Etikettiopas

Ei muka kelpaa...

Kertokaapas palstan ujoille ja kokemattomille neideille vinkkejä ruokaravintolassa syömisen etiketistä!

Ihmisten on päästävä estoistaan ja Te voitte omalta osaltanne edesauttaa sosiaalisista komplekseista kärsiviä neuvoillanne!

17

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j6r6b

      niin paljon kuin mahaan mahtuu ja vielä puolet siitäkin yli. Lautasen on syytä jäädä täyteen ruokaa, kun on lähdön aika.

    • hakukoneeseen "päytätavat"

      • g4ecd

        saa tuoda ruokaa tai juomaa.


      • Ei muka kelpaa...

        että minä niitä opiskelen, vaan nämä estoisuuteen taipuvaiset. Heidän on tultava ulos koloistaan!


      • "Hakutulokset hakusanalla: päytätavat
        #
        Etikettiopas | Miehen logiikka | Suomi24.fi"

        Noudatin neuvojasi, mitä seuraavaksi?


    • vänksy

      Mulla ainakin on etiketti hallussa sekä siihen kuuluvat pöytätavatkin. En vaan pidä ravintolan jäykästä ilmapiiristä. Siellä ollaan niin teennäisen kohteliaita ja jäykkiä ja pitää olla niin sivistynyttä että. Rento koti-ilmapiiri luo paremman pohjan aterialle kuin aterialle.

      • be r

        väärissä ravintoloissa. Niissä, missä mä käyn, voi vaikka oksentaa toisen päälle, eikä se ole iso juttu. Yhtään sivistynyttä sanaa en ole koskaan kuullut.


      • yrjö a
        be r kirjoitti:

        väärissä ravintoloissa. Niissä, missä mä käyn, voi vaikka oksentaa toisen päälle, eikä se ole iso juttu. Yhtään sivistynyttä sanaa en ole koskaan kuullut.

        ..katsonut liikaa vanhoja Suomi-filmejä..


    • Sääntö 1:

      Ole seurassa joka ei ole turhantarkka ja jonka kanssa viihdyt. Silloin etiketin merkityksettömillä yksityiskohdilla ei ole mitään väliä.

      Sääntö 2:

      Älä mesoa tai riehu liikaa. Ts. huomioi lähinnä toiset ruokailijat.

      Sääntö 3:

      Siellä ollaan syömässä, ei esiintymässä. Viihdy, nauti olostasi, seurastasi ja ruuasta. Se on sen paikan tarkoitus.

      Sääntö 4:

      Maalaisjärki.

      • vänksy

        "Sääntö 3:

        Siellä ollaan syömässä, ei esiintymässä. Viihdy, nauti olostasi, seurastasi ja ruuasta. Se on sen paikan tarkoitus."

        Se vain on mahdotonta mulle ainakin olla rentona ja viihtyä tuollaisessa paikassa. En missään sukujuhlissakaan osaa olla rentona enkä viihtyä. Enkä missään missä on paljon ihmisiä, paitsi jos olen kännissä.


      • eikukaan
        vänksy kirjoitti:

        "Sääntö 3:

        Siellä ollaan syömässä, ei esiintymässä. Viihdy, nauti olostasi, seurastasi ja ruuasta. Se on sen paikan tarkoitus."

        Se vain on mahdotonta mulle ainakin olla rentona ja viihtyä tuollaisessa paikassa. En missään sukujuhlissakaan osaa olla rentona enkä viihtyä. Enkä missään missä on paljon ihmisiä, paitsi jos olen kännissä.

        seinää vasten, näet kaikki, eikä kukaan voi ahdistaa selän takana.


      • vänksy
        eikukaan kirjoitti:

        seinää vasten, näet kaikki, eikä kukaan voi ahdistaa selän takana.

        Noin teenkin.. En pystyisi edes olemaan niin, että olisi kokoajan tunne että joku tuijottaa jos istuisin jossain keskellä kaikkien nähtävillä. Vaikken normaalisti ole vainoharhainen, niin tuolloin todellakin olisin.:)


      • eikukaan
        vänksy kirjoitti:

        Noin teenkin.. En pystyisi edes olemaan niin, että olisi kokoajan tunne että joku tuijottaa jos istuisin jossain keskellä kaikkien nähtävillä. Vaikken normaalisti ole vainoharhainen, niin tuolloin todellakin olisin.:)

        ite tehnyt niin siitä asti kun kimppuuni käytiin takaa. Tyhmäähän se on, mutta...auttaa.


      • vänksy
        eikukaan kirjoitti:

        ite tehnyt niin siitä asti kun kimppuuni käytiin takaa. Tyhmäähän se on, mutta...auttaa.

        Mun kimppuuni ei edes ole käyty, mutta teen niin silti. Mä en ainakaan pysty tekemään mitään, enkä olemaan normaalisti, jos vaistoan jonkun tuijotuksen.


    • trust me

      mässytä tai tulee oksennus! Älä häslää vaan käyttäydy coolisti nauraa saa mutta ei hakemalla hakea huomiota.

      • alright

        tbh I'd rather not trust you in this case :s


    • oppeliini

      Paitsi että joku toinen keittää haluamasi ruoan, tuo sen valmiina eteesi, puhdistaa pöydän pääruuan (RUOAN?) jälkeen ja tarjoaa jälkiruuan ja kahvin. Eikä sinun tervitse tehdä muuta kuin maksaa.

      Jos menet seurassa voitte sopia edeltäpäin:
      että jokainen maksaa omansa ja jo tilatessa pyydätte eri laskutusta (kaikiste selvin ja reiluin tapa)
      tai:
      Laskun tullessa jokainen laskee oman osuutensa ja täten saatte loppusumman kasaan
      Joku tarjoutuu maksamaan koko laskun ja kieltäytyy ottamasta muilta euroja

      Jos menet yksin:
      ota pokkari mukaasi, usein tilaaminen kestää ja kestää ja on vähän turhauttavaa tuijottaa montakymmentä minuuttia yhtä kynttilän liekkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe