Volvon huolto Jyväaskylässä

Viimeinen Volvo?

Asiakas varasi ajan autolleen Volvon merkkihuoltoon, ilmoittaen, ettei Ardic toimi ja viaksi luettu vikakoodeilla paloilmapuhaltimessa olevaa vikaa.
Hänelle ilmoitettiin päivän aikana, että tuliskin isompi remppa Ardiciin koska korjattavia/vaihdettavia osia useita, eikä heillä ole nyt polttoainepumppua. Autolle olisi tilattava uusi aika.

Asiakas hakee auton iltapäivällä pois. Laskuksi ilmoitetaan 173,45€. Se sisältää vikakoodien luennan ja Ardicin pois oton jolloin katsottu viat. Polttoainepumppu tilattava Ruotsista. Käydään keskustelua mm. täytyykö asiakkaan maksa 173,45€ siitä, että asiakas tiesi itsekkin missä vika? Nyt se toistetaan vain Volvon puolelta? Kuitenkaan itse autolle ei tehty mitään. Volvolla huollettu Ardic aiemmin, josta oli huoltotakuu voimassa paineentasaajan ja suuttimien osalta. Niitä ei vaihdettu nyt.

Vastaus oli kyllä. Edelleenkin asiakkaan olisi tilattava uudelleen uusi aika, tuotava auto uudelleen huoltoon josta kustannusarvio n 800€. Vaihdettavia osia olisi suuttimet, paineentasaaja, polttoainepumppu, paloilmapuhallin ja hehkutulppa.

Asiasta käytiin Volvon johdon kanssa keskustelu, jonka tuloksena he olisivat valmiit palauttamaan 50% tuosta 173,45€ JOS Volvon Ardicin huolto (kustannusarvio 800€) tehtäisiin heillä. Asiakas ei siihen suostunut. Volvon selitys isolle kustannusarviolle oli, että he VARMUUDEN VUOKSI uusivat muutkin osat kuin paloilmanpuhaltimen, jossa vika.

Asiakas tilasi Tampereen Volvolta paloilmanpuhaltimen joka postikuluineen maksoi 275€. Osa vaihdettiin Ardiciin ihan kotitallissa, aikaa meni reilu tunti. Ardic toimii loistavasti.

Tämäkö on Volvon nykypäivän huoltoa? Kerrotaan 173,45€ missä vika - vaikka asiakas tiesi sen ja ilmoitti aikaa varatessa. Asiakas maksoi 173,45€ ja lopputulos sama kuin autoa viedessä. Ardic ei toiminut.
Auton Ardicin edellisen huollon osien takuu oli voimassa, niitäkään ei vaihdettu silti.

Volvo vaihtaa "varmuuden vuoksi" autoon kaiken mahdollisen, jolloin huolto/korjauksen lasku mahdollisimman iso. Vaikka Jyväskylän Volvo olisi vaihtanut sen paloilmapuhaltimen ja ottanut tuntipalkan joka ilmeisesti n. 70€ tunti, olisi laskuksi tullut n. 330-350€.

Kohtuus kaikessa... Toivottavasti ei ikinä enään tarvitse käyttää Jyväskylän Volvolla autoa huollossa.

12

2761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voihanvitalis

      ...selvää rahastustahan tuo on! Yritetään lypsää asiakkaalta kaikesta mahdollisesta. Kas kun eivät auton koko etuosaa varmuuden vuoksi vaihda..

      • 6 + 4

        Pitäähän sitä jättää jotakin korjattavaa seuraavaksikin kerraksi...


      • einoooo
        6 + 4 kirjoitti:

        Pitäähän sitä jättää jotakin korjattavaa seuraavaksikin kerraksi...

        Varsinaista palvelua. Tuntuu olevan aika yleistä kusetusta nykyään.


    • Elvis oli kala

      Vianetsintä maksaa, siitä ei pääse mihinkään.
      Jos asia olisi tehty oikein, niin asiakkaalle olisi soitettu missä vika on ja paljon korjaaminen maksaa.
      Sen jälkeen olisi neuvoteltu, että miten jatketaan.
      Tämä siksi, että asiakas tietää missä mennään ja ettei autoa pureta ja kasta montaa kertaa.

      Se miksi vaihdetaan osia "varmuuden vuoksi" johtuu asiakkaista. Esim. lisälämmittimisessä on monta toisiinsa liittyvää osaa. Vaikka työmääräykseen kirjoitetaan KISSAN KOKOISILLA KIRJAIMILLA "asiakkaan vaatimuksesta vaihdettu VAIN osa X, eikä muita osia" ja kuukauden päästä laite ei enää toimi, niin missähän luulette sen asiakkaan olevan ja mitä vaativan? ? ?
      Sehän on siinä tiskillä huutamassa uutta autoa takuuseen, kun huollossa on taas kerran ryssitty.
      Sitten kun korjauksen tehtyt korjaamo tutkii vian ja kertoo, että se viereinen osa on rikki, jota asiakas ei antanut vaihtaa ja vianetsintä maksaa 173,45, niin miten lämmin asiakas on sillä hetkellä?
      harva asiakas sanoo, että minun vika, kun säästin väärässä kohdassa ja tuossa on 200,00, laittakaa loput tippikassaan...

      • ja huh...

        Elvis oli kala... Kirjoituksestasi ilmeni eräs seikka, joka on ilmeisesti tänäpäivänä aika yleistä työntekijöille huollossa.... asiakas on "huutava idiootti"? En ymmärrä jos moottorista palaa venttiili, niin vaihdetaan kaikki osat moottoriin? Jos hammaslääkäri korjaa yhden hampaan niin korjataan kaikki "varmuuden vuoksi"?

        Oletko tosissasi, että SYY miksi vaihdetaan KAIUKKI osat on nimenomaan, kuten sanoit asiakkaassa?? Outoa minusta..

        On toki asiakkaita ja asiakkaita. Toisia voi kusettaa huoletta, toisia ei. Näin se vaan menee.


      • SHELL apu-simpukka
        ja huh... kirjoitti:

        Elvis oli kala... Kirjoituksestasi ilmeni eräs seikka, joka on ilmeisesti tänäpäivänä aika yleistä työntekijöille huollossa.... asiakas on "huutava idiootti"? En ymmärrä jos moottorista palaa venttiili, niin vaihdetaan kaikki osat moottoriin? Jos hammaslääkäri korjaa yhden hampaan niin korjataan kaikki "varmuuden vuoksi"?

        Oletko tosissasi, että SYY miksi vaihdetaan KAIUKKI osat on nimenomaan, kuten sanoit asiakkaassa?? Outoa minusta..

        On toki asiakkaita ja asiakkaita. Toisia voi kusettaa huoletta, toisia ei. Näin se vaan menee.

        Merkkihuoltoon on tuotu bilteman öljyt, suodatin, jakoremmi, tulpat. Asiakas sanoo että asenna ja laita leima kirjaan. Asiakas suuttuu jos ei laita. Siis kuka kusettaa ketä ? Näin on käynyt merkkihuollossa.


    • Ei enää koskaan!!!

      Veloittaa100€/t

    • Nähty on

      Tuo missä autonsa korjauttaa ei ratkaise ongelmaa miten työ tehdään. Mutta varmaa on se, että mitä isompi ja kiiltävämpi rakennus sitä suurempi lasku.. Jonku on maksettava suuren rakennuksen ylläpito, puvut kekkuleille, siivoukset, mainonnan yms... ja se ei tule uusia autoja myymällä. Kate tulee jostain muualta.

      PS. Palkkaa ei automyyjät tarvi paljon kun ne saa ajaa esittelyautot loppuun ennen asiakkaalle luovutusta..

    • jekonnaje

      Tiesitkö, että ammattilaisen pitää aina tarkistaa vika.
      Vaikkakin asiakas olisi sanonut vian ja kertonut mitä pitää vaihtaa, niin ammattilaisen on pakko tarkistaa asia, ihan vain sen takia, ettei sitten tule niitä jälkipuheita..
      Asiakkaan omaan arvioon ei nimittäin voi aina luottaa, joskus vika onkin ihan eri paikassa kuin mitä asiakas on kertonut.. Luullut tietävänsä.. Kenen vika se sitten on, jos asentaja kuuntelee asiakasta, tekee ne työt mitä asiakas on sanonut, eikä katsele vikaa muualta.. Vaihtaa esim. ihan ehjät osat, koska asiakas näin sanoi??
      Kenen vika jos auto hajoaa sitten jonnekin metsän keskelle?? Ei tietenkään se ole korjaamon vika, kun se teki niinkuin asiakas käski..
      Ai niin, ja tästä päästäänkin siihen, että se asiakas tulee taas sinne tiskin eteen ja huutaa naama punaisena, että miksi hel..tissä te mua kuuntelitte?? Oonko mä muka joku ammattikorjaaja vai??

      • Haloo..

        Asentajan on varmistettava vika!! Eihän siitä ekassa viestissä kysymys ollutkaan?


      • Viimeinen Volvo?
        Haloo.. kirjoitti:

        Asentajan on varmistettava vika!! Eihän siitä ekassa viestissä kysymys ollutkaan?

        "ettei Ardic toimi ja viaksi luettu vikakoodeilla paloilmapuhaltimessa olevaa vikaa."

        Aikaa varattaessa asiakas kertoi luetuttaneensa autosähkökorjaamossa (luotettavassa) vikakoodiksi paloilmapuhalmiessa olevan vikaa.

        Suuri, kaunis kiitos muuten Tampereelle Käyttöautoon varaosapuolelle! Todella asiantuntevaa, kohteliasta asiakaspalvelua! Vastaavat puhelimeenkin.


    • Kierränkaukaa

      Joo itselläni negatiisia kokemuksia myös. Eivät osanneet löytää ja vaihtaa Volvoon lämpötila anturia. Kahteen kertaan piti hinurilla hiedä huoltoon, mutta onneksi löytyi korjaamo jossa hommat osataan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe