Baikal IJ-94 Taiga

Taiga 12/76

Baikal IJ-94 Taiga rihlakko
12/76 haulipiippu ja kivääripiippu .223 Hinta on 550e suunnilleen
mitä vikoja aseessa on ja onko kestävä?

5

4214

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klashikow

Aina osattu käyttöaseiden teko niin sotilas kuin siviiliaseiden uskaltaa varmasti ostaa
      kestävyyden ja ampumaominaisuuksien perusteella.

• joku jostain

Itse jättäisin väliin! Joskus näissäkin sattuu olemaan hyviä pelejä ja monesti haulipiippu toimiikin hyvin. Se että se kivääripiippu toimisi linnustukseen vaadittavalla tarkuudella on sattumaa! Baikkaleissa on paljon takuukorjauksen vaativia vikoja! Yleisempiä on esimerkiksi laukasukoneiston väärin sovitus joka aiheuttaa sen että ase ei laukea vaikka iskuri lyö. Myös muita vähemmän kivoja yllätyksiä on nähty! Yleensä kivääripiippuisen paikkalin käynti 100m on luokkaa 50mm. Joskin osaava kaveri (aseseppä) Saa aikaiseksi näistäkin kelpo laitteita. Lienee vielä syytä mainita että laukaisu on vakiona aika karmea!

• ihan aseen näk.

asekaupas ja hypistelin taigaa tai oikeammin tutkin tarkkaan, ase oli kohtalaisen kevyt taittaa auki, ase oli esittelyase joten ei sitä kovinkaan montaakymmentä kertaa luultavasti ole taitettu auki, viimeistelykin oli yllättävän siisti päälle päin, ainoastaa haulipiipun ja luotipiipun sidoksessa oli viilaajalla viila tai rälläkkä hieman lipsunut mutta se on vain kosmeettista, verrattuna itselläni olevaan rinnalkkaispiippuiseen balalaikka haulikkooni.. jota olen jo kantanut metsästysreissuillani 7 vuotta ja ampunut kuitenkin kohtalaisen paljon..niin tämä taigan laukaisu oli yllättävän hyvä, hieman jäykkä mutta krahisematon ja liipaisu muistutti kuin olisi katkaissut lasitangon ja sehän on hyvä sellainen, tähtäin kuva oli ahdas mutta senkin voi kätevä käsistään viilata itse väljemmäksi jos haluaa käyttää avotähtäimiä.
        Silmiin pisti luotipiipun aivan tasaiseksi työstetty piipun suu, siinä olisi hyvä olla pieni upotus suojaamassa piipun suuta..ja perinteisestä bakeliittiperälevystä oli päästy eroon ja perälevynä oli ventiloitu kumi.
        mutta pienellä fiksauksella erittäin varteen otettava ase varsinkin kun hinta oli 520 eur.

• miten lie
        ihan aseen näk. kirjoitti:

asekaupas ja hypistelin taigaa tai oikeammin tutkin tarkkaan, ase oli kohtalaisen kevyt taittaa auki, ase oli esittelyase joten ei sitä kovinkaan montaakymmentä kertaa luultavasti ole taitettu auki, viimeistelykin oli yllättävän siisti päälle päin, ainoastaa haulipiipun ja luotipiipun sidoksessa oli viilaajalla viila tai rälläkkä hieman lipsunut mutta se on vain kosmeettista, verrattuna itselläni olevaan rinnalkkaispiippuiseen balalaikka haulikkooni.. jota olen jo kantanut metsästysreissuillani 7 vuotta ja ampunut kuitenkin kohtalaisen paljon..niin tämä taigan laukaisu oli yllättävän hyvä, hieman jäykkä mutta krahisematon ja liipaisu muistutti kuin olisi katkaissut lasitangon ja sehän on hyvä sellainen, tähtäin kuva oli ahdas mutta senkin voi kätevä käsistään viilata itse väljemmäksi jos haluaa käyttää avotähtäimiä.
        Silmiin pisti luotipiipun aivan tasaiseksi työstetty piipun suu, siinä olisi hyvä olla pieni upotus suojaamassa piipun suuta..ja perinteisestä bakeliittiperälevystä oli päästy eroon ja perälevynä oli ventiloitu kumi.
        mutta pienellä fiksauksella erittäin varteen otettava ase varsinkin kun hinta oli 520 eur.

taigan kun taittaa niin ainostaan haulipiipun patruunapesästä nousee hylsy pois ja luotipiipun hylsy noukittava "pohjasta" saakka pois, varsinkin jos on urakantapatruuna.

• Anonyymi
        miten lie kirjoitti:

taigan kun taittaa niin ainostaan haulipiipun patruunapesästä nousee hylsy pois ja luotipiipun hylsy noukittava "pohjasta" saakka pois, varsinkin jos on urakantapatruuna.

Onhan tuossa kynsi myös kiväärin luodille. Pitäs hylsyn nousta. Jos ei ole viilattu pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe