Olen pian 17vuotias tyttö ja etsimässä itselleni sopivaa koiraa.
Perheessämme on ollut metsästyskoiria (muutama gordoni ja isomünsteri) joista 9v gordoni tässä vierellä. Muut kaksi jo edesmenneitä. Gordonin seurana meillä on myös lapinkoira joka täyttää 6v helmikuussa. (tämä on itseasiassa isoveljeni koira)
Minä olen perheessä se joka koiria lenkittää joka pvä (n.tunnin lenkkejä) ja pääosin syöttääkin ja touhuilen muuta, kuten koulutan ja käyn koirapuistossa. Olen myös pienestä pitäen hoitanut s.huskyja joita mummullani oli sellaiset 61kpl kun hän vielä ylläpiti safaria. Niihin olen kovin ihastunut, mutta rotuna ei ole kovin sopiva, vaan kovapäinen?
Asumme isossa omakotitalossa, lähiössä ja on aidattu piha. Aidatulle pihalle aina pääsy kun olemme kotona ja vanhempieni tyäaikojen takia koirat ovat voin muutaman tunnin yksin siitä kun lapset lähdemme kouluun.(sisko15v, veli pian 19v)
En halua 24/7 metsästyskoiraa, mutta koiran joka kuitenkin viihtyisi/pärjäisi metsällä. Ominaisuuksia joita haen:
-"helposti"/mielellään oppiva
-kyky rauhoittua kotona
-pitkiä lenkkejä jaksava (1h - > viikon metsä/kalareissuja)
-keskikokoinen tai suurempi
-ei kova metsästysvietti(noutajat käyvät, mutta ei seisovia/ajavia)
-iloisen rempseä luonne olisi toivottava
-sisällä viihtyvä(suurimman osan vuodesta vietämme kuitenkin kotona)
Voisin harrastaa kaikkea sitten rodun mukaan; agilitya, tokoa, vetoa yms. Nyt ongelma on se, että en tahdo löytää sitä juuri oikeaa rotua itselleni. Gordonin otan joskus aikuisena kun auto on käytössä ja pääse metsälle useammin.
Olen miettinyt tolleria, ihastunut kultaiseennoutajaan ja siperian huskyyn. En kuitenkaan osaa millään päättää sitä juuri oikeaa rotua ja toivoisin saavani hyviä ehdotuksia teiltä muilta osaavilta koiraihmisiltä! :)
Mikä rotu sopisi?
imm3
2
290
Vastaukset
- judj
kultsua se pysyy lähelläs
- nfnfjn
samaa mieltä kultsu tai tolleri ehk enemmän kultsu!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2022784Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1622490Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061162- 64951
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait255899Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies104881Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20879Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka306869Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22748Onneksi tapasin sut
Ilman sua olisin jatkanut pään lyömistä seinään eli samanlaisten miesten etsimistä. Tajusin, mikä menee pieleen vasta ku93739