Minulla on nyt käytössä RR24 adsl boxi, siinä on semmoinen ominaisuus että jokaisen koneen verkkokortin mac numero täytyy laittaa että pääsee nettiin ja näin pääsen helposti poistamalla asetuskista mac numeron kyseisen koneen pääsyn nettiin ja tätä käyttäen rajoitan lapsien liiallista netissä istumista.
Onko markkinoilla muita vastaavia laitteita mutta lisääksi olisi vielä semmoinen ominaisuus että voisin laittaa vaikka automaattisesti joka toinen päivä mac päälle/pois eli ei tarvi olla aina säätämässä ?
ADSL reititin suosituksia
5
1334
Vastaukset
en harmikseni muista merkkiä. Saattaa olla, että tuo löytyy ihan useimmistakin routtereista.
- MVJ
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4872
http://www.linksysbycisco.com/US/en/support/WRT54GL/download
Noissa Linksysin reitittimissä on varsin edistyneet pääsynhallintatoiminnot. ADSL-modeemitoiminto tuosta laitteesta puuttuu, mutta senhän voit hoitaa jatkossakin tuolla A-Linkin RR24:lla.- mitä etsin
Toki siinä saisi adsl ominaisuuskin olla mutta kai minä jotenkin osaan sen vanhan purkin kautta netin tähän ohjata, ilmeisesti vanhan laitteen asetukset jäävät samaksi ja liitän sen piuhalla tähän kiinni ? Vanhassa on wep salaus päällä niin tarviiko se myös tähän uuteen sitten laittaa? mutta eiköhän se selviä kylmän oluen kanssa :)
- MVJ
mitä etsin kirjoitti:
Toki siinä saisi adsl ominaisuuskin olla mutta kai minä jotenkin osaan sen vanhan purkin kautta netin tähän ohjata, ilmeisesti vanhan laitteen asetukset jäävät samaksi ja liitän sen piuhalla tähän kiinni ? Vanhassa on wep salaus päällä niin tarviiko se myös tähän uuteen sitten laittaa? mutta eiköhän se selviä kylmän oluen kanssa :)
Jos hankit tuon WRT54GL:n, niin ota RR24:stä reititys- (NAT, DHCP) ja langattomat toiminnot pois ja hoida ne WRT54GL:llä. Laitteet kytketään toisiinsa Ethernet-kaapelilla (WRT54GL:n Internet-portti johonkin RR24:n LAN-porteista). Langattomaksi salaukseksi kannattaa laittaa WPA2 tai WPA.
Nyt kun katselin vielä Linksysin tarjontaa, niin on niillä tällainen ADSL-modeemin sisältävä yhdistelmälaitekin:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2833
http://www.linksysbycisco.com/UK/en/support/wag160n/download
Ohjekirjan pikaisen silmäyksen perusteella tässä WAG160N:ssä voi päätellä olevan samat pääsynhallintatoiminnot kuin WRT54GL:ssä. Hintakaan ei päätä huimaa, joten ehkä kannattaa korvata RR24 kokonaan tällä. - kumman otan
MVJ kirjoitti:
Jos hankit tuon WRT54GL:n, niin ota RR24:stä reititys- (NAT, DHCP) ja langattomat toiminnot pois ja hoida ne WRT54GL:llä. Laitteet kytketään toisiinsa Ethernet-kaapelilla (WRT54GL:n Internet-portti johonkin RR24:n LAN-porteista). Langattomaksi salaukseksi kannattaa laittaa WPA2 tai WPA.
Nyt kun katselin vielä Linksysin tarjontaa, niin on niillä tällainen ADSL-modeemin sisältävä yhdistelmälaitekin:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2833
http://www.linksysbycisco.com/UK/en/support/wag160n/download
Ohjekirjan pikaisen silmäyksen perusteella tässä WAG160N:ssä voi päätellä olevan samat pääsynhallintatoiminnot kuin WRT54GL:ssä. Hintakaan ei päätä huimaa, joten ehkä kannattaa korvata RR24 kokonaan tällä.mutta näistä löytt kyllä se mitä olen hakemassa. Kiitän avusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261580Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26482
- 47427
- 30416