Karenssia tuli 90 vrk omasta irtisanoutumisesta. En pystynyt jatkamaan töissä, koska olen peliriipuvainen ja toimin alalla, jossa käsitellään rahaa jatkuvasti. Mikä vittu on TE voimiston mielestä sitten pätevä syy?
Jos nyt menen johonkin koulutukseen vaikka heti, niin saanko ansiosidonnaista silti?
Karenssia tuli
8
559
Vastaukset
- ödfhöhfgö
karenssi on karenssi, sinä aikana sinuun ei kohdisteta mitään toimenpiteitä te:n taholta.
Sori vaan. Ja on se taas helppoo, eräät ne vaan menee koulutukseen, toiset ehkä pääsevät, kun hakevat. Ja te-toimisto ei automaattisesti omaehtoiseen koulutukseen mitään tukia maksa, se on harkinnanvaraista se maksaminen. Eikä karenssin ajalta saa mitään. Seuraavan kerran saat siis noin 4:n kuukauden päästä. - ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
''''Mikä vittu on TE voimiston mielestä sitten pätevä syy?''''
Eipä juuri mikään.
''''Jos nyt menen johonkin koulutukseen vaikka heti, niin saanko ansiosidonnaista silti?''''
Vain työkkärin tarjoamiin koulutuksiin saa työttömyyskorvausta. Kun koulutuksiin ei noin vain mennä, vaan niihin päästään, jos päästään, niin eipä taida korvauksia heti olla tulossa.- 65455
Mulla kesti liki vuoden ennenkuin pääsin työvoima poliittiselle kurssille. Olen päälle viiskymppinen. Tänäpäivänä taitaa hakijoista päästä keskimäärin 5 % koulutukseeen. Ja koulutuksen tarjoaaan duuniin huom. alle sen.
- hrrr
Sille riippuvuudelle. Kuulostaa niin pahalta kun toiset vaan tuosta noin sanoo ittensä irti vakiduuneista ja toisilla ei ole mitään. Paitsi jotain 9€ paikkoja tai satunnaisia duuneja.Ja et sinä sinne TE toimiston kurssillekaan niin vaan mene. Sinne joutuu hakemaan. Mullakin on nyt odotuksissa yks kurssi josta olen oikeasti kiinnostunut mutta ehkä sinne otetaan vain vastahankaiset karenssin uhallla ja jätetään oikeasti kiinnostuneet rannalle.
- tuota tuota
Miksei koulutusta voisi hankkia itse? Minäkin aloitin opiskelun tammikuussa, itsehankitussa paikassa ja päiväraha juoksee korotettuna.
- LAKI SUOMESSAKIN
että karenssi on perustuslain vastainen koska et halunnut ja pystynyt oleen kyseisessä työssä.. muista ettet halunnut olla ja tehdä kyseistä työtä. Suomen kansalaisella on perustuslaillinen oikeus valita itse työnsä (perustuslain 2luku 18 pykälä) Eli tarkoittaa myös sitä että voit myös kieltäytyä työstä. Kaikki karenssit jotka on annettu työstä kieltäytymisen takia tai siitä syystä ettei ole muuttanut(perustuslain 2luku 9 pykälä) muuhun paikkakuntaan josta työ- ja elinkeinotoimisto on osoittanut työpaikan ovat perustuslain vastaisia ja jo vuoden 2000 maaliskuusta lähtien kun uusi perustuslaki on tullut voimaan: LAITA SANA KIERTÄÄN!!! mahdollista hakea valtiolta korvausta perustuslain noudattamisen takia!!!!!
- ''''''''''''''''''
No jaa, eipä tuota perustuslakia taideta noudattaa monessa muussakaan asiassa kun on työttömyysturvasta kyse.
Korvaushakemuksen taitaa käydä ohraisesti. Ja homma menee tappiolliseksi, jos käräjäoikeuden kautta oikeutta lähtee tuollaisessa asiassa hakemaan.
- Laki suomeen
tuli pikku virhe, siis perustuslain noudattamattomuuden takia. pitää olla noin. sori ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701