Sain kissanpennun reilu viikko sitten. Pentu on nyt 14 viikon ikäinen. Kissani tulee huonoista oloista, kamalilta ihmisiltä jotka eivät ole sitä mitenkään hoitaneet. Kaikenlaista vaivaa on johon eläinlääkäriltä saa apua, mutta hyvät kissaihmiset, kertokaa mitä ihmettä minä voin tehdä kun kissani syö kissanhiekkaa ja käy pyörimässä siinä niin että koko kissa haisee aivan karmealle? Laatikolle osaa kyllä tehdä tarpeensa mutta se käy ihan huvin vuoksikin pyörimässä siinä. Onko kellään kokemusta? Jotain vinkkejä? Olen ihan avuton ja kysynyt apua ties mistä mutta kukaan ei tunnu tietävän! Onko kissan mahdollista oppia pois tuosta tavastaan?
kissa syö kissanhiekkaa ja pyörii siinä
4
1558
Vastaukset
- eläinrakasnainen40
tarvitsee kiireesti apua,tilanne on vaarallinen.Älä jää yksin vaan ota yhteyttä pikaisesti lähimpään eläinlääkäriin tai sinne paikkaan missä olet tottunut lemmikkisi käyttämään.Voit myös kysyä neuvoa helsingin eläinsuojelu yhdistykseltä,heillä saattaa olla hyviä vinkkejä.Koita keksiä kissalle kaikkea kivaa puuhaa,vaaralliset lelut laita veks.Joissain lelu hiiris on muovi nenu ja silmät ne saa kyllä pois otettua.Eläinkaupassa on yleensä aika hyvä valikoima ja itse voi kehitellä jotakin mukavaa puuhaa kissoille. Kokeilepa puupohjasta hiekkaa,sitä mä suosittelen,Pellets Best Friend 10l on aito luonnontuote,hinta n.6e paikkeil,ei siis kovin kallis.Sitä saa k-ryhmän kaupoista,itse haemme sen citymarketista.Me käytettiin aikasemmin euro s. .hiekkaa,nyt iho ongelmaisen kisun vuoksi vaihdoimme puupohjaseen,kissallamme on vielä tutkimukset kesken.Toinen kissamme Aapo on osoittanut mieltä,mutta Feliway suihke merkkailu paikkaan on auttanu aika kivasti.Feliway muutenkin näyttää auttavan,kun sitä laittaa kissa ei saa olla siinä lähellä,voi laittaa kaapin kulmaan alas,oveen alas jne. . on helposti syttyvää.Laitahan kuulumisia miten on mennyt.Mukavia ja turvallisia Kissan Päiviä Kissallesi,pian pikku kissasi on aikuinen ja sulle Tsemppiä ja Kaikkea Hyvää! Kissasi varmasti Kiittää sua kun pelastit huonoista oloista.
- Nimimerkkikin
Meillä kävi pentu pyörimässä kissanhiekassa, se tuli meille eläinsuojeluyhdistyksen kautta sellaisesta taloudesta jossa oli liian paljon kissoja. Se piti laatikkoa piilopaikkanaan ja ainoana turvallisena paikkana talossa. Kun se vähän rauhottui ja tottui olemaan, loppui myös laatikossa pyöriskely. Teillä on ilmeisesti jotkut muut syyt takana kuin turvattomuuden tunne? Eikö eläinlääkäri osannut neuvoa mitään? Itse vain pesisin sitkeästi kissan siihen asti että hiekkaleikit loppuvat. Jos kyse on jostain turvattomuuden tunteesta, voit koittaa laittaa johonkin sivunurkkaan sille oman "pesän" pahvilaatikosta.
Kaverin kissa söi hiekkaa, joka oli sellaista isojen merisuolakiteiden näköistä. Nyt käyttävät pellettejä, ja pureskelu loppui. Tietysti ne välillä leikittävät papuja mihin sattuu kun ne pelletit pyörii niin kivasti lattialla, mutta se ei ole vaarallista. Papelot nyt sentään hajoavat ja tulevat ulos kakan mukana, jos se niitäkin rupeaa syömään. Ainakaan ei pääse syömään hiekkaa, plus itse allergikkona en pystynyt elämään hiekkataloudessa kun se pöly otti niin ikävästi keuhkoihin. (Joo, pöly- ja kissa-allergiasta huolimatta rakastan elukoitani niin paljon että mieluummin kärsin hitusen kuin annan ne pois.) Paljon virikkeitä pennulle!
Pellettejä saa muuten halvemmalla vaikkapa agrimarketista, jossa 20kg maksoi 8.50€. Hinta on siis hitusen halvempi kuin Best Friendsin (vaikka on kyllä vähän vaikea vertailla hintaeroa, kun epäilen ettei 10l muutu suoraan 10 kg:ksi). - kolkku
Kiitos neuvoista molemmille! :) Nyt on kissani ollut pyörimättä ja syömättä, kun vaihdoin pelletteihin. Ensin ei meinannut millään tykätä niistä, niin kokeilin laittaa tuttua ja turvallista hiekkaa puolet ja puolet pellettejä. Siihen tottui ja nyt tällä hetkellä on pelkät pelletit käytössä. Tulee muuten tosiaan paljon halvemmaksi käyttää näitä pellettejä, eivätkä pölyä tai haise. Ihanaa, kiitos vielä! :)
- eläinrakasnainen40
mukava kuulla hyviä uutisia,kärsivällisyys palkitaan=)Aurinkoisia pakkas päiviä ja kaikkea hyvää sinne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213327
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402692Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532260Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2112234Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131709Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191519Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521471- 971379
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621211Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951174