Volvon huolto Jyväaskylässä

Viimeinen Volvo?

Asiakas varasi ajan autolleen Volvon merkkihuoltoon, ilmoittaen, ettei Ardic toimi ja viaksi luettu vikakoodeilla paloilmapuhaltimessa olevaa vikaa.
Hänelle ilmoitettiin päivän aikana, että tuliskin isompi remppa Ardiciin koska korjattavia/vaihdettavia osia useita, eikä heillä ole nyt polttoainepumppua. Autolle olisi tilattava uusi aika.

Asiakas hakee auton iltapäivällä pois. Laskuksi ilmoitetaan 173,45€. Se sisältää vikakoodien luennan ja Ardicin pois oton jolloin katsottu viat. Polttoainepumppu tilattava Ruotsista. Käydään keskustelua mm. täytyykö asiakkaan maksa 173,45€ siitä, että asiakas tiesi itsekkin missä vika? Nyt se toistetaan vain Volvon puolelta? Kuitenkaan itse autolle ei tehty mitään. Volvolla huollettu Ardic aiemmin, josta oli huoltotakuu voimassa paineentasaajan ja suuttimien osalta. Niitä ei vaihdettu nyt.

Vastaus oli kyllä. Edelleenkin asiakkaan olisi tilattava uudelleen uusi aika, tuotava auto uudelleen huoltoon josta kustannusarvio n 800€. Vaihdettavia osia olisi suuttimet, paineentasaaja, polttoainepumppu, paloilmapuhallin ja hehkutulppa.

Asiasta käytiin Volvon johdon kanssa keskustelu, jonka tuloksena he olisivat valmiit palauttamaan 50% tuosta 173,45€ JOS Volvon Ardicin huolto (kustannusarvio 800€) tehtäisiin heillä. Asiakas ei siihen suostunut. Volvon selitys isolle kustannusarviolle oli, että he VARMUUDEN VUOKSI uusivat muutkin osat kuin paloilmanpuhaltimen, jossa vika.

Asiakas tilasi Tampereen Volvolta paloilmanpuhaltimen joka postikuluineen maksoi 275€. Osa vaihdettiin Ardiciin ihan kotitallissa, aikaa meni reilu tunti. Ardic toimii loistavasti.

Tämäkö on Volvon nykypäivän huoltoa? Kerrotaan 173,45€ missä vika - vaikka asiakas tiesi sen ja ilmoitti aikaa varatessa. Asiakas maksoi 173,45€ ja lopputulos sama kuin autoa viedessä. Ardic ei toiminut.
Auton Ardicin edellisen huollon osien takuu oli voimassa, niitäkään ei vaihdettu silti.

Volvo vaihtaa "varmuuden vuoksi" autoon kaiken mahdollisen, jolloin huolto/korjauksen lasku mahdollisimman iso. Vaikka Jyväskylän Volvo olisi vaihtanut sen paloilmapuhaltimen ja ottanut tuntipalkan joka ilmeisesti n. 70€ tunti, olisi laskuksi tullut n. 330-350€.

Kohtuus kaikessa... Toivottavasti ei ikinä enään tarvitse käyttää Jyväskylän Volvolla autoa huollossa.

12

2739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voihanvitalis

      ...selvää rahastustahan tuo on! Yritetään lypsää asiakkaalta kaikesta mahdollisesta. Kas kun eivät auton koko etuosaa varmuuden vuoksi vaihda..

      • 6 + 4

        Pitäähän sitä jättää jotakin korjattavaa seuraavaksikin kerraksi...


      • einoooo
        6 + 4 kirjoitti:

        Pitäähän sitä jättää jotakin korjattavaa seuraavaksikin kerraksi...

        Varsinaista palvelua. Tuntuu olevan aika yleistä kusetusta nykyään.


    • Elvis oli kala

      Vianetsintä maksaa, siitä ei pääse mihinkään.
      Jos asia olisi tehty oikein, niin asiakkaalle olisi soitettu missä vika on ja paljon korjaaminen maksaa.
      Sen jälkeen olisi neuvoteltu, että miten jatketaan.
      Tämä siksi, että asiakas tietää missä mennään ja ettei autoa pureta ja kasta montaa kertaa.

      Se miksi vaihdetaan osia "varmuuden vuoksi" johtuu asiakkaista. Esim. lisälämmittimisessä on monta toisiinsa liittyvää osaa. Vaikka työmääräykseen kirjoitetaan KISSAN KOKOISILLA KIRJAIMILLA "asiakkaan vaatimuksesta vaihdettu VAIN osa X, eikä muita osia" ja kuukauden päästä laite ei enää toimi, niin missähän luulette sen asiakkaan olevan ja mitä vaativan? ? ?
      Sehän on siinä tiskillä huutamassa uutta autoa takuuseen, kun huollossa on taas kerran ryssitty.
      Sitten kun korjauksen tehtyt korjaamo tutkii vian ja kertoo, että se viereinen osa on rikki, jota asiakas ei antanut vaihtaa ja vianetsintä maksaa 173,45, niin miten lämmin asiakas on sillä hetkellä?
      harva asiakas sanoo, että minun vika, kun säästin väärässä kohdassa ja tuossa on 200,00, laittakaa loput tippikassaan...

      • ja huh...

        Elvis oli kala... Kirjoituksestasi ilmeni eräs seikka, joka on ilmeisesti tänäpäivänä aika yleistä työntekijöille huollossa.... asiakas on "huutava idiootti"? En ymmärrä jos moottorista palaa venttiili, niin vaihdetaan kaikki osat moottoriin? Jos hammaslääkäri korjaa yhden hampaan niin korjataan kaikki "varmuuden vuoksi"?

        Oletko tosissasi, että SYY miksi vaihdetaan KAIUKKI osat on nimenomaan, kuten sanoit asiakkaassa?? Outoa minusta..

        On toki asiakkaita ja asiakkaita. Toisia voi kusettaa huoletta, toisia ei. Näin se vaan menee.


      • SHELL apu-simpukka
        ja huh... kirjoitti:

        Elvis oli kala... Kirjoituksestasi ilmeni eräs seikka, joka on ilmeisesti tänäpäivänä aika yleistä työntekijöille huollossa.... asiakas on "huutava idiootti"? En ymmärrä jos moottorista palaa venttiili, niin vaihdetaan kaikki osat moottoriin? Jos hammaslääkäri korjaa yhden hampaan niin korjataan kaikki "varmuuden vuoksi"?

        Oletko tosissasi, että SYY miksi vaihdetaan KAIUKKI osat on nimenomaan, kuten sanoit asiakkaassa?? Outoa minusta..

        On toki asiakkaita ja asiakkaita. Toisia voi kusettaa huoletta, toisia ei. Näin se vaan menee.

        Merkkihuoltoon on tuotu bilteman öljyt, suodatin, jakoremmi, tulpat. Asiakas sanoo että asenna ja laita leima kirjaan. Asiakas suuttuu jos ei laita. Siis kuka kusettaa ketä ? Näin on käynyt merkkihuollossa.


    • Ei enää koskaan!!!

      Veloittaa100€/t

    • Nähty on

      Tuo missä autonsa korjauttaa ei ratkaise ongelmaa miten työ tehdään. Mutta varmaa on se, että mitä isompi ja kiiltävämpi rakennus sitä suurempi lasku.. Jonku on maksettava suuren rakennuksen ylläpito, puvut kekkuleille, siivoukset, mainonnan yms... ja se ei tule uusia autoja myymällä. Kate tulee jostain muualta.

      PS. Palkkaa ei automyyjät tarvi paljon kun ne saa ajaa esittelyautot loppuun ennen asiakkaalle luovutusta..

    • jekonnaje

      Tiesitkö, että ammattilaisen pitää aina tarkistaa vika.
      Vaikkakin asiakas olisi sanonut vian ja kertonut mitä pitää vaihtaa, niin ammattilaisen on pakko tarkistaa asia, ihan vain sen takia, ettei sitten tule niitä jälkipuheita..
      Asiakkaan omaan arvioon ei nimittäin voi aina luottaa, joskus vika onkin ihan eri paikassa kuin mitä asiakas on kertonut.. Luullut tietävänsä.. Kenen vika se sitten on, jos asentaja kuuntelee asiakasta, tekee ne työt mitä asiakas on sanonut, eikä katsele vikaa muualta.. Vaihtaa esim. ihan ehjät osat, koska asiakas näin sanoi??
      Kenen vika jos auto hajoaa sitten jonnekin metsän keskelle?? Ei tietenkään se ole korjaamon vika, kun se teki niinkuin asiakas käski..
      Ai niin, ja tästä päästäänkin siihen, että se asiakas tulee taas sinne tiskin eteen ja huutaa naama punaisena, että miksi hel..tissä te mua kuuntelitte?? Oonko mä muka joku ammattikorjaaja vai??

      • Haloo..

        Asentajan on varmistettava vika!! Eihän siitä ekassa viestissä kysymys ollutkaan?


      • Viimeinen Volvo?
        Haloo.. kirjoitti:

        Asentajan on varmistettava vika!! Eihän siitä ekassa viestissä kysymys ollutkaan?

        "ettei Ardic toimi ja viaksi luettu vikakoodeilla paloilmapuhaltimessa olevaa vikaa."

        Aikaa varattaessa asiakas kertoi luetuttaneensa autosähkökorjaamossa (luotettavassa) vikakoodiksi paloilmapuhalmiessa olevan vikaa.

        Suuri, kaunis kiitos muuten Tampereelle Käyttöautoon varaosapuolelle! Todella asiantuntevaa, kohteliasta asiakaspalvelua! Vastaavat puhelimeenkin.


    • Kierränkaukaa

      Joo itselläni negatiisia kokemuksia myös. Eivät osanneet löytää ja vaihtaa Volvoon lämpötila anturia. Kahteen kertaan piti hinurilla hiedä huoltoon, mutta onneksi löytyi korjaamo jossa hommat osataan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1924
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1276
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      63
      1192
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe