Lumisateessa kävelen
- metsän hiljaisuus.
silloin kuulen sen.
Se on tuttu, silti uus.
Sen vaatimattoman sävelen
olen kuullut monesti ennen.
Vaan olen melkein unohtanut
kiireisten vuosien mennen.
Se oli pikemmin kujerrus
kuin laulu tai laulun säe.
Tai kärsimyksen vaikerrus.
kivusta jota ei näe.
Varpunen
4
241
Vastaukset
Minusta kipua aika etäisellä tavalla, siinä mielessä että lukijalle jää vähän epäselväksi mistä kaikki kärsimys aiheutuu, mutta runojen ei tarvitse olla tarkkoja, ne voivat olla suurpiirteisiä. Ehkä kyse voi olla kaipauksesta tai kiireestä, mitä tahansa vaikeita asioita voi tapahtua menneisyydessä.
Minusta tämä oli ihan jännä, niminkin on vielä konkreettinen.- tee.
Teen pienen tunnustuksen. Runo olisi vaatinut ehkä neljännen, selittävän säkeistön, jota pyörittelin mielessäni. Mutta kun se ei ottanut syntyäkseen mitallisena, jollaisena runon alku tuli, jätin sen kokonaan pois. Ehkäpä runo jäi avoimeksi, mutta sellaista tämä on, virheetöntä tulee harvoin, jos koskaan.
Mukava että poikkesit ja kommentoit!
runosi on haikea kuvaus luonnosta,
linnun äänen analysoinnista ja ihmisestäkin.
Säkeissäsi kiertää kyllä sellainen herkkä
väreily ja minusta lopulta siinä on kuitenkin
osa omaa sisäistä yksinäisyyttäsi vaikka puetkin
sen melko hyvin varpusen elämään.
Eikä se mielestäni kaivannut mitään lisää,
siinä oli ihan kaikki kohdallaan. Ehkä on vain
hyvä, että jätät jotain ' ilmaan '- tee.
Hyvä jos runo sinulle kelpasi vähän vajaanakin. Mitä tulee siihen, että runo kuvaa omia tuntoja, niin niinhän se on aina, kirjoittaapa melkein mistä tahansa. Mutta kyllä tässä runossa esiintyvä varpunen on ihan oikea lintu.
Kun se on kovasti harvinaistunut, ainakin näiltä nurkilta ja tiettävästi koko Suomesta, sen tapaaminen suorastaan ilahduttaa ja yllättää . Kun muistaa takavuosien varpusparvia melkein joka talon pihalla, on jopa vaikea ymmärtää tätä nopea katoamista. Mystistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437