Palkat jos Sveitsin tasolla

ja ylikin

Normaali vuorotyötä tekevän hoitajan palkka 3 300 euroa Suomessa, Sveitsissä 3 600 euroo.

Ja tietenkin mitä kaikkea ilmaista palvelua Suomessa mistä Sveitsissä joutuu kaikesta maksaan.

12

4048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++++!!

Moni on hankkinut tuon summan. Työkavereitten vaimoja on sh:na ja vuosiansioon yli 40000€ ollut jo vuonna 2008 näillä rouvilla..
      Tätä ollaan ihmetelty..Yksityiset vetää palkat ns. jäihin ja karsii kaikki menot ,mut talousvaikeuksissa olevilla kunnilla on varaa maksaa kauheita palkkoja verovaroin 9-viikon lomalla...
      Jotain tarttis tehä ennkuin ollaan konkassa koko maa. Voi muuten olla pudotus kova.

• onnistunut.

Hyvin on saatu istutettua mielikuva matalapalkkanaisista kuitenkin.

• Saikku.
        onnistunut. kirjoitti:

Hyvin on saatu istutettua mielikuva matalapalkkanaisista kuitenkin.

Mistä irtoo vuorotöistä 3300 euroa ilman jäätävää määrää ylitöitä? Mulla ainakin laskettiin viime vuoden tulot vuorolisineen ja ylitöineen ja 2700 euroon jäätiin per kuukausi kahdella ikälisällä?

• Tavis hoitaja

Minäkin oon jonkun työkaverin muija ja ansiot jää kummasti kertomastasi ja lomat vielä enemmän. Harmittaa tuo ainainen vedätys ja puheet jonkun parhaiten ansaitsevan sairaanhoitajien parista prosentista. Työkavereitten muijat........

Saan itse peruspalkan 2250€/kk ja siihen yhden ikälisän 5% eli yhteensä 2362.50€/kk. Teen kolmivuorotyötä viikonlopuilla ja saan lisiä noin 15% perusliksan päälle keskimäärin kuukaudessa eli 2716,88€/kk. Vuosiliksa on jotain 12,5 * 2720€ = 34 000€/v. Lomaa minulla on kyllä 9 viikon sijasta 28 vuorokautta vuodessa ja kun lauantaita ei täällä lasketa niin 5 ja 1/2 viikkoa.

Kun jaksan vielä muutaman vuoden niin saan sen toisen ja viimeisen ikälisän 5%. Sittenhän vuosituloni ovatkin lähemmäs 36 000€/kk ja lomapäiviä tulee 30 eli tasan 6 viikkoa. Ihan mukavasti, mutta päälle 40 000€ kelpaisi kyllä ja kivaa olisi saada vielä ne 3 viikkoa lomaa.

En siis pidä liksaani mitenkään kovin surkeana, mutta ketuttaa tuo "työkavereitten muijat". Toistuu tuo fraasi täällä niin usein jotta olisko sama kirjoittaja asialla. Kirjoittanee silloin tällöin myös muodossa "oma muija" siihen sävyyn ettei muijaa kovin kauan ole ainakaan omana. Jos tuollainen "oma muija" todella löytyy, niin taitaa perusjuntti ukko ansaita vähemmän ja sekös käy miehisen egon päälle ja syö heikkoa itsetuntoa rotan lailla.

• Seppi -65

Laskea. peruspalkat n. 2300€(joissakinpaikoissa myös paremmat henk.kohtaisia lisiä ) luokkaa siihen ikälisät 10% elikkä (jo 10-vuodesta saa tuon) 2530€ tuntipalkka 15.52€/h
        Yövuorolisä 40% saa 9/h/yö eli 6,21=55,87/yö joita normissa 3-vuorossa on vähintään 6= 335€ pelkät yövuorolisät
        su.lisät ovat varmasti luokkaa 310€/kk 2 su. ja 4h lauantai ilta tuntia.. lauantailisät klo 18 asti tekee 3,1€/h..
        Juhlapyhät joulut pääsiäiset yms. ja juhlapyhien aatot... iltalisät...

Jos itse saan lähihoitajana 2 ikälisällä juuri tällä 45 lomapäivällä vuosiansioksi 36745€/viime vuonna 2-vuorotöistä (sisältäen vkl.) peruspalkalla 1897€/kk.. Niin kyllä saa sairaanhoitaja 3-vuorossa sen 40000€ ikälisillä
        Hävettää oikein tuo vähättely omista palkkoista... Ilmankos sh ei mitään töitä teekkään sen tekevät lähi-ja laitoshuoltajat riittää sit töitten suurenteluun aikaan kun palkkoja pitää vähätellä saa balanssin.

• Ihme ämmiä
        Tavis hoitaja kirjoitti:

Minäkin oon jonkun työkaverin muija ja ansiot jää kummasti kertomastasi ja lomat vielä enemmän. Harmittaa tuo ainainen vedätys ja puheet jonkun parhaiten ansaitsevan sairaanhoitajien parista prosentista. Työkavereitten muijat........

Saan itse peruspalkan 2250€/kk ja siihen yhden ikälisän 5% eli yhteensä 2362.50€/kk. Teen kolmivuorotyötä viikonlopuilla ja saan lisiä noin 15% perusliksan päälle keskimäärin kuukaudessa eli 2716,88€/kk. Vuosiliksa on jotain 12,5 * 2720€ = 34 000€/v. Lomaa minulla on kyllä 9 viikon sijasta 28 vuorokautta vuodessa ja kun lauantaita ei täällä lasketa niin 5 ja 1/2 viikkoa.

Kun jaksan vielä muutaman vuoden niin saan sen toisen ja viimeisen ikälisän 5%. Sittenhän vuosituloni ovatkin lähemmäs 36 000€/kk ja lomapäiviä tulee 30 eli tasan 6 viikkoa. Ihan mukavasti, mutta päälle 40 000€ kelpaisi kyllä ja kivaa olisi saada vielä ne 3 viikkoa lomaa.

En siis pidä liksaani mitenkään kovin surkeana, mutta ketuttaa tuo "työkavereitten muijat". Toistuu tuo fraasi täällä niin usein jotta olisko sama kirjoittaja asialla. Kirjoittanee silloin tällöin myös muodossa "oma muija" siihen sävyyn ettei muijaa kovin kauan ole ainakaan omana. Jos tuollainen "oma muija" todella löytyy, niin taitaa perusjuntti ukko ansaita vähemmän ja sekös käy miehisen egon päälle ja syö heikkoa itsetuntoa rotan lailla.

Pistäppäs työvuorolistaan niin lasketaan ne lisät jos se laskutaito on hakusessa... Jos väität että vuorolisät tekevät 350€/kk luokka johan tavallisessa kuukaudessa pelkät pyhälisät tekevät tuon summan. Puhumattakaan näistä juhlapyhäkuukausista joissa saat palkan lisäksi vielä vapaapäivän... Mikä ei taida olla käytössä muualla teidän lisäksi kuin paperilla.

• ````
        Saikku. kirjoitti:

Mistä irtoo vuorotöistä 3300 euroa ilman jäätävää määrää ylitöitä? Mulla ainakin laskettiin viime vuoden tulot vuorolisineen ja ylitöineen ja 2700 euroon jäätiin per kuukausi kahdella ikälisällä?

Paikkaansa !!
        Pistäs jotain fktaa pöytää .. Kiitos... siis puhutaan brutosta ei netosta.

• Tavis hoitaja
        Seppi -65 kirjoitti:

Laskea. peruspalkat n. 2300€(joissakinpaikoissa myös paremmat henk.kohtaisia lisiä ) luokkaa siihen ikälisät 10% elikkä (jo 10-vuodesta saa tuon) 2530€ tuntipalkka 15.52€/h
        Yövuorolisä 40% saa 9/h/yö eli 6,21=55,87/yö joita normissa 3-vuorossa on vähintään 6= 335€ pelkät yövuorolisät
        su.lisät ovat varmasti luokkaa 310€/kk 2 su. ja 4h lauantai ilta tuntia.. lauantailisät klo 18 asti tekee 3,1€/h..
        Juhlapyhät joulut pääsiäiset yms. ja juhlapyhien aatot... iltalisät...

Jos itse saan lähihoitajana 2 ikälisällä juuri tällä 45 lomapäivällä vuosiansioksi 36745€/viime vuonna 2-vuorotöistä (sisältäen vkl.) peruspalkalla 1897€/kk.. Niin kyllä saa sairaanhoitaja 3-vuorossa sen 40000€ ikälisillä
        Hävettää oikein tuo vähättely omista palkkoista... Ilmankos sh ei mitään töitä teekkään sen tekevät lähi-ja laitoshuoltajat riittää sit töitten suurenteluun aikaan kun palkkoja pitää vähätellä saa balanssin.

No jätetään nää helppolaskea ja muut jutut pois ja etsitään uusinta oikeaa tietoa. Tietoa löytyy vaikkapa tilastokeskuksen sivuilta. Kunnallisella sairaanhoitajan kokonaisansion mediaani oli vuonna 08 (uusin tilasto. Vuosi 2009 julkaistaan 30.4.2010.) 2671€/kk = 32 052€/v. Parhaiten ansaitsevan 9.desiilin kokonaisansion mediaani oli 3225€/kk = 38 700€/v ja vähiten ansaitsevan 1.desiilin 2254€/kk = 27 048€/v.

Todella näistä tiedoista voi päätellä, että parhaiten ansaitsevat saavat yli 40 000€:n vuosiansioita. Todellisesta palkkatasosta kertoo kokonaisansioiden mediaani eli tuo reilut 30 000€:a vuodessa. Vaikka vuodessa palkat olisivat nousseet 10%, mitä en usko, ei monikaan pääse väittämääsi 40 000€:n vuosiansioon. Ja en todellakaan tiedä minkä helvetin sopimuksen mukaan kukaan saa 45:tä lomapäivää. kerro ihmeessä miten itse sen saisin. KVTES ei tuollaista tunne.

• höhöhöh

Ite olen päivätöissä ja palkka kaikilla kokemusvuosilisillä n. 2400€!

• dfödföghdfgöhgö

nyt jo saatana ne palkkakeskustelunne helvettiin täältä!

Ämmät ne ei oo koskaan tyytyväisiä rahoihinsa, vaikka minkkiturkit ja osakkeet on stadissakin jokaisella helvetin vanhapiikahoitajalla ja jos on ukko mukana taloudenpidossa niin sitten niillä on jo kaks kesämökkiikin.

Nussikaa perseenne ruvelle saatanan leveäperseiset lehmät! Montas mannee teidän töissänne on? Leveet perseet.....................

• fjdföghdfgöhgö

riitä kunnolla ryyppäämiseen???????????????? Vedä lääkekaapista pirtuu naamaas!!!!! Osta ihka oma mersu!!!!

• .,.,.,.,.,.,.,
        fjdföghdfgöhgö kirjoitti:

riitä kunnolla ryyppäämiseen???????????????? Vedä lääkekaapista pirtuu naamaas!!!!! Osta ihka oma mersu!!!!

Kah, tuplakommentaattorin paluu.

Ja tiedoksi tälle yhdelle peikolle- ei täällä hoitajien puolelta tätä palkkakeskustelua avattu, ainakaan avausviestin sisältö ei sen puolesta puhu.

Vituttaahan se tietysti, kun tosiasiat eivät olekkaan niin isoissa lukemissa, että revittelemään pääsisi, mutta eiköhän aina voi heittää näitä normaaleja "Nussikaa perseenne ruvelle " tyypin kommentteja:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3644
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1981
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1196
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1063
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1045
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe