volvo 240 pensamittari.

kaksneliskantti. . .

mikähän tossa on vikana kun toi pensamittari näyttää sillon kun on yli puolitankkia pensaa niin ihan uskottavia lukemia, mutta sitten siitä puolesta tankista laskee melkeen silmissä melkeen punaselle? Ja toinen kysymys kuin punaselle ton uskalataa ajaa ennen kun matkan teko katkeaa, meneekö viisari yhtä alas niinkun virrat ei olisi päällä ennen kun matka katkeaa vai katkeaako aikasemmin?

12

2617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Näyttääkö se mittari oiken jos vaikka 60 litraa tankissa on bensaa eli täynnä.Ainahan se puolitankkia nopemmmin menee tyhjäksi jos vertaa tankki täynnä ja ajat ne 30 litraa pois jolloin viisari näyttää 1/2 tankkia.Tankin muoto ja voi siihen vaikuttaa se bensaanturi siellä tankissa ja jos kiinnostaa ota ne liittimet ja putsaa ne puhtaaksi jolloin virta kulkee paremmin sinne mittaristolle.Takakonttii matka käy ota kontin pohjasta se tarkistulevy irti sen alla näet ne liitimet ja anturin.Jos se mittari punaisella niin kyllä kannattaa aja tankille se bensa ei maksa sen enempää,ei laske sitä tyhjäsi jolloin ei niin paljon ongelmia.Näihin mittareihin ei voi aina luottaa se ei tiedä tarkasti onko siellä tankissa nyt 5 litraa vai 2,9 litraa bensaa.Punainen alkaa"varatankki" niin sille on laskettu että pitäisi päästä 100km( eli n.10 litraa) matka mutta kuka näistä tietää

      • kaksneliskantti. . .

        kyllä se sillon kun tankkaa 60l näyttää täyttä, ihemetyttää vaan ku menee tuo mittari niin nopiaa puolesta välsitä punaselle kun täydestä tankista puoleen väliin. juu niinhän se on että ei sitä tyhjällä tankilla kannata ajella, mutta ois se kiva silti tietää missä kohtaa matka katkeaa, maalaisjärjellä ajateltuna ei ton mittarin pitäs nuosta milliäkään jos on kuiva tankki.

        Sitte ois toinenki kysymys kun vaihelaatikko tai perä vinkuu/ujeltaa kylmänä eniten 2 tai 3 vaihteella, lämpimänä ei kuulu ääniä ,ajaa noin 5km niin ujellus loppuu, voiskohan johtua vähästä tai huonosta öljystä? sitte joskus tekee niin että ei meinaa saada mitään vaihetta silmään,paikaltaan tätä ei ole tapahtunut vaan auton liikkuessa, vaihteisto on m47 eli kova vitonen.


      • volvo_puranen
        kaksneliskantti. . . kirjoitti:

        kyllä se sillon kun tankkaa 60l näyttää täyttä, ihemetyttää vaan ku menee tuo mittari niin nopiaa puolesta välsitä punaselle kun täydestä tankista puoleen väliin. juu niinhän se on että ei sitä tyhjällä tankilla kannata ajella, mutta ois se kiva silti tietää missä kohtaa matka katkeaa, maalaisjärjellä ajateltuna ei ton mittarin pitäs nuosta milliäkään jos on kuiva tankki.

        Sitte ois toinenki kysymys kun vaihelaatikko tai perä vinkuu/ujeltaa kylmänä eniten 2 tai 3 vaihteella, lämpimänä ei kuulu ääniä ,ajaa noin 5km niin ujellus loppuu, voiskohan johtua vähästä tai huonosta öljystä? sitte joskus tekee niin että ei meinaa saada mitään vaihetta silmään,paikaltaan tätä ei ole tapahtunut vaan auton liikkuessa, vaihteisto on m47 eli kova vitonen.

        Sinun pitää testata missä bensa loppuu muista ottaa se varakanisteri mukaan jossa bensa ja sitten muista tämä bensasuodatin voi joutua vaihtamaan jos vetää ne pohjallaaolevat ruosteet sinne suodattimen.Ensiksi eikös se kuulu kun auton ostaa siihen vaihdetaan ne öljyt myös sinne vaihdelaatikkoon ja perään muitteen nesteiden ja huototoimenpiteiden lisäksi(silloin tietää minkälaisen auton on ostanut).Onko ne sykrointi rattaat mennyt jos autollaa ajettu huonoilla vaihteistööljyillä tai sitten on öljyvuotoa ja vaihteisossa ei ole tarpeeksi öljyä .Vaihde ne öljyt ja samallaa katso onko niissä vanhoissa öljyissä sitä rautajauhoa mukana siinä tyhjennystulpassa on mangeetti joka kerää ne rautasirit sieltä öljynjoukosta pois.Moni säästä väärässä paikassa ja paljon sillä autollaa on ajettu onko jo 600tkn kun vaihteisso noin huonnossa kunnossa.Vaihteistoon Mobil ATF220 M47vaihteisto täyttömäärä 1.3 litraa
        Perän täyttötilavuus tyyppi 1030 =1.3 litraa ja tyyppi1031= 1.6litraa onko tasauspyörästölukko silloinMobilube SHC LS 75W-90 normi perä Mobilube SHC 75W-90 tai MobilubeHD 80W-90
        Tarkista se kardanin tukilaakerin toiminta(samalla ne ristinivelet) ettei siellä kuulu vinkumista ja matka katkeaa kun kardaani tulee pohjasta läpi.


      • kaksneliskantti
        volvo_puranen kirjoitti:

        Sinun pitää testata missä bensa loppuu muista ottaa se varakanisteri mukaan jossa bensa ja sitten muista tämä bensasuodatin voi joutua vaihtamaan jos vetää ne pohjallaaolevat ruosteet sinne suodattimen.Ensiksi eikös se kuulu kun auton ostaa siihen vaihdetaan ne öljyt myös sinne vaihdelaatikkoon ja perään muitteen nesteiden ja huototoimenpiteiden lisäksi(silloin tietää minkälaisen auton on ostanut).Onko ne sykrointi rattaat mennyt jos autollaa ajettu huonoilla vaihteistööljyillä tai sitten on öljyvuotoa ja vaihteisossa ei ole tarpeeksi öljyä .Vaihde ne öljyt ja samallaa katso onko niissä vanhoissa öljyissä sitä rautajauhoa mukana siinä tyhjennystulpassa on mangeetti joka kerää ne rautasirit sieltä öljynjoukosta pois.Moni säästä väärässä paikassa ja paljon sillä autollaa on ajettu onko jo 600tkn kun vaihteisso noin huonnossa kunnossa.Vaihteistoon Mobil ATF220 M47vaihteisto täyttömäärä 1.3 litraa
        Perän täyttötilavuus tyyppi 1030 =1.3 litraa ja tyyppi1031= 1.6litraa onko tasauspyörästölukko silloinMobilube SHC LS 75W-90 normi perä Mobilube SHC 75W-90 tai MobilubeHD 80W-90
        Tarkista se kardanin tukilaakerin toiminta(samalla ne ristinivelet) ettei siellä kuulu vinkumista ja matka katkeaa kun kardaani tulee pohjasta läpi.

        ajettu on vasta vaivaset 330tkm, ja perä on ilma lukkoa. kyllä se laatikko toimii muuten niin kun pitääkin paitsi tuo ulina pakkasilla, ja sitte että josku ei meinaa mennä vaihde päälle (yleensä 3-vaihde on se joka ei päälle mene), tänäänki oli vaan -3C pakkasta aamulla ei kuulunut mitään ulinaa, pakkasta pitää olla vähintään -10c niin ulisee. pitää heti viikonloppuna mennä vaihtaan ne öljyt. pitää toivoa että ongelmat häviää öljyjen vaihdolla, mutta eihän tuohon laatikot onneksi paljoa maksa.


    • saattaa olla että kyseessä on viallinen mittariston jännitteen säädin itseläni oli aikanaan 240D6 jossa kans värkkäs "pensamittari" mutta siinä myöskin lämpömittari näytti omiaan eli kannatta jostain hajottamolta ettiä vaihto mittaristo ja kokeilla sillä josko auttas.

      • kaksneliskantti

        kyllä mootorin lämmöt näyttää oikein, puolivälissä,, nyt kun tankkasi 14litraa bensaa ja mittari oli jo punaisella, tankkauksen jälkeen mittari nousi puoleen väliin, eli ton mittarin mukaan volvossa 28l tankki, 28/2=14. noh eipä tuon nyt niin haittaa vaikka ei oikein näytäkkään. Onko tuo normaalia että talvella kaupungiajossa vie b200e koneella 14l/100km bensaa,


      • volvo_puranen
        kaksneliskantti kirjoitti:

        kyllä mootorin lämmöt näyttää oikein, puolivälissä,, nyt kun tankkasi 14litraa bensaa ja mittari oli jo punaisella, tankkauksen jälkeen mittari nousi puoleen väliin, eli ton mittarin mukaan volvossa 28l tankki, 28/2=14. noh eipä tuon nyt niin haittaa vaikka ei oikein näytäkkään. Onko tuo normaalia että talvella kaupungiajossa vie b200e koneella 14l/100km bensaa,

        Onko kaupunkiajo sellaista kylmällä koneella pätkäajoa paikasta paikkaan lyhyitä matkoja.Jolloin Volvossa on se rikastin päällä eli ryypy että kone jaksaa käydä silloin tätä bensaa kyllä menee.Kuinka on matka-ajossa talvella oletko mittailut yhtään itsellä alta 10 l kyllä meni 100km.


      • kaksneliskantti..,
        volvo_puranen kirjoitti:

        Onko kaupunkiajo sellaista kylmällä koneella pätkäajoa paikasta paikkaan lyhyitä matkoja.Jolloin Volvossa on se rikastin päällä eli ryypy että kone jaksaa käydä silloin tätä bensaa kyllä menee.Kuinka on matka-ajossa talvella oletko mittailut yhtään itsellä alta 10 l kyllä meni 100km.

        on se mulla aina sen varran tyhjäkäynnillä ennen liikkeelle lähtöä että kierrokset tippuu siihen tonniin, ja eikös sillon se ryyppy mee pois päältä kun kierrokset tipahtaa? mutta muutoin kyllä on lyhyttä matkaa ajanu niin että koneen lämmöt ei kerkeä nousta ihan puoleen väliin, syksyllä olin laskevani että 10l hujakoilla oli kun maantie ajoa oli 80km ja kaupungissa jotain 20km, mitähän tossa kannatas ekana kattoa jos vie kohtuuttomasti bensaa olettaen että jos ois jotain vikaa,`?


      • volvo_puranen
        kaksneliskantti.., kirjoitti:

        on se mulla aina sen varran tyhjäkäynnillä ennen liikkeelle lähtöä että kierrokset tippuu siihen tonniin, ja eikös sillon se ryyppy mee pois päältä kun kierrokset tipahtaa? mutta muutoin kyllä on lyhyttä matkaa ajanu niin että koneen lämmöt ei kerkeä nousta ihan puoleen väliin, syksyllä olin laskevani että 10l hujakoilla oli kun maantie ajoa oli 80km ja kaupungissa jotain 20km, mitähän tossa kannatas ekana kattoa jos vie kohtuuttomasti bensaa olettaen että jos ois jotain vikaa,`?

        Kuules siihen aloitusviestiin pitäsi aina laittaa ne auton malli merkinnät ja muut jutut helpompi tietää onko auto normi kaasari vehje vai jokos ruiskupeli kyseessä ja muutakin tietoa kiva lukea autosta .
        Suuri bensakulutus.Termostaatti vaikuttaa siten kone käy kylmänä niin siitä bensaa menee eneenmän.
        Joten termari vaihdetaan tarvittaessaja jäähdytysneste vaihtuu aina 60tkm välein jolloin ei kerry sitä sakkaa sinee lämmityskennoon jolloin se ohjaamokin on lämmin talvella.
        Tulpat hyvät ja samalla vaihtuu ne sytysjohdot hyviin joissa on pieni vastusarvo puola jos autollaa ajettu paljon eli 330-350tkm pintaa ei tarvitse tienposkessa seistä kun puola simahdi virranjakajan kansi ja pyörin siten tää virtapuoli kunnossa.
        Ilmaputsari kun vaihtaa kerran vuodessa niin ei tarvitse ajatella koska vaihdettu.
        Imuilman esilämmityksen kunto tarkista se että kone saa pakkasellaa lämmintä ilmaa lahtee pakosarjalta on sellainen alumiininen kierreputki joka menee ilmaputsariin tarkista sen kunto.
        Jos jarrut laahaa silloin menee bensaa eli jarrujen tarkistus ja huolto.
        Mitä minullaa näitä Volvoja ollut olen aina tankannut 98 bensaa.Jos ruiskupeli niin nehän suuttimet kuluu ajanmyötä eli bensaa kuluu enemän ja tyhjäkäynti on vaeltavaa..Kaasari peli niin putsaa kaasari ulko ja päältä suositteen CRC kaasutimen puhdistusainettaa maksaa jotain 6€ pullo.Kerrohan se auton tyyppi niin voin antaa niitä vinkkejä


      • kaksneliskantti...
        volvo_puranen kirjoitti:

        Kuules siihen aloitusviestiin pitäsi aina laittaa ne auton malli merkinnät ja muut jutut helpompi tietää onko auto normi kaasari vehje vai jokos ruiskupeli kyseessä ja muutakin tietoa kiva lukea autosta .
        Suuri bensakulutus.Termostaatti vaikuttaa siten kone käy kylmänä niin siitä bensaa menee eneenmän.
        Joten termari vaihdetaan tarvittaessaja jäähdytysneste vaihtuu aina 60tkm välein jolloin ei kerry sitä sakkaa sinee lämmityskennoon jolloin se ohjaamokin on lämmin talvella.
        Tulpat hyvät ja samalla vaihtuu ne sytysjohdot hyviin joissa on pieni vastusarvo puola jos autollaa ajettu paljon eli 330-350tkm pintaa ei tarvitse tienposkessa seistä kun puola simahdi virranjakajan kansi ja pyörin siten tää virtapuoli kunnossa.
        Ilmaputsari kun vaihtaa kerran vuodessa niin ei tarvitse ajatella koska vaihdettu.
        Imuilman esilämmityksen kunto tarkista se että kone saa pakkasellaa lämmintä ilmaa lahtee pakosarjalta on sellainen alumiininen kierreputki joka menee ilmaputsariin tarkista sen kunto.
        Jos jarrut laahaa silloin menee bensaa eli jarrujen tarkistus ja huolto.
        Mitä minullaa näitä Volvoja ollut olen aina tankannut 98 bensaa.Jos ruiskupeli niin nehän suuttimet kuluu ajanmyötä eli bensaa kuluu enemän ja tyhjäkäynti on vaeltavaa..Kaasari peli niin putsaa kaasari ulko ja päältä suositteen CRC kaasutimen puhdistusainettaa maksaa jotain 6€ pullo.Kerrohan se auton tyyppi niin voin antaa niitä vinkkejä

        eli auto on vm88 ja kone on b200e k-jet ruisku, tulpat vois nyt alkuksi vaihtaa, virranjakaja jatulpanjohdot on vaihdettu entisen omistajan mukaan noin vuosi sitten minkä kyllä luulis pitävän paikkansa, uuden näköset. eli tossa rusiku on syynä suureen kulutukseen jos tuo nyt on edes mikään vika toi suuri 14l/100km kulutus. nyt on parikertaa pitemmän ajon jäkeen ollu vähä ''jäkikäytiä'' ja sen jälkeen on saanut aika kauan startata ennen kun on käynnistynyt,


      • volvo_puranen
        kaksneliskantti... kirjoitti:

        eli auto on vm88 ja kone on b200e k-jet ruisku, tulpat vois nyt alkuksi vaihtaa, virranjakaja jatulpanjohdot on vaihdettu entisen omistajan mukaan noin vuosi sitten minkä kyllä luulis pitävän paikkansa, uuden näköset. eli tossa rusiku on syynä suureen kulutukseen jos tuo nyt on edes mikään vika toi suuri 14l/100km kulutus. nyt on parikertaa pitemmän ajon jäkeen ollu vähä ''jäkikäytiä'' ja sen jälkeen on saanut aika kauan startata ennen kun on käynnistynyt,

        Onko tankissa sitä 98 jos jälkikäynti on koneen sammuttaessa se on paha hommaa se jakohihna voi hypätä pois paikoltaan ja ne ajoitusmerkit menee sekaisin.Männän päällä on palamatonta bensaa joka palaa vaikka sammutat virrat pois ,mistä johtuu varmaakin kannataa ne tulpat vaihtaa heti muista oikea lämpöarvo ja se ilmaputsarin kanssa ja onko kartainen kone se aiheuttaa kanssa käyntiongelmia.Eli se normi hommaa suurinta sallita nopeuttaa motari 100km tai kesa 120 sillä 3 vaihteella vähintän 20km muistakaa säänöllisesti tehdä tämä jos kaupungissa vai pyöritään.Vinkki kun tulet parkkiin anna koneen käydä tyhjäkäyntiä 1-2 minuuttia ja sammuta sitten tällä pitäisi se jälkikäynti asettua

        Se liallinen polttoainen kulutus .Tarkista se polttoainepaine mittaillee ruikupelissä pitää olla paineet 450-530 kPa pintaan ja se kylmäkäynistyssuuttimen kunto vuotaako se vai onko kaikki kunnossa.Sinun varmakkin kannattaa ostaa korjauskirja jossa nämä on neuvottu ja paljon muutakin tietoa tarjolla, Suomenkielinen kirja.


      • kaksenliskantti
        volvo_puranen kirjoitti:

        Onko tankissa sitä 98 jos jälkikäynti on koneen sammuttaessa se on paha hommaa se jakohihna voi hypätä pois paikoltaan ja ne ajoitusmerkit menee sekaisin.Männän päällä on palamatonta bensaa joka palaa vaikka sammutat virrat pois ,mistä johtuu varmaakin kannataa ne tulpat vaihtaa heti muista oikea lämpöarvo ja se ilmaputsarin kanssa ja onko kartainen kone se aiheuttaa kanssa käyntiongelmia.Eli se normi hommaa suurinta sallita nopeuttaa motari 100km tai kesa 120 sillä 3 vaihteella vähintän 20km muistakaa säänöllisesti tehdä tämä jos kaupungissa vai pyöritään.Vinkki kun tulet parkkiin anna koneen käydä tyhjäkäyntiä 1-2 minuuttia ja sammuta sitten tällä pitäisi se jälkikäynti asettua

        Se liallinen polttoainen kulutus .Tarkista se polttoainepaine mittaillee ruikupelissä pitää olla paineet 450-530 kPa pintaan ja se kylmäkäynistyssuuttimen kunto vuotaako se vai onko kaikki kunnossa.Sinun varmakkin kannattaa ostaa korjauskirja jossa nämä on neuvottu ja paljon muutakin tietoa tarjolla, Suomenkielinen kirja.

        98 bensalla oon aina ajanut. eipä tuota jälkikäyntiä nyt pariin viikkoon ole ilmennyt, kiitoksia paljon vainan näöstä, pitää koittaa saada volvo pajalle niin pääsee selvittään noita pikkuvikoja,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe