Keliakian oireet, ulosteesta

Tutina

Tästä ei tuntunut löytyvän sen kummempaa keskustelua mutta:

Olen jo jokusen aikaa ollut keliakiaepäilyn alla ja gluteeniton ruokavalio pelasti päivät, ei enää ripulointia.
Ongelmana ja ihan noin muutenkin kysyisin, minulla käy usein viljaripuloinnin kanssa niin, että ulosteen mukana putoaa punaisia/punertavia paloja. Kooltaan ne ovat ikään kuin pieniä, liiskattuja rusinoita, ikään kuin jostain suolesta tai mahalaukusta putoisi paloja pois! :D

Onko teillä muilla ollut tämänkaltaisia kokemuksia rakenteellisesti?

Lisäksi ihan mielenkiinosta teille keliaakikoille, jos olette syöneet esim. sämpylän, kuinka kauan teillä kestää oireiden alkaminen ja kauanko ne kestävät?

Ai niin, perversseintähän tässä on se, että toinen ristimänimeni on Vilja...

5

10194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keeeliiaakiikkooo

      uloste oli kyllä aika vaalean kellertävää ja noita paloja kyllä huomasin minäkin, muuten ihan tavallista huonosti imeytynyttä paskaahan se oli silloin akuutissa vaiheessa.Jos sun paskan väri on tumman ruskeaa ripuloidessakin keliakiaa ei välttämättä löydy,ohutsuolen koepala tarttis ottaa sultakin,koskaan ei sais jättää diagnoosia pelkän epäilyn varaan koska ravinto on mitä on keliaakikoilla jos terve noita paskoja syö turhaan niin onko järkee.

      • Tsot tsot

        Täyttä paskapuhetta! Ei ulosteen värillä ole väliä, keliakiaa ei diagosoida paskasta vaan muulla tavoin.


    • Kunpa ei

      Minä luulin että "laatat" ovat tomaatinkappaleita, keliakiaepäily on, aika hurjaa. Eikän shitin värillä ole muuten väliä mutta joskus se antaa aiheen lähteä lääkäriin.

    • keliakkia

      huonosti sulavan suolistosairaan shitin väri on yleensä vaaleen kellertävää jos ei ole kysymys normaalista terveen ihmisen tilapäisestä ripuloinnista,mutta näm voi johtua monestakin suolisto sairaudesta,itsellä uloste oli vaaleaa hiukan kellertävää sulamattoman näköistä ei nyt velliä mutta melkein joka tuli ulos todella ikävästi,suorastaan räjähtämällä jolle ei voinut mitään ei siis pystyny pidättelemään yhtään tätä jatku ja jatku tottakai kun söin ihan normaalit leivät sun muut vilja ruoat aina sihen asti kun sain diagnoosin,lopetin välittömästi vilja altistuksen ja jo kolmantena päivänä ruokavalion aloittamisesta suolistoni oli aivan rauhallinen ihan niinkuin en olisi koskaan ollutkaan sairas, uloste kiinteyty väri muuttui normaaliksi ulostin kerran päivässä jne.normaalia elämää siis taas,nuo "tomaatin kappaleet"on kyllä merkki jostain vakavammasta,epäilen keliakiaa koska niitä minäkin olen joskus nähny pöntössäni

      • Anonyymi

        Joo olen ollut kaks vuotta ummetuksella enkä hoitanut mitenkään niin sitten Olin puoli vuotta roiskaisemassa ja Nyt se jämähti kokonaan. Kaivoin kiven siis peräsuolestani ja hiekka Papanaa

        EI ole kiire?
        Vasen puoli hieman kivulias ei paljo ja sitäpaitsi Ei se ollut se Alatie synnytyskään mikään. En omaa tuntoreseptoreita Kai ollenkaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe