ADSL reititin suosituksia

onko semmoista?

Minulla on nyt käytössä RR24 adsl boxi, siinä on semmoinen ominaisuus että jokaisen koneen verkkokortin mac numero täytyy laittaa että pääsee nettiin ja näin pääsen helposti poistamalla asetuskista mac numeron kyseisen koneen pääsyn nettiin ja tätä käyttäen rajoitan lapsien liiallista netissä istumista.
Onko markkinoilla muita vastaavia laitteita mutta lisääksi olisi vielä semmoinen ominaisuus että voisin laittaa vaikka automaattisesti joka toinen päivä mac päälle/pois eli ei tarvi olla aina säätämässä ?

5

1280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en harmikseni muista merkkiä. Saattaa olla, että tuo löytyy ihan useimmistakin routtereista.

• MVJ
      • mitä etsin

Toki siinä saisi adsl ominaisuuskin olla mutta kai minä jotenkin osaan sen vanhan purkin kautta netin tähän ohjata, ilmeisesti vanhan laitteen asetukset jäävät samaksi ja liitän sen piuhalla tähän kiinni ? Vanhassa on wep salaus päällä niin tarviiko se myös tähän uuteen sitten laittaa? mutta eiköhän se selviä kylmän oluen kanssa :)

• MVJ
        mitä etsin kirjoitti:

Toki siinä saisi adsl ominaisuuskin olla mutta kai minä jotenkin osaan sen vanhan purkin kautta netin tähän ohjata, ilmeisesti vanhan laitteen asetukset jäävät samaksi ja liitän sen piuhalla tähän kiinni ? Vanhassa on wep salaus päällä niin tarviiko se myös tähän uuteen sitten laittaa? mutta eiköhän se selviä kylmän oluen kanssa :)

Jos hankit tuon WRT54GL:n, niin ota RR24:stä reititys- (NAT, DHCP) ja langattomat toiminnot pois ja hoida ne WRT54GL:llä. Laitteet kytketään toisiinsa Ethernet-kaapelilla (WRT54GL:n Internet-portti johonkin RR24:n LAN-porteista). Langattomaksi salaukseksi kannattaa laittaa WPA2 tai WPA.

Nyt kun katselin vielä Linksysin tarjontaa, niin on niillä tällainen ADSL-modeemin sisältävä yhdistelmälaitekin:
        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2833
        http://www.linksysbycisco.com/UK/en/support/wag160n/download

Ohjekirjan pikaisen silmäyksen perusteella tässä WAG160N:ssä voi päätellä olevan samat pääsynhallintatoiminnot kuin WRT54GL:ssä. Hintakaan ei päätä huimaa, joten ehkä kannattaa korvata RR24 kokonaan tällä.

• kumman otan
        MVJ kirjoitti:

Jos hankit tuon WRT54GL:n, niin ota RR24:stä reititys- (NAT, DHCP) ja langattomat toiminnot pois ja hoida ne WRT54GL:llä. Laitteet kytketään toisiinsa Ethernet-kaapelilla (WRT54GL:n Internet-portti johonkin RR24:n LAN-porteista). Langattomaksi salaukseksi kannattaa laittaa WPA2 tai WPA.

Nyt kun katselin vielä Linksysin tarjontaa, niin on niillä tällainen ADSL-modeemin sisältävä yhdistelmälaitekin:
        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2833
        http://www.linksysbycisco.com/UK/en/support/wag160n/download

Ohjekirjan pikaisen silmäyksen perusteella tässä WAG160N:ssä voi päätellä olevan samat pääsynhallintatoiminnot kuin WRT54GL:ssä. Hintakaan ei päätä huimaa, joten ehkä kannattaa korvata RR24 kokonaan tällä.

mutta näistä löytt kyllä se mitä olen hakemassa. Kiitän avusta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4602
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1857
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1560
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      115
      1062
    5. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1026
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1011
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      913
    8. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      852
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      47
      833
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4