jatkuvat runsaat kammiolisälyönnit

sara123445

Heippa! ajattelin kirjoitella tänne omista kokemuksistani ja kysellä onko kenelläkään ollut samanlaista?Alan jo olemaan ihan loppu näiden oireiden kanssa ja kuolemanpelko jyskyttää koko ajan takaraivossa.Minulla alkoi lokakuussa kauheat migreenikohtaukset,joiden takia olin hoidossa sairaalassa ja sain paljon ja vahvoja lääkkeitä.Sairaalasta pari päivää kotiinpääsyn jälkeen alkoi runsaat kammiolisälyönnit,jotka ovat jatkuneet tähän päivään asti,välillä on bigemeniaa,välillä tulee 3 lyöntiä peräkkäin ja lisälyöntini pahenevat rasituksessa.Viime rasituskokeessa todettiin rasituksen loppupuolella lisääntyviä jatkuvia 3-5 lyönnin pyrähdyksiä.Lisälyöntejä tulee koko ajan aamusta iltaan ja yhtään päivää ei ole ollut,jolloin lisälyönnit ovat olleet poissa,olen niin väsynyt tilanteeseen,etten tiedä enään miten päin olisin.Kaikki testit on tehty ja mitään vikaa ei ole löydetty,muuta kuin elektrofysiologisessa tutkimuksessa todettiin,että lisälyönnit lähtevät monesta eri fokuksesta oikean kammion ulosvirtauskanavasta ja näin ollen niitä ei voi hoitaa ablaatiolla.Onko kenelläkään ollut näin pahoja oireita jotka nimenomaan pahenevat rasituksessa??olisi mukava saada vertaistukea,kun tuntuu että tämä ei tästä helpota koskaan,eikä edes koiran kanssa lenkille pysty lähtemään...

29

12497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei näitä jaksa

      Heippa Sara!

      Itselläni ollut myös jo kohta kaksi vuotta noita lisälyöntejä. Välillä tuntuu olevan parempia päiviä, eli tulee silloin tällöin yksittäisiä lisälyöntejä. Mutta välillä on taas pitkiä aikoja kun lisälyöntejä tulee melkein kokoajan ja peräkkäisiä,sekä jotenkin tuntuu vielä tosi paljon voimakkaammilta.
      Olen myös itse käynny kaikissa mahdollisissa kokeissa, mutta aina on todettu, että terve sydän, vaikka niitä kammio lisälyöntejäkin on näkynyt (holtterissa). Ja vaikka usea eri lääkäri on sanonut, että ei ole mitään hätää ja en ole kuolemassa, niin silti pelottaa. Ei hän tämä voi olla normaalia??miksi minulla ei ole ennen ollut näitä???Onneksi on näitä keskustelupalstoja, täältä olen saannut tosi paljon lohtua kun olen huomannut, että en ole yksin näitten inhottavien lisälyöntejen kanssa:)
      Ens viikolla on taas lääkäri. Haluan päästä taas koeisiin kun alkanu taas lisäntyy entisestän nuo lisälyönnit.Mutta tuskimpa läkäri laittaa lähetetää jatko tutkimuksia.Pitää minua varmaan jo ihan hulluna kun siellläkin on tullut rampattua aika monta kertaa...
      Minullakin alkaa noita lisälyöntejä joskus liikunnan yhteydessä ja etenkin heti liikunnan jälkeen. Siitäkin olen puhunut lääkärin kanssa, mutta ei kuulemma vaarallista. Liikunnan jälkeen kuulemma ihan yleistäkin koska pulssi rauhoittuu.
      Ei kai tässä vaan auta muu kuin koitta jaksaa, ja toivoo ettei mielenterveys mene kokonaan:D! Onhan sitä jo kaksi vuotta kestänyt ja vielä olen elossa, et kai sitä on pakko alkaa uskoo että normaalia tää on..
      Onko sinulla stressiä tai murheita tällä hetkellä? minulla ainakin stressi ja murehtiminen tuntuu vaikuttavan myös lisälyöntejen määrään. Kahvin, lakut ja salmiakin olen jättänyt ihan kokonaan. Alkoholiakaan en käytä juuri koskaan.
      Toivon sinulle paljon voimia ja jaksamista

      • sara123445

        nimin.kammiolisälyönnit ei näitä jaksa.olisi todella mukava jutella vaikka sähköpostin välityksellä,tekisi hyvää jutella jonkun samassa veneessä olevan kanssa,eikä pyöritellä näitä asioita vaan omassa päässään...Mitä kautta voitaisiin vaihtaa vaikka sähköpostiosoitteita?


      • pumpum67
        sara123445 kirjoitti:

        nimin.kammiolisälyönnit ei näitä jaksa.olisi todella mukava jutella vaikka sähköpostin välityksellä,tekisi hyvää jutella jonkun samassa veneessä olevan kanssa,eikä pyöritellä näitä asioita vaan omassa päässään...Mitä kautta voitaisiin vaihtaa vaikka sähköpostiosoitteita?

        Kammiolisälyöntisyys
        Kammiolisälyönnit voivat heijastua taustasairaudesta (esim. sydäninfarktin jälkitila, sydämen vajaatoiminta) tai ne voivat esiintyä itsenäisinä. Runsaat (yli 10/t) kammiolisälyönnit sydäninfarktin jälkeen ovat huonon ennusteen merkki ja nämä potilaat pitäisi lähettää kardiologin arvioon. Itsenäiset kammiolisälyönnit ovat hyvänlaatuisia, mutta osa niistä kärsivistä potilaista on erittäin väsynyt jatkuviin "muljahteluihin" ja "lyönnin väliin jättämisiin". Lääkityksenä voidaan käyttää beetasalpaajaa tai kalsiumsalpaajaa, mikäli tieto lisälyöntien hyvänlaatuisuudesta ei riitä hoidoksi. Elleivät nämä auta ja lisälyönnit aiheuttavat jatkuvia vaikeita oireita, potilas voidaan lähettää kardiologin konsultaatioon varsinaisen rytmihäiriölääkityksen aloittamisen tai katetriablaation harkintaa varten. Ablaatiohoitoon soveltuvat vain itsenäiset, yhdenmuotoiset lisälyönnit (yli 1 000 vuorokaudessa), varsinkin jos ne ovat muodoltaan vasemman haarakatkoksen tyyppisiä ja alaseinäkytkennöissä (II, III, aVF) voimakkaasti positiivisia. Näiden lisälyöntien lähtökohta on oikean kammion yläosassa lähellä keuhkovaltimon lähtökohtaa (ulosvirtauskanavassa) ja ne voidaan hoitaa ablaatiolla suhteellisen turvallisesti.
        Lue lisää:
        http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Rytmihäiriöt


      • ei näitä jaksa

        Olisi ihana jutella sinun kanssa, ja jos voisimme toisiamme tukea. Mutta en sitten tiedä miten se onnistuu, kun itse en mielelläni jakaisi s-postiani täällä kaikille..


      • sydänsairas
        ei näitä jaksa kirjoitti:

        Olisi ihana jutella sinun kanssa, ja jos voisimme toisiamme tukea. Mutta en sitten tiedä miten se onnistuu, kun itse en mielelläni jakaisi s-postiani täällä kaikille..

        moro.minulla on ollut lisälyöntejä kymmeniävuosia lapsesta asti.syyskuussa mulle asennettiin rytmivalvuri sydämen kohdalle ihonalle kun mulla tuli niitä sarjoja eli pyrähdyksiä.niitä on saatu jo monet kerrat taltioitua,yksittäisiä lisälyöntejä on päivisin kymmeniä.tuntuu että sekoo pää.lisäksi mulla vuotaa aortta-ja hiippaläppä ja on vielä pieni reikä kammion seinämässä.mutta nämä viat ovat hyvin vähäisiä,mutta nää lisärit on V---------A.ps.koittakaa kestää.


      • kun menisi ohi
        sydänsairas kirjoitti:

        moro.minulla on ollut lisälyöntejä kymmeniävuosia lapsesta asti.syyskuussa mulle asennettiin rytmivalvuri sydämen kohdalle ihonalle kun mulla tuli niitä sarjoja eli pyrähdyksiä.niitä on saatu jo monet kerrat taltioitua,yksittäisiä lisälyöntejä on päivisin kymmeniä.tuntuu että sekoo pää.lisäksi mulla vuotaa aortta-ja hiippaläppä ja on vielä pieni reikä kammion seinämässä.mutta nämä viat ovat hyvin vähäisiä,mutta nää lisärit on V---------A.ps.koittakaa kestää.

        mulla ja kammioperäisiä ollut yli kymmenen vuotta.On tutkittu myös ultralla sydän.Oli aikoja ettei paljon tuntunut.Nyt pitkään ollut koko ajan.Yölläkin herään niihin.Työn tekoa ne ei häiritse,liikun koko ajan töissä.Eikä ne liikkuessa ainakaaan lisäänny.Pahin on tämä vapaa aika kun ne tuntuu koko ajan.Kävin lääkärissä viikko sitten.Ärsyynyin todella sieltä lähtiessäni.Lääkäri määräsi minulle mielialalääkkeen.Eli näin siinä sitten lopulta kävi:)En todella syö niitä,koska mielestäni päässäni ei ole vikaa,jos en meinaa jaksaa niitä lyöntejä.Olen noita propralia syönyt,niistä ei kyllä mitään apua ole nyt ollut.Ikää minulla on alle 50.


      • kaisuliini
        sydänsairas kirjoitti:

        moro.minulla on ollut lisälyöntejä kymmeniävuosia lapsesta asti.syyskuussa mulle asennettiin rytmivalvuri sydämen kohdalle ihonalle kun mulla tuli niitä sarjoja eli pyrähdyksiä.niitä on saatu jo monet kerrat taltioitua,yksittäisiä lisälyöntejä on päivisin kymmeniä.tuntuu että sekoo pää.lisäksi mulla vuotaa aortta-ja hiippaläppä ja on vielä pieni reikä kammion seinämässä.mutta nämä viat ovat hyvin vähäisiä,mutta nää lisärit on V---------A.ps.koittakaa kestää.

        hei,olen lueskellut näitä koska tyttärelläni 5v on paljon lisälyöntejä ja peräkkäisiä tulee useita holtterissa todettiin 18000kpl/24h! vielä ei aloitettu lääkitystä,tehään unikoe ja jne..koska rakenteessa ei vikaa,joskin aivan pieni läppävuoto! olen todella huolissani!


    • nainen 38 v...

      miten sattuikin...kirjoituksesta on vuosi mutta se on kuin minun kirjoittamani. Olen nyt parin päivän sairaslomalla tämän kammiolisälyöntisyyden takia. Päivystykseen jouduin kun meinasi henki suunnilleen loppua näihin lisälyöntisarjoihin :( , hidastava lääke on ja Diapamit yöksi, että saisin nukuttua. Minullakin nimenomaan siis kammiolisälyöntejä ja nehän jysäyttää oikein kunnolla . Ei auta ei, vaikka kuinka lääkäri hymyssä suin kertoo näiden vaarattomuudesta. Entä sitten kun taju on pari kertaa melkein lähtenyt ? Eikö se ole vaarallista. Holter tulossa ihan kohta. Olisipa kiva tietää mitä ketjun aloittajalle tänä päivänä kuuluu ? Tsemppiä kovasti kaikille !

      • ...........

        siis kaksi vuotta :))


    • watwat

      Voiko lääkäri määrätä betasalpaajia runsaaseen lisälyöntisyyteen ilman ekg:ta?
      Olen kerran sydänfilmin pätkää lisälyönneistäni ottanut ja selviä unifokaalisia kammioperäisiä lisälyöntejähän ne ovat.
      Kohta tarkoitus lääkärille ja ahdistaa ajatus siitä, että tuleva viikonloppu tulee olemaan hirveä aina iltaisin/öisin lisälyöntien takia.
      Pahimmillaan joka toinen lyönti on ekstra ja tämä saattaa kestää tunteja.

      Tai jos määräisivät jotain rauhoittavia, että saisi nukutuksi.
      Ja nukkuessahan tuo lisälyöntisyys tuppaa ainakin minulla rauhoittumaan.

      • näin mulla

        minä ainakin olen saanut Emconcorin , mutta en ilman ekg:tä, tosin siihen ekg:n ei tullut lisäreitä, mutta kyllä lääkäri minua uskoi. Sitten olen maannut päivystyksessä jossa nauhalle tuli juuri samasta kohdasta lähteviä kammiolisäreitä ja juuri tuo voi kestää tunteja kun ne alkaa. minä olen myös saanut rauhoittavaa. Holter on juuri tehty, vastauksia en vielä tiedä. Kyllä sinunkin pitää saada asianmukainen lääkitys, jos yksi lääkäri ei määrää, mene toiselle joka määrää lääkitystä, itse olen ollut tosi tyytyväinen beetasalpaajaan.


    • --nainen69--

      Mulla ollut vuosia niin eteisperäisiä kun kammiolisälyöntejä..ja varsinkin nää jälkimmäiset lisääntyneet..ja kaiken huipuksi mulla sydän lyö aika kiivaasti ja joskus alkaa hulluna takoon..siihen olen saanu beetasalpaajaa jotka kauheena väsyttää mua..enään ei pienet annokset riitä,eli jouduin lääkkeet vaihtamaan vahvempiin..tuntuu että nää beetasalpaajan lisäävät vaan lisälyöntejä välissä..en tiedä..mulla on tutkittu sydän..viis vuotta sitten tehtiin holtter nauhotus,ultrattu ja sepelvaltimoiden varjo aine kuvaus..mitään erikoisempaa ei ole löydetty kun lievät läppävuodot..ny viime viikolla tehtiin taas holtter nauhotus kun välillä isomman muljahduksen tuntiessani silmis hetkeks pimenis..holtter nauhotukses oli yli 200 kammio lisälyöntiä mutta kardeologian mukaan vaarattomia..aiko mulle kirjottaa kuitenkin siihen lääkityksen..kyllä tässä hiukan pelottaa mikä on..kun henkeekin ahdistaa ja ihan vetämätön olo..jaksais kohta edes enään mitään lääkkeitä syödä..

    • huol1

      voi kauheaa Kaisuliini, onko lapsesi tilanne selvinnyt?

    • Lisälyöntinen

      Onkohan kenelläkään selvinnyt mitään erityistä syytä lisäreille vai olivatko ne vain hyvänlaatuisa?

      • jullukka

        Juu olisi kiva kuulla löytyikö mitään syytä?


      • 1väli2

        Riippuu varmaan paikasta ja lääkäristä onko vaarattomia vai ei..Peijaksen sairaalassa tai päivystyksessä kaikki on vaarattomia. Itellä 2 ablaatiota takana tosin eteisvärinän takia nyt tullut kammiolisälyönnit riesaksi jotka tekee mulla olon huonoksi pitää ottaa näihin emconcoria lisänappi mutta ei se mitään auta. Näillä mennään nyt ja toivottavasti pysyy hengissä. Oli tässä taas kolme flimmeriäkin just. Kahvi ei käy alkoa ei röökii ei sydämmessä ei vikaa...löytynyt.


    • Kapa_40

      Tuolla toisessa ketjuissa kerroinkin lokakuussa vaivanneesta oletetusta bigeminiasta, jonka vuoksi kävin kardiologin juttusilla ja tehtiin verikokeetkin mukaanlukien kilpirauhasarvot
      Kuten arvelinkin. ei mitään selitystä löytynyt niitteenkään kautta, bigeminiaoireilu häipyi marraskuun alussa palatakseen varmaan jossain vaiheessa taas takaisin. Kokeiltiin myös Emconcor- beetasalpaajaa Hypolocin sijasta, mutta tuntui aiheuttavan sivuoireita, väsymystä ja tukkoisuuden tunnetta sekä yksittäisten lisälyöntien määrä tuntui jopa lisääntyvän niinä päivinä kun aamulla otin puolikkaan Emconcorin. Joten se siitä kokeilusta
      .
      Tällä kertaa tutkinut kardiologi on yksi Suomen parhaista tietojeni mukaan ja hänenkin lausuma aiempien perusteellisten tutkimusten ja omien havaintojensa perusteella oli että hyvänlaatuinen lisälyöntisyys, joka ei riskeeraa minkään vakavamman kehittymiseen. Sydämen itsessään totesi olevan tutkimusten perusteella oikeinkin hyväkuntoinen, mutta ylivireä ja tuo aiheuttaa noita lisälyöntisyysongelmia. Eli sama lausunto kuin aiemmin tutkimukset tehneellä kardiologilla oli.

      Mutta ei tässä mtään, jos nuo bigeminiatykytykset pysyvät poissa ja lisälyöntien (jotka itse tuntee) määrä alle sadassa päivä, niin kyllä tämän vaivan kanssa silloin pärjaa. Mutta ne jaksot jolloin bigeminia vaivaa monesti päivässä tai lisälyöntejä satoja tai enemmän ovat kyllä ärsyttäviä.

    • LisäLyönti

      Hei

      Löytyisikö vielä vertaistukea tähän kamalaan vaivaan?

      T. Lisälyönteihin väsynyt

    • jaksamista

      Hei!
      En tiedä onko tästä mitään apua tai lohtua kenelläkään, mutta itselläni on ollut aiemmin nuorena kovassa stressissä kammiolisälyöntejä jotka jäivät silloin päälle pitkäksi aikaa ja olivat kauheita..ne tulivat levossa, rasituksessa ei.
      Sen jälkeen oli vuosia(yli kymmenen:)) kunnes taas pari vuotta sitten keväällä alkoivat hirveät lisälyönnit ja ne pahentuivat stressistä joka niistä seurasi..syyksi epäiltiin vaikka ja mitä (tupakoinnin lopettaminen, unettomuus etc) mutta mitään selkeää syytä ei löydetty...kylläkin se ainut lääkitys mitä käytin silloin (vesicare) oli epäilyn alla. Lääke jäi pois, lyönnit jatkuivat, siitä seurasi unettomuus ja unilääkekierre, ei sairaslomaa..tehtiin holter, hyvänlaatuisia kammiolisälyöntejä n200kpl/vrk (se ei ollut pahin päivä kun holter tehtiin)..
      no, kun lopulta koitti kesäloma hiipuivat lisärit ja jäivät melkein kokonaan pois. Syksyllä ne palasivat hetkeksi, tällä kertaa syyksi paljastui uusi nukahtamislääke..se jäi pois, ja lisärit jäivät pois-
      Eli mun keho ei siedä tiettyjä lääkkeitä yhtään! Stressi edelleen aiheuttaa mulle lisälyöntejä sekä unettomuus mutta muutoin niitä ei nyt onneksi ole.
      Toivon voimia kaikille!!! tarkastakaa mitä lääkkeitä syötte. Ja ottakasa huomioon ettei lääkkeen lopettaminen välttämättä heti näy lisäreissä.
      Voimia!!!

    • LisäLyönti

      Hei

      Kiitos vastauksestasi. Lohduttavaa kuulla etten ole ainoa joka näistä kärsii. Mutta kyllä silti on aina niin yksinäinen olo kun kohtaus alkaa. Tai siis jos on paha lisäripäivä. :( mulla menee kausittain nää. Ikinä ei kyllä ole enää päivä jolloin en tuntisi yhtä ainuttakaan muljahdusta, mutta siis kausittain tulee pahenemisvaihe jolloin paljon enemmän lisäreitä ja siitä ahdistun ja pahasti. Ahdistuneisuus lisää lisälyöntejä jne...oikein mukava noidankehä. :,(

      Ekg, 48h-holter, ultra ja rasitus tehty (yksityisellä koska julkisella ei koskaan koettu tarpeelliseksi), hyvänlaatuisia kammio- ja eteislisälyöntejä... mutta silti ahdistaa ja pelottaa.

      Miten näiden kanssa oppii elämään? Vie ilon kaikesta. Mitään en uskalla enää samalla tavalla tehdä kuin ennen.

    • jaksamista

      Hei vielä LisäLyönti!

      Todella kurjaa, että sulla vieläkin lisärit jatkuu:( Mulla oli niitä silloin noin 3-4kk ennen kuin hiipuivat vähemmäksi ja kokonaan jäivät pois vasta myöhemmin..niin että edelleenkin niitä tulee silloin tällöin ja etenkin stressissä tms. Jospa sinullakin käy niin että ne vaan hiipuvat ja jossain vaiheessa loppuvat. Kun kerta ovat aiemmin olleet poissa, et ole niistä kärsinyt koko ikääsi?
      Mulla oli sellainen tilanne, eli lisärit vaan päälle päästyään vaan eivät meinanneet lähteä.
      Mullakin yksityispuolella tehtiin echo jne, kaikki kunnossa. Rasitus mulla jätti lisälyönnit pois mikä oli hyvä merkki, esim 24h holterissa ainut tunti kun ei ollut yhtään lisälyöntiä filmillä oli lenkki jossa kävin. hidas kävely tms ei riittänyt vaan piti oikeasti nostaa sykettä.
      Sydänlääkäri sanoi että silloin kun terve sydän (jolla on herkkyys näihin lisälyönteihin) joutuu "oikeasti" töihin eli syke nousee, se tekee työnsä kunnolla ja näin ollen lisärit jäivät pois lenkillä.
      Uskallatko liikkua niin että syke nousee, sydänhän on todettu sulla terveeksi?
      Suosittelen kokeilemaan, toki varovasti jos et muutoin harrasta liikuntaa.

      Itse tein myös ajatustyötä paljon omassa päässä että "kyllä näiden kanssa voi elää, olen terve, sydän on terve, se vain nyt stressistä sekoilee.."
      jopa auttoi joskus:). Rauhoittumista, vaikka se on vaikeaa, kannattaa koittaa. Ja sitä liikuntaa.
      Sanovat myös että omega3 olisi tärkeää. Itse en syönyt lisäravinteita kuin hetken mutta tsekkasin ruokavaliotani paremmaksi, sydänystävällistä ruokaa jne.

      Eli se ahdistus kun laantuu, myös elimistö rauhottuu. Voimia sulle kovasti, et taatusti ole yksin! Monilla ihmisillä on kokemusta vastaavista, kun rupeaa juttelemaan niin ihan läheltä on löytynyt kohtalontovereita.
      Pääset niistä vielä:) tsemppiä
      Ps onhan sulla tutkittu kilpirauhasarvot että ovat ok?

    • LisäLyönti

      Hei taas

      Kiitos tosi paljon kun jaksat vastata. Oikeesti. Ilahduin tosi paljon kun huomasin että olit kirjoittanut.

      Juu, olen tutkitusti terve. Ensin mulla oli 24h holter, sitten ultrattiin. Olin hetken onnellinen ja tuntu että synnyin uudestaan. Mutta ei siinä kauaa mennyt kun pelko palasi. Eli sitten parin vuoden kuluttua tehtiin rasitustesti pyynnöstäni, sillä mulla todellakin tulee lisäreitä myös liikunnassa. Joskus enemmän joskus vähemmän. Pidinkin liikunnasta sellasen parin vuoden tauon. Mutta nyt uskallan taas välillä liikkua.
      Rasitustestin aikana tuli todella paljon lisälyöntejä, mutta kardiologi käski vaan jatkaa, kuulemma hyvänlaatuisia ja normaalia että tulee.
      Jälleen kerran rauhoituin ja hetken osasin taas elää.
      Pikkuhiljaa se pelko taas palasi ja tänä keväänä maksoin 48h holter-tutkimuksesta.

      Tällä kertaa tallentui vain 27 kappaletta kammiolisäreitä ja 17 niitä eteisperäisiä. (Silloin muutama vuosi sitten tuli lähes 1000)

      Taas tuli sama diagnoosi, eli hyvänlaatuisia ovat. Mutta kun se tunne on aivan kamala.

      Joskus en mieti mitään muuta kuin sydäntä...jätän asioita tekemättä ja jätän matkoja väliin jne... sairastan tän kaiken lisäksi ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriötä. Tiedän että kumpikin ruokkii toisiaan.

      Mulle on määrätty Propralia (sen ekan holter-tutkimuksen jälkeen) ja sitä mun pitäis ottaa kun muljut häiritsevät. Mua vaan pelottaa ottaa lääkettä, koska sitten jos ne silti, lääkkeestä huolimatta jatkuu, niin flippaan totaalisesti -> mitä mä sitten enää voin tehdä!?!

      Oon aivan loppu ja tekisin mitä vaan jotta pääsisin näistä eroon. :,(

      Mulla tulee näitä lisälyöntejä yksittäin, sarjoissa peräkkäin, nopeita, hitaita, raskaita, kevyitä jne you name it..
      Jokainen on toistaan pahempia

    • jaksamista

      Hei vielä LisäLyönti:)

      Kiva jos voin lohduttaa sua edes hieman. Itsekin kovasti kaipasin vertaistukea, ei sitä hirveästi löytynyt mutta tosiaan kun töissä esim puhuin asiasta niin löytyi muitakin. Huomasin että toisilla oli paljon pahempiakin kuin mulla ja eräs tuttava kertoi käyttäneensä jo vuosia lääkitystä.
      itsekin olin peloissani kokeilemaan propralia jms mutta mulla syynä oli lähinnä se että syke on mulla alhainen ja propral laskee sitä ennestään. Kerran otin puolikkaan, taisin sitten sen turvin nukahtaa. Eli mulla alkoi monesti sykkeet sekoilemaan iltaisin tai kun rentouduin kotona (oikeasti rupesin varmaan pelkäämään yötä..)niin lisärit tulivat sarjoina. Unilääkkeillä nukuin kk ja olin jo ihan seko unenpuutteestakin (sain unta sen 4h/yö), sydänlääkäri ihmetteli että miksi olen töissä. Työterveyshuolto ei katsonut aihetta saikkuun. Onneksi siis loma alkoi kuitenkin lopulta jolloin lisärit rupesi hiipumaan kun sain nukuttua ja toki lääkkeen lopettamisestakin oli jo kulunut yli 2kk.
      Ei sulla ole taustalla mitään lääkettä mikä olisi laukaissut lisärit?
      Luulenpa että se stressi nyt ylläpitää sullakin lisälyöntejä, olet vissiin herkkä ihminen kuten olen itsekin. Kärsin nuorena myöskin paniikkihäiriöstä. Lohduksesi voin sanoa että siitäkin voi päästä ja pääseekin.
      Oikeastaan ainut neuvo mitä voin sulle antaa on se vaikein kaikista eli lopeta niiden miettiminen. Päätä vaikka että näitä nyt tulee, ei haittaa, en kuole näihin. Ett antaa tulla vaan, elän silti täysillä. Liikuntaa lisää, etsi asioita jotka tuo sulle iloa, tee sellaisia asioita. Ja puhu ihmisille, saatat löytää lohtua ja apua kun huomaat ettet todellakaan ole yksin!

      Voimia ja jaksamista:))
      Olen ollut tuossa suossa missä olet, tiedän mitä koet. Halaus:)!!!!

    • LisäLyönti

      Kiitos ihana vastauksestasi. Joo, koitan uskoa parempaan. Ja hoen itselleni että mut on tutkittu ja hyvänlaatuisiksi todettu, enkä siis näin ollen näihin kuole.

      Välillä meinaa vaan voimat loppua kun tämä riesa ollut lapsuudesta lähtien ja aina mä vaan uudestaan joudun tähän pelkokauteen.

      Kiitos vielä tsempeistä <3 ja ihanaa kesää

      • jakselemisiin

        Minullakin on pelkoja terveyteni takia, mm sydämen. On ihan kamalia ahdistustiloja.
        Ehkä hiukan helpotti, kun luin jonkun sanoneen, että pahin on pelko, ei se vaiva,
        pelko voi olla pahempi kuin vaiva.

        Olen yrittänyt sitä sisäistää "puhumalla" itselleni:
        Ole rauhallinen, ei tapahdu mitään. Pelko on pahin viholliseni,
        se jopa pahentaa vaivoja. Rauhoitu, lakkaa pelkäämästä.

        Ei se aina tepsi,mutta joskus helpottaa ja joka tapauksessa toivotan: Mielenrauhaa sinulle !


    • jaksamista

      Ole hyvä vaan LisäLyönti ja oikein ihanaa kesää myös sinulle<3 !!!
      Lippu korkealle:)!!

    • LisäLyönti

      Kiitos teille <3

    • Lisäri
    • Anonyymi

      hei,
      Kahden vuoden ajan mulla on ollut useammankin sydänkohtauksen tutusia kohtauksia ja tykytyksiä.
      Ei niitä kuitenkin ikinä saatu holterin. Viime viikolla päätin mennä jälleen kerran lääkäriin, ja tosiaan multa pyydetiin vuorokauden holteri, jonka mukaan oli 1500 yksittäisiä kammiolisälyöntejä.
      Onko ketään kokenut tollasta tai osaanko ketään sanoa mistä voisi johtua.
      Mulla on myös ollut pitkään aikaan matala ala verenpaine niin liittykö se siihen?
      Ja liittykö närästys tai vatsa kivut ja röyhtäsyt asiaan vai onkohan se eri peli?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe