Etikettiopas

Ei muka kelpaa...

Kertokaapas palstan ujoille ja kokemattomille neideille vinkkejä ruokaravintolassa syömisen etiketistä!

Ihmisten on päästävä estoistaan ja Te voitte omalta osaltanne edesauttaa sosiaalisista komplekseista kärsiviä neuvoillanne!

17

826

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j6r6b

      niin paljon kuin mahaan mahtuu ja vielä puolet siitäkin yli. Lautasen on syytä jäädä täyteen ruokaa, kun on lähdön aika.

    • hakukoneeseen "päytätavat"

      • g4ecd

        saa tuoda ruokaa tai juomaa.


      • Ei muka kelpaa...

        että minä niitä opiskelen, vaan nämä estoisuuteen taipuvaiset. Heidän on tultava ulos koloistaan!


      • "Hakutulokset hakusanalla: päytätavat
        #
        Etikettiopas | Miehen logiikka | Suomi24.fi"

        Noudatin neuvojasi, mitä seuraavaksi?


    • vänksy

      Mulla ainakin on etiketti hallussa sekä siihen kuuluvat pöytätavatkin. En vaan pidä ravintolan jäykästä ilmapiiristä. Siellä ollaan niin teennäisen kohteliaita ja jäykkiä ja pitää olla niin sivistynyttä että. Rento koti-ilmapiiri luo paremman pohjan aterialle kuin aterialle.

      • be r

        väärissä ravintoloissa. Niissä, missä mä käyn, voi vaikka oksentaa toisen päälle, eikä se ole iso juttu. Yhtään sivistynyttä sanaa en ole koskaan kuullut.


      • yrjö a
        be r kirjoitti:

        väärissä ravintoloissa. Niissä, missä mä käyn, voi vaikka oksentaa toisen päälle, eikä se ole iso juttu. Yhtään sivistynyttä sanaa en ole koskaan kuullut.

        ..katsonut liikaa vanhoja Suomi-filmejä..


    • Sääntö 1:

      Ole seurassa joka ei ole turhantarkka ja jonka kanssa viihdyt. Silloin etiketin merkityksettömillä yksityiskohdilla ei ole mitään väliä.

      Sääntö 2:

      Älä mesoa tai riehu liikaa. Ts. huomioi lähinnä toiset ruokailijat.

      Sääntö 3:

      Siellä ollaan syömässä, ei esiintymässä. Viihdy, nauti olostasi, seurastasi ja ruuasta. Se on sen paikan tarkoitus.

      Sääntö 4:

      Maalaisjärki.

      • vänksy

        "Sääntö 3:

        Siellä ollaan syömässä, ei esiintymässä. Viihdy, nauti olostasi, seurastasi ja ruuasta. Se on sen paikan tarkoitus."

        Se vain on mahdotonta mulle ainakin olla rentona ja viihtyä tuollaisessa paikassa. En missään sukujuhlissakaan osaa olla rentona enkä viihtyä. Enkä missään missä on paljon ihmisiä, paitsi jos olen kännissä.


      • eikukaan
        vänksy kirjoitti:

        "Sääntö 3:

        Siellä ollaan syömässä, ei esiintymässä. Viihdy, nauti olostasi, seurastasi ja ruuasta. Se on sen paikan tarkoitus."

        Se vain on mahdotonta mulle ainakin olla rentona ja viihtyä tuollaisessa paikassa. En missään sukujuhlissakaan osaa olla rentona enkä viihtyä. Enkä missään missä on paljon ihmisiä, paitsi jos olen kännissä.

        seinää vasten, näet kaikki, eikä kukaan voi ahdistaa selän takana.


      • vänksy
        eikukaan kirjoitti:

        seinää vasten, näet kaikki, eikä kukaan voi ahdistaa selän takana.

        Noin teenkin.. En pystyisi edes olemaan niin, että olisi kokoajan tunne että joku tuijottaa jos istuisin jossain keskellä kaikkien nähtävillä. Vaikken normaalisti ole vainoharhainen, niin tuolloin todellakin olisin.:)


      • eikukaan
        vänksy kirjoitti:

        Noin teenkin.. En pystyisi edes olemaan niin, että olisi kokoajan tunne että joku tuijottaa jos istuisin jossain keskellä kaikkien nähtävillä. Vaikken normaalisti ole vainoharhainen, niin tuolloin todellakin olisin.:)

        ite tehnyt niin siitä asti kun kimppuuni käytiin takaa. Tyhmäähän se on, mutta...auttaa.


      • vänksy
        eikukaan kirjoitti:

        ite tehnyt niin siitä asti kun kimppuuni käytiin takaa. Tyhmäähän se on, mutta...auttaa.

        Mun kimppuuni ei edes ole käyty, mutta teen niin silti. Mä en ainakaan pysty tekemään mitään, enkä olemaan normaalisti, jos vaistoan jonkun tuijotuksen.


    • trust me

      mässytä tai tulee oksennus! Älä häslää vaan käyttäydy coolisti nauraa saa mutta ei hakemalla hakea huomiota.

      • alright

        tbh I'd rather not trust you in this case :s


    • oppeliini

      Paitsi että joku toinen keittää haluamasi ruoan, tuo sen valmiina eteesi, puhdistaa pöydän pääruuan (RUOAN?) jälkeen ja tarjoaa jälkiruuan ja kahvin. Eikä sinun tervitse tehdä muuta kuin maksaa.

      Jos menet seurassa voitte sopia edeltäpäin:
      että jokainen maksaa omansa ja jo tilatessa pyydätte eri laskutusta (kaikiste selvin ja reiluin tapa)
      tai:
      Laskun tullessa jokainen laskee oman osuutensa ja täten saatte loppusumman kasaan
      Joku tarjoutuu maksamaan koko laskun ja kieltäytyy ottamasta muilta euroja

      Jos menet yksin:
      ota pokkari mukaasi, usein tilaaminen kestää ja kestää ja on vähän turhauttavaa tuijottaa montakymmentä minuuttia yhtä kynttilän liekkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe