BDI-testin tulokset

stash

Elikkä haluaisin tietää minkälaisia tuloksia olette tuosta BDI-testistä saaneet?
Itse tein testin lääkärillä ja tulos oli 42, elikkä vaikeasta masennuksesta kai sitten on kyse.
Olisi vaan kiva tietää vähän muidenkin tuloksia, koska lääkäri sanoi minun pisteitäni todella korkeiksi?

22

10977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhyhry

mä sain lääkärillä 16 ja nyt kun tein niin 10..eli ei juuri mitään ja silti oon masentunut lääkärin mukaan ainakin.
      Sulla on kyllä kamalan korkean kuuloiset pisteet..mä en edes tiennyt että noin korkeaa pistemäärää voi saada siitä.

• vaihtelee

BDI:stä voi kai saada max. 60 pistettä, mulla on 45 ollut korkein. Mielenterveystoimistossa teetetään BDI:tä osviitaksi, ja pisteet ovat vaihdelleet alle parista kymmenestä tuohon 45:een. Kun depressio on kunnolla hoidossa, pisteitä ei tule kovin paljon, vaikka tiettyihin asioihin pyrkiikin vastaamaan vanhasta muistista. Se pitäisikin aina tehdä sen hetken mielialan mukaan tarkkaan tuntemuksiaan punniten eikä vetää lonkalta.

• Kipu ja Tuska

Hei, mullakin BDI 42, eli vaikeasta masennuksesta kyse. Minun tilanteessani aloitettiin suljetulla osastolla hoito itsetuhoisuuden takia, jonka jälkeen alkoi lääkitys. Nyt kaikki hyvin ja kun tein BDI-testin uudelleen kahden vuoden päästä, tuloksena oli 7 :D Nyt olen elämäniloinen ja lähes onnellinen! Tsemppiä tulevaisuuteen!

• klklklk

Tein juuri testin ja sain 16 pistettä masennuksesta, 1 ahdistuksesta, 0 aktiivisuudesta. Itselle oli diagnisoitu keskivaikea masennus muutaman vuosi sitten, sainkohan silloin jotain 21-30 pistettä. Tällä hetkellä sanoisin potevani lievää masennusta, joka ei esiinny joka päivä.

• venla72_

Jos olisin tehnyt testin ilman lääkitystä kohdallaan, tulos olisi aivan eri.

BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio

Sait 4 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että et pode masennusta.

Sait 0 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että et pode ahdistuneisuutta.

Sait 2 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että sinulla on aktiivisuutta ja itseluottamusta siinä määrin, että se auttaa sinua selviytymään eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Tämä parantaa myös mahdollisuuksiasi selviytyä masennuksesta, jos sitä sattuisi kohdallesi.

• stash

No minulle ehdotettiin myös osastohoitoa, mutta kun en ole itsetuhoinen (siis saatan ajoittain viillellä kovassa ahdistuksessa, mutta ei itsemurha ajatuksia) niin ei tarvinnut sinne mennä.
        Lääkitystä lisättiin eli nyt syön cipralexejä ja mirtazapiinejä ja kuulema jos ei mieliala ala nousta niin lisää nappia kehiin.
        Käyn siis tietenkin myös psykiatrilla, mutta minulle puhuminen jotenkin ihan ylitsepääsemätön este, että turhaudun vaan itse lisää kun en saa suutani avattua vaikeista asioista.
        Kunhan ensin saisi lääkkeet kohdalleen...
        Ja tuo tulokseni 42 oli kuulema korkein jonka oma lääkärini oli omilla potilaillaan nähnyt.
        Olin vissiin saanut voittorivin täyrtettyä...

• sannuskainen 34

tein testin kun tuntuu että mieli on maassa suurien huolien ja raskaan vuoden jälkeen. Synnytyksestä vuosi ja sairas lapsi, kahden elämän tärkeimmän ihmisen kuolema yms kaikkea mukavaa taloudellisten vaikeuksien kera..
      Lääkäriin en ole mennyt, pitäisikö? Auttaisiko lääkkeet tilannetta?

Mieli on maassa ja välillä itkettää paljonkin, aikaan saaminen tuntuu vaikealta ja on jotenkin kuoreensa vetäytynyt olo...Kotoa lähteminen esim kylään vaatii melkoisen ponnistuksen vaikka se piristääkin aina. Kuitenkín tuntuu ettei lääkäriä tarvitsisi, kun elämässä on ihanat lapset ja hyviä ystäviä joille voi aina soittaa. Hyvän henkivakuutuksen turvin olisi helppo "poistua" että muilla olisi helpompaa sen jälkeen, mutta elämässä on kuitenkin lapset(joista on iloa päivittäin ja hymynkin ne tuovat huulille joka päivä kun on hyvä hetki..)ja niin paljon hyvää ettei sellaista pysty tekemään. Ajatuksia siis muttei tekoon halua edes..ehkä?

Auttaisiko lääkitys? Miltä sen aloittaminen tuntuu? koko ajan paremmat fiilikset? Miten se hoitaa noita mieltä vaivaavia asioita? Tiedän että on normaalia surra ja se surutyö on tehtäväkin noiden kuolemien takia ja taloudellisilla asioillakin on tapana järjestyä jollain kohtaa mutta kun välillä tuntuu ettei jaksa rimpuilla ja yrittää kun on mieli maassa ja yhden laskun kun saa hoidettua, niin kaksi tulee laatikkoon.

Ja kynnys lääkärin pakeille on todella suuri kun on itse hoitoalalla..

• venla72_

Vertailun vuoksi, tässä Venlan tulos kun bituttaa niin maan prkl, kaikki turhaa, ei mitään mielenkiintoa ja elämä loppu. Tulispa se äkkiä takaisin.
        Sait 27 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 1 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea lievää ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 0 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

• itkettää

Äsken tein netissä testin, 25 pistettä sain siitä. Tänään olen menossa vihdoin ja viimein puhumaan asiasta, josko se siitä lähtisi paranemaan päin...

• Money,money

Pois tuollaiset pistetestit. Jokainen tietää olossaan, milloin on masentunut ja milloin ei ja millainen olo milloinkin on. Pistetestit eivät ole muta kuin lääketehtaiden suunnittelemia, jotta saavat lääkkeitä herkästi myytyä.

http://www.youtube.com/watch?v=47Z_KLGZ8Kw&feature=related

• neera96

56....

• haisuli__

No, mulla tuli 33 pistettä ja sen vuoksi määrättiin Cymbaltaa. "Unohdin" hakea reseptin apteekista. Kertoo ehkä mun aloitekyvyttömyydestä tai halusta unohtaa tietyt asiat. Lääkkeet vain ahdistavat..

• ettäjoo

32 mulla... Pikainen 10min päivystävän lekurin luona ja hoitona "ota tästä resepti ja varaa aika omalle lääkärille 1½kk:n päähän, kun kesäpäivystys on ohi".. Että kivakiittihei...

• NomoreNothanks

Ihan piruuttani tein netissä tuon testin vaikka olenkin sitä mieltä että suurimpaan osaan kysymyksistä vastausvaihtoehdot ovat täysin epäolennaisia, verraten mitä tunnen. Tulos oli 32 pistettä. Ainoa syy miksi voisin mennä lääkäriin on, jos saisin sieltä reseptin nappeihin jotka sopivalla yliannostuksella ja yhdistettynä johonkin muuhun veisivät nirrin lopullisesti. Yöt makaan sängyssä suunnitellen jäähyväiskirjeitä, joita en kuitenkaan voi osoittaa kellekään sillä ystävät ja lähimäiset olen jo onnistunut kadottamaan elämästäni. Mietin mitkä kappaleet haluan soitettavaksi hautajaisissani vaikken usko että kukaan niitä tulisi kuuntelemaan. Tämä taitaa olla kymmenes vuosi tätä helvettiä joten en enää jaksa uskoa että mitään parempaa voisi olla edessä. Olen sinnitellyt kiinni elämänsyrjässä sillä pelkään kuoleman lopullisuutta, mutta pikkuhiljaa olen pääsemässä siitäkin kauhuntunteesta ylitse... En enää jaksa välittää.

• joku sä

48. on niitä muitakin tuloksia tullut, muttei koskaan alle 40.
      mutta on tossa tyhmiä kysymyksiäkin.
      joskus kävin vähän jutustelemassa jonkun psykologin kanssa.
      piti siitä jotain terapiaakin aloittaa.
      ei oo kuulunut mitään melkein 4 vuoteen...

• rosskaa

Ko testin kysymykset ovat outoja mm kohta jossa kysytään omaan ulkonäköön liittyvää.

Minä olen vain rehellinen itselleni, kun vastaan olevani ruma ja vastenmielinen.

Suurta itsepetosta olisi vastata olevansa viettävä, kun on kertakaikkisen ruma, lihava ja luontaantyötävä.

Testissä on muitakin vastaavia kysymyksiä mm seksiin liittyen. Koska olen ruma ja lihava en ole koskaan katsonut oikeudeksi oikeastaan edes ajatella seksiä.

Olemalla rehellinen itselleen saakin kuulla olevansa masentunut.

Omat pisteeni olleet ainakin 10 vuotta yli 40 ja enkä tunne itseäni millääntavoin sairaaksi.. töissä käyn, harrastan ja elän ihan tavallisesti.

En ota stressiä.

• Masentunupaska

Mun tulos oli 53...

• Anonyymi

51 :(

• Anonyymi

Pili pali.

• Anonyymi

Ei ne hippaneuvolatetskat kerro juuri mistään mitään, jos ei niitä tulkita.

Vakavasti masentunut kaikkeen syyllinen varma kuolemansuunta saa toki sen 60 tai jotain. Ja siis niitähän on. Itsekin olin, joskus.

• Anonyymi

Olen n. 180 cm, kiloja tullut taas lisää, en ole vaa'alla käynyt, vittujakos sitä.

• Anonyymi

35 kun äsken tein. En ole ollut koskaan diagnosoidusti masentunut. Eikä ole mitään lääkkeitä ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe