Jos olisit totta

Jos olisit totta

soittaisitko
kevein sormin
surun säikeitä minussa

hiljaa ja hellästi

virittäisit ilon
enempää rikkomatta
tummien sävelten alta?

20

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaunis runo että hyvän on yön
      tulla tämän jälkeen ... jos kaikki
      kaunis oliskin totta,eikä elämä
      pettäisi.

      Hyvät yöt jääneidolle !

      • Dolan.

        Kunpa niin.
        Joskus sentään, saan vangittua edes hetken
        sitä kauneutta, vaikka vain riveihin tai niiden väliin.


    • ja minä - odotan vain jonkun saapumista.
      Jonkun, joka silittäisi suruni pois ja
      nostaisi ilon ja hymyn edes hetkeksi
      huulilleni.

      Sinun säröisyytesi on käsinkosketeltavaa,
      herkkyytesi hellää.

      Surullisenkaunista ystäväni.

      • löysit itsesi runostani Lindanen,
        tiedänhän minä sen.

        Ennen kaikki piti olla niin täydellistä.
        Mutta ajan mittaan olen alkanut nähdä
        rikkinäisissä astioissa ihmeellistä kauneutta.

        Kiitoksin, se pieni


    • *saaga*

      Kuinka kevyen
      ihanaisesti
      ilmavasti kuljetat
      kaunista tekstiäsi

      ihan kuin itse olisin
      ainakin kymmenen
      senttiä
      irti maasta !!!

      • lämmin kiitos kauniista ajatuksistasi.
        Jatketaan leijailua... =)

        t. jääneito


    • katztin

      Totta ihmeessä
      soittaisin
      viuluasi vinguttaisin
      mureesi pois ajaisin
      ilon sulle antaisin
      taivaankansi raikuisi
      nauraen ja tanssien
      ikuiseen onneen veisin

      • viulunsoittaja katolla...

        kiitoksin jääneito


    • Moi.
      Sanat jäivät vähiin, järkytyin.
      Paras runo mitä koskaan olen lukenut, kaikki oli kohdallaan.
      Ihmis-suhde kertakaikkiaan kiteytettynä muutamaan sanaan.

      Tässä oli kaikki..

      Kumarran kiitos tästä.

      ter kobo

      • toiveitani jostakin toisesta todellisuudesta,
        jota tuntuu olevan niin kovin vaikea tavoittaa.

        Kumarruksesi on vastaanotettu,
        hiljaa ja nöyrästi.


    • Nättiä huttua

      Hetken vaikutelma

      Negatiiviset ja posiitiviset tunteet

      Niin kuin elämässä

      Toinen elää ainoastaan haaveissa

      Ei vielä todellisuudessa

      Enemmän tarinaa, ei vain sanoja

      Pidän sellaisesta touhusta

      • pidän monesti vähistä sanoista,
        jotka kätkevät sisälleen paljon.
        Se paljon, ovat ne rivien väliin jääneet lauseet ja mielikuvat
        mitä kirjoitetut sanat ovat lukijassa synnyttäneet.

        Kiitos.


    • Minanoita

      Todella hieno runo sinulta,
      tämä jäi korviini soimaan....

      • kevyet sävelet soivat... =)

        Kiitos Noita.


    • kaunis, herkkä runo.
      Sellaista runoutta mistä pidän...

      • lyhyesti ja selvästi sanottu.
        Minä kiitän =)


    • lumileijona

      Voi kumpa olisinkin totta,
      niin untuvan pehmein sormin,
      sinua minä soittaisin.
      Jos olisin,
      vaikka vaan sinun oma haaveesi,
      niin kaikki surut joita elänyt todeksi olet.
      Minä ilon ja riemun säkeisiin vaihtaisin,
      niin että et tuskaasi enään muistaisi,
      painajaisina pelkäisi,
      et tuskana sisälläsi kantaisi.
      Mutta silloin sinut toiseksi muutaisin ja
      kenties sitä sitten katuisin.

      ps, tahdon vain sanoa että surut ja murheet ovat osa meitä,
      ne tekeevät meihin niitä,
      yksilöllisiä piirteitä, joihin me ihastumme.
      Kaunis on runosi.

      • lämminhenkisestä vastausrunosta.

        Varmaan minussa muutettavaakin olisi.
        Hiljalleen hiottavaa, muttei väkisin väännettävää.


    • tee.

      Runosi kevyt ja hauras kuin lumihiutale ja yhtä kaunis. Tahtovat jäädä hyvätkin runot huomaamatta kun vain poikkeaa palstalla.

      • meillä on toki muutakin puuhaa.

        Kiitokseni lumihiutaleista... =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe