Baikal IJ-94 Taiga

Taiga 12/76

Baikal IJ-94 Taiga rihlakko
12/76 haulipiippu ja kivääripiippu .223 Hinta on 550e suunnilleen
mitä vikoja aseessa on ja onko kestävä?

5

3683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klashikow

      Aina osattu käyttöaseiden teko niin sotilas kuin siviiliaseiden uskaltaa varmasti ostaa
      kestävyyden ja ampumaominaisuuksien perusteella.

    • joku jostain

      Itse jättäisin väliin! Joskus näissäkin sattuu olemaan hyviä pelejä ja monesti haulipiippu toimiikin hyvin. Se että se kivääripiippu toimisi linnustukseen vaadittavalla tarkuudella on sattumaa! Baikkaleissa on paljon takuukorjauksen vaativia vikoja! Yleisempiä on esimerkiksi laukasukoneiston väärin sovitus joka aiheuttaa sen että ase ei laukea vaikka iskuri lyö. Myös muita vähemmän kivoja yllätyksiä on nähty! Yleensä kivääripiippuisen paikkalin käynti 100m on luokkaa 50mm. Joskin osaava kaveri (aseseppä) Saa aikaiseksi näistäkin kelpo laitteita. Lienee vielä syytä mainita että laukaisu on vakiona aika karmea!

      • ihan aseen näk.

        asekaupas ja hypistelin taigaa tai oikeammin tutkin tarkkaan, ase oli kohtalaisen kevyt taittaa auki, ase oli esittelyase joten ei sitä kovinkaan montaakymmentä kertaa luultavasti ole taitettu auki, viimeistelykin oli yllättävän siisti päälle päin, ainoastaa haulipiipun ja luotipiipun sidoksessa oli viilaajalla viila tai rälläkkä hieman lipsunut mutta se on vain kosmeettista, verrattuna itselläni olevaan rinnalkkaispiippuiseen balalaikka haulikkooni.. jota olen jo kantanut metsästysreissuillani 7 vuotta ja ampunut kuitenkin kohtalaisen paljon..niin tämä taigan laukaisu oli yllättävän hyvä, hieman jäykkä mutta krahisematon ja liipaisu muistutti kuin olisi katkaissut lasitangon ja sehän on hyvä sellainen, tähtäin kuva oli ahdas mutta senkin voi kätevä käsistään viilata itse väljemmäksi jos haluaa käyttää avotähtäimiä.
        Silmiin pisti luotipiipun aivan tasaiseksi työstetty piipun suu, siinä olisi hyvä olla pieni upotus suojaamassa piipun suuta..ja perinteisestä bakeliittiperälevystä oli päästy eroon ja perälevynä oli ventiloitu kumi.
        mutta pienellä fiksauksella erittäin varteen otettava ase varsinkin kun hinta oli 520 eur.


      • miten lie
        ihan aseen näk. kirjoitti:

        asekaupas ja hypistelin taigaa tai oikeammin tutkin tarkkaan, ase oli kohtalaisen kevyt taittaa auki, ase oli esittelyase joten ei sitä kovinkaan montaakymmentä kertaa luultavasti ole taitettu auki, viimeistelykin oli yllättävän siisti päälle päin, ainoastaa haulipiipun ja luotipiipun sidoksessa oli viilaajalla viila tai rälläkkä hieman lipsunut mutta se on vain kosmeettista, verrattuna itselläni olevaan rinnalkkaispiippuiseen balalaikka haulikkooni.. jota olen jo kantanut metsästysreissuillani 7 vuotta ja ampunut kuitenkin kohtalaisen paljon..niin tämä taigan laukaisu oli yllättävän hyvä, hieman jäykkä mutta krahisematon ja liipaisu muistutti kuin olisi katkaissut lasitangon ja sehän on hyvä sellainen, tähtäin kuva oli ahdas mutta senkin voi kätevä käsistään viilata itse väljemmäksi jos haluaa käyttää avotähtäimiä.
        Silmiin pisti luotipiipun aivan tasaiseksi työstetty piipun suu, siinä olisi hyvä olla pieni upotus suojaamassa piipun suuta..ja perinteisestä bakeliittiperälevystä oli päästy eroon ja perälevynä oli ventiloitu kumi.
        mutta pienellä fiksauksella erittäin varteen otettava ase varsinkin kun hinta oli 520 eur.

        taigan kun taittaa niin ainostaan haulipiipun patruunapesästä nousee hylsy pois ja luotipiipun hylsy noukittava "pohjasta" saakka pois, varsinkin jos on urakantapatruuna.


      • Anonyymi
        miten lie kirjoitti:

        taigan kun taittaa niin ainostaan haulipiipun patruunapesästä nousee hylsy pois ja luotipiipun hylsy noukittava "pohjasta" saakka pois, varsinkin jos on urakantapatruuna.

        Onhan tuossa kynsi myös kiväärin luodille. Pitäs hylsyn nousta. Jos ei ole viilattu pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1743
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      212
      821
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe