Baikal IJ-94 Taiga

Taiga 12/76

Baikal IJ-94 Taiga rihlakko
12/76 haulipiippu ja kivääripiippu .223 Hinta on 550e suunnilleen
mitä vikoja aseessa on ja onko kestävä?

5

4743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klashikow

      Aina osattu käyttöaseiden teko niin sotilas kuin siviiliaseiden uskaltaa varmasti ostaa
      kestävyyden ja ampumaominaisuuksien perusteella.

    • joku jostain

      Itse jättäisin väliin! Joskus näissäkin sattuu olemaan hyviä pelejä ja monesti haulipiippu toimiikin hyvin. Se että se kivääripiippu toimisi linnustukseen vaadittavalla tarkuudella on sattumaa! Baikkaleissa on paljon takuukorjauksen vaativia vikoja! Yleisempiä on esimerkiksi laukasukoneiston väärin sovitus joka aiheuttaa sen että ase ei laukea vaikka iskuri lyö. Myös muita vähemmän kivoja yllätyksiä on nähty! Yleensä kivääripiippuisen paikkalin käynti 100m on luokkaa 50mm. Joskin osaava kaveri (aseseppä) Saa aikaiseksi näistäkin kelpo laitteita. Lienee vielä syytä mainita että laukaisu on vakiona aika karmea!

      • ihan aseen näk.

        asekaupas ja hypistelin taigaa tai oikeammin tutkin tarkkaan, ase oli kohtalaisen kevyt taittaa auki, ase oli esittelyase joten ei sitä kovinkaan montaakymmentä kertaa luultavasti ole taitettu auki, viimeistelykin oli yllättävän siisti päälle päin, ainoastaa haulipiipun ja luotipiipun sidoksessa oli viilaajalla viila tai rälläkkä hieman lipsunut mutta se on vain kosmeettista, verrattuna itselläni olevaan rinnalkkaispiippuiseen balalaikka haulikkooni.. jota olen jo kantanut metsästysreissuillani 7 vuotta ja ampunut kuitenkin kohtalaisen paljon..niin tämä taigan laukaisu oli yllättävän hyvä, hieman jäykkä mutta krahisematon ja liipaisu muistutti kuin olisi katkaissut lasitangon ja sehän on hyvä sellainen, tähtäin kuva oli ahdas mutta senkin voi kätevä käsistään viilata itse väljemmäksi jos haluaa käyttää avotähtäimiä.
        Silmiin pisti luotipiipun aivan tasaiseksi työstetty piipun suu, siinä olisi hyvä olla pieni upotus suojaamassa piipun suuta..ja perinteisestä bakeliittiperälevystä oli päästy eroon ja perälevynä oli ventiloitu kumi.
        mutta pienellä fiksauksella erittäin varteen otettava ase varsinkin kun hinta oli 520 eur.


      • miten lie
        ihan aseen näk. kirjoitti:

        asekaupas ja hypistelin taigaa tai oikeammin tutkin tarkkaan, ase oli kohtalaisen kevyt taittaa auki, ase oli esittelyase joten ei sitä kovinkaan montaakymmentä kertaa luultavasti ole taitettu auki, viimeistelykin oli yllättävän siisti päälle päin, ainoastaa haulipiipun ja luotipiipun sidoksessa oli viilaajalla viila tai rälläkkä hieman lipsunut mutta se on vain kosmeettista, verrattuna itselläni olevaan rinnalkkaispiippuiseen balalaikka haulikkooni.. jota olen jo kantanut metsästysreissuillani 7 vuotta ja ampunut kuitenkin kohtalaisen paljon..niin tämä taigan laukaisu oli yllättävän hyvä, hieman jäykkä mutta krahisematon ja liipaisu muistutti kuin olisi katkaissut lasitangon ja sehän on hyvä sellainen, tähtäin kuva oli ahdas mutta senkin voi kätevä käsistään viilata itse väljemmäksi jos haluaa käyttää avotähtäimiä.
        Silmiin pisti luotipiipun aivan tasaiseksi työstetty piipun suu, siinä olisi hyvä olla pieni upotus suojaamassa piipun suuta..ja perinteisestä bakeliittiperälevystä oli päästy eroon ja perälevynä oli ventiloitu kumi.
        mutta pienellä fiksauksella erittäin varteen otettava ase varsinkin kun hinta oli 520 eur.

        taigan kun taittaa niin ainostaan haulipiipun patruunapesästä nousee hylsy pois ja luotipiipun hylsy noukittava "pohjasta" saakka pois, varsinkin jos on urakantapatruuna.


      • Anonyymi
        miten lie kirjoitti:

        taigan kun taittaa niin ainostaan haulipiipun patruunapesästä nousee hylsy pois ja luotipiipun hylsy noukittava "pohjasta" saakka pois, varsinkin jos on urakantapatruuna.

        Onhan tuossa kynsi myös kiväärin luodille. Pitäs hylsyn nousta. Jos ei ole viilattu pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe