Simvastatin...

Simistäkö?

Millaisia lihasoireita teille muille käyttäjille on tullut?
Itselläni lihasväsymys on ollut viime aikoina tosi kovaa.En jaksa kävellä koiran kanssa lenkillä samoin kuin esim.viime syksynä.Jo puolen kilometrin jälkeen jalkojen lihakset ovat väsyneet.Taikinakippoa en jaksa enää pitää kiinni kädelläni vaan joudun ottamaan kipon "haliotteeseen" että saan taikinan alustetuksi.Muutenkin väsyn tosi nopeasti entiseen verrattuna.
Kuulostaakos siltä että oireet voisivat johtua ko. lääkkeestä?
Olen käyttänyt sitä n.11 kk.

16

1944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen jättänyt koko homesienimyrkyn syömättä. ensinäkin pitääkö kolesteroleja mennä alentamaan? miksi? kolesterolilla on aivan varmasti tehtävää meidän elimistössä. kaikkihan sen tietää, että statiinit tuhoaa kudoksia ja meille tulee muut vaivat esille. mikä se sitten on oikea kolesterolitaso? siihen antoi vastauksen autolinikka tutkimus vuonna joskus 1970> miehillä 5-7 ja naisilla 6-9, mutta amerikkalaiset on tiettävästi tutkineet, että sen pitää olla alle viiden, mutta lähdettä en ole löytänyt kuin ei löydy rasvahysteriallekkaan mitään näyttöä.. lienee lääketehtaan kassatyttö tekaissut tutkimuksen. uffelta on tullut erittäin mielenkiintoista tietoa koleteroleista.

      jos noinki ihmeen kauan olet kituutellut kipujen kanssa niin voi hyvä sylyvi senhän. mulle riitti kaksi kuukautta. mulla oli kolet kokonaiset 4,6 ja tulppa tuli. mulla oli parikuukautta kyllä kiireistä aikaa, eli malcolmin väitteet on hyvin pitkälle oikeassa.

      • että sillai

        Turun Yliopistossa tehneet tutkimuksen, että tuo Simvastatin 20mg rappeuttaa jopa sydänlihaksen ja aiheuttaa päälle vielä diabetes kakkosen. Lopetin tuon myrkyn syönnin jo pari vuotta sitten, kun yölläkin veti suonta jaloista niin, ettei nukuttua saanut, hengästyi tosi helpolla ja vielä kuivaa yskää päälle. Vasta nyt oireet ovat helpottaneet. Ei se edes mitään auta yli 50v miehille, kuten myöhemmin todettu onkin.


      • terv.keskuslääkäri

        Kuule, haluan lääkärinä huomauttaa, että simvastatin on erittäin hyvä kolesterolin alentaja, ja kyllä, kyllä niitä kolesterolitasojat TÄYTYY saada alas, ellei sitten ehdon tahdon tahdo sydänkohtausta ja tukkoisia verisuonia. Haitat ovat ehdottomasti huomattavasti hyötyjä pienemmät.

        Se taas, jos joku lääke ei sovi jollekin, on taas ihan eri asia. Ketjun aloittajalla on tästä kyse mitä todennäköisimmin, ja onkin vastuullisempaa suositella hänelle kolesterolilääkkeen vaihtoa, kuin kokonaan kolesterolin alentamisesta luopumista.

        Tämän viestin kirjoitin oletusarvona se, että hänen kolesterolitasonsa todella on lääkittävällä tasolla, käytännössä kokonaiskolesteroli yli 6,5 - 7.


      • terv.keskuslääkäri kirjoitti:

        Kuule, haluan lääkärinä huomauttaa, että simvastatin on erittäin hyvä kolesterolin alentaja, ja kyllä, kyllä niitä kolesterolitasojat TÄYTYY saada alas, ellei sitten ehdon tahdon tahdo sydänkohtausta ja tukkoisia verisuonia. Haitat ovat ehdottomasti huomattavasti hyötyjä pienemmät.

        Se taas, jos joku lääke ei sovi jollekin, on taas ihan eri asia. Ketjun aloittajalla on tästä kyse mitä todennäköisimmin, ja onkin vastuullisempaa suositella hänelle kolesterolilääkkeen vaihtoa, kuin kokonaan kolesterolin alentamisesta luopumista.

        Tämän viestin kirjoitin oletusarvona se, että hänen kolesterolitasonsa todella on lääkittävällä tasolla, käytännössä kokonaiskolesteroli yli 6,5 - 7.

        tuli mieleeni, jos te olette lääkäri niin minä voin yhtä hyvin olla vaikkapa kiinan keisari.

        koskapa olette lääkäri niin voisitteko selostaa mitä tässä tutkimuksessa tapahtui. kiitos etukäteen.
        http://jama.ama-assn.org/cgi/content/abstract/266/9/1225


      • Kiinan Keisari
        terv.keskuslääkäri kirjoitti:

        Kuule, haluan lääkärinä huomauttaa, että simvastatin on erittäin hyvä kolesterolin alentaja, ja kyllä, kyllä niitä kolesterolitasojat TÄYTYY saada alas, ellei sitten ehdon tahdon tahdo sydänkohtausta ja tukkoisia verisuonia. Haitat ovat ehdottomasti huomattavasti hyötyjä pienemmät.

        Se taas, jos joku lääke ei sovi jollekin, on taas ihan eri asia. Ketjun aloittajalla on tästä kyse mitä todennäköisimmin, ja onkin vastuullisempaa suositella hänelle kolesterolilääkkeen vaihtoa, kuin kokonaan kolesterolin alentamisesta luopumista.

        Tämän viestin kirjoitin oletusarvona se, että hänen kolesterolitasonsa todella on lääkittävällä tasolla, käytännössä kokonaiskolesteroli yli 6,5 - 7.

        "Suomessa esille. 50
        prosenttia lääkkeistä syödään turhaan ja 50 % jättää lääkkeet syömättä.
        Saataisiin aikamoinen säästö, kun turhat masennus ja psyykenlääkkeet
        karsittaisiin ja myös kolesterolilääkkeet. Jos minä niitä lopetan, niin
        tk lääkärit taas aloittaa uudelleen."
        http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/viewtopic.php?t=1684&start=30


      • Keisarin veli
        terv.keskuslääkäri kirjoitti:

        Kuule, haluan lääkärinä huomauttaa, että simvastatin on erittäin hyvä kolesterolin alentaja, ja kyllä, kyllä niitä kolesterolitasojat TÄYTYY saada alas, ellei sitten ehdon tahdon tahdo sydänkohtausta ja tukkoisia verisuonia. Haitat ovat ehdottomasti huomattavasti hyötyjä pienemmät.

        Se taas, jos joku lääke ei sovi jollekin, on taas ihan eri asia. Ketjun aloittajalla on tästä kyse mitä todennäköisimmin, ja onkin vastuullisempaa suositella hänelle kolesterolilääkkeen vaihtoa, kuin kokonaan kolesterolin alentamisesta luopumista.

        Tämän viestin kirjoitin oletusarvona se, että hänen kolesterolitasonsa todella on lääkittävällä tasolla, käytännössä kokonaiskolesteroli yli 6,5 - 7.

        Jos lääkärintaitosi ovat samaa luokkaa kuin kielioppisi, niin työnantajasi tutkikoon pikimmiten pätevyytesi lääkärinä. Itse en suinsurminkaan tulisi hoitoosi. Kaikenlaisia pellejä täällä esiintyykin lääkäreinä !!


      • terv.keskuslääkäri
        Keisarin veli kirjoitti:

        Jos lääkärintaitosi ovat samaa luokkaa kuin kielioppisi, niin työnantajasi tutkikoon pikimmiten pätevyytesi lääkärinä. Itse en suinsurminkaan tulisi hoitoosi. Kaikenlaisia pellejä täällä esiintyykin lääkäreinä !!

        >Itse en suinsurminkaan tulisi hoitoosi
        Siihen sinulla on tietysti täysi oikeus, veli hyvä. En pakota ketään potilaikseni, he tulevat vapaaehtoisesti. En panisi pahakseni jos vaikkapa muutama potilaistani jättäisi käymättä, tällä hetkellä työpäiväni helposti venähtävät 10-11 -tuntisiksi.

        Se ei silti muuta itse asiaa miksikään, josta tässä oli puhe, eli sitä, että simvastatinin hyödyt ovat ehdottomasti haittoja suuremmat. Mikäli kolesterolitasot ovat ylipäänsä lääkittävällä tasolla, se on yhteiskunnalle sekä potilaalle edullinen ja suhteellisen hyvin siedetty lääke, joka todella alentaa kolesterolin normaalilukemiin.

        Olen aiemminkin puuttunut täällä ns. luonnonlääkkeisiin hurahtaneiden mielipiteisiin ja niiden, jotka suosittelevat kokonaan korkean kolesterolin lääkitsemättä jättämistä. Kaikilla on toki oikeus mielipiteeseensä, mutta jonkinlainen vastuu pitäisi kantaa niistä, jotka saattavat ihan oikeasti uskoa, mitä nämä edellä kuvatut huuhaa-kirjoittajat kirjoittelevat, ja jättää korkean kolesterolin lääkitsemättä. Se taas johtaa siihen että tukkoisten suonten määrä kasvaa tässä maassa, ja niiden aiheuttamien sairausten ja kuolemien määrät, sekä em. johtuvat yhteiskunnalliset kustannukset.


      • terv.keskuslääkäri kirjoitti:

        >Itse en suinsurminkaan tulisi hoitoosi
        Siihen sinulla on tietysti täysi oikeus, veli hyvä. En pakota ketään potilaikseni, he tulevat vapaaehtoisesti. En panisi pahakseni jos vaikkapa muutama potilaistani jättäisi käymättä, tällä hetkellä työpäiväni helposti venähtävät 10-11 -tuntisiksi.

        Se ei silti muuta itse asiaa miksikään, josta tässä oli puhe, eli sitä, että simvastatinin hyödyt ovat ehdottomasti haittoja suuremmat. Mikäli kolesterolitasot ovat ylipäänsä lääkittävällä tasolla, se on yhteiskunnalle sekä potilaalle edullinen ja suhteellisen hyvin siedetty lääke, joka todella alentaa kolesterolin normaalilukemiin.

        Olen aiemminkin puuttunut täällä ns. luonnonlääkkeisiin hurahtaneiden mielipiteisiin ja niiden, jotka suosittelevat kokonaan korkean kolesterolin lääkitsemättä jättämistä. Kaikilla on toki oikeus mielipiteeseensä, mutta jonkinlainen vastuu pitäisi kantaa niistä, jotka saattavat ihan oikeasti uskoa, mitä nämä edellä kuvatut huuhaa-kirjoittajat kirjoittelevat, ja jättää korkean kolesterolin lääkitsemättä. Se taas johtaa siihen että tukkoisten suonten määrä kasvaa tässä maassa, ja niiden aiheuttamien sairausten ja kuolemien määrät, sekä em. johtuvat yhteiskunnalliset kustannukset.

        pidättekö ihmistä huuhaa ukkona, jos epäilee jotakin asiaa? olen penkonut läpikotaisin ensinnäkin rasvatutkimukset jotka näyttäsivät toteen kovien rasvojen vaarallisuuden. niitä on kuulemma iso nivaska. ei ole löytynyt. lienee kallisarvoisia koska niitä ei julkistaa. menisikö siinä joittenkin johtavien ...olematon kunnia maan rakoon ennen miesten omaa poismenoa? toisekseen kolesterolista on hyvin vähän tietoa mitä se ihmisessä tekee. uffe kyllä kertoi ansiokkaasti pahan äldeeällän torjuvan tulehduksi tai tulehdustauteihin kuolleilla olisi hirmu alhaiset kolesterolitasot. sydärin saaneilla on useimiten alhaiset kole tasot.
        eli oliko teillä mahdollisesti lääketehtaan osakkeita? minä olen huolestunut kansanterveydestä ja myös veronmaksajana turhista lääkekuluista. keskustelu tulee lisääntymään näistä asioista ..siitä voimme olla huoletta.
        mutta onko jäänyt mahdollisesti huomaamatta tuo kysymykseni jamassa julkistetusta tutkimuksesta? joko sinä olet ???


      • vinkkiä...
        terv.keskuslääkäri kirjoitti:

        Kuule, haluan lääkärinä huomauttaa, että simvastatin on erittäin hyvä kolesterolin alentaja, ja kyllä, kyllä niitä kolesterolitasojat TÄYTYY saada alas, ellei sitten ehdon tahdon tahdo sydänkohtausta ja tukkoisia verisuonia. Haitat ovat ehdottomasti huomattavasti hyötyjä pienemmät.

        Se taas, jos joku lääke ei sovi jollekin, on taas ihan eri asia. Ketjun aloittajalla on tästä kyse mitä todennäköisimmin, ja onkin vastuullisempaa suositella hänelle kolesterolilääkkeen vaihtoa, kuin kokonaan kolesterolin alentamisesta luopumista.

        Tämän viestin kirjoitin oletusarvona se, että hänen kolesterolitasonsa todella on lääkittävällä tasolla, käytännössä kokonaiskolesteroli yli 6,5 - 7.

        kokemus simvastatiinista minun kohdalla oli, että yöuni meni tois huonoksi. Sitten satuin lukemaan netistä, että on ihan todettu( tutkittu) , että simvastatiinin käyttäjillä on paljon univaikeuksia. Omalääkäri vaihtoi lipitoriin jolloin ei ollut kotimaista atorvastaniinia vielä. Uni parani selvästi. Eli jos potilas valittaa unettomuutta kannattaa kokeilla tuota atorvastatiinia. Lipitor oli hinnakas mutta valitsin sen mieluummin ja pian tuli korvaava lääkekin. Vinkiksi vaan.


      • atorvastatiini
        vinkkiä... kirjoitti:

        kokemus simvastatiinista minun kohdalla oli, että yöuni meni tois huonoksi. Sitten satuin lukemaan netistä, että on ihan todettu( tutkittu) , että simvastatiinin käyttäjillä on paljon univaikeuksia. Omalääkäri vaihtoi lipitoriin jolloin ei ollut kotimaista atorvastaniinia vielä. Uni parani selvästi. Eli jos potilas valittaa unettomuutta kannattaa kokeilla tuota atorvastatiinia. Lipitor oli hinnakas mutta valitsin sen mieluummin ja pian tuli korvaava lääkekin. Vinkiksi vaan.

        ja sitä ennen simvastatiini... välillä oli myös mukana etsetimibi ja simvastatiini(inegy) mutta siitä luovuttiin, kun erityiskorvaus lopetettiin. Eipä ole ollut mainittavia sivuvaikutuksia.

        Nyt on pakko kysyä näiltä kolesterolimaanikoilta, että jos olette sairastanuneet sepelvaltimotautiin ja käyneet ohitusleikkauksessa, niin jättäisittekö huomiomatta lääkärin määräämän kolesterolilääkkeen?
        Ainakaan meikä ei arvo yhtään otanko vastaan reseptin vai alanko syömään punariisiä.


      • 14+12=8,5
        atorvastatiini kirjoitti:

        ja sitä ennen simvastatiini... välillä oli myös mukana etsetimibi ja simvastatiini(inegy) mutta siitä luovuttiin, kun erityiskorvaus lopetettiin. Eipä ole ollut mainittavia sivuvaikutuksia.

        Nyt on pakko kysyä näiltä kolesterolimaanikoilta, että jos olette sairastanuneet sepelvaltimotautiin ja käyneet ohitusleikkauksessa, niin jättäisittekö huomiomatta lääkärin määräämän kolesterolilääkkeen?
        Ainakaan meikä ei arvo yhtään otanko vastaan reseptin vai alanko syömään punariisiä.

        sepelvaltimotautia sairastaneiden/ohitusleikattujen osalta? Kuinka moni sairastuu uudelleen niistä, jotka eivät syö kolesterolilääkkeitä. Verrattuna niihin, jotka syö. On varmaan vaikea löytää riittävää määrää eisyöjiä. Sen verran kovaa on lääkärien pelottelu. Oma hypoteesini on, että enempi sairastuu niistä, jotka syövät noita sienimyrkkyjä.


      • atorvastatiini kirjoitti:

        ja sitä ennen simvastatiini... välillä oli myös mukana etsetimibi ja simvastatiini(inegy) mutta siitä luovuttiin, kun erityiskorvaus lopetettiin. Eipä ole ollut mainittavia sivuvaikutuksia.

        Nyt on pakko kysyä näiltä kolesterolimaanikoilta, että jos olette sairastanuneet sepelvaltimotautiin ja käyneet ohitusleikkauksessa, niin jättäisittekö huomiomatta lääkärin määräämän kolesterolilääkkeen?
        Ainakaan meikä ei arvo yhtään otanko vastaan reseptin vai alanko syömään punariisiä.

        http://www.prometheus.fi/terveys/kole.htm

        http://www.rasalas.fi/RavnskovinLisaluku.pdf

        näissä on myös viittauksia missä tutkittu todettu. eli on syytä uskoa lujasti sinnepäin.

        sitten mennäään sydänliittoon. samanlainen kuin lukutaidoton edesmennyt appiukkoni. hän vetosi tähäntapaan: se sano niin. sydänliitto ei julkaise mitään tutkimusta eikä viittausta minnekkään. eli ihan sama viittaako ne kinthalla vai minä sinnepäin...

        http://www.sydanliitto.fi/fi_FI/

        tämänpäivän ajatteleva ihminen hakee tietoa. jos me uskotaa kaikki mitä kuullaan ..juu sama kun ostaa itselleen aasinlakin.


      • ei poista
        14+12=8,5 kirjoitti:

        sepelvaltimotautia sairastaneiden/ohitusleikattujen osalta? Kuinka moni sairastuu uudelleen niistä, jotka eivät syö kolesterolilääkkeitä. Verrattuna niihin, jotka syö. On varmaan vaikea löytää riittävää määrää eisyöjiä. Sen verran kovaa on lääkärien pelottelu. Oma hypoteesini on, että enempi sairastuu niistä, jotka syövät noita sienimyrkkyjä.

        tautia, vaan on oireita "helpottava" toimenpide, kuten myöskin pallolaajennus.
        Itse tautia pitää hoitaa jatkuvasti oikealla ruokavaliolla. liikunnalla ja lääkkeillä.
        Täytyy kyllä olla aika rohkea sälli, joka jättää itsensä lääkitsemättä varsinkin, jos on sairastunut ilman, että olisi käyttänyt lääkkeitä.
        Tässä voin katsoa peiliin ja kysyä kuka polttikaan ne tupakat, kuka söi kaikki hampurilaiset ja ranskalaiset, kuka lopetti liikunnan, kuka ei uskonut terveydenhoitajan höpötyksiä korkeasta kolesterolista, kuka ei...
        Eipä siinä auttanut enää ruokavaliot ja liikunnat, kun tauti oli jo puhjennut... Nyt sitä ollaan aika nöyrää poikaa(vieläkin alle 50) ja napsitaan kiltisti ne pillerit, mitkä lääkäri on määrännyt.


      • 28
        ei poista kirjoitti:

        tautia, vaan on oireita "helpottava" toimenpide, kuten myöskin pallolaajennus.
        Itse tautia pitää hoitaa jatkuvasti oikealla ruokavaliolla. liikunnalla ja lääkkeillä.
        Täytyy kyllä olla aika rohkea sälli, joka jättää itsensä lääkitsemättä varsinkin, jos on sairastunut ilman, että olisi käyttänyt lääkkeitä.
        Tässä voin katsoa peiliin ja kysyä kuka polttikaan ne tupakat, kuka söi kaikki hampurilaiset ja ranskalaiset, kuka lopetti liikunnan, kuka ei uskonut terveydenhoitajan höpötyksiä korkeasta kolesterolista, kuka ei...
        Eipä siinä auttanut enää ruokavaliot ja liikunnat, kun tauti oli jo puhjennut... Nyt sitä ollaan aika nöyrää poikaa(vieläkin alle 50) ja napsitaan kiltisti ne pillerit, mitkä lääkäri on määrännyt.

        "Kolesteroliteoria on hallinnut vuosikymmeniä lääkäreiden ja maallikoiden käsityksiä sydän- ja verisuonitautien syistä. Nyt on aika hylätä tämä käsitys, kirjoittavat ruotsalaiset tiedemiehet, sisätautiopin professori (emeritus) Lars Werkö, kirurgian professori (emeritus) Tore Scherstén ja elinsiirtokirurgian dosentti Ralf Sundberg Svenska Dagbladetissa 14.7.2009. "


        "Sydänkohtaukseen sairastuneiden ja kuolleiden ihmisten kolesterolilukemat ovat usein muita pienempiä. Matala seerumin kolesteroli liittyy suurentuneeseen kuoleman riskiin. Nyt on aika hylätä hypoteesi kohonneen kolesterolin ja valtimotautien syy-yhteydestä. Samalla on syytä selvittää, mistä tämä harhakäsitys on johtunut, kirjoittavat ruotsalaislääkärit."

        Näin kirjoitteli Tolonen ruotsalaisten tutkimuksista.

        http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1406


    • 8 + 13 = 21

      Lääkkeen vaihto toiseen on tarpeellinen, jos lääke aiheuttaa haittoja. Kaikki ei sovi kaikille.
      Lihasoireet voivat olla hyvinkin haitallisia.

      Kokonaan lääkityksestä luopuminen ei ole hyvä ratkaisu.

      • Jamassa

        Minulla lienee pakkomielle epäillä. Joku oli tulkinnut Jamassa julkaistua tutkimusta. Mutta katsotaanpa tulosta.
        "Löytyi tulkintaa: Tutkimuksessa seurattiin vuosina 1974-1989 kahta potilasryhmää. Toinen ryhmistä sai kolesterolia alentavaa lääkettä ja virallisen terveysdieetin. Mikä mielenkiintoisinta, teoreettinen sydäntautiriski aleni 46 % hoitoa saaneiden keskuudessa verrattuna kontrolliryhmään, mutta hoidetussa ryhmässä kuoli 67. Näistä 34 oli sydänperäisiä kuolemia. Vastaavasti kontrolliryhmässä kuoli 47 ja niistä 14 sydänsairauteen! Siis kun hoidetaan oppien mukaan, lisääntyvät sydänkuolemat lähes kaksi- ja puolikertaisesti. Siitä sitten vähärasvaiselle ruualle ja kolesterolilääkkeitä popsimaan! Strandberg on itse todistanut yhdessä maailman arvostetuimmassa lääketieteellisessä julkaisussa, että virallinen käsitys sydäntaudeista on täysin väärä!"
        http://jama.ama-assn.org/cgi/content/abstract/266/9/1225
        On varmaan edesvastuutonta jättää tuomatta esille vaaran mahdollisuus.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe