kylkeen pistää/voiko mitään tehdä?

autsh..

elikkäs rv 37 ja vauva jotenkin tai joku painaa jotakin :) eli vas. rinnan alla ylimmän kylkiluun tienoolla pistää, täysin paikallaan ok, paitsi nyt kun flunssa iski niin sattuu niistää ja hengittäminen raskaasti pitkälä vedolla ei onnistu ilman kipua. yöllä ilkeä vaiva, käätymiset sattuu ja ei kaikissa asennoissa pysty edes olemaan. näin oli joskus puolesvälis raskauttakin ja kesti 2 päivää, silloin vaan yöllä ja päivällä ok, nyt tää alkoi eilen ja on yhtä kipeä kokoajan, yöllä vaan osaa huonommin varoa.

voiko tälle mitään tehdä, neuvola on kohta mutta ei ne sielläkään mitään varmaan sille voi. onko muilla vastaavaa, ja onko siitä vaan kärsittävä, ja voiko kipu yltyä niin kovaksi että on tehtävä jotain, ja mitähän se mahtaa olla?

:)

4

1504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lululululu

itse kirjoitin joku viikko sitten samanlaisesta vaivasta vau.fi foorumille. Vasemmalla puolella ihan kylkiluun alla, vihlova ja inhottava kipu, joka helpotti kun oli seisoma-asennossa. Yöllä en voinut olla oikein missään asennossa, koitin nukkua istueltaan.. kävin lääkärillä joka ei osannu sanoa mitään. Tuntui vähän samalta kuin jokin lihas olisi ollut revähtänyt, yskiminen ja kaikenlainen ponnistelu pahensi kipua. Muutama yö siinä meni että hellitti, mutta lopulta meni ohi itsekseen. Mulla tuo siis joskus vk.lla 34. Vauva painaa itsellä etenkin tuota vasenta kylkeä ja siellä on vähän tilaa liikkua, potkii sinne myös todella kovaa joten luulen että liittyy asiaan. Asiaan voi toki vaikuttaa sekin että olen pystynyt ylipäänsä viimeisten viikkojen aikana nukkumaan toisella kyljellä, olisiko rasittunut kaikesta painosta sitten. Mutta neuvolassa eikä lääkärissä osattu senkummemmin auttaa..

• .

Mulla rv19 ja sama vaiva. En tiedä voiko tälle tehdä mitään, mä ainakin olen vaan kärsinyt. Ei se joka päiväistä ole mutta välillä tulee ja yleensä illalla/yöllä. Joskus saattaa kipuilla iltapäiväänkin asti jos yöllä on alkanut... En osaa sanoa edes mitä se voisi olla. Mutta helpottavaa sentään tietää ettei ole ainut kärsivä :D

• sini35687

Minulla ei onneksi ole ollut flunssaa raskauden aikana, mutta muuten minulla on sellainen vika, että aina flunssan yhteydessä rintakehän lihakset menevät maitohapoille yskimisestä ja niistämisestä ja pahimmillaan tulee revähdyksiä eli ihan sairaan kova kipu johonkin kohtaan ja sitten ei kärsisi enää yhtään ainutta kertaa niistää tai yskäistä. Kerran kävin lääkärillä, kun epäilin että kylkiluu meni poikki yskäistessä, mutta röntgenkuvan mukaan niin ei ollut käynyt. Lääkäri sanoi, että yskiminen voi pahimmillaan katkoa kylkiluita, mutta ei sille oikein mitään tehdä. Olisiko niin, että vaikka tuota vaivaa ei muuten ole ollut, raskauden pistäessä keuhkot ahtaalle lihakset menevät helpommin jumiin ja tulee myös helpommin revähdyksiä? Toivotaan että sinulla paraneminen alkaa pian, kun raskauden aikana ei voi särkylääkkeitäkään pahemmin ottaa:(

• autsh,.,

voi olla ihan totta! ainut vaan että tää on lievä tapaus ja mulla ei ole ollut vielä yskää, niistänyt vaan ja sitäkään en hirveesti, ennemmin on nokka tukossa, tiedä sit :) edelleen sama vaiva, ehkä hieman lievittynyt :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2060
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79