Miksi narsisti mitätöi ja halveksii muita ? Koskeeko narsistin halveksunta ja mitätöinti kaikkea elollista vai onko sillä aina tietty rajattu kohde ?
Tiedoton
11
369
Vastaukset
- Börjestina
Ei narsistilla mitään rajattua kohdetta ole...narsisti latistaa,jallittaa,halveksii,ivaa kaikkiea ja kaikkia jotka narsun eteen tupsahtaa...ketään ei pelastu siitä systeemistä.
BörjeStina ... sä oot niin fataali... sanoisin suorastaan Femme Fatale. Sä oot niin hetero.
http://www.youtube.com/watch?v=1ukeYmH60cg
- "terve mieli"
Varmaan siksi, että narsisti ei tunnista oikeaa rakkautta sisällään, hän tunnistaa vain itserakkauden, joka halveksii ja mitätöi muita, jopa itseäänkin. Narsisti ei halveksi ja mitätöi kaikkia ja kaikkea, vaan tyypillistä on, että hän jopa ihannoi ja palvoo joitakin, jotka hän nostaa "esikuvikseen". Narsisti voi halveksia tiettyjä kohteita ja ihannoida taas toisia, joten narsisti voi rajata ihannoimansa kohteet ja halveksimansa kohteet.
- mmm mmm
Luulisin, että narsisti halveksii ja mitätöi eniten lähimpiään.
- Ilkikurimus
Narsisti ei rakasta edes itseään. Tiedoksi vaan.
- käkkäräää
uskovainen narsisti oli tehny itestään varajeesuksen ja herjaamalla jeesusta sai narsistin ihan risaseksi.
- y-y-y-y-y
luulen että narsisti halveksii eniten niitä jotka ovat hänen vaikutuspiirinsä sisällä, esim. omat perheenjäsenet tai työkaverit. Se joka joutuu auttamaan narsistia on eniten mitätöity, koska kaiken täytyisi aina tulla narsistilta sinulle päin. Jos olet auttaja syöt narsisin kunnia-kakusta osan ja se ei käy, joten hän mitätöi sinut täysin ja sanoo tulleensa toimeen ilman apua. Kaikkivoipaista ja ylivertaista ihmistä ei koskaan auteta vaan hän antaa ja auttaa...
- narsistin uhri
"Narsisti voi halveksia tiettyjä kohteita ja ihannoida taas toisia, joten narsisti voi rajata ihannoimansa kohteet ja halveksimansa kohteet."
Ja hänen ihailunsa kohteet ja halveksintansa kohteet voivat myös vaihtua yht äkkiä varoittamatta! - yxex
Ajattelen että olet lähellä ratkaisua. Miksi mitäkin tapahtuu on edelleen epäselvää..
:)
Narsistin "varjossa" eläminen rassasi minua. Mitätöityneenä, silti avun antaneena hoipertelin kahden vaiheilla, tiesin tyydyttäneeni mutten silti riittänyt, halveksuin itseäni. Miksi? - Iso jalka
narsistin uhri kirjoitti:
"Narsisti voi halveksia tiettyjä kohteita ja ihannoida taas toisia, joten narsisti voi rajata ihannoimansa kohteet ja halveksimansa kohteet."
Ja hänen ihailunsa kohteet ja halveksintansa kohteet voivat myös vaihtua yht äkkiä varoittamatta!Lähipiiriään, niitä joita on helpoin käyttää hyväkseen, narsisti pääosin kai halveksuu. Itse olin siinä rajamailla. Minussa ja minulla on asioita joita narsisti selkeästi pitää arvostettavina, vaikka ei sitä tietenkään myönnä. Tuo ihailu näkyi tarpeena tunkea seuraan, näyttää muille että on minun "kaveri". Joissakin asioissa narsisti jopa selkeästi jäljitteli minua. Toisaalta, aina kun annoin hänen tulla vähän lähemmäs, alkoi kateus nousta pintaan ja ilmeni vähättelynä, pikkuilkeilynä, yrityksenä pompotella jne. Otin sitten taas etäisyyttä, jolloin alkoi mielistely. Mitään tasapainoa ei siis ole mahdollista saavuttaa narsistin kanssa.
Koska narsisti ei tule toimen itsensä kanssa, ei tunne itseään, hän on pohjattoman riippuvainen muista. Narsisti imee muista asioita joita kuvittelee pidettävän arvostettavana, vaikka vain olemalla näiden seurassa. Toisaalta narsisti pohjimmiltaan halveksuu itsessään suurta riippuvuutta muista, mutta kääntää sen muiden halveksunnaksi. Näin luulen.... - yxex
Iso jalka kirjoitti:
Lähipiiriään, niitä joita on helpoin käyttää hyväkseen, narsisti pääosin kai halveksuu. Itse olin siinä rajamailla. Minussa ja minulla on asioita joita narsisti selkeästi pitää arvostettavina, vaikka ei sitä tietenkään myönnä. Tuo ihailu näkyi tarpeena tunkea seuraan, näyttää muille että on minun "kaveri". Joissakin asioissa narsisti jopa selkeästi jäljitteli minua. Toisaalta, aina kun annoin hänen tulla vähän lähemmäs, alkoi kateus nousta pintaan ja ilmeni vähättelynä, pikkuilkeilynä, yrityksenä pompotella jne. Otin sitten taas etäisyyttä, jolloin alkoi mielistely. Mitään tasapainoa ei siis ole mahdollista saavuttaa narsistin kanssa.
Koska narsisti ei tule toimen itsensä kanssa, ei tunne itseään, hän on pohjattoman riippuvainen muista. Narsisti imee muista asioita joita kuvittelee pidettävän arvostettavana, vaikka vain olemalla näiden seurassa. Toisaalta narsisti pohjimmiltaan halveksuu itsessään suurta riippuvuutta muista, mutta kääntää sen muiden halveksunnaksi. Näin luulen....Hyvin analysoit!
Tuo tarkoitushakuinen käyttäytyminen on varmasti yleisin oire. Ts ollaan ystävällisiä juuri sen verran ja sen aikaa että saavutetaan päämäärä.
"Hänen on hyvin vaikea sietää avuttomuutta tai riippuvuutta. Kun joku hänen lähellään ilmaisee näitä tunteita, hänelle tulee sietämätön olo. Päästäkseen tasapainoon itsensä kanssa, hän alkaa kiusata, pilkata ja mitätöidä tätä henkilöä. Jos hän ei suojautuisi ylimielisen vallankäytön taakse, hänelle voisivat palautua mieleen ne kokemukset, jolloin hän on ollut itse avuttomana ja riippuvaisena. Tällaiset muistot hän haluaa unohtaa, koska on niissä tullut nöyryytetyksi. Hän todella uskoo voivansa ratkaista kaikki eteensä tulevat ongelmat ylimielisyyden, vallan ja voiman avulla...."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047