Onko kokemusia miten pitää/voisi toimia, että saisi käyttämättömästä lentolipusta edes jotain takaisin.
Käyttämätön lentolippu
10
771
Vastaukset
- ---..---
Lentoyhtiö? Minkälainen lippu (tyyppi)? Peruutuksen syy?
Ei vain sovi matkapäivät, ei sairautta ei kuolemaa ei muutakaan syytä, jolla voisi käyttää matkavakuutuksen peruutuspykälää.
- adrgadrg
Pietroh1 kirjoitti:
Ei vain sovi matkapäivät, ei sairautta ei kuolemaa ei muutakaan syytä, jolla voisi käyttää matkavakuutuksen peruutuspykälää.
Lipun varausluokasta. Mikäli jokin halpalippu, niin rahat ovat mennyttä. Jos Finnairin lippu ja varausluokkka esim. Y,H.K, niin jotain saa takaisin, Y:stä kaikki.
adrgadrg kirjoitti:
Lipun varausluokasta. Mikäli jokin halpalippu, niin rahat ovat mennyttä. Jos Finnairin lippu ja varausluokkka esim. Y,H.K, niin jotain saa takaisin, Y:stä kaikki.
Arvelin että lipun hinnassa olevat haittaverot eivät olisi laskutuskelpoisia, kun ei ole haittaa aiheutettukaan.
Pitänee kysyä verottajalta.- 17 ++++
Pietroh1 kirjoitti:
Arvelin että lipun hinnassa olevat haittaverot eivät olisi laskutuskelpoisia, kun ei ole haittaa aiheutettukaan.
Pitänee kysyä verottajalta.Kyllä kysyisin lentoyhtiöltä, että eikö edes lentokenttäveroja tai mahdollisia muita lisämaksuja voida palauttaa. Vaikka sinänsä lentolippu olisikin sellainen,ettei palautusta voi saada. Mutta parhaiten selviää oikeasta paikasta kysymällä, ei täältä höpöpalstalta.
- pietro4
17 ++++ kirjoitti:
Kyllä kysyisin lentoyhtiöltä, että eikö edes lentokenttäveroja tai mahdollisia muita lisämaksuja voida palauttaa. Vaikka sinänsä lentolippu olisikin sellainen,ettei palautusta voi saada. Mutta parhaiten selviää oikeasta paikasta kysymällä, ei täältä höpöpalstalta.
niin olisiko vastaajasta vihjettä
- 17++++
pietro4 kirjoitti:
niin olisiko vastaajasta vihjettä
Kysyisin ao.lentoyhtiöltä tietysti. Jos Finnairin lippu, niin sieltä. Jos vaikka Lufthansan, niin sieltä. Tai sitten matkatoimistosta, josta lippu ostettu. MUTTA: tuossa alhaalla otsikolla "meitä huijataan" joku kertoo, miten lentoyhtiö tämänkin takaisinmaksu-pykälän osaa kiertää! Mutta kysyähän silti aina kannattaa. Ja Pietro - olis kiva jos kertoisit jälkeenpäin täällä, miten sulle kävi. Jutulla on mielestäni yleisempääkin kiinnostavuusarvoa.
- vaihtoehdot vähissä
Ei muuta kuin katselemaan halpaa yhden sunnnan lippua takaisin tai sitten kokonaan uudet menopaluuliput...
- ---::::---
Lentomatkustajan oikeuksia käsiteltiin juuri Ylen Kuningaskuluttajassa. Matkustaja on oikeutettu saamaan takaisin käyttämättömän lentolipun verot ja viranomaismaksut (jotka siis muuten jäävät lentoyhtiön tilille lepäämään kun lippua ei käytetä) Finnair on keksinyt tähänkin itselleen porsaanreiän ja veloittaa 50 eur takaisinmaksusta (jolloin hyvitettävää ei useinkaan juuri jää).
---::::--- kirjoitti:
Lentomatkustajan oikeuksia käsiteltiin juuri Ylen Kuningaskuluttajassa. Matkustaja on oikeutettu saamaan takaisin käyttämättömän lentolipun verot ja viranomaismaksut (jotka siis muuten jäävät lentoyhtiön tilille lepäämään kun lippua ei käytetä) Finnair on keksinyt tähänkin itselleen porsaanreiän ja veloittaa 50 eur takaisinmaksusta (jolloin hyvitettävää ei useinkaan juuri jää).
Hei,
havaitsin, että Kuluttajaasiamiehen kotisivuilla oikein pyydetään ilmoittamaan "ryöstöistä"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483