Onko minun isänä mitenkään mahdollista saada puolia lapsilisistä, jotka äiti vie
Minulla on kaksi lasta jotka ovat kirjoilla äitinsä luona. lapset ovat meillä vuoroviikoin, olemme tehneet soskussa paperit, ja en maksa elatusmaksuja.
mutta mielestäni minulle kuuluisi puolet lapsilisistä koska lapset ovat puolet kuusta minulla, äiti ei suostu tähän koska silloin kuulemma kynisin hänet ihan tahallani.. mutta ajattelen enemmän tässä lapsia, koska nehän ovat tarkoitettu lastenhyväksi eikä äidin ns. vkl elämään käytettäväksi.
osaako joku antaa neuvoa?
lapsilisä asiaan apua
6
558
Vastaukset
- 12+15
on täysin vanhempien välinen asia. Lapsi voi olla kirjoilla vain yhdessä osoitteessa ja sille vanhemmalle jonka osoitteessa lapsi on kirjoilla maksetaan lapsilisä. Jos äiti suostuu siihen, että toinen lapsista on kirjoilla sinun osoitteessa niin sinä saat lapsilisän suoraan kelalta. Muuta neuvoa ei ole kuin se, että neuvottele lasten äidin kanssa, mikään instanssi ei asiaa ala hoitamaan, eikä tuosta kannata mennä oikeuteen ainakaan, sillä se vasta tulisi kalliiksi.
- hnrhby
käsittääkseni ei. ainoo ois jos toinen lapsista olis sun kirjoilla ja siitä saisit lapsilisät. jos nyt satasesta kuussa haluat rikkoa tai repiä välejä.
- satanenko?
lapsilisäkorotus on 46.60e normaalin päälle....eli n 150e ja joillekin se on iso raha.
- kahdenlapsenisä
ei ole mitään toivoa että äiti antaisi toisen lapsistaan minulle kirjoille, ja tiesinkin jo tuon mahdollisuuden, mutta oisin toivonut että joku ratkaisu olisi vielä ollut. Ottaisin kummatkin lapset itselleni asumaan jos äiti antaisi, niillä olisi niin paljon parempi olla minun luonani, ja sitä lapsetkin haluaisivat, mutta äiti ei suostu tähän puhtaasti juuri sen rahan takia, koska hän menettäisi monia tukia, ja päivääkään hän ei ole tehnyt töitä, meillä iseillä on niin huonot kortit näissä huoltajuus asioissa...
Harmittaa kun omakin rahatilanne on huono koska olen työttömänä, ja se olisi iso raha se 50 euroa lisää kuukaudessa.
mutta kiitos kuitenkin vastauksista.- kuuden äiti
Voi kuule kahdenlapsenisä! Syytät lasten äiti siitä, että pitää lapset itsellään rahan takia. Mutta sitä samaahan sinä itsekin tekisit, ottaisit lapset rahan vuoksi itsellesi.
"Harmittaa kun omakin rahatilanne on huono koska olen työttömänä, ja se olisi iso raha se 50 euroa lisää kuukaudessa." - sinkku kumi
kuuden äiti kirjoitti:
Voi kuule kahdenlapsenisä! Syytät lasten äiti siitä, että pitää lapset itsellään rahan takia. Mutta sitä samaahan sinä itsekin tekisit, ottaisit lapset rahan vuoksi itsellesi.
"Harmittaa kun omakin rahatilanne on huono koska olen työttömänä, ja se olisi iso raha se 50 euroa lisää kuukaudessa."jos päättäisin niin ette saisi kumpikaan
pitää ensin miettiä mihin se mulkku työnnetään ja
milloin jalat levitetään.
eli jos ei ole varaa lapsiin niin ei niitä sit pannakaan alulle.
lapsilisät pois kaikilta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup665301Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1324145Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771712- 631385
- 2611107
- 471092
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E120917Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim43752Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31683Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.38652