Pulssi hidas?

ghghghghghghghghgh

Pulssini oli kolme kuukautta sitten aika korkea, joku 94. Tähän mennessä olen laihtunu aika roimasti (olen anorektikko) ja pulssi on vähän yli 70. Onko tämä vaarallista ja mistä johtuu, että pulssi on hidastunu?
Väsyttää koko ajan hirveesti..

13

5002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyönti

      Ihan normaali pulssi on. Kun mä olin pahimmillani, niin oli vähön päälle 40. Mutta älä silti tavoittele sitä, meinasin kuolla. Nyt on 65 ja hyvä, sanottiin, kun oon vielä vähän sairaana.

    • LepakkoXY

      94 lepopulssina on kyllä turhan korkea. Eikös 70 ole ihan hyvä.

      • eve..e-

        Hidastuva pulssi on yleensä anoreksiassa merkki säästöliekistä. Kroppa säästää kaloreita, ja siksi sydänkin alkaa käymään ikäänkuin "pienemmällä teholla" jotta energiaa sen toimiseen ei kuluisi niin paljon. Kun energia vaje ja normaalipaino palautuvat, usein pulssikin korjaantuu.
        On myös mahdollista, että sydän alkaa löymään tavallista "hurjempaa" eli pulssista voi tulla liiankin korkea.
        Leposykkeenä pulssi 70 on vielä normaali, mutta liian matalassa sykkeessä on vaarana, että sydän pysähtyy kokonaan.

        Itse pahimpina sairausaikoinani pulssini oli alhaisimmillaan 36. Vietin kuukausia sydänmonitoreissa, joka hälytti jos pulssi meni liian alas.


    • lalallalalalalalaaa

      lepopulssi. Mä oon urheilullinen ja mun lepopulssi on melko alhainen, siin 48-49 lyöntii minuutissa. Mut mun tapaukses se tarkoittaa et mulla on vahva sydän. :) En oo siis mikää luuranko. Jos on alipainoinen niin pulssi hidastuu ihan päinvastaisesta syystä, silloin keho on säästöliekillä ja sydänkin lyö hitaasti säästääkseen energiaa jolloin verenkierto on heikkoa ja paleltaa.

    • omomom

      mulla pulssi 50-55..
      kävin just lääkärillä ja sano että se on aika hälyttävää..
      ja jos pulssi on jotain 40 niin joutuu osastolle välittömästi.

    • +++

      Kiva..miun yösyke 28 ja en edes ymmärtänyt sairastavani.. Nyt olen kunnossa sykettä myöten:)

    • sama täällä, sairaalaan jouduin kun pulssi laski liian alas ja tuli rytmihäiriöitä...yöllä kävi jopa 27 syke..enkä itsekään oikein ymmärtäny sairastavani. Ihme että päästivät suht nopeasti kotiin, ei oo vieläkään parin kuukauden aikana pulssi heilahtanut mihinkään suuntaan, korkeintaan madaltunut entisestään who knows. Että älkää päästäkö itseänne liian pahaan kuntoon vaan tulkaa järkiinne ajoissa !

    • +++

      Ai miunkin pulssi yösukkeellä 28 enkä edes ajatellut sairastavani. Liikun kyllä kuin hirvi ja ajattelin sen johtuvan siitä..Nykyään normaali elämästä nauttiva nainen...luojan kiitos ! :)

    • Joensuunkuningatar

      Minulla 58 olen toipumassa anoreksiasta

    • syömishäiriöinen

      Mulla yöllä tippuu alle 40, alin on 36. Hereillä ollessa syke on 40-50. En oo osastolle joutunu.

    • pumpupum

      90 on kyllä aika korkea leposykkeeksi.
      Sykkeen hidastuminen johtuu siitä, että sydänlihaksella ei ole energiaa pumpata täydellä teholla. 70 on sinällään normaali syke, mutta kun huomioi tilanteen, on lasku huolestuttavaa. Jos syke laskee vielä lisää, mene suosiolla lääkäriin - jos et halua kuolla äkilliseen sydänpysähdykseen.

      Itse kuntoilen paljon, ja leposykkeeni on 40-45. Osastolla ollessani taisi olla joku 38.

    • Ovi

      Ystävän pulssi 46. Ei lähde sairaalaan. Mitä voin tehdä?

    • Anonyymi

      Sykkeeni on noin 45-50

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe