Kaksi vuotta kahvilan alla
Sunnuntai 5.7.2009 klo 12.10
Helsingin kaupungilta ei heru vuokra-asuntoa Elijahu Källille.
- Olen asunut vuodesta 2007 Hietaniemen rantakahvilan alla city-kettu Micke seuranani, Elijahu Källi, 38, huokaa.
Källi on käynyt turvallisuusalan koulutuksen, ollut vartijana ja sen jälkeen henkivartijana. Töitä ei ole ollut pitkään aikaan. Alamäki alkoi, kun alkoholi tuli kuvioihin mukaan.
- Kun poikani äiti lähti vuonna 1996, aloin ryyppäämään. Lensin pihalle silloisesta kämpästäni vuonna 1998 maksamattomien vuokrien takia. Sitten aloin juomaan paljon enemmän ja majailin kavereiden nurkissa.
Miten pärjäät siellä?
- En pärjääkään. Ensimmäinen talvi oli helvettiä, sillä oli niin kosteaa. Kosteus on paljon pahempaa kuin kylmyys. Viime talvena taas oli todella kylmä.
"Häpeän tilannettani"
- Saisin yösijan, vaikka joka yöksi, sillä ystäväni ovat kilttejä. En halua häiritä heitä, koska heillä on perheet ja häpeän omaa tilannettani. Istun yleensä yksin, Källi kertoo.
- Helsingin kaupungin asuntojonossa olen ollut kaksi vuotta ja hakemukseni olen uusinut kuuden kuukauden välein.
Mitä kaupungilta on vastattu sinulle?
- Helsingin kaupungilta ei sanota minulle yhtään mitään muuta kuin: "olet jonossa, uusi hakemus kuuden kuukauden välein", Eli toteaa synkkänä.
"Autan nuoria"
Hietaniemen rannalla kaikki tuntevat Källin. Kaikki haluavat auttaa.
- Uimavalvojat ovat hirveän ystävällisiä nuoria ihmisiä. Nuoria kiinnostaa ylipäätänsä tilanteeni ja he tulevat katsomaan minua usein, Källi sanoo lämpimästi.
- Autan nuoria kaikin tavoin, miten pystyn. Minulla on usein pullo suolavettä mukanani siltä varalta, jos jollain nuorella on alkoholimyrkytys. Olen tutustunut myös nuorten vanhempiin ja he pyytävät minulta usein apua.
Sympaattiselta vaikuttavan Källin elämä on päivästä toiseen samaa uuvuttavaa taistelua.
- Nukun neljä tuntia yössä. Herään aikaisin, menen aamutoimille Hietaniemen vessaan ja sen jälkeen istumaan Väinämöisen kentälle.
- Viikon kiinnekohtani on sunnuntaisin, kun pelaamme kavereiden kanssa jalkapalloa Väiskin kentällä, Källi kertoo hymyillen.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907059855607_uu.shtml
_______
Käsittääkseni tuolla on myös homeongelma.
Kuinka kaupunki auttaa?
Kovaosaisimpien ongelma
0
195
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1709991Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523305Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja483061- 632784
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2022149- 1142103
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251963Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä651581Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121336Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221316