Käyttämätön lentolippu

pietroh2

Onko kokemusia miten pitää/voisi toimia, että saisi käyttämättömästä lentolipusta edes jotain takaisin.

10

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---..---

      Lentoyhtiö? Minkälainen lippu (tyyppi)? Peruutuksen syy?

      • Ei vain sovi matkapäivät, ei sairautta ei kuolemaa ei muutakaan syytä, jolla voisi käyttää matkavakuutuksen peruutuspykälää.


      • adrgadrg
        Pietroh1 kirjoitti:

        Ei vain sovi matkapäivät, ei sairautta ei kuolemaa ei muutakaan syytä, jolla voisi käyttää matkavakuutuksen peruutuspykälää.

        Lipun varausluokasta. Mikäli jokin halpalippu, niin rahat ovat mennyttä. Jos Finnairin lippu ja varausluokkka esim. Y,H.K, niin jotain saa takaisin, Y:stä kaikki.


      • adrgadrg kirjoitti:

        Lipun varausluokasta. Mikäli jokin halpalippu, niin rahat ovat mennyttä. Jos Finnairin lippu ja varausluokkka esim. Y,H.K, niin jotain saa takaisin, Y:stä kaikki.

        Arvelin että lipun hinnassa olevat haittaverot eivät olisi laskutuskelpoisia, kun ei ole haittaa aiheutettukaan.
        Pitänee kysyä verottajalta.


      • 17 ++++
        Pietroh1 kirjoitti:

        Arvelin että lipun hinnassa olevat haittaverot eivät olisi laskutuskelpoisia, kun ei ole haittaa aiheutettukaan.
        Pitänee kysyä verottajalta.

        Kyllä kysyisin lentoyhtiöltä, että eikö edes lentokenttäveroja tai mahdollisia muita lisämaksuja voida palauttaa. Vaikka sinänsä lentolippu olisikin sellainen,ettei palautusta voi saada. Mutta parhaiten selviää oikeasta paikasta kysymällä, ei täältä höpöpalstalta.


      • pietro4
        17 ++++ kirjoitti:

        Kyllä kysyisin lentoyhtiöltä, että eikö edes lentokenttäveroja tai mahdollisia muita lisämaksuja voida palauttaa. Vaikka sinänsä lentolippu olisikin sellainen,ettei palautusta voi saada. Mutta parhaiten selviää oikeasta paikasta kysymällä, ei täältä höpöpalstalta.

        niin olisiko vastaajasta vihjettä


      • 17++++
        pietro4 kirjoitti:

        niin olisiko vastaajasta vihjettä

        Kysyisin ao.lentoyhtiöltä tietysti. Jos Finnairin lippu, niin sieltä. Jos vaikka Lufthansan, niin sieltä. Tai sitten matkatoimistosta, josta lippu ostettu. MUTTA: tuossa alhaalla otsikolla "meitä huijataan" joku kertoo, miten lentoyhtiö tämänkin takaisinmaksu-pykälän osaa kiertää! Mutta kysyähän silti aina kannattaa. Ja Pietro - olis kiva jos kertoisit jälkeenpäin täällä, miten sulle kävi. Jutulla on mielestäni yleisempääkin kiinnostavuusarvoa.


    • vaihtoehdot vähissä

      Ei muuta kuin katselemaan halpaa yhden sunnnan lippua takaisin tai sitten kokonaan uudet menopaluuliput...

      • ---::::---

        Lentomatkustajan oikeuksia käsiteltiin juuri Ylen Kuningaskuluttajassa. Matkustaja on oikeutettu saamaan takaisin käyttämättömän lentolipun verot ja viranomaismaksut (jotka siis muuten jäävät lentoyhtiön tilille lepäämään kun lippua ei käytetä) Finnair on keksinyt tähänkin itselleen porsaanreiän ja veloittaa 50 eur takaisinmaksusta (jolloin hyvitettävää ei useinkaan juuri jää).


      • ---::::--- kirjoitti:

        Lentomatkustajan oikeuksia käsiteltiin juuri Ylen Kuningaskuluttajassa. Matkustaja on oikeutettu saamaan takaisin käyttämättömän lentolipun verot ja viranomaismaksut (jotka siis muuten jäävät lentoyhtiön tilille lepäämään kun lippua ei käytetä) Finnair on keksinyt tähänkin itselleen porsaanreiän ja veloittaa 50 eur takaisinmaksusta (jolloin hyvitettävää ei useinkaan juuri jää).

        Hei,

        havaitsin, että Kuluttajaasiamiehen kotisivuilla oikein pyydetään ilmoittamaan "ryöstöistä"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe