maha laskeutui, ei niitä paljoa tullut mutta kuitenkin. Rinnat ovat kamalat kun kasvoivat hetkessä pari kuppikokoa maidon noustessa.
Ei niitä arpia voi oikein ehkäistä, kudostyypistä kiinni nääs. Mutta kannattaa silti rasvata, ei siitä haittakaan ole.että raskausarvissa on jotain perinnöllistäkin. Minun äidillä ja siskoilla niitä ei ole ollut ja nyt odotan ekaa lasta viikolla 26 ja iho ei ole yhtään kutissut eikä mitään. Kahden päivän välein rasvaan rintani, reidet ja mahan varalta. En ole ollut kutinaa tai mitään.
- arveton
KilotYlpeydellä kirjoitti:
että raskausarvissa on jotain perinnöllistäkin. Minun äidillä ja siskoilla niitä ei ole ollut ja nyt odotan ekaa lasta viikolla 26 ja iho ei ole yhtään kutissut eikä mitään. Kahden päivän välein rasvaan rintani, reidet ja mahan varalta. En ole ollut kutinaa tai mitään.
tiedon väärti, raskausarvissa ei ole mitään perinnöllistä=) Kutina taas ei liity laisinkaan mahd.arpiin tai niiden tuloon..
Sinullakin on vielä raskaudessasi aikaa, toivon mukaan säästyt arvilta, lähiaikahan sen näyttää. - hennaliina
arveton kirjoitti:
tiedon väärti, raskausarvissa ei ole mitään perinnöllistä=) Kutina taas ei liity laisinkaan mahd.arpiin tai niiden tuloon..
Sinullakin on vielä raskaudessasi aikaa, toivon mukaan säästyt arvilta, lähiaikahan sen näyttää.se on yhtä perinnöllistä kuin nenän malli. jos äidillä ei ole arpia, voi ne saada isän puolelta. riippuen ihan kumman puolelta on saanut ihotyyppinsä. suku on pahin ;)
- kanda89
Mulla tuli raskausarvet vasta viikolla 38... ja monelle tuttavallekkin tullut ihan viimeisillään raskausarpia vaikka painoo ei paljoo oo tullu.. Mut onhan se yksilöllistä, joillekkin tulee ja toisille ei..
Eikä ne ole yhtään kivuliaita ne raskausarvet.. - pakottaa!
Itselleni tuli ensimmäiset arvet joskus 31 viikon tienoilla.. vaikka kuinka yritin rasvata vatsaani, joskus jopa monta kertaa päivässä. Nyt onkin sitten jo koko vatsan alus täynnä raskausarpia (nyt rv34 eli melko rajusti sitten tulivat), ja minulla ne on välillä hyvinkin kipeitä, niissä tuntuu sellaista pakottavaa viiltelyä! Raskauden aikana painoa on tullut reilut 10 kg.
- LiliaN
Kolmas raskaus, rv 34 0, painoa tullut n. 16kg, vyötärönympärys 115cm, sf-mitta menee yläkäyrillä, ei ole tullut yhtään raskausarpia, ainakaan vielä. Enkä harrasta rasvailua, koska uskon, että siinä ei paljoo rasvat auta, jos on kudostyyppi sellanen,et niitä tulee...Ekassa raskaudessa tuli, vaikka kuinka rasvasin... Saas nähdä, tuleeko tässä raskaudessa ja jos tulee niin missä vaiheessa....
niin ja miks raskausarvet olis kivuliaita?? :) - 678444
tullut yhtään arpea raskausaikana mahaan. Ainoastaan rintoihin tuli molempiin yhdet todella pienet viirut.
- nutriona
viikolla 30 ihan yhdessä yössä, sekä mahan alle että sääriin. En noita sääriarpia tajua, mutta siellä ne vaan on. Nyt meen viikolla 32, eikä oo vielä lisää tullut, mutta ehtiihän täs. Sääriä en oo rasvaillut, mutta mahaa oon, joten ei näyttäis olevan rasvailusta mitään apua ainakaan mulla. Repeää jos on revetäkseen. Mutta kutina pysyy hallinnassa rasvailemalla.
- kakkopikkunen
Kateeksi käy kaikkia, joille ei raskausarpia tullut tai joita niiden tulo on vain hiukan kutittanut. Itselläni repesivät massiiviset raskausarvet navan ympärille kolmen viimeisen raskausviikon aikana ja mikään muu koko odotusaikana ei ollut yhtä epämukavaa ja kivuliasta! Vatsan iho oli järkyttävän arka ja ohut, kuin silkkipaperia. Mieluiten olisin kulkenut alasti, sillä ohuinkin kesäpaita satutti herkkää ihoa, puhumattakaan että olisin antanut kenenkään koskea vatsaan. Siinä eivät mitkään rasvailut auttaneet vaikka toki niin teinkin joka päivä. Olen kyllä melko lyhyt sekä hoikka ja vatsani oli massiivinen, joten osasin "pelätä" arpien tuloa, mutten itsekään tiennyt että niiden tulo voi olla noin kivuliasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265