Anubiksen jalokivet

Valkonoita

Murretut elimet
saviastioissa

Palaamme täyttämään tyhjiön
jonka puhkaisimme
elämän kireäksi pingoitettuun kalvoon
paikallamme aikajanassa

Me paljasjalkaiset
vastasyntyneet entropia yksiköt
Painepuristetut
ja hienohiotut
biosfäärin timantit

Auringossa kylpevät purjelaivat
matkaavat maailman ääriin
Ja papyruksien kadonneet salaisuudet
säilyvät jossain
asymmetrisen hiilen multipleksisena
henkeä haukkovana
kauneutena

7

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka olenkin ollut alusta saakka runojesi ihailija,
      niin tämä on kyllä jotain aivan uskomatonta tekstiä.
      Kuljetat lukijaa kuin sadun maassa, arvoitusten keskellä
      ja rikkauksien hohteessa.

      * sanaton *

      PS Olet taikuri.

      • Ei kai nyt sentään. :) Täytyy nyt kyllä sanoa, että olen koko päivän ollut niin pahalla tuulella, että on ihana kyllä saada hyväksyvää palautetta vaihteeksi! Hassu juttu sinänsä, että tarkoitukseni ei kuitenkaan alunperin ole kirjoitella niinkään arvoituksellisesti, mutta kyllä jätän paljon selittelemättä, joten tulos on mitä on. Ihanaa, että löydät sanoistani niin paljon irtiotettavaa :)


    • scarabaeus

      ... no nyt tätä lukiessa tuli ihan mieleeni runoilija Jarkko Tontin runot,
      ja jotenkin taas sitten ihan tuossa lopussa tuo viimeinen sana kun tupsahti
      niin käänsin sen itselleni niin että

      muutin yhdenkirjaimen...elikkäs sujautti pääkoppani kauneutena:
      kauheutena

      ... että näin nyt tulkitsin itselleni tämän runon, ja sehän on minun tulkintani.

      Kokonaisuutena ottaen runosi on minulle hyvin yläsfääristä menoa
      josta lukiessani

      nautin.

      Juu.
      Kirjoita lisää!

      • kauheutena...

        näkökantoja lienee monia
        kysymys on siitä miten tahdot virittää itsesi
        haluatko olla kauhistunut
        vai ihastunut

        (hurmioitunut mikroskooppisen pieniin
        ihmeisiin)


    • Miekko

      Tätä lukiessa huomaan kuin ajautuvani virtaan.. ajatuksen vaihde vaihtuu vapaalle.. ohjaus siirtyy automaattiohjaukselle. Sanat tulevat myyttisenä juoksuna, merkityksensä menettäen vain kauneudesta nauttien. Tässä yhdistyvät hmm.. anteeksi etukäteen löytämättömät ja kuvaamattomat sanavalintani.. romanttinen uinuva harhailu ja epäsentimentaalinen järkeisoppi. En edes tiennyt ennen että näitä voi yhdistää. Pidän tuosta vastakohtaisuuden luonnista.. ja anteeksi vain.. minusta runo on kaunis ennen kaikkea muuta.

      Erityisesti tuo viimeinen kappale on huikean kaunis, aivan uskomaton...

      • "romanttinen uinuva harhailu ja epäsentimentaalinen järkeisoppi"
        Nuo kaksi juuri pitääkin yhdistää. Kumpikin määrittää toista sillä mistä on itse vajaa. Toisaalta rajoittaakin, mutta sen näen hyvänä (kehittävänä) ominaisuutena.

        Elämän kiertokulku ja sen kauneus... se on niin paljon enemmän kuin mitä ensikatsomalta huomaakaan. Tulee mieleeni kohta Donna Tartt:in kirjasta(The Secret History):
        "Whatever we find beautiful, we quiver before it".


    • Minanoita

      Tässä oli jytyä, se rätisee ja paukkuu
      vieläkin tään noidan silmissä!

      Erittäin hieno:)))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe