Riisuttu nainen

yksmies

Riisuttu nainen edessäin
näky unessain toistuu
aamun valjetessa toivon;
pian uni öinen unohtuu

Huulilleen jääneet sanat
murheen maahan painamat,
kahleissaan tuo epätoivon vanki
sydämessäänkö ummessa hanki?

Kietoisin lämpöiseen peittoon
kuin rakkaimman ystäväni,
vaan kun sen yritän tehdä
aamuaurinko herättää;
kertoo apu on aivan turhaa,
ei hän ymmärrä itsekään,
mikä on parasta,
mikä on turhaa?
Liian monta sopassa
on sydämen murhaa.

21

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olipas se, poikkeavaa Sinua tämä runo.

      Mikäs se nyt oikein on, eikö Kerttu ole
      suopea vai mistä päin mahtaa puhaltaa, kun
      nuin topakkaa ja tummaa tekstiä kirjoitat ?

      Näköisesi se kyllä on, ei sen puoleen.

      • yksmies.

        ettei se kertonut Kertusta? ;o

        Eihän me Kertun kanssa ystäviä olla,
        tapellaan aina ku kissa ja hiiri.
        Ihan mahoton (hottimirri) tuo Kerttu. :D


    • Margitta

      Pidin kovasti.
      Kiitos

      • yksmies.

        ja hienoa viikonloppua! :)


    • Luoksesi.

      Pukea tuon
      naisen..

      Kietoa hänet
      alpakkaan tai villaan..?

      Tai hienoon
      silkkiin.

      Antaa hänen lämmitellä
      takan edessä..

      Ehkä hän jäisi..

      • yksmies.

        toki voisin onhan takka lämmin nytkin,
        mutta huomiseksi se jo kylmenee... ;)


      • Luoksesi.
        yksmies. kirjoitti:

        toki voisin onhan takka lämmin nytkin,
        mutta huomiseksi se jo kylmenee... ;)

        Pesään
        niin pysyy
        lämpimänä
        huomenkin.

        Lämmin uuni
        lämmin sydän
        mitä muuta vielä
        tarvitsis ?


      • yksmies.
        Luoksesi. kirjoitti:

        Pesään
        niin pysyy
        lämpimänä
        huomenkin.

        Lämmin uuni
        lämmin sydän
        mitä muuta vielä
        tarvitsis ?

        tietäisin. :)


      • Luoksesi.
        yksmies. kirjoitti:

        tietäisin. :)

        Rakkautta
        kädestä pitämistä
        silmiin katsomista
        kukkia,
        Kuulla
        äänesi
        vierestään
        aamulla
        kun herää
        ja unenpöpperöisenä
        etsii
        tietä
        vessaan..! Auts
        eikun
        keittiöön aamupalalle !

        Nuo nyt aluksi


      • yksmies.
        Luoksesi. kirjoitti:

        Rakkautta
        kädestä pitämistä
        silmiin katsomista
        kukkia,
        Kuulla
        äänesi
        vierestään
        aamulla
        kun herää
        ja unenpöpperöisenä
        etsii
        tietä
        vessaan..! Auts
        eikun
        keittiöön aamupalalle !

        Nuo nyt aluksi

        aamupalan. Lounaskin jää aina väliin.
        Olen unenpöpperössä vielä puolilta päivin,
        zombina töissä...:D

        Kiitos vastarunosta.


      • Luoksesi.
        yksmies. kirjoitti:

        aamupalan. Lounaskin jää aina väliin.
        Olen unenpöpperössä vielä puolilta päivin,
        zombina töissä...:D

        Kiitos vastarunosta.

        Sinä tarvitsisit
        sen aamupalan
        laittajan
        tai lounaan ?

        Kunhan neuvot sen
        tien
        sinne missä sitä
        vois tehdä ?

        Ja oisko
        tarpeita mistä
        tehdä ?

        Ja mites ne
        kukat ?


      • yksmies.
        Luoksesi. kirjoitti:

        Sinä tarvitsisit
        sen aamupalan
        laittajan
        tai lounaan ?

        Kunhan neuvot sen
        tien
        sinne missä sitä
        vois tehdä ?

        Ja oisko
        tarpeita mistä
        tehdä ?

        Ja mites ne
        kukat ?

        on entinen kokki... ja taitava olen itsekin,
        jos uskallan kehua. ;) Useimmiten teenkin ruuan.
        Ja takuulla on erikoista ja terveellistä.
        Tavallista en edes haluaisi tehdä. :)


      • Luoksesi.
        yksmies. kirjoitti:

        on entinen kokki... ja taitava olen itsekin,
        jos uskallan kehua. ;) Useimmiten teenkin ruuan.
        Ja takuulla on erikoista ja terveellistä.
        Tavallista en edes haluaisi tehdä. :)

        Jo oma Kerttu
        ja kokki vielä
        mokoma.?

        No
        siksipä...

        Tuo unen Nainen
        ilki alaston
        ei luokses
        tahtonutkaan jäädä

        Mut miksi
        alaston ?


      • yksmies.
        Luoksesi. kirjoitti:

        Jo oma Kerttu
        ja kokki vielä
        mokoma.?

        No
        siksipä...

        Tuo unen Nainen
        ilki alaston
        ei luokses
        tahtonutkaan jäädä

        Mut miksi
        alaston ?

        ei ole luokseni tullutkaan,
        silloin ei voi jäädäkään.
        Katselin häntä vain unessani etäältä.
        Olin huolissani.

        Alaston=> suojaton=> muiden tahtoon sidottu= >
        tämä nyt oli tällainen mindmap..."Riisuttu mies" (tiedät kai leffan?) => riisuttu nainen,
        koin sen jotenkin keventävänä huumorina, ei ehkä toiminut. Tarkoitan, en tiedä ymmärsikö kukaan tuota ideaa. :D


      • yksmies.
        yksmies. kirjoitti:

        ei ole luokseni tullutkaan,
        silloin ei voi jäädäkään.
        Katselin häntä vain unessani etäältä.
        Olin huolissani.

        Alaston=> suojaton=> muiden tahtoon sidottu= >
        tämä nyt oli tällainen mindmap..."Riisuttu mies" (tiedät kai leffan?) => riisuttu nainen,
        koin sen jotenkin keventävänä huumorina, ei ehkä toiminut. Tarkoitan, en tiedä ymmärsikö kukaan tuota ideaa. :D

        mitään seksiin viittaavaakaan sen nimestä huolimatta,
        vaan syvällisempiä ajatuksia. ;)


      • Luoksesi.
        yksmies. kirjoitti:

        mitään seksiin viittaavaakaan sen nimestä huolimatta,
        vaan syvällisempiä ajatuksia. ;)

        Alastomuutta ajatellutkaan
        fyysisenä
        alastomuutena,,

        vaan... Yllätys,
        yllätys tajusin
        ajatuksesi.

        Eli tämä
        nainen oli henkisesti alaston
        vailla omaa minuutta ehkä..?

        Toisen ulkopuolisen
        ehkä.. Olosuhteiden
        vanki.

        >>>>>>>

        Jos tuo uni
        oli todellinen..?
        Se voi kertoa myös
        naisesta jolla
        on sulle oikeasti sanottavaa ?
        Mutta olosuhteet estävät häntä
        pääsemästä luoksesi.
        >>>>>>>>>
        Se ap. runosi oli todella hyvä
        ja riipivän totta monelle tänä päivänä
        eikä vain Naisille vann myös miehille.


      • yksmies.
        Luoksesi. kirjoitti:

        Alastomuutta ajatellutkaan
        fyysisenä
        alastomuutena,,

        vaan... Yllätys,
        yllätys tajusin
        ajatuksesi.

        Eli tämä
        nainen oli henkisesti alaston
        vailla omaa minuutta ehkä..?

        Toisen ulkopuolisen
        ehkä.. Olosuhteiden
        vanki.

        >>>>>>>

        Jos tuo uni
        oli todellinen..?
        Se voi kertoa myös
        naisesta jolla
        on sulle oikeasti sanottavaa ?
        Mutta olosuhteet estävät häntä
        pääsemästä luoksesi.
        >>>>>>>>>
        Se ap. runosi oli todella hyvä
        ja riipivän totta monelle tänä päivänä
        eikä vain Naisille vann myös miehille.

        täsmensin sen vain yleisesti.

        Huomasin että ymmärsit sen niin kuin oli tarkoituskin. :)

        En kyllä uskoisi että runoni kohde olisi vailla minuutta,
        päinvastoin, täysin tietoinen minuudestaan, toiveistaan,
        ajatuksistaan, mutta ne kaikki on vain vaikea sovittaa yhteen.
        Näin ajattelin "valveuneni" minulle kertovan.

        Tuon loppuosan tulkinnastasi väittäisin olevan lähellä totuutta.

        Unet ovat sitten monimutkaisia tulkittavia,
        mutta kiitos sinulle ajatustenvaihdosta. :)


    • Kolhuja.
      Tiedäthän sen.
      Jokainen kolhu kasvattaa.
      Jokaisena päivänä uskaltaa.
      Kohdata auringon.
      Kuun ja iloisen ilmeen.
      No minkähän muun.
      Vielä taikoisin.
      Kun runosi oli hiukan surullinen.
      Mutta tavattoman koskettavan ihana.
      Kiitos,,,,ja sunnuntaita :)

      • Luoksesi.

        Muutakin
        kuin mustelmia..?

        Joskus haluisin
        mennä omaan komeroon
        ja oven tiukasti
        tilkitä kiinni.

        Tänne ei suruilla
        asiaa
        lappu ovelle vain.

        Ilot ja hyvät asiat
        kyllä tulla saa.

        Mut kummallista
        ne surut
        sinne livahtaa
        vaikka avaimenreijästä..

        Ja ilot katoaa.


      • yksmies.

        tuhoaa jokainen kolhu.
        Ei mukamas tee toiste samaa virhettä sydänparka. ;)


      • Luoksesi.
        yksmies. kirjoitti:

        tuhoaa jokainen kolhu.
        Ei mukamas tee toiste samaa virhettä sydänparka. ;)

        Miettinyt..
        Kasvattaako ?

        Vai viekö
        uskon siihen
        vähäänkin,
        et huominen ois parempi
        kuin tämä päivä.
        Vai?
        Onko vain kolhujen ja kuhmujen
        jatkumo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe