ADSL reititin suosituksia

onko semmoista?

Minulla on nyt käytössä RR24 adsl boxi, siinä on semmoinen ominaisuus että jokaisen koneen verkkokortin mac numero täytyy laittaa että pääsee nettiin ja näin pääsen helposti poistamalla asetuskista mac numeron kyseisen koneen pääsyn nettiin ja tätä käyttäen rajoitan lapsien liiallista netissä istumista.
Onko markkinoilla muita vastaavia laitteita mutta lisääksi olisi vielä semmoinen ominaisuus että voisin laittaa vaikka automaattisesti joka toinen päivä mac päälle/pois eli ei tarvi olla aina säätämässä ?

5

1334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en harmikseni muista merkkiä. Saattaa olla, että tuo löytyy ihan useimmistakin routtereista.

    • MVJ
      • mitä etsin

        Toki siinä saisi adsl ominaisuuskin olla mutta kai minä jotenkin osaan sen vanhan purkin kautta netin tähän ohjata, ilmeisesti vanhan laitteen asetukset jäävät samaksi ja liitän sen piuhalla tähän kiinni ? Vanhassa on wep salaus päällä niin tarviiko se myös tähän uuteen sitten laittaa? mutta eiköhän se selviä kylmän oluen kanssa :)


      • MVJ
        mitä etsin kirjoitti:

        Toki siinä saisi adsl ominaisuuskin olla mutta kai minä jotenkin osaan sen vanhan purkin kautta netin tähän ohjata, ilmeisesti vanhan laitteen asetukset jäävät samaksi ja liitän sen piuhalla tähän kiinni ? Vanhassa on wep salaus päällä niin tarviiko se myös tähän uuteen sitten laittaa? mutta eiköhän se selviä kylmän oluen kanssa :)

        Jos hankit tuon WRT54GL:n, niin ota RR24:stä reititys- (NAT, DHCP) ja langattomat toiminnot pois ja hoida ne WRT54GL:llä. Laitteet kytketään toisiinsa Ethernet-kaapelilla (WRT54GL:n Internet-portti johonkin RR24:n LAN-porteista). Langattomaksi salaukseksi kannattaa laittaa WPA2 tai WPA.

        Nyt kun katselin vielä Linksysin tarjontaa, niin on niillä tällainen ADSL-modeemin sisältävä yhdistelmälaitekin:
        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2833
        http://www.linksysbycisco.com/UK/en/support/wag160n/download

        Ohjekirjan pikaisen silmäyksen perusteella tässä WAG160N:ssä voi päätellä olevan samat pääsynhallintatoiminnot kuin WRT54GL:ssä. Hintakaan ei päätä huimaa, joten ehkä kannattaa korvata RR24 kokonaan tällä.


      • kumman otan
        MVJ kirjoitti:

        Jos hankit tuon WRT54GL:n, niin ota RR24:stä reititys- (NAT, DHCP) ja langattomat toiminnot pois ja hoida ne WRT54GL:llä. Laitteet kytketään toisiinsa Ethernet-kaapelilla (WRT54GL:n Internet-portti johonkin RR24:n LAN-porteista). Langattomaksi salaukseksi kannattaa laittaa WPA2 tai WPA.

        Nyt kun katselin vielä Linksysin tarjontaa, niin on niillä tällainen ADSL-modeemin sisältävä yhdistelmälaitekin:
        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2833
        http://www.linksysbycisco.com/UK/en/support/wag160n/download

        Ohjekirjan pikaisen silmäyksen perusteella tässä WAG160N:ssä voi päätellä olevan samat pääsynhallintatoiminnot kuin WRT54GL:ssä. Hintakaan ei päätä huimaa, joten ehkä kannattaa korvata RR24 kokonaan tällä.

        mutta näistä löytt kyllä se mitä olen hakemassa. Kiitän avusta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe