omaan myrkkyynsä?
Miksi skorpionit eivät kuole, kun käyttävät hyödykseen eläintä, jonka ovat tappaneet omalla myrkyllään?
miksi skorpionit eivät kuole
2
927
Vastaukset
- Käärmemies
En tiedä onko kyse samasta ilmiöstä, mutta sama ilmiöhän pätee myös myrkkykäärmeisiin. Ja mikä hämmentävintä, ihminenkin voisi periaatteessa juoda tiettyjen käärmeiden "normaalisti" tappavaa myrkkyä ilman että se olisi haitallista. Myrkky nimittäin vaikuttaa joutuessaan verenkiertoon. Mutta ruoansulatuskanavassa myrkky ei pysty vaikuttamaan. Eli niin kauan kuin ruoansulatus on kunnossa, ei myrkky vaikuta. Mutta jos ruoansulatuksen missään osassa on haavaumaa tms. josta myrkky pääsee verenkiertoon, muuttuu temppu vaaralliseksi. En siis suosittele käytännössä. Mutta noin niinkuin periaatteessa.
Itse kysymykseen vastaus voi myös olla immuniteetti: skorpioni voi olla immuuni omalle myrkylleen.- tania78
Kuten edellinen jo totesi, vatsa ja verenkiertoon päätyvä myrkky ovat eri asia.
Skorpiooni tuskin kuitenkaan pistää itseään ? Tai käärme ?
Verenkiertoon joutuessaan myrkky voisi tehdä tuhojaan...
Luonnossahan on muutamia lajeja, jotka pyydystävät oman lajinsa pienenpiä yksilöitä.
Osan myrkky vaikuttaa hermostoon, osa salpaa hengityksen ja sydämen, osa vain aiheuttaa kuoliota ja sisäistä verenvuotoa ( esim: kyy, joka ei ole meille kovinkaan vaarallinen )
Jos käärme purisi itseään... ?
Kyllä aika kinkkisen kysymyksen esitti tuo alkuperäinen, mutta näin se suurinpiirtein toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024218
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463778Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat993157Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.431589Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191448Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58341380Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251375Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271351Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1161130Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151053